LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TomTom Via Live 120 en bluetooth

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Wijkie

TomTom Via Live 120 en bluetooth

Ongelezen bericht door Wijkie »

Ik wil graag het volgende voorleggen en eens zien of er iemand op dit forum dezelfde ervaringen heeft:

Het betreft een TT Via Live 120, koopdatum halverwege 2011
Situatie: na afloop van 1 jaar TT Live Services, waarin alles perfect werkte, gaan de services op slot want ik verleng ze nu nog niet. Dat doe ik pas net voor mijn volgende zomervakantie, wanneer ik TT veel gebruik en ik hem weer actueel wil hebben. Het apparaat was een verjaardagscadeau aan mij.

Het probleem: het TT scherm slaat vast, het staat op een plek waar je op dat moment niet bent en de BT en touchbediening werkt niet. Het apparaat staat volledig op tilt.

Gebruik: de TT gebruik ik af en toe alleen als BT carkit. Dat hij vast zit, uit zich in dat de telefoon over gaat in je broekzak en niet op TT zelf. Als dat gebeurt, dan weet je dus al dat het weer zover is. De routeplanner gebruik ik niet, omdat ik lokaal de weg wel ken.

Ik heb de helpdesk van TT hierover gebeld: veel aanwijzingen, weinig oplossingen.
Uiteindelijk heeft medewerker een week lang de services erop gezet en alles werkte weer OK.
"U hoeft niet te bellen want de week Live Services verloopt vanzelf. U moet alleen bellen als hij het nog steeds niet doet. Ik: dus toch bellen want alles lijkt weer helemaal toppie en ik ben als een kind zo blij. Apparaat weggelegd en enkele weken later weer aangezet: zelfde probleem weer helemaal terug. Weer TT Helpdesk gebeld, van alles gedaan op aanwijzing van hen en niets opgelost.

Einde van ’t verhaal: veel gebel en veel handelingen, geen oplossing.
Laatste redding: U kunt de firmware nog proberen te vervangen..! Ik krijg aanwijzingen hierover maar deze handelwijze werkt niet.
Weer bellen: stuurt u hem maar op, gaat wel goed komen.

Einde van ’t verhaal: Geen garantie, I.B.M. (iej bekiekt t moar) want dit probleem loopt al te lang en de garantie is verlopen.

Mijn vraag: Waarom heeft u hem niet meteen laten opsturen? Er is toch wat mis in het apparaat zelf? Het ligt toch niet aan mijn gebruik?
Antwoord TT helpdesk: U moet hem echt vaker gebruiken… is het nu te laat voor.

Alle woorden zijn niet de exacte, maar van eenzelfde strekking.
TT heeft mijn gesprekken vermoedelijk wel opgenomen maar leert er volgens mij niets van. Een deel van mijn telefoontjes naar de TT helpdesk is ook niet eens door hen in de status geregistreerd. Als ik ernaar vraag dan bevestigt men dat het er niet in staat.

Het TT apparaat komt nu ongerepareerd retour van reparatie bij Comserve. De helpdesk heeft zelfs mijn afmelding voor reparatie (kost ruim 100,-) niet aan hun reparatiebedrijf doorgegeven…

Overigens, niet om lullig te doen, maar mijn allereerste de beste eBay Chinese routeplanner die ik hiervoor had, doet het al jaaaren. Alleen heeft die geen actuele kaart, maar dat is bijzaak.

nevermind

Re: TomTom Via Live 120 en bluetooth

Ongelezen bericht door nevermind »

@wijkie

Probeer jou probleem hier te posten, er zijn altijd mensen welke jou willen helpen.

http://www.jouwtomtom.nl/forum/

Jefdus

Re: TomTom Via Live 120 en bluetooth

Ongelezen bericht door Jefdus »

Wijkie schreef:Overigens, niet om lullig te doen, maar mijn allereerste de beste eBay Chinese routeplanner die ik hiervoor had, doet het al jaaaren. Alleen heeft die geen actuele kaart, maar dat is bijzaak.
Maar met de chinese routeplanner zult u niet handsfree kunnen telefoneren en u zegt zelf dat dat eigenlijk het enige is waar u de TT voor gebruikt...

Gesloten