LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doorlopende reisverzekering Europeesche

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
fnnaa
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2011 13:08

Doorlopende reisverzekering Europeesche

Ongelezen bericht door fnnaa »

Hallo,

Zo ongeveer 8 maanden geleden heb ik via een reisbureau een doorlopende reisverzekering van Europeesche Verzekeringen afgesloten, vervolgens heb ik deze (gelukkig) niet nodig gehad op de eerstvolgende vakantie. Nu zou ik vandaag vertrekken naar Londen, met de trein, maar omdat er sterk wordt afgeraden om met de Thalys te reizen, net als de Eurostar, ben ik niet gegaan.

De kosten van de trein kon ik of terug krijgen, of omboeken naar een andere datum. Ik heb ook het hotel gebeld om te melden dat ik niet zou komen, ik wist dat ik geen annuleringsverzekering via het hotel had, zij vertelden dat ik mijn reisverzekering moest bellen om geld terug te krijgen voor het hotel. Zo gezegd zo gedaan, de reisverzekering gebeld, daar helaas erg onbeschoft te woord gestaan omdat ik in eerste instantie het verkeerde nummer had gebeld. Op de vraag welk nummer er dan gebeld moest worden kwam het antwoord 'dat weet ik niet hoor, dan moet je op de website kijken'. Eenmaal iemand aan de lijn die er wel iets over kon zeggen bleek dat ik mijn geld niet terug kon krijgen omdat dat niet in mijn polisvoorwaarden staat. In de polisvoorwaarden die ik thuis heb staat dat ik recht heb op een vergoeding als het vervoermiddel niet rijdt, maar volgens Europeesche ben ik daar niet voor verzekerd. Waarom het dan in de polisvoorwaarden staat is me nog steeds een raadsel, volgens hen krijg je alle voorwaarden thuis gestuurd en niet alleen die van de verzekering die je hebt afgesloten. Heel handig natuurlijk.

Dit lijkt mij nou juist een voorbeeld van een zaak waarin ze gewoon moeten uitkeren, maar blijkbaar reed mijn trein wel (overigens met 120 minuten vertraging waardoor ik de aansluitende trein ook weer zou missen) en hoewel er van alle kanten werd gewaarschuwd dat je NIET met de Thalys moest gaan, en zelfs 100% geld terug kreeg, blijft Europeesche Verzekeringen volhouden dat dit niet valt onder de reisverzekering.

Ik vraag me af waar ik dan precies voor ben verzekerd en of er meer mensen problemen hebben met het uitbetalen van Europeesche Verzekeringen?

Met vriendelijke groet,
Fenna

Emcede
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Doorlopende reisverzekering Europeesche

Ongelezen bericht door Emcede »

Uit de polisvoorwaarden:
Uitval vervoermiddel
2.13 U bent verzekerd voor annuleringskosten als het vervoermiddel waarmee u of een medeverzekerde naar het buitenland zou gaan schade heeft. Wij betalen alleen annuleringskosten als deze schade is veroorzaakt door een van buiten komend onheil, zoals door een aanrijding of 2.21 diefstal. Pech, mechanische storing en dergelijke vallen hier niet onder. Ook moet de schade minder dan 30 dagen voor vertrek veroorzaakt zijn.

Is dit het artikel dat je bedoelt? Geen dekking dus want de trein was niet kapot.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Doorlopende reisverzekering Europeesche

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Valt dit ook niet onder "pakket onderdelen" of zoiets?? Oftewel, er waren problemen met de trein, dan krijg je dat vergoedt. Maar aangezien het hotel prima in orde is, krijg je dat niet vergoedt of zoiets.... Weet wel dat wij bij Mondial daar een aanvullende module voor hebben, dat we dan alle onderdelen vergoed krijgen, als er 1 onderdeel "uitvalt".

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Doorlopende reisverzekering Europeesche

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Oke, effe gegoogled.

"normale" reisverzekering:

Wanneer u bijvoorbeeld via internet zelf apart onderdelen van uw reis boekt is er geen sprake van een pakketreis, maar een samengestelde reis. Op de annuleringsverzekering is alleen dekking voor het onderdeel wat geannuleerd wordt.

De module erbij:
Een samengestelde reis is een reis die bestaat uit los geboekte onderdelen, zoals bijvoorbeeld vlucht, hotel en huurauto. Wanneer een onderdeel van deze reis uitvalt, heeft u daarvoor dekking met deze aanvulling op uw doorlopende annuleringsverzekering. De annulerings- of omboekkosten worden dan vergoed.

Kortom, het hotel had je, zonder die extra module erbij, dus sowieso niet vergoedt gekregen.

fnnaa
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2011 13:08

Re: Doorlopende reisverzekering Europeesche

Ongelezen bericht door fnnaa »

Auti-Mama schreef:Oke, effe gegoogled.

"normale" reisverzekering:

Wanneer u bijvoorbeeld via internet zelf apart onderdelen van uw reis boekt is er geen sprake van een pakketreis, maar een samengestelde reis. Op de annuleringsverzekering is alleen dekking voor het onderdeel wat geannuleerd wordt.

De module erbij:
Een samengestelde reis is een reis die bestaat uit los geboekte onderdelen, zoals bijvoorbeeld vlucht, hotel en huurauto. Wanneer een onderdeel van deze reis uitvalt, heeft u daarvoor dekking met deze aanvulling op uw doorlopende annuleringsverzekering. De annulerings- of omboekkosten worden dan vergoed.

Kortom, het hotel had je, zonder die extra module erbij, dus sowieso niet vergoedt gekregen.
Bedankt, ik moet zeggen dat ik er zelf (nog) niet erg veel verstand van heb en dat ik dus niet zeker wist wat ik hiermee aanmoest. Maar dan weet ik dat nu. Heb opnieuw geboekt met annuleringsmogelijkheid via het hotel.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Doorlopende reisverzekering Europeesche

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Om eerlijk te zijn wist ik het ook niet, tot mijn zwager me vorig jaar vertelde over zijn reisverzekering. ;) Toen kwam ik er dus pas achter dat je alle "onderdelen" eigenlijk apart moet verzekeren of zo'n module erbij dus.

Gesloten