Ik heb een vraag. Wij hebben een zakelijke rekening bij Telfort. Via Telfort beheer hebben we alles overzichtelijk online en ook onze openstaande rekeningen steeds netjes betaald.
Nu heb ik gisteren een brief ontvangen van Vesting Finance (een incasso bureau). Dat vanwege openstaande rekeningen we een bedrag van 500,- moeten voldoen? Dacht eerst serieus dat het een spook factuur was en dat er wederom een frauduleus 'bedrijf' ons probeerde een factuur te laten betalen.
Na het bellen met Telfort, bleek dit niet zo te zijn. Ik bel met Telfort, geef het klantnummer door en ook de medewerker daar ziet dat al onze rekeningen betaald zijn? En hij snapte er ook niets van. Kon ook niets vinden van een vordering of wat dan ook? Na lang spitten (zoeken op openstaande bedragen!) vond hij een ander klantnr waarop de rekeningen wel stonden... Blijkbaar van een mobiel abonnement dat ik vorig jaar als reserve hebben afgesloten en die niet onder hetzelfde klantnr is gezet...
Omdat, en ja dat is stom van mij, ik van het digitale tijdperk ben en al mijn administratie online doe, heb ik de papieren herinneringen hiervan ook niet gezien, omdat deze al (ongeopend
De vraag gesteld bij Telfort: "Waarom heeft niemand mij even gebeld? Dan was er niets aan de hand? Had ik betaald en klaar."
"Zo werkt onze afdeling incasso niet." was het antwoord... ?
Dit is allemaal niet het ergste, het ergste is het volgende:
Gaat om een telefoon die niet eens gebruikt wordt:
rekening 1: 20,-
rekening 2: 20,-
rekening 3: 20,-
rekening 4: 30,- (zitten afsluit kosten op heb ik me laten vertellen)
rekening 5: 330,- (afkoopsom voor de rest van het abonnement?)
rente: 2,-
buitengerechtelijke kosten: 75,-
Totaal: 497,-
Euhm... Gaat hier om 80,- aan onbetaalde rekeningen? Die niet in mijn Telfort beheer staan? Waar we meerdere abonnementen hebben, die wel gewoon netjes betaald zijn. Pff... had even gebeld? Dus gebeld met Telfort, daarna naar Vestiging Finance. Komt erop neer dat niemand hier iets aan kan en gaat doen en moet gewoon betalen.
Heb maar een klein bedrijfje die, net als zoveel bedrijven al moet vechten om te overleven. Ik schrik hier echt van... Dit Is weer het beetje salaris dat ik mezelf kan toe-eigenen per maand dat ik nu aan Telfort moet betalen. Kan gewoon echt niet begrijpen dat ze me niet even gebeld hebben?
Maar mijn vraag: Kan dit echt zomaar? 80,- = 500,- ?
Is er nog iets wat ik hieraan kan doen?
(en ja ik had de papieren post voor de zekerheid moeten openen
Alvast bedankt voor jullie reactie/hulp,