LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollands nieuwe en een simpele wijziging ;-(

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
albo78
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jan 2013 17:16

Hollands nieuwe en een simpele wijziging ;-(

Ongelezen bericht door albo78 »

Afgelopen zondag wilde ik graag mijn rekeningnummer wijzigen van mijn abonnement bij Hollandsnieuwe. Online is daar een makkelijke optie voor. Die werkte helaas niet. Via mijn mobiel heb ik de 1 cent overgemaakt die nodig was ter controle van een actieve rekening.
Direct een mail gestuurd via het onlineformulier met de volgende tekst:

Zojuist heb ik 0,01 cent naar u overgemaakt om mijn rekeningnummer te wijzigen. De cent is overgemaakt maar rekeningnummer is nog hetzelfde. Graag aanpassen. transactienr: 0030-0004-7099-0563 ordernr: 48135393109912406

Vandaag kreeg ik een reactie:

Beste klant,
Je hebt aangegeven dat je rekeningnummer nog niet is gewijzigd. Het rekeningnummer dat in ons systeem staat geregistreerd eindigt op 755. Als dit niet het gewijzigde rekeningnummer is zou je in een reply het betalingskenmerk van de betaling kunnen vermelden zodat wij deze gegevens kunnen terugvinden.
Met vriendelijke groet,
Valerie Etnel


Vreemd, lezen ze mijn mail niet??? Daar staat toch duidelijk alle informatie in. Oke dan bel ik de klantenservice even.
Na 16 minuten in de wacht te hebben gestaan krijg ik Marc aan de telefoon. Ik leg het verhaal uit en hij verwijst mij naar de website. Nogmaals mijn verhaal gedaan. Marc vraagt mijn telefoonnummer. Meneer Janssen bent u? Nee zeg ik. Na drie maal mijn telefoonummer te hebben gegeven komt hij bij mij terecht. Maar meneer, ik kan geen rekeningnummer wijzigen! Vraag hem aardig doch doordringend om dit toch te regelen want ik wil graag dat de kosten van een andere rekening afgaan. Hij overlegt met de leidinggevende en Marc komt terug met een hele uitleg hoe ik kan zoeken op de site naar de optie voor het wijzigen van mijn rekeningnummer. Wat een gepruts!! Nogmaals hem erop gewezen dat dat de reden is dat ik bel. Heb het geprobeerd, werkt niet, en bel.
Heb hem het ticketnummer gegeven om erbij te zoeken zodat hij kan lezen (hoop dat hij dat kan) wat er aan correspondentie is.Kan ik niet vinden zegt ie. En gaat verder zoeken..... en verbreekt de verbinding. Al met al 34 minuten gebeld, 3 mails verstuurd en mijn klacht via Radar. Nog steeds is mijn nummer niet gewijzigd.

Wie weet dat het ooit gaat lukken ;-)

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Hollands nieuwe en een simpele wijziging ;-(

Ongelezen bericht door Jefdus »

Tja, het kan natuurlijk zijn dat een en ander niet binnen 1 dag geregeld is. Zeker als u het op zondag in werking zet. Er is nou eenmaal niet iemand die specifiek elke dag op uw berichten zit te wachten. Een paar dagen geduld had u waarschijnlijk 34 minuten bellen en 3 mails gescheeld...

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hollands nieuwe en een simpele wijziging ;-(

Ongelezen bericht door sjohie »

Het is toch publieke kennis dat overschrijvingen gedaan op zaterdag en zondag, weliswaar direct in de telebankiersite/app te zien zijn, maar pas op de maandag bij de tegenpartij op de rekening te zien zijn?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hollands nieuwe en een simpele wijziging ;-(

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjohie schreef:Het is toch publieke kennis dat overschrijvingen gedaan op zaterdag en zondag, weliswaar direct in de telebankiersite/app te zien zijn, maar pas op de maandag bij de tegenpartij op de rekening te zien zijn?
Het zal me trouwens niet verbazen dat mensen die dit soort klachten hebben ook vooraan staan met klagen over de 24-uurs economie....

albo78
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jan 2013 17:16

Re: Hollands nieuwe en een simpele wijziging ;-(

Ongelezen bericht door albo78 »

Inderdaad dat is publieke kennis. Maar blijkbaar bent u niet geheel op de hoogte van de achterliggende systemen bij online betalingen. In geval dat een overboeking akkoord is gegeven gaat het "seintje" alvast naar de opdrachtgever. Niet direct het geld nee, overboekingen naar iedere rekening bij een andere bank vind niet plaats in het weekend. Het systeem is zo ingericht dat er acties ondernomen kunnen worden en zo ook in het weekend mutaties kunnen plaatsvinden in systemen.
Die mails en de 34 minuten zijn resultaat van de acties op maandag zoals je kan lezen.
Mijn advies: eerst lezen en nadenken voor u mensen iets toeschuift, sjohie en Jefdus

Watch4U
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mar 2013 14:52

Re: Hollands nieuwe en een simpele wijziging ;-(

Ongelezen bericht door Watch4U »

nee, ze zijn nergens van op de hoogte... Alleen van hun bankrekening...

Gesloten