LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fit For Free, stelletjes oplichters! Enkele tips..

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
yesss
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2011 23:42

Fit For Free, stelletjes oplichters! Enkele tips..

Ongelezen bericht door yesss »

Ruim 2 maanden voor de laatste dag van mijn lidmaatschap heb ik mijn lidmaatschap bij FFF opgezegd (deze liep tot 13 september 2011). Omdat ik van tevoren al veel negatieve verhalen had gehoord over problemen bij het opzeggen van het abonnement (bijv. Kassa, Tros Radar), heb ik destijds de manager van het desbetreffende filiaal gemaild met het verzoek mijn abonnement te beeindigen in het filiaal zelf indien gezegd zou worden dat de schriftelijke opzegging niet is aangekomen, wat opvallend vaak gebeurt wanneer je een brief stuurt naar het hoofdkantoor. Ook ik kreeg in eerste instantie dit te horen, maar nadat ik daarna hãd gemaild met de filiaalmanager kreeg ik 2 dagen later opeens wel een bevestiging dat mijn abonnement per 13 september 2011 zou stoppen. Nadat ik op 9 september 2011 keurig de pas had ingeleverd (en hiervan een bewijs heb ontvangen) werd er de maand daarop tot mijn grote verbazing 2,95 van mijn rekening afgeschreven. Na hierover contact met een medewerker van het filiaal gehad te hebben, verzekerde zij mij dat het geld teruggestort zou worden en het niet weer zou gebeuren. Het geld is nooi teruggestort. De maand daarna werd er echter opnieuw 2,95 van mijn rekening afgeschreven. Daarop heb ik de bank opdracht gegeven deze bedragen te storneren.

Gister, 15 november, ontving ik tot mijn nog grotere verbazing een brief van FFF met de mededeling dat ik een contract van minimaal 1 jaar ben aangegaan bij FFF, maar dat de contributie niet geincasseerd kan worden van mijn rekening. Daarop zou ik bij het uitblijven van betaling na 5 dagen na dagtekening 40 euro moeten betalen. De brief was getekend op 9 november (terwijl het 6 dagen later bij mij in de bus kwam, op 15 november). Ik vind dit echt schandalig en ben er zeer slecht over te spreken!! Ik begrijp niet dat een fitness school zo omgaat met hun klanten. Ik was er al voor gewaarschuwd door meerdere mensen en was daarom al op mijn hoede, maar dan nog weten ze je op te lichten! Ik heb echter alle bewijzen bewaard dat ik mij aan de regelingen gehouden heb en ben hiermee naar het filiaal gestapt. Hierop kreeg ik de bevestiging dat de kosten ten onrechte waren geincasseerd en dat dit lag aan een fout in het nieuwe systeem, welke ze sinds kort hebben. Dit gelooft niemand natuurlijk, wat een rotsmoes! FFF doet er alles aan om je een poot uit te draaien. Ik moet het nog zien of het nu echt is opgelost. Ook dit gesprek heb ik gevraagd op papier/mail te zetten als eventueel bewijs dat de manager dit heeft gezegd en ik niet straks opnieuw voor eenzelfde verrassing kom te staan.

Tips:
- lever je schriftelijke opzegging bij het filiaal zelf in en vraag direct naar een schriftelijke bevestiging (met datum van inlevering en zwart op wit de datum wanneer je abonnement eindigt). Kan dit niet, vraag dan naar de manager en verwijs naar de honderden klachten die er zijn.
- zeg ruim van tevoren op (minimaal 5 maanden), omdat het enige tijd duurt voordat het echt is geregeld. Ze gaan er alles aan doen om ervoor te zorgen dat je nét niet (hoe toevallig dat het gros van de mensen 3 dagen te laat heeft opgezegd) binnen het termijn van 2 maanden zit.
- bewaar het inleverbewijs van je pasje goed. Ze zullen altijd proberen te doen alsof je deze niet hebt ingeleverd en ten onrechte 2,95 van je rekening gaan halen.
- mochten er dan nog problemen zijn, ga niet bellen naar het dure 0900-nummer van het hoofdkantoor, maar stap naar de filiaalmanager en zorg ervoor dat hij contact opneemt met het hoofdkantoor en zijn bevindingen op papier aan jou meegeeft (probeer alles wat is afgesproken/gezegd op papier te krijgen).

Benadeelde2011
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2011 14:41

Re: Fit For Free, stelletjes oplichters! Enkele tips..

Ongelezen bericht door Benadeelde2011 »

Ik heb op 31 juli mijn opzegbrief naar Fit 4 Free verzonden. Ik kreeg een bevestiging op 1 september 2011!! Nu keek ik gisteren op mijn rekeningafschriften en er was een bedrag van 16,95 ingehouden terwijl het per 11 oktober beeindigd zou worden. Ik net 10 minuten aan de lijn met ze gehangen voor 40 cent per minuut. Nu zeggen ze dat ze mijn brief op 22 augustus ontvangen hebben en dat dat dus te laat was, terwijl ik de brief wel op tijd heb verzonden!
En ik had hun bevestiging dus niet heel goed gelezen maar staat erin dat het contract afloopt per 11 oktober 2012!!!! Mijn zoon had het pasje ook al ingeleverd (ze zei net trouwens dat ze dat ook niet ontvangen hebben!!) Zitten we nog een jaar aan die zooi vast terwijl mijn zoon misschien in totaal 10 keer is wezen sporten daar! pfff
Nu heb ik hier een kopie van het contract. Een kopie met alleen de handtekening van mijn zoon die toen net 16 geworden was en er staat nergens een ingangsdatum op. Zit ik hier dan aan vast?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Fit For Free, stelletjes oplichters! Enkele tips..

Ongelezen bericht door Jolijn »

En jij gelooft dat ze jouw opzeggingsbrief 3 weken na versturen ontvangen hebben?!
Wat is trouwens de opzegtermijn? 2 maand?
Vraag ze eens vriendelijk en vrijblijvend hoe ze bij de datum van
12 oktober komen? ? ;-)
(Heb je zelf in je brief een opzegdatum genoemd? Dwz iets in de richting van oktober?)

Vanaf welke leeftijd kan ik een abonnement afsluiten en vanaf welke leeftijd kan ik sporten?
Vanaf 16 jaar mag je bij ons zelfstandig sporten en een abonnement afsluiten. Als je tussen de 12 en 16 jaar bent kun je onder begeleiding van iemand die ouder is dan 16 wel sporten. Een abonnement mag je dan alleen afsluiten als je ouders hebben meegetekend
.

Ik heb mijn abonnement opgezegd maar er wordt nog steeds € 2,95 van mijn rekening afgeschreven?
Dit komt omdat je dan jouw F4F ledenpasje nog niet hebt ingeleverd. Daarom kun je dus nog altijd bij honderden bedrijven van kortingen profiteren. Wanneer je jouw pasje inlevert bij jouw F4F vestiging, zullen de incasso’s worden stopgezet en krijg je tevens een inleverbewijs mee.


Eis bewijs van inlevering.
Neem geen genoegen met 'mijn naam is haas'.
Schrijf anders een duidelijke brief/mail dat het ingeleverd is bij filiaal Huppeldepup dd weten jullie misschien nog o zus en zo laat en dat jullie niet verantwoordelijk zijn voor de afhandeling daarvan.

yesss
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2011 23:42

Re: Fit For Free, stelletjes oplichters! Enkele tips..

Ongelezen bericht door yesss »

Dit verhaal heb ik al veel vaker gehoord. Ze doen er alles aan om je -ongewild- nog een jaar langer lid te laten blijven (en daarna wellicht nog meer jaren). Ik zou naar het filiaal gaan en vragen het contract van je zoon onder ogen te zien. Ze bewaren namelijk alle papieren (contracten, maar ook opzeggingsbrieven) in mappen die in het filiaal zelf staan. Dan kun je zien op welke datum het is ingegaan. Vraag er tevens een kopie van. Ook bewaren ze jouw opzeggingsbrief daar. Ik hoop dat je daar een datum op hebt vermeld, zodat je kan laten zien dat je de brief op 31 juli al hebt verzonden. Het is onmogelijk dat de brief er 22 dagen over heeft gedaan om bij FFF in de bus te belanden. Nadeel is dat zij zeggen dat ze de datum aanhouden van de dagstempel (ze zetten er een stempel om met de datum wanneer de brief is aangekomen en die kunnen ze gerust op 22 aug zetten terwijl het op de dag van aankomst 2 augustus is). Pure oplichterij! Wellicht kun je dit bespreken met de bedrijfsleider van je filiaal. Dit werkt echt beter dan alles proberen via het hoofdkantoor te regelen.

Hebben jullie nog een bewijs van inlevering van het pasje? Anders gaan ze daar ook weer 25 euro voor vragen.. Dat bewijs zou ik menemen naar het filiaal. Wijs tevens ook op de vele honderden klachten die er zijn over FFF (het opzeggen van je abonnement) en geef aan dat je bekend bent met hun 'manier van werken'. Succes!!

Alphavista
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 dec 2009 19:04

Re: Fit For Free, stelletjes oplichters! Enkele tips..

Ongelezen bericht door Alphavista »

Net gebeld met deze beunhazen, mijn abonnement wordt niet beeindigd, de nieuwe wet die per vandaag is ingetreden interesseert ze gewoon niet.

Goedkoop = duurkoop zo blijkt maar weer

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Fit For Free, stelletjes oplichters! Enkele tips..

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Alphavista schreef:Net gebeld met deze beunhazen, mijn abonnement wordt niet beeindigd, de nieuwe wet die per vandaag is ingetreden interesseert ze gewoon niet.

Goedkoop = duurkoop zo blijkt maar weer

Dan schriftelijk opzeggen, liefst aangetekend of de tips welke reeds zijn genoemd gebruiken.
Was van de week al in de media dat sportscholen met deze nieuwe wet geheel niet blij zijn...........waarom toch :mrgreen:

liedeke
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2012 16:58

Re: Fit For Free, stelletjes oplichters! Enkele tips..

Ongelezen bericht door liedeke »

heb mijn abbon. binnen de fff gestelde termijn opgezegd, nu beweren ze dat ze de brief twee weken later hebben ontvangen!!!!!!!! en dat ik dus weer een jaar voor niets kan betalen!! waarvan, ik heb niet voor niets opgezegd!!
het abbon. wat ik had afgesloten heb ik online afgesloten op 23-9-09 afgesloten, op 29-9 krijg ik een mail dat ik met succes ben in geschreven en nu bij uitschrijving, mijn brief gedateerd op 27-7-11 dus twee dagen voor de sluitdatum mijn inziens, houd fff vol dat de inschrijfdatum op de 20ste is geweest en nu moet ik volgens hun weer een jaar betalen met gevolg, ik weiger dit namelijk, dat ze ongevraagd de maandbedragen hebben verhoogd,geen brief, helemaal niets hierover!! en nu met een incassobureau dreigen met een brief gedateerd op 7-2 dat ik per die datum nog vijf dagen de tijd heb om te betalen!! maar deze brief lag pas de 11de op de mat wat dus betekent dat ik al te laat ben. Wettelijk mag dit helemaal niet!
De machtiging die ik toendertijd heb gegeven is voor het afschrijven van 20,95 en geen 29,95 heb hier ook geen brief van gehad niets! op mailtjes reageren ze twee tot drie weken later wat moet ik nou!!!!!!!!!!!

jeear
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2012 17:12

Re: Fit For Free, stelletjes oplichters! Enkele tips..

Ongelezen bericht door jeear »

Hoi,

Heb ook dezelfde problemen. Abo opgezegd, pasje vergeten in te leveren, doe dit 2, 5 maanden later alsnog, in die tijd innen ze 2,95 euro en 14,90 euro.. Is hier eigelijk iets aan te doen. Ben nl. niet van plan om 2x 38,80(pasje van mijn vrouw zit hier ook bij!) te gaan betalen omdat ik mijn pasjes niet tijdig heb ingeleverd. Ben woedend................. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Hier moet toch wat aan te doen zijn. :?:
Graag jullie reacties.

MAXIEM

Re: Fit For Free, stelletjes oplichters! Enkele tips..

Ongelezen bericht door MAXIEM »

liedeke

Heb je schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst je opzeggingsbrief verstuurd?

Maxiem.

Mevrouw I.
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 sep 2011 11:57

Re: Fit For Free, stelletjes oplichters! Enkele tips..

Ongelezen bericht door Mevrouw I. »

Handig dit, gezien ik binnenkort mijn abonnement bij fitforfree wil opzeggen. Bedankt voor de tips!

MAXIEM

Re: Fit For Free, stelletjes oplichters! Enkele tips..

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Mevrouw I.

Vergeet niet het pasje tijdig in te leveren en vraag daarvan een schriftelijke bevestiging.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

MAXIEM

Re: Fit For Free, stelletjes oplichters! Enkele tips..

Ongelezen bericht door MAXIEM »

vogels

T'is nog maar de vraag of de voorwaarde voor de ex-klant bindend is. Als er geen diensten tegenover staan, dan lijkt betalen voor zo'n stukje plastic onredelijk bezwarend. Maar goed F4F gaat er gewoon vanuit, dat heel veel oude klanten het inleveren vergeten (tot dat ze door krijgen dat ze er voor moeten betalen) en dat is gemakkelijk verdiend voor dit bedrijf. Slechts weinigen zullen voor deze constructie naar de rechter stappen. Naar mijn mening is het een vorm van impliciete misleiding (hoewel dat mogelijk iets te sterk is uitgedrukt).

Met collegiale groet.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Fit For Free, stelletjes oplichters! Enkele tips..

Ongelezen bericht door Winterman »

MAXIEM schreef:Maar goed F4F gaat er gewoon vanuit, dat heel veel oude klanten het inleveren vergeten (tot dat ze door krijgen dat ze er voor moeten betalen) en dat is gemakkelijk verdiend voor dit bedrijf.
Ik denk eerder dat F4F er van uit gaat dat mensen die hun pasje niet inleveren er na beeindiging van het lidmaatschap toch gewoon nog gebruik van maken.

Trouwens wel grappig. Geef jij gewoon antwoord, dan is het "met vriendelijke groet". Ga je weer je opgezwollen teksten staan blazen, dan wordt het "met collegiale groet". Was je dat zelf al eens opgevallen?

Mevrouw I.
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 sep 2011 11:57

Re: Fit For Free, stelletjes oplichters! Enkele tips..

Ongelezen bericht door Mevrouw I. »

MAXIEM schreef:vogels

T'is nog maar de vraag of de voorwaarde voor de ex-klant bindend is. Als er geen diensten tegenover staan, dan lijkt betalen voor zo'n stukje plastic onredelijk bezwarend. Maar goed F4F gaat er gewoon vanuit, dat heel veel oude klanten het inleveren vergeten (tot dat ze door krijgen dat ze er voor moeten betalen) en dat is gemakkelijk verdiend voor dit bedrijf. Slechts weinigen zullen voor deze constructie naar de rechter stappen. Naar mijn mening is het een vorm van impliciete misleiding (hoewel dat mogelijk iets te sterk is uitgedrukt).

Met collegiale groet.
Er staan wel diensten tegenover. Je kan met het pasje bij andere instanties nog van kortingen profiteren (staat in de tekst van fitforfree) blijkbaar..

Mevrouw I.
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 sep 2011 11:57

Re: Fit For Free, stelletjes oplichters! Enkele tips..

Ongelezen bericht door Mevrouw I. »

MAXIEM schreef:Mevrouw I.

Vergeet niet het pasje tijdig in te leveren en vraag daarvan een schriftelijke bevestiging.

Met vriendelijke groet, Maxiem.
Ja zal ik niet vergeten, bedankt!

Anoniempje02
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2012 16:04

Re: Fit For Free, stelletjes oplichters! Enkele tips..

Ongelezen bericht door Anoniempje02 »

Fit for free, echte oplichters zijn het. Mijn vriend heeft een hele tijd geleden zijn abonnement opgezegd bij Fit for Free. Ondertussen betaalt hij nog steeds. We hebben al een paar keer gebeld maar het wordt gewoon niet serieus genomen. Zelfde verhaal bij mijn schoonbroer, ook hij heeft al een tijd geleden zijn abonnement opgezegd maar betaalt ook nog steeds door. Ik denk dat ze al die massa's brieven niet aan kunnen, dus de helft maar in de prullenbak beland. Ik vind het belachelijk hoe ze met hun klanten om gaan. Ze hebben het opgericht zodat het voor iedereen mogelijk en betaalbaar is om te sporten... maar ondertussen wel geld af blijven schrijven van mensen die het misschien hard nodig hebben. Ik lees een hoop klachten over Fit for Free en vind het belachelijk dat er tot op heden nog niets aan wordt gedaan.
Het is een zooitje ongeregeld! Stelletje oplichters! Ik raad dan ook iedereen af om ooit bij Fit for free te gaan sporten. Beter iets meer betalen, dan worden uitgebuit!

Mevrouw I.
Berichten: 78
Lid geworden op: 16 sep 2011 11:57

Re: Fit For Free, stelletjes oplichters! Enkele tips..

Ongelezen bericht door Mevrouw I. »

Anoniempje02 schreef:Fit for free, echte oplichters zijn het. Mijn vriend heeft een hele tijd geleden zijn abonnement opgezegd bij Fit for Free. Ondertussen betaalt hij nog steeds. We hebben al een paar keer gebeld maar het wordt gewoon niet serieus genomen. Zelfde verhaal bij mijn schoonbroer, ook hij heeft al een tijd geleden zijn abonnement opgezegd maar betaalt ook nog steeds door. Ik denk dat ze al die massa's brieven niet aan kunnen, dus de helft maar in de prullenbak beland. Ik vind het belachelijk hoe ze met hun klanten om gaan. Ze hebben het opgericht zodat het voor iedereen mogelijk en betaalbaar is om te sporten... maar ondertussen wel geld af blijven schrijven van mensen die het misschien hard nodig hebben. Ik lees een hoop klachten over Fit for Free en vind het belachelijk dat er tot op heden nog niets aan wordt gedaan.
Het is een zooitje ongeregeld! Stelletje oplichters! Ik raad dan ook iedereen af om ooit bij Fit for free te gaan sporten. Beter iets meer betalen, dan worden uitgebuit!
Waarom blokkeert jouw vriend fitforfree niet gewoon bij je bank, zodat ze geen geld meer kunnen incasseren? Zolang jouw vriend bewijs heeft van zijn opzegging - als het goed is krijg je een bevestiging van de opzegging toegestuurd van fit4free - hoeft hij zich nergens zorgen om te maken.

rafelito
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2013 20:03

Re: Fit For Free, stelletjes oplichters! Enkele tips..

Ongelezen bericht door rafelito »

Ik ben klant van fit4 free je train met kapote dumbels en met krome stange borst ofeningen doen je betaal als klant maar word nier behandel als klant elke keer als ik gaat sporten krijg ik een hoestbui door die plafonds vintilatie dat daar in hebben de spreid ale vuil en stof op je ben naar de dokter gegaan al een paar keer hier voor vandag alweer het zelfde na mijn huis arts bezoek alweer voor de zelfde probleem er is een airco waaarom die ventilatie weet ik niet heb mijn hele leven gesport eerste met vloerbedenking niet zo slim en er is nooit ober dag na 12 uur een personeel op zaal alleen 1 balie medewerkermeestal stagere ook dus schiet ook niet veel op ik ben bezig een andere sportschool aan het kijken zodra ik een vind ben ik weg van daar ik gaat sporten voor gezondheid niet om ziek te worden ik gaat gaat een advocaat nemen want mijn gezondheid is belangrijk en de bedrijf lieder is ook zo arogant

Boonie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2013 10:00

Re: Fit For Free, stelletjes oplichters! Enkele tips..

Ongelezen bericht door Boonie »

Net gebeld met F4F... September 2012 heb ik mijn abonnement opgezegd, na telefonisch bevestiging te hebben gekregen dat dit mogelijk was per 12 september ivm het aflopen van mijn jaarcontract.
Oktober 2012 moest ik uiteraard gewoon nog lidmaatschap betalen, want ook al had ik mijn brief in juli verstuurd, deze hadden zij 'te laat' ontvangen.
Toen heb ik braaf mijn pasje ingeleverd bij het filiaal waar ik altijd ging sporten, heb een bevestiging van inlevering gevraagd en ook gekregen. Daarna heb ik niks meer van F4F vernomen, tot vandaag. Ineens wordt er 11,95 euro van mijn rekening afgeschreven. Dus heb ik meteen de klantenservice gebeld om uitleg.
Het meisje van de klantenservice was bijzonder onvriendelijk. Verhief haar stem tegen mij, terwijl ik gewoon netjes vroeg wat de bedoeling was van deze incasso. Ze begon meteen te tieren dat ik mijn pasje te laat had ingeleverd en DUS 2,95 euro moest betalen. Oké, dat is dan 2,95 en niet 11,95.
Toen werd ze nog bozer, want dat waren 9 euro administratiekosten omdat het bedrijf 2 keer had geprobeerd die 2,95 te incasseren en dat was niet gelukt. Lijkt mij sterk, maar goed, geef ze eens het voordeel van de twijfel. Wat is dan de moeite om iemand even te bellen of een brief te sturen met een acceptgiro aangezien er niet kan worden geincasseerd? Ieder ander bedrijf doet dat zo.
Nee, zij gaan meteen voor het geld. Ik heb 'vriendelijk' gezegd dat ze er in kon blijven, nadat ze dreigde mij nog veel grotere problemen en kosten te bezorgen als ik deze betaling zou laten storneren.
Heb dan nu meteen de tegenrekening laten blokkeren, want no way dat zulke aasgieren nog een cent van mij komen stelen.

Moker2010
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2013 13:39

Re: Fit For Free, stelletjes oplichters! Enkele tips..

Ongelezen bericht door Moker2010 »

Had 1 jaar lidmaatschap heb me op tijd uitgeschreven.
Me pasje had ik paar maanden later ingeleverd en heb ik bewijs gekregen
Toen ik het pasje nog thuis had werd er elke maand 2.95 afgeschreven(regels)oke en toen ik het pasje had ingeleverd nog steeds 2.95
Ze probeerden het 2 x en heb het terug gehaald
Vervolgens sturen ze me een brief van er staan contributie gelden open en er komen storno kosten er boven op
Ik heb bewijzen dat ik ben uitgeschreven en me pasje netjes heb ingeleverd

Wie heeft dit ook mee gemaakt en wat kan je hier tegen doen??
Ik lees veel negatieve reacties op website's zoals trosradar en consumentenwijzer etc
Maar wat kunnen we werkelijk doen want ik vind dit echt oplichting en diefstal

Kan trosradar ons helpen misschien een uitzending hier aandacht aan besteden?

Gesloten