LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MEDIAMARKT 21% fototoestel misleiding!!
MEDIAMARKT 21% fototoestel misleiding!!
Beste Media markt ik vind het niet kunnen hoe jullie deze btw actie voeren.
met BTW actie is het nog duurder dan bij anderen zonder!!!
http://www.kieskeurig.nl/spiegelreflexc ... 0/#prijzen
693 gemiddelde prijs incl btw
bij mediamarkt met de BTW actie eraf 698!!!!!!!
547 zou de prijs moeten zijn als jullie het netjes aanpakken! ik vind dit een kwestie van MISLEIDING!! naar consumenten toe graag
Men verhoogd dus eerst de prijs en daarna halen ze 21% eraf wat een misleiding er zijn zat firma's die niet de BTW actie doen en dan toch aan die prijs verkopen. Men verschuilt zich achter allerlei zaken wat mij betreft moeten dit soort acties aan banden gelegd worden ik vind het consumenten misleiding!
547 zou de prijs moeten zijn als jullie het netjes aanpakken! ik vind dit een kwestie van MISLEIDING!! naar consumenten toe graag
Men verhoogd dus eerst de prijs en daarna halen ze 21% eraf wat een misleiding er zijn zat firma's die niet de BTW actie doen en dan toch aan die prijs verkopen. Men verschuilt zich achter allerlei zaken wat mij betreft moeten dit soort acties aan banden gelegd worden ik vind het consumenten misleiding!
Laatst gewijzigd door rmondie op 25 jan 2013 09:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: MEDIAMARKT 21% fototoestel misleiding!!
Je gaat nu dus de prijzen van andere webshops bekijken, dan pak je daar de goedkoopste prijs bij een willekeurige andere winkel, en vind dat mediamarkt daar dan maar even de btw actie overheen moet laten gaan?
U weet dat het beschuldigen van oplichten een redelijk zwaar vergrijp is, vooral aangezien op basis van uw post dat niet echt hard te maken is. Iemand, of een bedrijf, valselijk beschuldigen, kan u een aanklacht voor laster en smaad opleveren.
Daarbij gaat uw berekening uberhaupt al niet op, maar ja, procenten rekenen is ook niet makkelijk. Btw berekenen is niet simpelweg 21% er af halen, maar 17,4%. Huh, hoe kan dat? Dat komt omdat de btw toegevoegd wordt op 100%, dus 121% wordt.
En als u het elders goedkoper heeft gevonden, waarom daar niet kopen? Ze zeggen niet dat ze de goedkoopste zijn.
U weet dat het beschuldigen van oplichten een redelijk zwaar vergrijp is, vooral aangezien op basis van uw post dat niet echt hard te maken is. Iemand, of een bedrijf, valselijk beschuldigen, kan u een aanklacht voor laster en smaad opleveren.
Daarbij gaat uw berekening uberhaupt al niet op, maar ja, procenten rekenen is ook niet makkelijk. Btw berekenen is niet simpelweg 21% er af halen, maar 17,4%. Huh, hoe kan dat? Dat komt omdat de btw toegevoegd wordt op 100%, dus 121% wordt.
En als u het elders goedkoper heeft gevonden, waarom daar niet kopen? Ze zeggen niet dat ze de goedkoopste zijn.
Tsja, dat zijn bedrijven zónder grote panden op A-locaties en veel personeel er in. Daarnaast is je berekening niet helemaal jofel, zoals berndv hierboven al uitlegt.rmondie schreef:Beste Media markt ik vind het niet kunnen hoe jullie deze btw actie voeren.
547 zou de prijs moeten zijn als jullie het netjes aanpakken! ik vind dit een kwestie van oplichting naar consumenten toe graag
ben het er mee eens dat mijn berekening niet helemaal klopt en oke oplichting is het ook niet maar misleiding vind ik het zeker wel.
Het gaat niet alleen over webshops zie de link
de prijs incl de btw korting is 698 bij media markt
-
Joh, je bent toch niet verplicht bij MM te kopen? Laat lekker gaan zou ik zeggen...
Overigens zie ik met jouw link dat de meeste shops voor dat toestel veel hogere prijzen vragen, gaat tot 934 euro, wat ik even zo gauw zie, de meesten zitten er een flink stuk boven de prijs van MM...
Overigens zie ik met jouw link dat de meeste shops voor dat toestel veel hogere prijzen vragen, gaat tot 934 euro, wat ik even zo gauw zie, de meesten zitten er een flink stuk boven de prijs van MM...
-
Als je zeker weet dat het misleiding is kun je gratis een klacht indienen bij de Reklame Code Comissie.rmondie schreef:ben het er mee eens dat mijn berekening niet helemaal klopt en oke oplichting is het ook niet maar misleiding vind ik het zeker wel.
JIj noemt nu idd de hoogste prijs er zijn zoveel aanbieders neem bv de gemiddelde prijs eens van al die bedragen en dan nog. BCC doet geen BTW actie en heeft dezelfde prijs. Natuurlijk hoef ik het er niet te kopen dat snap ik maar dan nog vind ik het wel misleiding als er 4 andere bedrijven ZONDER BTW actie dezelfde verkoopprijs hebbenwitte angora schreef:Joh, je bent toch niet verplicht bij MM te kopen? Laat lekker gaan zou ik zeggen...
waarom denk je dat het er zo druk is???? omdat idd iedereen dat denktvogels schreef:Dat JIJ het misleiding vindt, betekent niet dat het misleiding is.maar dan nog vind ik het wel misleiding als er 4 andere bedrijven ZONDER BTW actie dezelfde verkoopprijs hebben
Beloofd MM ergens dat de prijzen door de BTW actie lager zijn dan bij de goedkoopste webshop?? NEE! Dus geen misleiding.
.[/quote]
waarom denk je dat het er zo druk is???? omdat idd iedereen dat denkt[/quote]
Lopen er blijkbaar een hoop dombo's rond. En iedereen? Ik denk het niet en ken er nog veel meer die dat niet denken.[/quote]
Niet iedereen is even slim en als je dat gebruikt om je verkoop te bevorderen vind ik dit niet kunnen
waarom denk je dat het er zo druk is???? omdat idd iedereen dat denkt[/quote]
Lopen er blijkbaar een hoop dombo's rond. En iedereen? Ik denk het niet en ken er nog veel meer die dat niet denken.[/quote]
Niet iedereen is even slim en als je dat gebruikt om je verkoop te bevorderen vind ik dit niet kunnen
Niemand verplicht je om bij de Mediamarkt te winkelen, tijdens de BTW dagen zijn er erg leuke dealtjes te halen maar prijzen vergelijken kan nog altijd lonen!
Binnen de winkels is het standaardbeleid dat binnen twee weken voor een actie als dit de prijzen niet opgehoogd mogen worden, alleen (flyer)aanbiedingen mogen omhoog geprijsd worden
Binnen de winkels is het standaardbeleid dat binnen twee weken voor een actie als dit de prijzen niet opgehoogd mogen worden, alleen (flyer)aanbiedingen mogen omhoog geprijsd worden
Het is toch een reclame slogan? Zojuist kwam het voor het 6 uur nieuws nog voorbij. Ze roepen alleen maar: nu bijna alle artikelen zonder BTW, die nemen wij voor onze rekening. Ze roepen niet: ergens nog goedkoper, dan leggen wij het verschil bij (BCC). Ook zo'n kreet. En, in tegenstelling tot jou denk ik dat deze reclame niet anders is dan andere reclames: iedere zaak wil omzet hebben en ja, misschien moeten ze het dan niet van al te slimme klanten hebben. Zal hen worst zijn. Zolang er maar verkocht word. Maar ze doen niet aan oplichting, hoor.Niet iedereen is even slim en als je dat gebruikt om je verkoop te bevorderen vind ik dit niet kunnen
-
Zolang als Media Markt niet roept dat ze de aller, allergoedkoopste zijn en de laagste prijs garantie geven, is hier niets misleidends aan.rmondie schreef:Niet iedereen is even slim en als je dat gebruikt om je verkoop te bevorderen vind ik dit niet kunnen
Dat niet iedereen even slim is, is een feit, maar daar kun je een winkel niet op aanvallen.
Iedere winkel mag zelf zijn prijzen vaststellen.
Daar kun je niets aan veranderen en heeft niets met slimheid, oplichting of misleiding te maken.
Misleiding vind ik het wel ik heb nog weinig gevonden waar het nu echt zin heeft om het aan te schaffen. Men legt op deze manier druk bij potentiële kopers die helaas te snel overstag gaan omdat men denkt dat BTW weg ermee GOEDKOOP LIJKT maar niet is verre van zelfs voorbeelden genoeg hiervoortenormin schreef:Het is toch een reclame slogan? Zojuist kwam het voor het 6 uur nieuws nog voorbij. Ze roepen alleen maar: nu bijna alle artikelen zonder BTW, die nemen wij voor onze rekening. Ze roepen niet: ergens nog goedkoper, dan leggen wij het verschil bij (BCC). Ook zo'n kreet. En, in tegenstelling tot jou denk ik dat deze reclame niet anders is dan andere reclames: iedere zaak wil omzet hebben en ja, misschien moeten ze het dan niet van al te slimme klanten hebben. Zal hen worst zijn. Zolang er maar verkocht word. Maar ze doen niet aan oplichting, hoor.Niet iedereen is even slim en als je dat gebruikt om je verkoop te bevorderen vind ik dit niet kunnen
Je vindt het misleidend, wil niet zeggen dat hier in juridische termen misleiding van toepassing is. Mensen worden lekker gemaakt met een aanbieding. Een aanbieding is een lokkertje, er wordt de nadruk gelegd op een prijs, en zij vinden die prijs de beste en willen dat aan iedereen vertellen. Dat is reclame, dat is marketing. Je eigen product neerzetten als het allerbeste. De mediamarkt doet door ongelooflijk hard te schreeuwen het voorkomen alsof zij de goedkoopste zijn, en dat als mensen nu niet kopen, ze straks veel meer kwijt zijn. Dit hele proces is marketing. De één is hier vatbaar voor, de ander niet. En de mediamarkt moet het hebben van die vatbare groep mensen. En ja, dat kan je misbruik vinden, dat kan je misleidend vinden, maar dat is reclame, dat is marketing.rmondie schreef: Misleiding vind ik het wel ik heb nog weinig gevonden waar het nu echt zin heeft om het aan te schaffen. Men legt op deze manier druk bij potentiële kopers die helaas te snel overstag gaan omdat men denkt dat BTW weg ermee GOEDKOOP LIJKT maar niet is verre van zelfs voorbeelden genoeg hiervoor
En hoe vervelend ik het ook vind, het staat een bedrijf vrij om reclame te maken, binnen de gestelde grenzen, deze grenzen worden getoetst door de reclame code commissie. Als iemand van mening is dat de reclame niet door de beugel kan, dan kan dat daar kenbaar gemaakt worden.
Ik zie bij jou wel heel vaak BCC staan. Doe jij dit om hun verkoop te bevorderen? En nog wel op een consumentenforum?rmondie schreef: Niet iedereen is even slim en als je dat gebruikt om je verkoop te bevorderen vind ik dit niet kunnen
DAT vind ik niet kunnen!
was het maar waar maar dat staat er omdat dat een vergelijkende winkel is! als je gekeken had er staat ook meerdere malen een link maar oke dan ook nog een keer hier getypt!Rim69 schreef:Ik zie bij jou wel heel vaak BCC staan. Doe jij dit om hun verkoop te bevorderen? En nog wel op een consumentenforum?rmondie schreef: Niet iedereen is even slim en als je dat gebruikt om je verkoop te bevorderen vind ik dit niet kunnen
DAT vind ik niet kunnen!
KLEIN FOTO 693 excl btw actie
FOKKA ROTTERDAM 693 excl btw actie
Camera.nl 693 exct btw actie
bcc 693 excl btw actie
Media Markt 693,39 MET BTW ACTIE!!!
zo beter?
Volgens mij had rmondie het maar 1 keer genoemd, maar is het in citaten en door anderen vaker genoemd.Ik zie bij jou wel heel vaak BCC staan.
Dat is nu helemaal de essentie van marketing! Mensen een bepaald beeld of imago van je product geven, zodanig dat het 'gevoel' dat mensen hebben bij je winkel overeenkomt met wat jij wil.Niet iedereen is even slim en als je dat gebruikt om je verkoop te bevorderen vind ik dit niet kunnen
MM probeert een imago in stand te houden dat zij goedkoop zijn (of het goedkoopste), zonder dat ze dat ze ook beweren dat ze ook de goedkoopste zijn. En hun marketing slaagt daar zeer goed in. (Ik heb daar eerlijk gezegd ook wel bewondering voor.) Ze doen dat o.a. door schreeuwerig te zijn, felle en goedkope kleuren te gebruiken, de winkel volzetten met de spullen in dozen, de winkels niet te luxe aankleden en ga zo maar verder.
Wat ze wel beweren? Dat je 'gek bent' als je niet naar MM gaat. Maar zeggen ze dat je dan gek bent omdat MM goedkoop is? Nee, helemaal niet. En ze zeggen dat als je een artikel bij een gewone winkel binnen 15 km goedkoper vindt, je het verschil terugkrijgt. Daarmee laten ze je dénken dat hun spullen het goedkoopste zijn, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Bovendien hebben veel meer winkels zulke voorwaarden. Ook niet-schreeuwende winkels.
En nu dus die BTW actie. Waarbij ze vooraf zeker wel kijken wat de prijzen zouden moeten worden en waarbij ze dus vooraf de prijzen ook even ophogen. Na de kerstacties is het toch relatief rustig en kun je het nieuwe jaar mooi als smoes gebruiken voor hogere prijzen. Tijdens die BTW actie zullen er ook vast leuke koopjes te vinden zijn. Maar helaas is het niet zo dat je er blind op kunt vertrouwen dat ze nu de goedkoopste zullen zijn.
Ik ben benieuwd wat er naar de BTW actie gebeurd met de prijs! Ik hoop dat mensen zich in iedergeval bedenken voordat ze er iets kopen en goed vergelijken of het wel echt goedkoper is!
-
Ik denk dat er helemaal niets gebeurd. Mensen moeten dingen gewoon een beetje slimmer aanpakken.rmondie schreef:Ik ben benieuwd wat er naar de BTW actie gebeurd met de prijs! Ik hoop dat mensen zich in iedergeval bedenken voordat ze er iets kopen en goed vergelijken of het wel echt goedkoper is!
Laten we wel wezen, we hebben hier een TS die van de daken schreeuwt dat hij is opgelicht vanwege die actie. Het gaat om een fotocamera van ongeveer 700 euro.
Ik neem toch aan, als je een camera van 700 euro aan wil schaffen, dat je voor die tijd eens rustig kijkt wat je precies wil, en welk merk en welk toestel aan je verwachtingen/wensen/eisen voldoet. En als je daar de tijd voor neemt, en meerdere keren meerdere winkels binnenloopt voor advies c.q. vergelijkingen, dat je dan heus wel weet hoe de prijzen ongeveer liggen. Dus hoezo is hij dan misleidt.
Iemand die een camera voor een dergelijk bedrag blind koopt, zonder enig onderzoek zonder van tevoren te kijken of hij zo'n ding wel nodig heeft, vraagt er gewoon om om bedonderd te worden. Maar ook dat is een keuze, die niet aan de MM te wijten is.
Daarbij heb ik al verwezen naar de link van de TS: de meeste webwinkels zijn duurder dan de MM. Tel eens 21% bij die 693 op, dan kom je op ongeveer 840 euro. En dan blijken er winkels te zijn die zelfs daar nog boven zitten. Dus de duurste zijn ze ook dan nog steeds niet. En aangezien een winkel mag vragen wat hij wil...
Ik denk dat we ook deze TS net zo min serieus moeten nemen als de reclame van de MM.
TS?????witte angora schreef:Ik denk dat er helemaal niets gebeurd. Mensen moeten dingen gewoon een beetje slimmer aanpakken.rmondie schreef:Ik ben benieuwd wat er naar de BTW actie gebeurd met de prijs! Ik hoop dat mensen zich in iedergeval bedenken voordat ze er iets kopen en goed vergelijken of het wel echt goedkoper is!
Laten we wel wezen, we hebben hier een TS die van de daken schreeuwt dat hij is opgelicht vanwege die actie. Het gaat om een fotocamera van ongeveer 700 euro.
Ik neem toch aan, als je een camera van 700 euro aan wil schaffen, dat je voor die tijd eens rustig kijkt wat je precies wil, en welk merk en welk toestel aan je verwachtingen/wensen/eisen voldoet. En als je daar de tijd voor neemt, en meerdere keren meerdere winkels binnenloopt voor advies c.q. vergelijkingen, dat je dan heus wel weet hoe de prijzen ongeveer liggen. Dus hoezo is hij dan misleidt.
Iemand die een camera voor een dergelijk bedrag blind koopt, zonder enig onderzoek zonder van tevoren te kijken of hij zo'n ding wel nodig heeft, vraagt er gewoon om om bedonderd te worden. Maar ook dat is een keuze, die niet aan de MM te wijten is.
Daarbij heb ik al verwezen naar de link van de TS: de meeste webwinkels zijn duurder dan de MM. Tel eens 21% bij die 693 op, dan kom je op ongeveer 840 euro. En dan blijken er winkels te zijn die zelfs daar nog boven zitten. Dus de duurste zijn ze ook dan nog steeds niet. En aangezien een winkel mag vragen wat hij wil...
Ik denk dat we ook deze TS net zo min serieus moeten nemen als de reclame van de MM.
sorry hoor maar ik snap ook wel dat het marketing is maar vind het erg dat er zoveel mensen intrappen die er wel vatbaar voor zijn en NATUURLIJK heb ik wel verder gekeken. Als je 840 telt voor de officieele prijs zijn ze een van de duurste en dat is MM normaal echt niet dus ik weet niet waar je dit op baseert. Het gaat me er niet om wie het duurste is en of ik daar een camera koop (ik in iedergeval 100% niet)!!!! Het is een principe kwestie die men brengt na kopers die snel in actie komen omdat men denkt dat het hierdoor goedkoop is.