LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MEDIAMARKT 21% fototoestel misleiding!!

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
rmondie

Re: MEDIAMARKT 21% fototoestel misleiding!!

Ongelezen bericht door rmondie »

rmondie schreef:
witte angora schreef:
rmondie schreef:Ik ben benieuwd wat er naar de BTW actie gebeurd met de prijs! Ik hoop dat mensen zich in iedergeval bedenken voordat ze er iets kopen en goed vergelijken of het wel echt goedkoper is!
Ik denk dat er helemaal niets gebeurd. Mensen moeten dingen gewoon een beetje slimmer aanpakken.

Laten we wel wezen, we hebben hier een TS die van de daken schreeuwt dat hij is opgelicht vanwege die actie. Het gaat om een fotocamera van ongeveer 700 euro.

Ik neem toch aan, als je een camera van 700 euro aan wil schaffen, dat je voor die tijd eens rustig kijkt wat je precies wil, en welk merk en welk toestel aan je verwachtingen/wensen/eisen voldoet. En als je daar de tijd voor neemt, en meerdere keren meerdere winkels binnenloopt voor advies c.q. vergelijkingen, dat je dan heus wel weet hoe de prijzen ongeveer liggen. Dus hoezo is hij dan misleidt.

Iemand die een camera voor een dergelijk bedrag blind koopt, zonder enig onderzoek zonder van tevoren te kijken of hij zo'n ding wel nodig heeft, vraagt er gewoon om om bedonderd te worden. Maar ook dat is een keuze, die niet aan de MM te wijten is.

Daarbij heb ik al verwezen naar de link van de TS: de meeste webwinkels zijn duurder dan de MM. Tel eens 21% bij die 693 op, dan kom je op ongeveer 840 euro. En dan blijken er winkels te zijn die zelfs daar nog boven zitten. Dus de duurste zijn ze ook dan nog steeds niet. En aangezien een winkel mag vragen wat hij wil...

Ik denk dat we ook deze TS net zo min serieus moeten nemen als de reclame van de MM.
TS?????

sorry hoor maar ik snap ook wel dat het marketing is maar vind het erg dat er zoveel mensen intrappen die er wel vatbaar voor zijn en NATUURLIJK heb ik wel verder gekeken. Als je 840 telt voor de officieele prijs zijn ze een van de duurste en dat is MM normaal echt niet dus ik weet niet waar je dit op baseert. Het gaat me er niet om wie het duurste is en of ik daar een camera koop (ik in iedergeval 100% niet)!!!! Het is een principe kwestie die men brengt na kopers die snel in actie komen omdat men denkt dat het hierdoor goedkoop is.
de eerste winkels zijn beslist NIET duurder excl btw ACTIE bedoel ik en niet excl btw neem zelf ff de moeite om de kieskeurig link te bekijken en plaats daar dan eens het bedrag van 840 tussen bij alle winkels die ZONDER btw actie velen malen goedkoper zitten

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

rmondie schreef: TS?????

sorry hoor maar ik snap ook wel dat het marketing is maar vind het erg dat er zoveel mensen intrappen die er wel vatbaar voor zijn en NATUURLIJK heb ik wel verder gekeken. Als je 840 telt voor de officieele prijs zijn ze een van de duurste en dat is MM normaal echt niet dus ik weet niet waar je dit op baseert. Het gaat me er niet om wie het duurste is en of ik daar een camera koop (ik in iedergeval 100% niet)!!!! Het is een principe kwestie die men brengt na kopers die snel in actie komen omdat men denkt dat het hierdoor goedkoop is.
TS=topicstarter.

En als jij inderdaad verder gekeken hebt, zoals je hier stelt, ben je niet misleidt of opgelicht. Waardoor je je met de beschuldigingen in dit topic strafbaar opstelt.

Nogmaals, mensen die niet verder kijken, maar blindelings dit soort dingen aanschaffen, sja... Ik kan daar echt geen medelijden mee hebben. Die hebben geld teveel, en zouden dan sowieso beter moeten weten.

En als je nou eventjes goed mijn bericht gelezen had en tot je door had laten dringen, dan had je begrepen dat ik die Kieskeurig link al lang bekeken heb, in tegenstelling tot wat je in je volgende bericht suggereert. Want wat je daar van me vraagt heb ik dus gedaan...

Maar je brult maar lekker verder.

rmondie

witte angora schreef:
rmondie schreef: TS?????

TS=topicstarter.

En als jij inderdaad verder gekeken hebt, zoals je hier stelt, ben je niet misleidt of opgelicht. Waardoor je je met de beschuldigingen in dit topic strafbaar opstelt.

Nogmaals, mensen die niet verder kijken, maar blindelings dit soort dingen aanschaffen, sja... Ik kan daar echt geen medelijden mee hebben. Die hebben geld teveel, en zouden dan sowieso beter moeten weten.

En als je nou eventjes goed mijn bericht gelezen had en tot je door had laten dringen, dan had je begrepen dat ik die Kieskeurig link al lang bekeken heb, in tegenstelling tot wat je in je volgende bericht suggereert. Want wat je daar van me vraagt heb ik dus gedaan...

Maar je brult maar lekker verder.
zou zeggen reageer dan lekker niet als je goed gelezen had had je gezien dat er zat onder de prijs zitten en het gaat niet om mijn beurs ik waarschuw alleen mensen om zo maar te kopen en eerst verder te onderzoeken. Ik koop niet bij MM misschien werk jij er wel als ik dat zo moet lezen allemaal. Ik ben niet de enige kijk maar eens alle topics over de MM terug dan zijn er toch veeeeeeeeeeeeeel meer mensen die zich misleid voelen. jij hebt het over oplichting mag ik weten waar dat staat???

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

In je openingstopic.
rmondie schreef:ik vind dit een kwestie van oplichting naar consumenten toe graag
En verder: dit is een openbaar, publiek topic, waar iedereen mag reageren en discussiëren. Mensen die een verkeerde voorstelling van zaken geven worden hier gewoon even op hun plaats gewezen.

En wat je gebruikelijke dooddoener betreft, waar de vaste respondenten hier intussen schijtziek van worden: Ja, ik werk bij MM, de BCC, Block, Post.nl, Avero, Achmea, FBTO, Blokker, AH, Dekamarkt, Etos, Kruitvat, en noem alle winkels en bedrijven maar op. Heb er alleen nog nooit een cent voor gebeurd.
Laatst gewijzigd door witte angora op 25 jan 2013 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.

rmondie

witte angora schreef:In je openingstopic.
rmondie schreef:ik vind dit een kwestie van oplichting naar consumenten toe graag
1 keer in de hele topic nog niet eens de topic titel ik zal het voor je aanpassen als je er blijer van wordt!

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Rmondie of TS, zoals ik hem verder zal noemen, roept maar wat wanneer hij MM beschuldigd van oplichting. Rmondie kan niet eens correct de BTW uitrekenen en in plaats van de schuld bij zichzelf te zoeken geeft hij de Media Markt de schuld.

In zijn zoektocht naar het camerakoopje is hij verblind door zijn te hoog gespannen kortingsverwachtingen.

Waar ik mij echter nog het meest over verbaas is dat TS niet kijkt naar de beste winkel maar enkel naar de prijs. Wanneer je problemen hebt met je camera ben je blij dat je niet bij de mediamarkt gekocht hebt !

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Mondie voor misleidende reklame hebben we de Reklame Code Comissie. Als je echt overtuigd bent dat deze reklame misleidend is kun je een klacht indienen dmv een contactformulier via internet. Als zij het met jou eens zijn verdwijnt deze reklame.

Rim69

Ongelezen bericht door Rim69 »

kweenie schreef:
Ik zie bij jou wel heel vaak BCC staan.
Volgens mij had rmondie het maar 1 keer genoemd, maar is het in citaten en door anderen vaker genoemd.
Hij noemt ze ook in andere MM topics.

nooberke

Ongelezen bericht door nooberke »

rmondie schreef:
Rim69 schreef:
rmondie schreef: Niet iedereen is even slim en als je dat gebruikt om je verkoop te bevorderen vind ik dit niet kunnen
Ik zie bij jou wel heel vaak BCC staan. Doe jij dit om hun verkoop te bevorderen? En nog wel op een consumentenforum?

DAT vind ik niet kunnen!
was het maar waar maar dat staat er omdat dat een vergelijkende winkel is! als je gekeken had er staat ook meerdere malen een link maar oke dan ook nog een keer hier getypt!

KLEIN FOTO 693 excl btw actie
FOKKA ROTTERDAM 693 excl btw actie
Camera.nl 693 exct btw actie
bcc 693 excl btw actie
Media Markt 693,39 MET BTW ACTIE!!!

zo beter?
Hou je er rekening mee dat BCC standaard de prijzen aan de Mediamarkt aanpast? Grote kans dat hij daarom exact dezelfde prijs heeft

Of die andere winkels meeprijzen heb ik geen idee van

Als je het product op http://tweakers.net/pricewatch/ intikt kan je het exacte prijsverloop zien

mwb222

Ongelezen bericht door mwb222 »

De Mediamarkt is erg onbetrouwbaar. Woensdag de eerste dag van de BTW actie stond op de website een Nikon D5200 kit voor 606 euro en nog wat. Dat was inclusief de BTW korting. Vandaag naar het filiaal in Almere om te vragen of ze het product nog op voorraad hadden. Ja hoor net binnen. En wat denk je 759 euro inclusief de BTW korting. Kortom zelfs tijdens de BTW dagen verhogen ze de prijzen. Voor 759 kan ik de camera ook bij anderen kopen. Je denkt toch niet dat ik gek ben. De Mediamakrt is net als de Aldi. Als ze de goedkoopste zijn accepteer je dat het verder een vervelende winkel is met een slechte service en weinig kennis bij het personeel maar als ze niet de goedkoopste zijn ga ik liever naar een echte fotozaak zelfs voor iets meer koop ik liever niet bij de Mediamarkt. Dus ook de koop van een extra lens, flitser, memorycard, uv-filter, afstandbediening etc. gaat nu aan hun neus voorbij. Maar gelukkig gaat het goed met de economie en kan de Mediamarkt best klanten missen. Als het 2 dagen geleden voor 606 euro kan weet ik zeker dat het op een andere dag ook moet kunnen. Zo niet er zijn winkels en camera's genoeg in de wereld en ik kan mijn geld tenslotte maar één keer uitgeven.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

rmondie schreef:Ik ben benieuwd wat er naar de BTW actie gebeurd met de prijs! Ik hoop dat mensen zich in iedergeval bedenken voordat ze er iets kopen en goed vergelijken of het wel echt goedkoper is!
De meeste mensen die ook maar een héél ietsiepietsie logisch kunnen nadenken, deden dat allang hoor :lol: U denkt toch niet dat wij gek zijn?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

mwb222 schreef:De Mediamarkt is erg onbetrouwbaar. Woensdag de eerste dag van de BTW actie stond op de website een Nikon D5200 kit voor 606 euro en nog wat. Dat was inclusief de BTW korting. Vandaag naar het filiaal in Almere om te vragen of ze het product nog op voorraad hadden. Ja hoor net binnen. En wat denk je 759 euro inclusief de BTW korting. Kortom zelfs tijdens de BTW dagen verhogen ze de prijzen.
Iedere MM is kan zelfstandig de prijzen bepalen. De prijzen van de online MM wijken daarom vaak af van de prijzen in de normale MM winkels. En ook de MM onderling verschillen.

Dat je een product online voor prijs X ziet, betekent dus niet dat je die ook bij de gewone MM voor die prijs kunt krijgen. Dat heeft niets met de btw actie te maken.

Gesloten