LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen verbruiksmeter centrale verwarming

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
sievert

geen verbruiksmeter centrale verwarming

Ongelezen bericht door sievert »

In de flat waar ik woon zitten geen verbruiksmeters op de centrale verwarming, de totale stookkosten worden gedeeld door het aantal huishoudens. Ik vind dit een rare situatie, of je nu wel of niet de verwarming aan hebt je betaalt altijd een bepaald deel van de stookkosten van de gehele flat. Nu zijn er mensen zoals ik die hier vanaf willen en een metertje op de cv willen maar de woningvereniging gaat niet hierin mee. Enquetes onder de bewoners hebben dat ook niet veranderd omdat niet iedereen een metertje op de cv wil hebben, dat zullen dan wel de grootverbruikers zijn. Het plan om dan maar een gedeelte van de flat te voorzien van meters gaat helaas ook niet door. De stookkosten van deze flat zijn veel hoger dan een vergelijkbare flat verder in de straat. Ik vraag mij of hier iets aan gedaan kan worden.

henk51

Re: geen verbruiksmeter centrale verwarming

Ongelezen bericht door henk51 »

Het is nu nog niet wettelijk verplicht maar daar komt gelukkig voor u verandering in, gevonden dmv gebruik google ,gebruik die ook eens gaat echt een wereld voor u open,en beantwoord al uw verdere vragen.
Warmte- en watermeting is met ingang van 2015 verplicht. Aan het einde van 2016 zullen alle collectief gestookte gebouwen van de benodigde meetapparatuur moeten zijn voorzien om verbruiksafhankelijke afrekening van warmte en /of waterkosten te kunnen realiseren.
ista Nederland is samen met andere collega aanbieders in contact met het Ministerie van Economische Zaken om de gestelde richtlijnen van het Energie Efficiëntie Plan op nationaal niveau verder uit te werken, met name op het gebied van informatievoorziening naar beheerders en gebruikers. Naast de jaarlijkse afrekening zullen bewoners meerdere malen per jaar inzage krijgen in hun individuele energieverbruik om hen bewust te maken van hun gebruik en hun besparingen.
Dus nog zo'n 2 jaar wachten en dan zal de woningbouwvereniging toch iets moeten gaan ondernemen,daar zijn ze dan wettelijk toe verplicht.

gr Henk

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

kan me voorstellen dat je dat wel wilt...

ooit hebben wij ook in een flat gewoond en hadden we idd aan elke verwarming een metertje hangen...
dat werd dus wel eerlijk gedaan...

nee de grootverbruikers willen natuurlijk niet dat is logisch...

je betaald nu voor een ander misschien?

hopelijk komt die wet er idd,wist niet eens dat het niet verplicht was...weer wat geleerd....

succes

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

rozemarijntje schreef:kan me voorstellen dat je dat wel wilt...

ooit hebben wij ook in een flat gewoond en hadden we idd aan elke verwarming een metertje hangen...
dat werd dus wel eerlijk gedaan...

nee de grootverbruikers willen natuurlijk niet dat is logisch...

je betaald nu voor een ander misschien?

hopelijk komt die wet er idd,wist niet eens dat het niet verplicht was...weer wat geleerd....

succes

Weet niet of je daar vrolijk van wordt, ik ieder geval niet zelf bij geen verbruik verdampte vloeistof in de meters toch dus dan wordt het echt cashen door woningbouw.

Beter is eigen gas/electra meter.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Slobberbone schreef:
Heeft niet veel zin als je geen eigen CV installatie hebt...

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@slobberbone

Weet niet of je daar vrolijk van wordt, ik ieder geval niet zelf bij geen verbruik verdampte vloeistof in de meters toch dus dan wordt het echt cashen door woningbouw.

wij hadden wel gas en electra meter alleen verwarming was centrale blokverwarming,dus je betaalde bepaalde bedrag in je huur,bij mij ging het altijd goed,ondanks ik het altijd koud heb,en had kreeg ik altijd terug...

dus wel gas en elektra meter maar alleen de verwarming..niet(elke kamer)

en wat ik er uit lees,is dat ook wat ts bedoeld,stookkosten?

we hadden nog een boiler dus dat ging op elektra en gas ook apart...dit werd niet gedeeld,puur stookkosten verwarming....voor de duidelijkheid

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

TS wist dat toch voor hij er ging wonen en of je voor een iemand stookt of voor 10 man maakt ook niets uit.

Wij betaalde toen nog tijdje tuin onderhoud. En heb wel een berekent wat we met zijn allen betaalde voor huismeester daar konden er wel 4 van rond lopen voor dat geld :o

Gesloten