LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] multivlaai bezorging

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

multivlaai bezorging

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Beste mensen,

Ik wil hier geen ophef over maken want ik vind het wel prima maar ik wil graag weten hoe het zit (zoon en ik zijn in debat verwikkeld)

Het zit zo: ik had voor gisteren een vlaai van de multivlaai besteld, echter toen die vlaai (keurig) bezorgd werd deed bij mij niemand open (stond onder de douche). De bezorger van de multivlaai heeft de vlaai toen 2 huizen verder bezorgd en ik neem aan met de melding of die meneer die vlaai aan mij wilde geven.

Echter, ik ken die man en dat is een wat oudere heer en hoort slecht. Wat er gebeurd is is dat die man het niet helemaal begrepen had en dacht dat hij vlaai kreeg. Hij heeft dus zelf al 2 stukken gegeten, ook nog de medewerkers van de thuiszorg die bij hem thuiskomen getrakteerd. Zijn dochter nog een kwart meegegeven en de rest ingevroren.

Ik vind het zelf een kostelijk verhaal en hoop van harte dat mijn buurman ervan gesmuld heeft, maar wie is dan nu eigenlijk verantwoordelijk? Ik had via ideal betaald en ook voor bezorging. Is nu eigenlijk de multivlaai fout, of is nou die buurman fout? Wie weet hoe dit zit?

(nogmaals, ik was niet eens van plan de multivlaai te bellen of te mailen, en ook niet om die buurman lastig te gaan vallen, het is gewoon iets dat ik me afvraag)

isabel

Bloempie
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 mei 2012 11:59

Re: multivlaai bezorging

Ongelezen bericht door Bloempie »

Naar mijn mening bent u zelf verantwoordelijk.
Multivlaai wilde bij u bezorgen, u gaf niet thuis.
Ik vind een 2e aanbieding zelf te ver gaan.
Slechthorende buurman is te goeder trouw geweest.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: multivlaai bezorging

Ongelezen bericht door Isabel1 »

dat is natuurlijk ook nog een optie: ik ben verantwoordelijk (zoonlief en ik hadden dat, zoals je hierboven ziet al meteen afgeschoven)

Maar tja, is het dan reeel om als je iets besteld in een webwinkel de hele dag thuis te blijven en niet in de douche te gaan etc? Dan kunnen mensen die werken nooit iets bestellen, tenzij ze vooraf al zeker weten dat het op hun vrije dag bezorgd wordt. Wat dan als de webwinkel niet bezorgt wanneer ze zeggen dat ze bezorgen? (in ons geval zou er tussen 8.30 en 18.00 bezorgd worden, wat ook gebeurd is) Het gaat me hier overigens over het principe, het is irreeel om te denken dat een vlaai opeens 3 weken te laat bezorgd wordt (zou ook een mooie vlaai zijn dan)

De buurman van goeder trouw?, ach ja, die man vond de vlaai lekker, we kennen elkaar en zijn allang goede buren. Dus ik maak me helemaal niet druk. maar ik vind de discussie interessant.

isabel

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: multivlaai bezorging

Ongelezen bericht door berndv »

Feitelijk is het bedrijf verantwoordelijk voor verzending, waarschijnlijk hebben ze hier hun eigen lokale bezorgers voor. Multivlaai is verantwoordelijk voor een goede bezorging, en u bent pas verantwoordelijk vanaf het moment dat u de vlaai in handen had. U had ze kunnen bellen met de vraag waar uw vlaai bleef, aangezien zij niet kunnen aantonen dat u de vlaai in ontvangst had genomen, zou u uw geld terug moeten krijgen of een nieuwe vlaai moeten ontvangen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: multivlaai bezorging

Ongelezen bericht door tenormin »

Het is letterlijk en figuurlijk een kostelijk verhaal. Echter, voor zover mijn kennis rijkt, zijn bezorgers verplicht om, als het pakketje, in dit geval de vlaai, ergens bij de buren is afgeleverd, jij een briefje in de bus moet vinden dat de vlaai geleverd is en af te halen of nr. zo en zo. Ik zelf ben veel thuis en al bekend bij de bezorgders van PostNl en Selektvracht; heb vaak in de hal diverse dozen staan en druppelsgewijs komen de bestellers langs om hun eigendommen op te halen. Natuurlijk was er in dit geval al een probleem: de heer die het in ontvangst nam was doof (dovig) dus al had je het briefje gevonden: hij was natuurlijk al lekker aan het smikkelen. Wat niet wegneemt, als het je om goed of fout gaat: de bezorger was fout.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: multivlaai bezorging

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik denk dat de bezorger fout is MAAR die kan het ook goed
wel verteld hebben maar die man heeft dat niet goed gehoord.

In ieder geval heeft de man er wel van genoten.... :P
Vind dit wel vervelend voor jullie.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: multivlaai bezorging

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:Het is letterlijk en figuurlijk een kostelijk verhaal. Echter, voor zover mijn kennis rijkt, zijn bezorgers verplicht om, als het pakketje, in dit geval de vlaai, ergens bij de buren is afgeleverd, jij een briefje in de bus moet vinden dat de vlaai geleverd is en af te halen of nr. zo en zo. Ik zelf ben veel thuis en al bekend bij de bezorgders van PostNl en Selektvracht; heb vaak in de hal diverse dozen staan en druppelsgewijs komen de bestellers langs om hun eigendommen op te halen. Natuurlijk was er in dit geval al een probleem: de heer die het in ontvangst nam was doof (dovig) dus al had je het briefje gevonden: hij was natuurlijk al lekker aan het smikkelen. Wat niet wegneemt, als het je om goed of fout gaat: de bezorger was fout.
Het is een medewerker van de lokale multivlaai, die bederfelijke etenswaar komt bezorgen, geen TNT pakketbezorger. Dat zal allemaal wat gemoedelijker geregeld zijn lijkt me?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: multivlaai bezorging

Ongelezen bericht door nevermind »

jij een briefje in de bus moet vinden dat de vlaai geleverd is en af te halen of nr. zo en zo.


Ik den tenormin heeft een punt.
Zo zou het moeten zijn.
Bij ons in de straat wordt het zo gedaan, en tot heden (klop,klop) is er nog niets mis gegaan.

@Isabel
en ook niet om die buurman lastig te gaan vallen,
Hoe kom je dan aan de informatie, wat de buurman met de vlaai gedaan heeft?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: multivlaai bezorging

Ongelezen bericht door tenormin »

Het is een medewerker van de lokale multivlaai, die bederfelijke etenswaar komt bezorgen, geen TNT pakketbezorger. Dat zal allemaal wat gemoedelijker geregeld zijn lijkt me?
Nee hoor sjohie, etenswaar of pakketjes, ik geef alleen een voorbeeld over bezorgen. Ik laat iedere 2 weken mijn bakker (niet in de buurt) mijn brood en andere zaken bezorgen en die levert het af. Als ik soms niet thuis ben brengt hij het bij een van de buren en briefje bij mij in de bus bij welke buur. Isabella's vlaai bederft echt niet in een paar uurtjes (zeker niet nu).

@nevermind, ja, dat vroeg ik me later eigenlijk ook af hoe Isabelle wist bij wie het was bezorgd. Maar goed, ze weet in welke maag (gen) het is verdwenen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: multivlaai bezorging

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Isabel

Sorry heb wel eerts even moeten lachen...wat zei je kom mijn vlaai halen ...uh wat vlaai?
Ja hoe wist je datie bij de buurman was,toch briefje in bus gedaan?

Nou ik snap je wel...ik vertrouw ook geen enkele bezorger ,dienst of weet ik wat..zeggen tussen 8 en 11 staan ze half acht voor je deur,ja we hadden geen file...nou zal ik net staan te douchen?
Dus daar mee geleerd,ik ga er om zes uur uit met meneer rozemarijn.
Zo fris en fruitig al ze te vroeg komen.voor de cv ketel...bv...

Ja.....wat moet je er mee...als ik de buurman was zou ik me rot voelen en me dochter een nieuwe laten halen...ook al zeg je joh geeft niet,maar zo ben ik...maar ik eet ook niks van iemand anders,
Net als tenormin ken ik de postbezorgers en die geven hier alles a voor mijn blok...
Zou het lef niet hebben te denken oh voor mij..

Maar ja oudere man,doof,denkt..hey iemand vind me denk ik aardig en stuurt me taart,ja zou erom meten lachen,kan niet eens boos worden dan ihihihihi

Maar nu..briefje had denk ik al te laat geweest...
Voortaan doorgeven gelieve na? 9 uur bezorgen dat kan! Althans hier wel...en gaane niet bij buren afgeven...

Sorry maar zie het wel helemaal voor me :oops:

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: multivlaai bezorging

Ongelezen bericht door Isabel1 »

nee het ging anders,

ik kwam de mensen van de thuiszorg tegen (die dus voor de thuiszorg van die buurman werken, een van hen is een ex collega van mij) en zeg tegen die mensen dat ik was aan het wachten op de vlaai.
Toen keken ze heel schuldbewust en vroegen of dat toevallig aardbeienkwark vlaai was. Ik zei dus dat dat zo was. en toen kwam de aap uit de mouw. Zij vonden het al een vreemd verhaal dat die man vlaai had (want hij komt het huis bijna niet uit en iets op het internet bestellen kan hij echt niet). Terwijl ik met hen aan het praten was kwam de dochter van de buurman erbij staan en begon zich langzaam af te vragen hoe haar vader aan die vlaai kwam.

Na even gezocht te hebben in de prullenbak naar de doos van die vlaai (de mensen van de thuiszorg hadden die al weggegooid) bleek op de factuur mijn huisnummer te staan. Wij hebben er vreselijk om gelachen.

De buurman in kwestie hebben we maar niets verteld, hij zou zich erg vervelend voelen en die man is niet meer helemaal zo fris en fruitig als hij 90 jaar geleden was ;)

Isabel

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: multivlaai bezorging

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wat lief van je zeg dat de buurman niets verteld is anders zou hij zich
natuurlijk ontzettend schuldig/vervelend gaan voelen en dat op deze leeftijd.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: multivlaai bezorging

Ongelezen bericht door Isabel1 »

weet je wat is, ik woon al langer dan 30 jaar ben die man in de straat, ik kende zijn vrouw, ken zijn kinderen, hij die van mij. Altijd gezellig koffie drinken etc.

Als je dan hoort wat mensen voor problemen hebben met hun buren en wat dat voor gedoe kan veroorzaken dan ben ik blij dat het enige dat ik heb is dat een dementerende buurman mijn vlaai (per ongeluk) gepikt heeft.

Isabel

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: multivlaai bezorging

Ongelezen bericht door tenormin »

Vind het al met al een "schattig" verhaal, Isabel. Geef me je adres maar en ik stuur je een aardbeien kwark vlaai. Geen grapje, hoor, echt gemeend. Maar dat laatste, je adres vragen, tja, kan me voorstellen, is wel een kwestie van vertrouwen. Is up to you, zou het graag doen. Referenties? 'k Heb nog nooit in de gevangenis gezeten :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: multivlaai bezorging

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tenormin schreef:Vind het al met al een "schattig" verhaal, Isabel. Geef me je adres maar en ik stuur je een aardbeien kwark vlaai. Geen grapje, hoor, echt gemeend. Maar dat laatste, je adres vragen, tja, kan me voorstellen, is wel een kwestie van vertrouwen. Is up to you, zou het graag doen. Referenties? 'k Heb nog nooit in de gevangenis gezeten :lol:
Wat lief van je Tenormin !

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: multivlaai bezorging

Ongelezen bericht door sephora30 »

Inderdaad een smakelijk verhaal, maarrrrr..............ik vind dat de bezorger in deze wel een steek heeft laten vallen door geen briefje in de bus te doen. Zou toch even contact met Multivlaai opnemen.

Moet wel zeggen dat als ik die dochter was, ik onmiddelijk had aangeboden een nieuwe vlaai te halen/betalen.

Ben trouwens zelf fan van de noten- en banaanvlaai van ze :lol:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: multivlaai bezorging

Ongelezen bericht door tenormin »

@sephora 30, jij ook ééntje? Noten- en bananenvlaai staat genoteerd. Niet iedereen hoor, ik ga maar tot 5 taarten, dus serieuze liefhebbers: ik heb een PB.

Ben het geheel met je eens trouwens: als ik die dochter was geweest.....

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: multivlaai bezorging

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Uh appel,kruimel :oops: giihi

Idd isabel had ook zo gereageerd hoor,...vooral grappig..

Idd beter goede buur...

Ihihihhh hij is wel leuk...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: multivlaai bezorging

Ongelezen bericht door tenormin »

Dat is dan Isabel, Chocomel, Sephora en Rozemarijntje, nog 1 liefhebber, dan zit ik aan mijn budget. Hoe ik het jullie in de kop kan krijgen dat het serieus is, dat weet ik niet. En van "voor wat hoort wat" staat niet in mijn woordenboek.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: multivlaai bezorging

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tenormin schreef:Dat is dan Isabel, Chocomel, Sephora en Rozemarijntje, nog 1 liefhebber, dan zit ik aan mijn budget. Hoe ik het jullie in de kop kan krijgen dat het serieus is, dat weet ik niet. En van "voor wat hoort wat" staat niet in mijn woordenboek.

Je bent een harstikke lief mens Tenormin maar ik hoef echt geen
vlaai van je joh, helemaal nergens voor nodig.

Gesloten