LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aankondiging beslaglegging

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
tijnvds
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2013 20:28

Aankondiging beslaglegging

Ongelezen bericht door tijnvds »

Hallo,

Ik vind zojuist een brief in mijn bus die verstuurd is door Cannock Chase Public.
Hierin zit een aankondiging van beslaglegging voor het SVHW (waterschap) nu ziet naar mijns inzien de brief er al wat raar uit, nergens contact gegevens namelijk.
Het gaat om een bedrag van 100,11 Euro.
Dit moet ZSM bestaald worden anders komt de deurwaarder Woe 22 Feb beslag leggen.

Mijn probleem is nu in de brief staat dat er meerdere dwangbevelen zijn verstuurd naar mijn adres aangaande deze "wanbetaling"

Dit is echter nooit gebeurd....

Ik heb een goede baan en mijn rekeningen betaal ik normaliter gewoon altijd.
En als ik wel een dwangbevel zou hebben gehad zou ik dit zeer zeker wel weten.

Er staat ook nergens bij waarvan dit bedrag nu precies is...

Is er uberhaupt iets wat ik hier aan kan doen? Of moet ik gewoon betalen?

Als iemand hier ervaring mee heeft zou het zeer gewaardeerd worden als iemand hiermee kan helpen.


Martijn

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Aankondiging beslaglegging

Ongelezen bericht door berndv »

U zou ze kunnen bellen en vragen voor meer info, als het zo is dat u de rekening van het waterschap inderdaad niet betaald heeft, zsm betalen, heeft u de desbetreffende factuur wel betaald bewijs sturen.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Aankondiging beslaglegging

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

tijnvds schreef:Hallo,

Ik vind zojuist een brief in mijn bus die verstuurd is door Cannock Chase Public.
Hierin zit een aankondiging van beslaglegging voor het SVHW (waterschap) nu ziet naar mijns inzien de brief er al wat raar uit, nergens contact gegevens namelijk.
Het gaat om een bedrag van 100,11 Euro.
Dit moet ZSM bestaald worden anders komt de deurwaarder Woe 22 Feb beslag leggen.

Mijn probleem is nu in de brief staat dat er meerdere dwangbevelen zijn verstuurd naar mijn adres aangaande deze "wanbetaling"

Dit is echter nooit gebeurd....

Ik heb een goede baan en mijn rekeningen betaal ik normaliter gewoon altijd.
En als ik wel een dwangbevel zou hebben gehad zou ik dit zeer zeker wel weten.

Er staat ook nergens bij waarvan dit bedrag nu precies is...

Is er uberhaupt iets wat ik hier aan kan doen? Of moet ik gewoon betalen?

Als iemand hier ervaring mee heeft zou het zeer gewaardeerd worden als iemand hiermee kan helpen.


Martijn
Ik heb hier geen ervaring mee, zeg ik er maar meteen even bij, maar als ik het goed begrijp, zou die 100 euro een vordering vanuit het waterschap zijn? Misschien verstandig om eerst even contact met hen op te nemen, om te kijken of het allemaal klopt, en zo ja: waar het bedrag dan vandaan komt. Wel snel doen natuurlijk.
mvg

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Aankondiging beslaglegging

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Sorry, tegelijkertijd precies hetzelfde! :oops:

tijnvds
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2013 20:28

Re: Aankondiging beslaglegging

Ongelezen bericht door tijnvds »

Ja ik lees net op ditzelvde forum dat het bedrijf Cannock Chase Public er al niet al te goed opstaat.
Dus ik zal wel met SVHW moeten gaan bellen denk ik, maar als hun beweren dat ze dus wel al die aanmaningen en dwangbevelen hebben gestuurd trek ik dus gewoon aan het kortste eind?

En dan gaat het bedrag niet omhoog per dwangbevel ofzo?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Aankondiging beslaglegging

Ongelezen bericht door berndv »

tijnvds schreef:Ja ik lees net op ditzelvde forum dat het bedrijf Cannock Chase Public er al niet al te goed opstaat.
Ik ken geen enkel incassobureau dat hier positief bekend staat. Er is ook nog niemand die een dankjewel naar een incassobureau heeft gestuurd, of blij was met een brief. :D

Wat dan wel vreemd is, is dat u nog nooit een schrijven heeft gehad, vooral een dwangbevel zal toch normaalgesproken "betekend" moeten worden. Dat kan via de post, maar dacht dat voor waterschapsbelasting er een deurwaarder kwam, maar dat kan veranderen. Cannock chase werkt voor vele gemeenten, alsmede hefpunt, die ook waterschapsbelastingen int. Dus om dit meteen als foutief incasso te benoemen zou ik niet als risico willen nemen.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Aankondiging beslaglegging

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

berndv schreef:Er is ook nog niemand die een dankjewel naar een incassobureau heeft gestuurd
Jawel, ikke!! :D na mijn laatste betaling stuurde ik naar elk incassobureau en bedankje voor de samenwerking en het begrip. ;) Want omdat hun me ruim de tijd gaven om af te betalen en begrip toonden voor een ex in de schuldsanering, kon ik alles ook zelf afbetalen.
Laatst gewijzigd door Auti-Mama op 23 jan 2013 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.

AdAstra
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 sep 2012 17:10

Re: Aankondiging beslaglegging

Ongelezen bericht door AdAstra »

Beste Martijn,
op deze site vindt je alles wat je in jouw geval kunt doen. http://www.meldpunt.tv/17-01-2013/bang- ... nHUVcBDTLK

Het is Cannock Chase Public die in eerste instantie moet bewijzen dat je meerdere dwangbevelen hebt ontvangen. Wie eist, bewijst. Doe alles schriftelijk (zie de voorbeelden op bovengenoemde site). Adres Den Haag staat op CCPsite. Bellen heeft geen nut.
Veel succes.

Postloper
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 dec 2012 22:32

Re: Aankondiging beslaglegging

Ongelezen bericht door Postloper »

Geachte forum leden,
Is het niet zo dat dit soort semi publieke instellingen zelfstandig beslag kunnen leggen en dat ze daar
helemaal geen incasso buro voor hoeven in te schakelen?
Volgens mij was er in de uitzending van Zembla over incasso praktijken iemand aan het woord van een
waterschap die zeer duidelijk uit de doeken heeft gedaan hoe zij handelen.
Dus waarom Cannock Chase public hier tussen zit?
Postloper

tijnvds
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2013 20:28

Re: Aankondiging beslaglegging

Ongelezen bericht door tijnvds »

Heb net het waterschap aan de lijn gehad.
Hun beweren dat er zeer zeker meerdere aanslagen zijn geweest en 2x een dwangbevel.
Het feit dat ik zeg dat ik die nooit gezien heb neemt niet weg dat hun ze wel verstuurd hebben zeggen ze.
Het moet betaald worden binnen 2 weken zo niet schakelen ze dus verder dat incasso bedrijf in.

Wel vonden ze het ook een beetje vreemd hoe de brief was opgesteld en zouden hier met Cannock contact over opnemen. Mja of dat ook echt gebeurd en/of helpt denk het niet...

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Aankondiging beslaglegging

Ongelezen bericht door Jolijn »

tijnvds schreef: Hun beweren dat er zeer zeker meerdere aanslagen zijn geweest en 2x een dwangbevel.
Het feit dat ik zeg dat ik die nooit gezien heb neemt niet weg dat hun ze wel verstuurd hebben zeggen ze.
Naar welk adres en met welk bedrijf zijn die verstuurd?

jpensnr
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 okt 2005 23:12

Re: Aankondiging beslaglegging

Ongelezen bericht door jpensnr »

Een deurwaarder kan wel beslag leggen op de inboedel, echter er bestaat geen enkele wettelijke regel om dit via een openbare verkoop vanuit uw huurwoning te doen. EEN HUURHUIS IS GEEN OPENBARE RUIMTE! BREAKING! Boedelbeslag behoort definitief tot het verleden!



Vandaag gaan we in gesprek met Vincent D. die in een wel heel bijzondere situatie is terechtgekomen. Net als zoveel andere mensen werd bij Vincent beslag gelegd op zijn inboedel door gerechtsdeurwaarder Otten Agin te Heerlen. De inboedel zou per openbare verkoop op 11 januarie 2013 worden verkocht.

RYOS stak daar echter een hardhandig stokje voor met het gevolg dat Vincent zijn spullen gewoon mocht houden. De brief die de deurwaarder terzake de openbare verkoop ontving, begon als volgt:

Geachte heer/mevrouw

Namens onze cliënt, de heer Vincent D., geboren 15 december 1970, bericht ik u het volgende:

Cliënt berichtte ons van uw voornemen om op vrijdag 11 januari 2013 om 10.00 uur de volgende in executoriaal beslag genomen goederen per adres … 87, 6414 RJ te Heerlen te verkopen.

1 telefoontoestel, merk Profoon, 1 televisie, merk Nokia, 1 modem, merk Cisko,
1 strijkijzer, 1 koelkast, merk Bosch, met vriesvak, 1 wasmachine, merk Blomberg, 1 2zitsbank, bruine stoffen bekleding, 1 fauteuil, bruine stoffen bekleding, 1 houten salontafel, 1 mobiele telefoon, merk Avance, 1 wasrek, 1 gasfornuis met oven, merk Avance, 1 koffiezetapparaat, merk Philips

Artikel 2.1 van het huurcontract van cliënt gebiedt echter het volgende: Het gehuurde is uitsluitend bestemd om voor huurder en de leden van zijn huishouden als woonruimte te dienen.

De door u aangekondigde verkoop per adres …. 6414 RJ te Heerlen op vrijdag 11 januari 2013 om 10.00 uur vormt een ernstige inbreuk op het contract tussen cliënt en verhuurder (Woningbouwvereniging Weller) daar op de gehuurde ruimte uitsluitend een woonbestemming van toepassing is.

Van ‘Openbare Verkoop’ danwel ‘Opslag van goederen toebehorend aan een derde ten behoeve van commerciële doorverkoop’ kan op het door u verkozen adres dan ook in wettelijke zin geen enkele sprake zijn.

Het resultaat was dan ook opmerkelijk en moet wat ons betreft dan ook zo snel, breed en wijds mogelijk over het net te worden verspreid. Luister hier naar het interview:

https://www.dropbox.com/s/hxtlhoyuqykl8 ... eden.wmv?m

Doe uw voordeel hiermee. Met vr. gr. J. Pen senior.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Aankondiging beslaglegging

Ongelezen bericht door sadfly »

Kan SVHW niet een copy sturen van de rekening die open staat ?

Gesloten