LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort: Openst. rek. 80,- => te betalen 500,- !??

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
stevenca

Telfort: Openst. rek. 80,- => te betalen 500,- !??

Ongelezen bericht door stevenca »

Allen,

Ik heb een vraag. Wij hebben een zakelijke rekening bij Telfort. Via Telfort beheer hebben we alles overzichtelijk online en ook onze openstaande rekeningen steeds netjes betaald.

Nu heb ik gisteren een brief ontvangen van Vesting Finance (een incasso bureau). Dat vanwege openstaande rekeningen we een bedrag van 500,- moeten voldoen? Dacht eerst serieus dat het een spook factuur was en dat er wederom een frauduleus 'bedrijf' ons probeerde een factuur te laten betalen.

Na het bellen met Telfort, bleek dit niet zo te zijn. Ik bel met Telfort, geef het klantnummer door en ook de medewerker daar ziet dat al onze rekeningen betaald zijn? En hij snapte er ook niets van. Kon ook niets vinden van een vordering of wat dan ook? Na lang spitten (zoeken op openstaande bedragen!) vond hij een ander klantnr waarop de rekeningen wel stonden... Blijkbaar van een mobiel abonnement dat ik vorig jaar als reserve hebben afgesloten en die niet onder hetzelfde klantnr is gezet... :roll:

Omdat, en ja dat is stom van mij, ik van het digitale tijdperk ben en al mijn administratie online doe, heb ik de papieren herinneringen hiervan ook niet gezien, omdat deze al (ongeopend :oops:) in het archief zaten. Maar ja, ik heb zakelijk beheer en dus netjes mijn facturen online beschikbaar die ik digitaal opsla in .pdf. Dus in de veronderstelling dat alle koek en ei is... En als een medewerker van Telfort het andere account niet eens kan vinden?

De vraag gesteld bij Telfort: "Waarom heeft niemand mij even gebeld? Dan was er niets aan de hand? Had ik betaald en klaar."
"Zo werkt onze afdeling incasso niet." was het antwoord... ?

Dit is allemaal niet het ergste, het ergste is het volgende:

Gaat om een telefoon die niet eens gebruikt wordt:
rekening 1: 20,-
rekening 2: 20,-
rekening 3: 20,-
rekening 4: 30,- (zitten afsluit kosten op heb ik me laten vertellen)
rekening 5: 330,- (afkoopsom voor de rest van het abonnement?)

rente: 2,-
buitengerechtelijke kosten: 75,-

Totaal: 497,-

:shock:

Euhm... Gaat hier om 80,- aan onbetaalde rekeningen? Die niet in mijn Telfort beheer staan? Waar we meerdere abonnementen hebben, die wel gewoon netjes betaald zijn. Pff... had even gebeld? Dus gebeld met Telfort, daarna naar Vestiging Finance. Komt erop neer dat niemand hier iets aan kan en gaat doen en moet gewoon betalen.

Heb maar een klein bedrijfje die, net als zoveel bedrijven al moet vechten om te overleven. Ik schrik hier echt van... Dit Is weer het beetje salaris dat ik mezelf kan toe-eigenen per maand dat ik nu aan Telfort moet betalen. Kan gewoon echt niet begrijpen dat ze me niet even gebeld hebben?

Maar mijn vraag: Kan dit echt zomaar? 80,- = 500,- ?
Is er nog iets wat ik hieraan kan doen?

(en ja ik had de papieren post voor de zekerheid moeten openen :()

Alvast bedankt voor jullie reactie/hulp,

Rebellian

Re: Telfort: Openst. rek. 80,- => te betalen 500,- !??

Ongelezen bericht door Rebellian »

Ik heb een kennis met een soortgelijk probleem gehad met Telfort, als Telfort zelf niet tot een oplossing wil komen gaat het erg lastig worden. U bent namelijk zelf verantwoordelijk voor de betaling van de rekeningen, als u ze ongeopend heeft gearchiveerd geeft u al reeds aan nalatig te zijn en is dit een dure les.

Bij mijn kennis ging het over een rekening van 4 EUR die in maand 6 van het 24mnd contract niet was betaald. (dus wel 24mnd lang gebruik gemaakt van het contract, nooit iets vernomen) 4 jaar na beeindiging kwam er een negatief BKR uit het systeem rollen bij de hypotheekverstrekker.

Kortom, geen woning maar gelukkig geen boete aangezien de verkopers de 10% aanbetaling niet hebben opgeeist.

stevenca

Ongelezen bericht door stevenca »

Rebellian schreef:Ik heb een kennis met een soortgelijk probleem gehad met Telfort, als Telfort zelf niet tot een oplossing wil komen gaat het erg lastig worden. U bent namelijk zelf verantwoordelijk voor de betaling van de rekeningen, als u ze ongeopend heeft gearchiveerd geeft u al reeds aan nalatig te zijn en is dit een dure les.
Bedankt voor je snelle reactie. Inderdaad wat nalatig geweest, maar in mijn verdediging, je verwacht dat als er een online beheer van je account wordt aangeboden door Telfort, dat dit dan ook kan. En dat je hiervan op aan kunt. (Mijn eigen naïviteit natuurlijk)

Maar van 80,- > 500,- maken? Heb dan een beetje het gevoel dat ik geld geleend heb van de maffia of zo? Is dit echt gewoon gerechtigd?

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

U bent zelf verantwoordelijk voor de wijze waarop u de administratie doet. Het enige dat Telfort nog zou kunnen doen is misschien uit coulance (vanwege een ander klantnummer) de mogelijkheid bieden om het bedrag in soepele termijnen te betalen (als dat een probleem zou zijn voor u). Veel verder dan dit zal het niet gaan, vrees ik.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.

jellievrolijk

Ongelezen bericht door jellievrolijk »

Dat komt door die afkoopsom dat het zo hoog is.
Ik zou gewoon nog een poging doen. Het verhaal op papier zetten (ben niet van het digitale tijdperk :D ) en de boel uitleggen. Niet geschoten is altijd mis toch?

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@stevenca,

Vervelend dat uw rekening zo hoog uit is gevallen. Om dit nader uit te zoeken, ontvang ik graag de volgende gegevens:
  • Uw naw-gegevens (naam, adres en woonplaats)
  • Het 06-nummer van Telfort
  • Uw e-mail adres
U kunt dit middels een PB (Privé Bericht, knopje onder dit bericht) aan ons kenbaar maken.

Wouter

winter13

Ongelezen bericht door winter13 »

Beste mensen,

Ik heb ook dezelfde probleem, twee jaar klant bij Telfort, bel weinig, altijd dezelfde bedrag per maand: 15,75 euro. Opeens kreeg ik factuur van 560 euro! Ik was enorm geschrokken, geprekken kloppen niet! Meermaals Telfort gebeld, kon niets bewijzen. Alleen kreeg ik te horen dat de overige kosten van de volgende maand waren 320 euro! Het is een enorme gedoe, bellen naar de klantenservice heeft geen zin. Dat zeg ik uit eigen ervaring, ik was 56 minuten en zonder resultaat aan de lijn gehouden! Ik heb weer gebeld en geprobeerd om een betalingsregeling af te sluiten( dat had mij juridisch lokket geadviseerd), zonder resultaat, na 40 minuten was verbinding uit, ik heb ook bezwaar bij de klachten commissie van Telfort ingediend en nooit antwoord op gekregen. Vandaag kreeg ik een factuur van Telfort dat ik moet binnen 4 dagen 864,14 euro voldoen. Ik overweeg nu om een aangifte te doen en naar de rechter te stappen.
Laatst gewijzigd door winter13 op 26 jan 2013 02:04, 2 keer totaal gewijzigd.

winter13

Ongelezen bericht door winter13 »

stevenca schreef:Allen,

Ik heb een vraag. Wij hebben een zakelijke rekening bij Telfort. Via Telfort beheer hebben we alles overzichtelijk online en ook onze openstaande rekeningen steeds netjes betaald.

Nu heb ik gisteren een brief ontvangen van Vesting Finance (een incasso bureau). Dat vanwege openstaande rekeningen we een bedrag van 500,- moeten voldoen? Dacht eerst serieus dat het een spook factuur was en dat er wederom een frauduleus 'bedrijf' ons probeerde een factuur te laten betalen.

Na het bellen met Telfort, bleek dit niet zo te zijn. Ik bel met Telfort, geef het klantnummer door en ook de medewerker daar ziet dat al onze rekeningen betaald zijn? En hij snapte er ook niets van. Kon ook niets vinden van een vordering of wat dan ook? Na lang spitten (zoeken op openstaande bedragen!) vond hij een ander klantnr waarop de rekeningen wel stonden... Blijkbaar van een mobiel abonnement dat ik vorig jaar als reserve hebben afgesloten en die niet onder hetzelfde klantnr is gezet... :roll:

Omdat, en ja dat is stom van mij, ik van het digitale tijdperk ben en al mijn administratie online doe, heb ik de papieren herinneringen hiervan ook niet gezien, omdat deze al (ongeopend :oops:) in het archief zaten. Maar ja, ik heb zakelijk beheer en dus netjes mijn facturen online beschikbaar die ik digitaal opsla in .pdf. Dus in de veronderstelling dat alle koek en ei is... En als een medewerker van Telfort het andere account niet eens kan vinden?

De vraag gesteld bij Telfort: "Waarom heeft niemand mij even gebeld? Dan was er niets aan de hand? Had ik betaald en klaar."
"Zo werkt onze afdeling incasso niet." was het antwoord... ?

Dit is allemaal niet het ergste, het ergste is het volgende:

Gaat om een telefoon die niet eens gebruikt wordt:
rekening 1: 20,-
rekening 2: 20,-
rekening 3: 20,-
rekening 4: 30,- (zitten afsluit kosten op heb ik me laten vertellen)
rekening 5: 330,- (afkoopsom voor de rest van het abonnement?)

rente: 2,-
buitengerechtelijke kosten: 75,-

Totaal: 497,-

:shock:

Euhm... Gaat hier om 80,- aan onbetaalde rekeningen? Die niet in mijn Telfort beheer staan? Waar we meerdere abonnementen hebben, die wel gewoon netjes betaald zijn. Pff... had even gebeld? Dus gebeld met Telfort, daarna naar Vestiging Finance. Komt erop neer dat niemand hier iets aan kan en gaat doen en moet gewoon betalen.

Heb maar een klein bedrijfje die, net als zoveel bedrijven al moet vechten om te overleven. Ik schrik hier echt van... Dit Is weer het beetje salaris dat ik mezelf kan toe-eigenen per maand dat ik nu aan Telfort moet betalen. Kan gewoon echt niet begrijpen dat ze me niet even gebeld hebben?

Maar mijn vraag: Kan dit echt zomaar? 80,- = 500,- ?
Is er nog iets wat ik hieraan kan doen?

(en ja ik had de papieren post voor de zekerheid moeten openen :()

Alvast bedankt voor jullie reactie/hulp,
Ik heb ook zo`n nota ontvangen! Ik probeer het nog steeds en zonder resultaat te bewijzen, dat gesprekken kloppen niet, bezwaar aan Telfort: nog steeds zonder antwoord, al drie maanden :evil:

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@winter13,

Allereerst mijn oprechte excuses dat het telefonisch contact met onze klantenservice niet goed is verlopen.
Ik zoek graag voor je uit wat er precies aan de hand is en wat ik hierin voor jou kan betekenen.
Graag ontvang ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres via een privébericht.
Na ontvangst ga ik voor je aan de slag.

Denise

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

U geeft aan dat u een zakelijke rekening heeft. U geeft aan dat u alle rekening heeft betaald en dat er nog openstaande rekeningen zijn. Ik zou dit eerst uitzoeken.

Als u een consument was geweest dan had u tegen rekening 5 wat kunnen uithalen, want die vind ik wel erg hoog uitvallen. Als u een ZZPer bent dan kan dit waarschijnlijk ook nog wel.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

alfa, je zit nu op het gequote bericht van TS te reageren, van 2 jaar geleden. Degene die het topic nieuw leven heeft ingeblazen geeft niet aan dat het om een zakelijke aansluiting gaat.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dank, dat had ik over het hoofd gezien.

Gesloten