LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Net voor BTW vrije dagen mediamarkt laptop gekocht.
Net voor BTW vrije dagen mediamarkt laptop gekocht.
Beste mede forummers,
Ik ben nieuw hier, maar denk de juiste categorie te pakken te hebben.
Mijn naam is Sjoerd en ik heb afgelopen dinsdag een leuke samsung ultrabook bij de mediamarkt gekocht.
Zojuist zie ik het reclame spotje van de mediamarkt dat vanaf woensdag de BTW vrije dagen actie begint. Mijn laptop lijkt niet tot de uitzonderingen te behoren, dus vraag ik me af of er voor mij nog eer te behalen valt om het verschil in het bedrag terug te eisen. De laptop kost 1200 euro, dus het gaat niet even om een paar tientjes.
Groetjes,
Sjoerd
Ik ben nieuw hier, maar denk de juiste categorie te pakken te hebben.
Mijn naam is Sjoerd en ik heb afgelopen dinsdag een leuke samsung ultrabook bij de mediamarkt gekocht.
Zojuist zie ik het reclame spotje van de mediamarkt dat vanaf woensdag de BTW vrije dagen actie begint. Mijn laptop lijkt niet tot de uitzonderingen te behoren, dus vraag ik me af of er voor mij nog eer te behalen valt om het verschil in het bedrag terug te eisen. De laptop kost 1200 euro, dus het gaat niet even om een paar tientjes.
Groetjes,
Sjoerd
Re: Net voor BTW vrije dagen mediamarkt laptop gekocht.
Heeft u de laptop in de winkel gekocht? In dat geval hoeven ze niets te doen en heeft u geen rechten. Koop is koop geldt in een winkel. U was toch tevreden over de prijs toen u de laptop kocht? Helaas is er nu een actie waarmee de laptop goedkoper gaat worden. Als die duurder was geworden, had u zich dan ook gemeld bij de mediamarkt? Om bij te gaan betalen?
Heeft u de laptop online gekocht en zit u nog binnen de officiële zichttermijn? Dan zijn er opties om de laptop retour te sturen en een nieuwe te halen, met korting.
Heeft u de laptop online gekocht en zit u nog binnen de officiële zichttermijn? Dan zijn er opties om de laptop retour te sturen en een nieuwe te halen, met korting.
Ik heb de laptop inderdaad in de winkel gekocht. Uiteindelijk zal het zwart op wit inderdaad niet mogelijk zijn. Dat zouden alle klanten terug komen tijdens die actie. Toch ga ik het proberen, de hele electronische inrichting is hier in huis afkomstig van de mediamarkt dus een coulance regelingetje kan er wel vanaf.
Inderdaad is proberen altijd een optie natuurlijk in dat geval, en tja, voor coulance zijn geen regels, en hoop dat je geluk hebt.
Tuurlijk...ik shop altijd bij AH dus elk kwartaal een gratis kar boodschappen kan er wel vanaf.....de hele electronische inrichting is hier in huis afkomstig van de mediamarkt dus een coulance regelingetje kan er wel vanaf
als je het gaat proberen, werkt het het beste als je je bewust ben van het feit dat je er geen recht op hebt. met stroop vang je meer vliegen als met azijn. laat je wel ff weten of het gelukt is?
Check van tevoren even voor welke prijs ze die laptop aanbieden. Heb nu al een paar keer een "aanbieding" van Ikea in m'n mailbox gehad voor een paar meubeltjes waar ik in oktober de prijzen van genoteerd heb (moet er voor sparen namelijk).
De "van" prijs is steevast verhoogd, en de "voor" prijs is exact gelijk aan de prijs die ik in oktober genoteerd heb.
De "van" prijs is steevast verhoogd, en de "voor" prijs is exact gelijk aan de prijs die ik in oktober genoteerd heb.
dat heeft mediamarkt ook veel.
buiten dat is mediamarkt vrij duur, behalve een aantal items waar ze op dat moment me adverteren.
daar proberen ze de mensen mee naar binnen te lokken.
buiten dat is mediamarkt vrij duur, behalve een aantal items waar ze op dat moment me adverteren.
daar proberen ze de mensen mee naar binnen te lokken.
MM heeft wel een laagste prijs garantie. Dat betekent dat als je binnen 2 weken het artikel goedkoper kunt kopen, je het prijsverschil terug krijgt. Dus als je met die gedachte een product koopt en je vindt het elders goedkoper, dan is het logisch dat je ermee terug gaat.berndv schreef:Heeft u de laptop in de winkel gekocht? In dat geval hoeven ze niets te doen en heeft u geen rechten. Koop is koop geldt in een winkel. U was toch tevreden over de prijs toen u de laptop kocht? Helaas is er nu een actie waarmee de laptop goedkoper gaat worden. Als die duurder was geworden, had u zich dan ook gemeld bij de mediamarkt? Om bij te gaan betalen?
Wat nog wel een klein addertje onder het gras zou kunnen zijn (als ze echt willen dwarsliggen) is dat de gatantie geldt als je "binnen veertien dagen na zijn aankoop hetzelfde product elders voor een lagere prijs kan kopen". De zelfde MM is strikt genomen niet "elders". Maar als ze op grond daarvan je vraag afwijzen, dan zijn ze wel slecht bezig.
(Overigens is MM voor veel spullen inderdaad niet goedkoop. Ze stralen wel een lage prijs uit, wat dat betreft hebben ze een zeer goede marketing afdeling. Maar ze gaan er vanuit dat de meeste mensen niet gaan vergelijken, die paar mensen die terugkomen omdat ze de aankoop elders goedkoper hebben gezien, nemen ze voor lief. Ook hebben ze voor veel producten een 'eigen' variant/typenummer. Dan is het product identiek of voor 99,9% gelijk, maar omdat ze een ander typenummer hebben, kun je nooit zeggen dat je het product elders goedkoper hebt gezien.)
Als binnen twee weken het product goedkoper is, ook bij Mediamarkt zelf, kan je het prijsverschil terugkrijgen
Gewoon langs gaan en je met de factuur/bon bij de informatiebalie melden
Oja? da's volgens mij absoluut niet waar, maar jij kunt dat zeker wel aantonen?nooberke schreef:Als binnen twee weken het product goedkoper is, ook bij Mediamarkt zelf, kan je het prijsverschil terugkrijgen
-
Geldt dat niet voor structureel lagere prijzen?nooberke schreef:Als binnen twee weken het product goedkoper is, ook bij Mediamarkt zelf, kan je het prijsverschil terugkrijgen
Ik kan mij voorstellen dat BTW acties als die nu loopt uitgesloten zijn.
Kan jij aantonen dat ik geen gelijk heb? Wat een vervelende reactie zeg, ik probeer ook alleen maar te helpendhc schreef:Oja? da's volgens mij absoluut niet waar, maar jij kunt dat zeker wel aantonen?nooberke schreef:Als binnen twee weken het product goedkoper is, ook bij Mediamarkt zelf, kan je het prijsverschil terugkrijgen
Kijk ook is in bijvoorbeeld het tweakers.net topic over de BTW-dagen daar kan je dezelfde informatie vinden.
Het is al jaren standaard beleid bij Mediamarkt dat als een product binnen 2 weken goedkoper na aanschaf goedkoper is geworden je dat prijsverschil zonder problemen kan terug vragen. Dat geld zowel voor de Mediamarkt zelf als voor andere fysieke winkels in de directe omgeving (15KM uit mijn hoofd)
Bij dit soort acties is het ook gewoon mogelijk, er zijn zelfs mensen die specifiek voor de BTW dagen hun product al aanschaffen om er zeker van te zijn dat ze het gewilde product hebbenVioletPrue schreef:Geldt dat niet voor structureel lagere prijzen?nooberke schreef:Als binnen twee weken het product goedkoper is, ook bij Mediamarkt zelf, kan je het prijsverschil terugkrijgen
Ik kan mij voorstellen dat BTW acties als die nu loopt uitgesloten zijn.
Ze hebben inderdaad een laagste prijsgarantie, helaas zijn aanbiedingen uitgesloten, zoals meestal bij een laagste prijs garantie.
https://service.mediamarkt.nl/?a=ticket ... etcatid=70
https://service.mediamarkt.nl/?a=ticket ... etcatid=70
Laagste prijsgarantie
5.1 Media Markt garandeert de klant altijd de laagste prijs. Wanneer de klant een aankoop doet in een vestiging van Media Markt (met uitzondering van de webshop) en binnen veertien dagen na zijn aankoop hetzelfde product elders voor een lagere prijs kan kopen, ontvangt de klant van Media Markt het prijsverschil contant retour, de voorwaarden hiervan zijn:
a. Het product is nieuw, compleet in originele verpakking en direct uit voorraad leverbaar.
b. Het prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst, advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of fysieke controle bij de betreffende aanbieder.
c. De betreffende aanbieder moet gevestigd zijn binnen een straal van vijftien km van de vestiging van Media Markt in Nederland waar de aankoop is gedaan.
d. Het product wordt aangeboden in een openbaar toegankelijke winkel, dus niet via internet.
e. Uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden (bijv. op het terrein van toelating in Nederland, garantie en/of service), demomodellen, beschadigde producten, etc.
f. Het prijsverschil moet aanwezig zijn op het moment dat de klant een beroep doet op de laagste prijsgarantie.
5.2 Het verschil wordt eenmalig terugbetaald na inname van de originele aankoopbon van Media Markt en uitsluitend wanneer aantoonbaar is voldaan aan de hiervoor genoemde voorwaarden. De klant ontvangt een kopie van de originele aankoopbon.
5.3 Indien de klant bij aankoop in een vestiging van Media Markt kan aantonen dat het product elders en onder bovenstaande voorwaarden voordeliger kan worden aangeschaft, dan zal Media Markt het product voor dezelfde prijs leveren aan de klant.
Ik heb een aanvullende vraag
Het is geen opheffingsuitverkoopberndv schreef:Ze hebben inderdaad een laagste prijsgarantie, helaas zijn aanbiedingen uitgesloten, zoals meestal bij een laagste prijs garantie.
Maar goed, geef die factuur/bon anders maar aan mij mee! Voor dat geld wil ik er wel even langsgaan hoor
Je hoeft me niet te geloven
Lezen kun je ook niet...opheffing staat tussen haakjes...
zucht...
zucht...
Uitverkoop hoeft ook niet hetzelfde te zijn als een grote actie,het is meer uitsluitsel van prijzen die anders zijn dan de prijzen van "normale" winkelsdhc schreef:Lezen kun je ook niet...opheffing staat tussen haakjes...
zucht...
Maar goed blijkbaar zijn jullie hier nogal van de regeltjes en de tekst, mijn ervaring is in ieder geval dat ze er NOOIT moeilijker over doen. Ik zal me mond verder wel houden want nogmaals vind ik je toon erg vervelend
Graag zou ik zien dat de TS gewoon langsgaat en bewijst wie er gelijk heeft
Niemand hier behalve jezelf zal je het zwijgen opleggen. Regels zijn er als minimale regel waar een bedrijf zich aan moet houden. Dus ja, men kan het proberen, je ervaring is positief, maar geen verplichting, gezien de regels. Maar gaan ze er niet in mee, loop dan ook gewoon rustig de winkel uit, en ga geen stampei schoppen. Ben wel eens bij de klantenbalie langs gelopen de winkel in, dat ik bijna de winkel niet in durfde, omdat er een of andere tokkie zijn recht wilde halen.nooberke schreef:Uitverkoop hoeft ook niet hetzelfde te zijn als een grote actie,het is meer uitsluitsel van prijzen die anders zijn dan de prijzen van "normale" winkelsdhc schreef:Lezen kun je ook niet...opheffing staat tussen haakjes...
zucht...
Maar goed blijkbaar zijn jullie hier nogal van de regeltjes en de tekst, mijn ervaring is in ieder geval dat ze er NOOIT moeilijker over doen. Ik zal me mond verder wel houden want nogmaals vind ik je toon erg vervelend
Daarnaast staat er ook nog steeds elders, en niet waar dan ook binnen 15km.
Mensen die tot twee maal toe op een vervelende manier reageren jagen mij snel weg als ik enkel wil helpen.berndv schreef:Niemand hier behalve jezelf zal je het zwijgen opleggen. Regels zijn er als minimale regel waar een bedrijf zich aan moet houden. Dus ja, men kan het proberen, je ervaring is positief, maar geen verplichting, gezien de regels. Maar gaan ze er niet in mee, loop dan ook gewoon rustig de winkel uit, en ga geen stampei schoppen. Ben wel eens bij de klantenbalie langs gelopen de winkel in, dat ik bijna de winkel niet in durfde, omdat er een of andere tokkie zijn recht wilde halen.nooberke schreef:Uitverkoop hoeft ook niet hetzelfde te zijn als een grote actie,het is meer uitsluitsel van prijzen die anders zijn dan de prijzen van "normale" winkelsdhc schreef:Lezen kun je ook niet...opheffing staat tussen haakjes...
zucht...
Daarnaast staat er ook nog steeds elders, en niet waar dan ook binnen 15km.
Het is standaardbeleid binnen Mediamarkt dat er twee weken prijscompensatie is voor eigen afprijzingen. Lees er ook bijvoorbeeld over op tweakers.net, behoorlijk wat mensen die al een Apple computer of dure camera voor de BTW-dagen gekocht hebben om tijdens de dagen het verschil terug te krijgen.
Dat rustig blijven het beste is kan ik als verkoper alleen maar staven uiteraard!
-
Er zijn op dit forum in het verleden een aantal reacties geweest van mensen die met de bon teruggingen, en het prijsverschil gewoon terug kregen. Het zou per filiaal kunnen verschillen, maar over het algemeen is dat wel mogelijk.
Ik ga alleen de betreffende reacties/topics niet opzoeken, vind het wel best zo. Gewoon proberen, op een normale nette manier, dan heb je dikke kans dat het wel goedkomt.
Ik ga alleen de betreffende reacties/topics niet opzoeken, vind het wel best zo. Gewoon proberen, op een normale nette manier, dan heb je dikke kans dat het wel goedkomt.