LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde bestelling door XMS, maart 2011

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Klaas01

Re: Verkeerde bestelling door XMS, maart 2011

Ongelezen bericht door Klaas01 »

AJvdB schreef:Ik plaats dit bericht voor mijn ouders, ze zijn al op leeftijd en komen er helaas met xms niet uit. Ik heb besloten er nog een poging voor te wagen...

Vorig jaar maart 2011 zijn mijn ouders overgestapt naar glasvezel, xms. Er kwam iemand langs die de situatie ter plekke heeft bekeken. Deze persoon heeft vervolgens alles besteld. Mijn ouders hebben het allemaal binnen gekregen, nemen voor waar aan wat er in het pakket zit, een goede vriend zou na een maand alles komen installeren, helaas kon deze niet eerder.

Toen kwam het probleem: ze hebben nog een ouderwetse tv, met scart aansluiting dus en de persoon die er verstand van zou moeten hebben heeft een kastje voor de tv besteld met hdmi aansluiting.
Mijn ouders gaan naar de xms winkel in de buurt, die geven aan dat ze het niet zomaar kunnen ruilen, maar dat alles in orde komt. Mijn vader neemt verschillende malen met de winkel contact op. In eerste instantie dachten wij dat de kastjes op dat moment even niet leverbaar waren, maar dat bleek het probleem niet te zijn.
xms wil niet meewerken, want mijn ouders hadden binnen 7 werkdagen het kastje terug moeten sturen omdat het niet de juiste is.
Mijn vader heeft zelfs contact gehad met de directeur van xms, ook die beloofde dat alles in orde zou komen... Jullie raden het al: tot op heden niks.

Nou zijn we 10 mnd verder, ik erger mij kapot dat xms zo met klanten omgaat.
Tevens heb ik zelf contact gehad met een persoon voor mijn eigen internet+tv aansluiting, hij werkte ook voor xms en bij ons in de gemeente willen ze het ook aan gaan leggen. Hoe ik ertegen over stond? Ik legde het verhaal van mijn ouders uit en dat ik er helemaal geen zin in heb. Hij was zeer verbaast over de slechte service van xms en vertelde dat hij zelf nog wel een kastje op voorraad heeft en eventueel kunnen mijn ouders hem hierover wel bellen. Ik zei nog dat ik nog een poging zou wagen op het Radar forum, want xms zou het oplossen en dat gebeurd niet.

Wie heeft er nog tips, of nog beter: leest xms mee op dit forum en gaan ze het "keurig" oplossen zoals het hoort?
Namens mijn ouders hartelijk bedankt! (die zijn natuurlijk wel op de hoogte van dit feit)
Nou valt toch wel mee allemaal :wink:
Dat zodra je nog geen e-mailtje hebt ontvangen van XMS, waar dit in staat.
4. Onze service
Op dit moment hebben wij het heel erg druk.
Dit komt omdat wij de afgelopen tijd explosief zijn gegroeid.
U als klant hoort hier geen last van te hebben.
Helaas heeft u dat wel.
Op dit moment zijn wij druk bezig met het aannemen en inwerken van extra personeel.
U begrijpt dat dit enige tijd in beslag neemt. Wij vragen uw begrip hiervoor.
Oja, en zodra zij van XMS in gebreken blijft, dus niet de producten kan leveren. Wordt jij als klant het volgende mede gedeeld.
Waarom kunt u het abonnement nu niet laten stoppen?
U kunt het abonnement nu niet laten stoppen omdat u een contract voor een jaar hebt afgesloten.
De klant en jij dus ook, moet maar even geduld hebben op XMS, totdat het niet zo druk is.

AJvdB

Ongelezen bericht door AJvdB »

Mijn bericht is al een jaar oud, ik zou een eigen topic openen als ik jullie was!
Overigens heeft XMS niks opgelost, maar heeft een monteur wel het juiste kastje kunnen regelen. XMS komt er bij mij NIET in, wat ze ook beloven.

Burger033

Ongelezen bericht door Burger033 »

AJvdB schreef:Mijn bericht is al een jaar oud, ik zou een eigen topic openen als ik jullie was!
Overigens heeft XMS niks opgelost, maar heeft een monteur wel het juiste kastje kunnen regelen. XMS komt er bij mij NIET in, wat ze ook beloven.
Misschien helemaal geen slecht idee om een apart topic te openen over de bereikbaarheid van XMS. Bedankt voor de tip.

Klaas01

Burger033 schreef:
AJvdB schreef:Mijn bericht is al een jaar oud, ik zou een eigen topic openen als ik jullie was!
Misschien helemaal geen slecht idee om een apart topic te openen over de bereikbaarheid van XMS. Bedankt voor de tip.
Dit keer vergeten daar naar te kijken, kan gebeuren.

Heb je nu een andere glasvezel provider, zo ja welke?
Dat wanneer je een andere provider hebt, zijn er dan ook nog kosten in rekening gebracht naar XMS?

AJvdB

Het betreft mijn ouders, ze willen niet overstappen naar een andere maatschappij, te veel gedoe.

Klaas01

AJvdB schreef:Het betreft mijn ouders, ze willen niet overstappen naar een andere maatschappij, te veel gedoe.
ZO echt wel dat het ongelooflijk moeilijk wordt, om van glasvezel provider over te stappen naar een andere. Dit kan in de slechtste gevallen 1,5 a 2 maanden duren, en dat betekent dat je dus nergens meer gebruik van kan maken. Eigenlijk wel schandalig dit allemaal hoor, en dat alleen maar, doordat de providers nog geen overeenkomst hebben met reggefiber. reggefiber heeft namelijk bijna alles onder zijn beheer voor alle aansluitingen.

AJvdB

Ok dat wist ik niet, bedankt voor de waarschuwing.

Waar ik woon zijn ze het wel aan het aanleggen, maar zolang alles nog in de kinderschoenen staat, stap ik niet over naar glasvezel. Eerst alle kinderziektes eruit en dan nog weet ik niet of we overstappen.

Klaas01

AJvdB schreef:Ok dat wist ik niet, bedankt voor de waarschuwing.

Waar ik woon zijn ze het wel aan het aanleggen, maar zolang alles nog in de kinderschoenen staat, stap ik niet over naar glasvezel. Eerst alle kinderziektes eruit en dan nog weet ik niet of we overstappen.
Oeps dan nog een vervelende mede deling.
Dat wanneer ze nog aan het aanleggen zijn en klaar zijn, duurt het tenminste 6 maanden dat er een modem geplaatst wordt. Maar dan is er nog geen signaal aanwezig voor de diensten. Dat gaat dan nogmaals tussen de 2 a 3 maanden liggen dat het signaal van de provider geleverd kan worden.

Uit ervaring is gebleken dat je beter een jaar a twee jaar kan wachten om dan eens te denken aan glasvezel te nemen.

AJvdB

Ik hoef niet zo nodig over naar glasvezel, dat had je vast al begrepen.
Informatie die we kregen bleek achteraf niet te kloppen: zonder provider te kiezen kunnen we het echt niet aanleggen. Nou dan niet en nu kan het ineens wel... geeft vertrouwen in glasvezel.

Klaas01

AJvdB schreef:Ik hoef niet zo nodig over naar glasvezel, dat had je vast al begrepen.
Informatie die we kregen bleek achteraf niet te kloppen: zonder provider te kiezen kunnen we het echt niet aanleggen. Nou dan niet en nu kan het ineens wel... geeft vertrouwen in glasvezel.
Ja klopt ik had je begrepen.
Er was des tijds eens een reclame campagne in de wijk waar het net aangelegd was.
Voordat ze begonnen kregen wij dus de reclame, a stervend duur dus dat was al helemaal geen optie. Daarnaast ook de klanten verkeerd voorlichten, je kunt dan wel glasvezel aanleggen, maar zover ik dit weet was het pas een jaar daarna dat het afgerond was en in gebruik genomen kon worden.

Mensen sloten contracten af, tijdens die reclame campagne en hun werd dus wijs gemaakt dat ze binnen 3 maanden een aansluiting kregen. Zo dit klanten hadden ze in ieder geval binnen. Die mensen hebben zeker een jaar als het niet langer was, gewacht dat er eindelijk signaal geleverd werd. En dan te bedenken, dat erbij werd gezegd, dat ze hun huidige provider op konden zeggen in de eerste drie maanden dat ze nog glasvezel aan het aanleggen waren.

Je zult het wel begrijpen, dat die mensen een klein beetje ontevreden waren.

Nu besteed Tros Radar wel aandacht aan KPN, echter is het hele glasvezel netwerk in Nederland gepruts. Ze zouden eens moeten kijken dat hoe de Belgen dat hebben gedaan, dat is pas vakwerk met glasvezel

Klaas01

Beste members,

Ik heb eens over de vele klachten van XMS gelezen, en naar mening heeft XMS de touwtjes in de handen. XMS heeft de touwtjes in hun handen, omdat ze niet op de e-mails, en andere vele klachten niet terug reageert. Buiten dat feit om, ligt de afhandeling van glasvezel bij reggfiber. Reggfiber is het bedrijf dat de aansluiting realiseert voor de providers dat waar diverse mensen hun abo hebben.

In een andere topic die hier te vinden is, en dat waar al vele hun klachten deponeren.

Mijn vraag in het geheel is namelijk het volgende. Ik zou graag van jullie willen weten, dat of iedereen een andere provider aansluiting wil hebben. In de laatste maanden zijn er diverse providers bij gekomen, en het is nog niet helemaal duidelijk welke provider daarvan er uitspringt die wel orde op zaken heeft. In het forum van Tros Radar ben ik al wel de provider Kick XL tegen gekomen, die blijkbaar ook een bende ervan maakt. Misschien hebben jullie van andere mensen vernomen welke provider in hun ogen goede diensten levert. Dat laatste zou ik graag willen vernemen van ieder.

De reden dat ik dit vraag komt voor uit een idee, en dat idee is namelijk dat wij allen samen één zaak kunnen maken tegen XMSnet. Volgende week heb ik een afspraak met een advocaat, en om samen een goed zaak tegen XMS te hebben, is het wellicht mogelijk om met zijn alle in 1 keer aan te spannen tegen XMS.

Echter een zaak aanspannen is niet genoeg, gezien dat het probleem zich wel blijft voordoen. Dus ik zat eraan te denken om Reggfiber uit alle aan te schrijven tot een oplossing om iedereen in 1 keer over te zetten naar een andere provider naar keuze. Normaal gesproken kan zo'n complete omzet liggen tussen 1 week a 2 maanden dat wanneer dit via de provider zal gaan lopen. Dat is dan ook de reden dat de bedoeling zal zijn om Reggfiber aan te schrijven en of zelfs persoonlijk een gesprek aan te gaan dat als zij hierin mee wille gaan.

Het is een idee, en er is wel meer input nodig om verder te komen. De input is de daadwerkelijke storingen, tijde en datum, hoe vaak er per dag uitvallen zijn. Hoe vaak zijn er e-mails verzonden naar XMS, en hebben jullie daarvan een ontvangst bevestiging van lezen gekregen.

Wellicht kan Tros Radar ons hierbij helpen, en die als hoofdspreker voor ons opkomt.

Dus mensen het is een Idee om samen sterk te staan, om eens van die ellende af te komen.

Gesloten