LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webhosting annuleren

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Klaas01

Re: Webhosting annuleren

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Dat is nog eens duidelijke taal, en spreek voor zichzelf zoals in eerdere topic's

Harypjotr

Ongelezen bericht door Harypjotr »

Tstrike schreef:Ik ben de eigenaar van Sity Hosting en ik heb vandaag ook al contact gehad met TS.

Zodra bij ons een bestelling wordt gedaan, wordt geheel geautomatiseerd en per omgaande aan de gebruiker een email gestuurd met zijn login gegevens van het bestelde hostingpakket. Dit pakket is dus per direct actief, en niet pas na 24 uur of na betaling. Overigens zeggen wij ook nergens dat wij binnen 24 uur o.i.d. contact opnemen met de klant, waar dat verhaal vandaan komt is onbekend. Volgens ons systeem is de email met login gegevens verzonden, maar blijkbaar is dit om welke reden dan ook niet bij TS aangekomen.

De bestellingen worden door ons handmatig nagelopen en domeinnamen worden dan pas geregistreerd. In dit geval heeft de handmatige activatie iets langer geduurd, mede ook omdat er een weekend tussen zat. Pas na activatie wordt de factuur gestuurd.

Nu pas nadat hij de factuur krijgt, neemt TS met ons contact op dat hij ondertussen elders een hostingpakket heeft afgesloten en dat hij de rekening bij ons niet wilt betalen. Echter is hij op het moment van bestellen wel een contract met ons aangegaan, en wij zijn de levering van de reseller webhostingdiensten ook per omgaande gestart. Hij heeft in de tussentijd ook geheel geen actie ondernomen om ons te bereiken om te vragen waar zijn login gegevens bleven, want dan hadden wij die zonder problemen opnieuw toe kunnen sturen.

In onze algemene voorwaarden gaan wij ook in op de wet koop op afstand waar TS een beroep op doet:
5.11. Indien Opdrachtgever een natuurlijk persoon is die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, heeft Opdrachtgever het recht om, zonder opgave van redenen, de Overeenkomst te ontbinden binnen zeven werkdagen na de totstandkoming, tenzij Leverancier reeds met instemming van Opdrachtgever binnen deze periode al is begonnen met de uitvoering van de Overeenkomst. Domeinnamen zijn van deze wettelijk bedenktermijn uitgesloten, omdat een domeinnaam op basis van de specificaties van Opdrachtgever wordt vastgelegd dan wel persoonlijk van aard zijn (zie artikel 7:46d BW).

De domeinnaam is dus sowieso al uitgesloten van creditatie aangezien dit maatwerk is, en aangezien wij gelijk na het bestellen zijn gestart met de levering van de diensten, komt creditering van het webhostingpakket ook niet in aanmerking. TS vergeleek in zijn email de webhostingdienst met een mobiel telefoonabonnement, wat redelijk terecht is. Ook een mobiel abonnement komt niet voor de bedenktijd van de wet koop-op-afstand van toepassing omdat ook daarbij al gelijk met de levering van de dienst wordt gestart (hoewel dat bij een GSM abonnement zelfs discutabeler is dan bij een webhostingdienst).

Dus ons standpunt is dat TS onder normale omstandigheden met ons een contract is aangegaan, en derhalve gewoon de daarbijhorende rekening moet betalen. Wel hebben wij zijn opzegging per email geaccepteerd, wat inhoudt dat na dit jaar het contract opgezegd wordt. Hij kan daarbij nog gewoon zijn diensten bij ons gebruiken tot de vervaldatum.
Goedenavond,

Misschien dat u zo wel antwoord op mijn berichten.

Op het moment dat ik de hosting afsloot, kwam er aan het einde van de registratie een melding dat er binnen 24 uur inlog gegevens gemaild zouden worden. Als ik in kan loggen kan ik dus ook online zijn. (logische redenering lijkt mij).

Als er vervolgens na een aantal dagen nog niets ontvangen is, kan ik er vanuit gaan dat er iets aan jullie zijde niet goed is gegaan. Rede genoeg voor mij om bij een ander te kijken, want als de registratie al niet goed verloopt....

Volgens de wet 'koop op afstand' dient u voordat u mij artikelen levert, deze te bevestigen bij mij middels post of e-mail. Deze e-mail is nooit bij mij ontvangen, dus kan ik ook niet weten dat u mij artikelen levert.

Vervolgens gaat er bijna een week voorbij, en dan opeens is er een rekening. Ongeveer 11 uur later volgen inloggegevens. U bent niet na-gegaan of ik nog geïnteresseerd was in deze artikelen.

Verder dient u volgens de wet 'Koop op afstand', het retour termijn van 7 dagen aan te houden. Dat is niet mogelijk m.b.t. de domeinnaam. Zoals ik u in e-mail verkeer aangaf, wilde ik deze best betalen. Het artikel dat ik retour stuur aan u, is de webhosting.

Verder heb ik u diverse malen gevraagd, telefonisch contact op te nemen met mij. Dat spreekt toch iets makkelijker dan via e-mail. Dat doet u niet, waardoor ik vervolgens informatie probeer te winnen via fora.

Hopend op begripvol antwoord,

Pjotr

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

want als de registratie al niet goed verloopt....
Deze e-mail is nooit bij mij ontvangen,
En dat ligt 100% aan de verzender ?
Vorige week was er hier ook een topic over een domeinnaam waar de ontvangstbevestiging in de spambox terecht gekomen was.
Bovendien, als je binnen een te verwachten tijd geen bevestiging krijgt neem je toch contact op met een helpdesk ?

Harypjotr

bprosman schreef:
want als de registratie al niet goed verloopt....
Deze e-mail is nooit bij mij ontvangen,
En dat ligt 100% aan de verzender ?
Vorige week was er hier ook een topic over een domeinnaam waar de ontvangstbevestiging in de spambox terecht gekomen was.
Bovendien, als je binnen een te verwachten tijd geen bevestiging krijgt neem je toch contact op met een helpdesk ?
Ik maak geen gebruik van een spambox. Alles gaat rechtstreeks naar mijn inbox. Eventueel met toevoeging van SPAM, maar niets word verwijdert.

bprosman

Eventueel met toevoeging van SPAM, maar niets word verwijdert.
Veel providers hebben filters op hun mailservers staan zodat het even kan duren voor een mail van een "vreemd" domein binnenkomt.

En deel 2 ? :

Harypjotr

bprosman schreef:
Veel providers hebben filters op hun mailservers staan zodat het even kan duren voor een mail van een "vreemd" domein binnenkomt.

En deel 2 ? :
Zoals ik eerder aangaf, indien het met registreren al verkeerd gaat, is mijn vertrouwen al een beetje weg gezakt.

Klaas01

bprosman schreef:

En deel 2 ? :
Op deel 2, had ik namelijk ook geen antwoord terug gekregen (topic 3) om ook eerst eens te bellen.
zodra je een bestelling plaatst en niets binnenkrijgt dat je dan gaat bellen.
Zo ook de vraag, wellicht verkeerde e-mail adres ingevuld of een type fout gemaakt.
Zoals ik al eerder had beschreven, en dit is geen aanval, maar je bent te rap geweest met een beslissing om een andere hosting bedrijf een contract aan te gaan. En dan kan je niet een bedrijf wat correct heeft gehandeld, de schuld geven.
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 29 jan 2013 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

De domeinnaam is dus sowieso al uitgesloten van creditatie aangezien dit maatwerk is,

Dat lijkt mij redelijk, domein naam is geregistreerd bij (naar ik meen) SIDN
en aangezien wij gelijk na het bestellen zijn gestart met de levering van de diensten, komt creditering van het webhostingpakket ook niet in aanmerking.
Zoals ik onderstaande link lees is het belangrijk dat TS ingelogd heeft, en/of bestanden geupload.
Zolang dat niet gebeurd is , is dienst eigenlijk nog niet gestart.
https://hostingrecht.nl/diensten/juridi ... p-afstand/

Harypjotr

Klaas01 schreef:
bprosman schreef:

En deel 2 ? :
Op deel 2, had ik namelijk ook geen antwoord terug gekregen (topic 3) om ook eerst eens te bellen.
Wat is nou 24 uur! zodra je een bestelling plaatst en niets binnenkrijgt dat je dan gaat bellen.
Zo ook de vraag, wellicht verkeerde e-mail adres ingevuld of een type fout gemaakt.
Zoals ik al eerder had beschreven, en dit is geen aanval, maar je bent te rap geweest met een beslissing om een andere hosting bedrijf een contract aan te gaan. En dan kan je niet een bedrijf wat correct heeft gehandeld, de schuld geven.
Klaas,

Als er een telefoon nummer te vinden valt van Sity waar je daadwerkelijk iemand aan de lijn krijgt zou ik best willen bellen. Alleen moeder bedrijf Aleto kan ik bereiken.

Verder dient een bedrijf dat een product of dienst aanbied zich aan de wetten te houden, wat in dit geval niet is. De gemaakte onoplosbare kosten (domein registratie) wil ik betalen, maar hier word geen gehoor aan gegeven.

bprosman

Als er een telefoon nummer te vinden valt van Sity waar je daadwerkelijk iemand aan de lijn krijgt zou ik best willen bellen.
Ze hebben een "Live chat" , rechtsonder op de site.

Klaas01

Harypjotr schreef:Zoals ik eerder aangaf, indien het met registreren al verkeerd gaat, is mijn vertrouwen al een beetje weg gezakt.
Je haalt er steeds meer bij dat wat je niet in de eerste topic had beschreven dat de registratie fout is gegaan.

Nogmaals neem contact op met hun, en vraag als het e-mail adres correct door je ingevuld is. Het is heel apart dat je geen e-mail binnen heb gekregen met alle gegevens erin van je hosting, dat wanneer je niet eens weet dat of je dus het e-mail adres correct hebt getypt.

Je kan pas spreken over een registratie fout, dat als je weet dat jouw aanmelding correct is ingevuld. Als dat wel zo het geval zal zijn, dan is het zaak voor Sity eens na te zien wat er daadwerkelijk fout is gegaan.

bprosman

Als Sity slim is annuleren ze het webhosting pakket. Vraag me af of je als provider (en helpdesk) op zo'n "geduldige" klant zit te wachten.

Harypjotr

Klaas01 schreef:
Harypjotr schreef:Zoals ik eerder aangaf, indien het met registreren al verkeerd gaat, is mijn vertrouwen al een beetje weg gezakt.
Je haalt er steeds meer bij dat wat je niet in de eerste topic had beschreven dat de registratie fout is gegaan.

Nogmaals neem contact op met hun, en vraag als het e-mail adres correct door je ingevuld is. Het is heel apart dat je geen e-mail binnen heb gekregen met alle gegevens erin van je hosting, dat wanneer je niet eens weet dat of je dus het e-mail adres correct hebt getypt.

Je kan pas spreken over een registratie fout, dat als je weet dat jouw aanmelding correct is ingevuld. Als dat wel zo het geval zal zijn, dan is het zaak voor Sity eens na te zien wat er daadwerkelijk fout is gegaan.
Sinds vanmorgen weet Sity mijn e-mail adres wel te vinden. Waaruit blijkt dat alle gegevens die ik heb ingevuld juist waren. Sinds vanmorgen heb ik alle inloggegevens gekregen, maar helaas waren ze hier veel te laat mee.

Graag zou ik hier direct met Sity uitkomen, maar blijkbaar heeft Sity dit liever niet.

Klaas01

Harypjotr schreef:

Klaas,

Als er een telefoon nummer te vinden valt van Sity waar je daadwerkelijk iemand aan de lijn krijgt zou ik best willen bellen. Alleen moeder bedrijf Aleto kan ik bereiken.

Verder dient een bedrijf dat een product of dienst aanbied zich aan de wetten te houden, wat in dit geval niet is. De gemaakte onoplosbare kosten (domein registratie) wil ik betalen, maar hier word geen gehoor aan gegeven.
Meeste hostingbedrijven vermelden geen telefoonnummer meer, en daar is een reden voor. En buiten dat feit, gaan tegenwoordig de meeste hostingbedrijven geld vragen voor de hulp die zij aanbieden. Dit wat ik ook logies vindt in vele situaties.

De regels en wetten hebben ze eerder aangegeven in een topic.
Lees zelf anders op hun website, zoals ik dit eerder heb aangegeven, welke wetten jij recht op hebt.

Verder beëindig ik dit onderwerp reacties, omdat het oneindig gaat worden met advies.

bprosman

Sinds vanmorgen weet Sity mijn e-mail adres wel te vinden. Waaruit blijkt dat alle gegevens die ik heb ingevuld juist waren.
Waaruit blijkt dat ? Kan het ook zijn dat ze dat gehaald hebben uit een mail die je later verzonden hebt ?

Klaas01

Okay nog 1 dan
Ik zou niet weten dat hoe zij jouw dan aan kunnen schrijven.
Na diverse mails gewisseld te hebben met het betreffende hosting bedrijf
Er van uitgaan
Na 4 dagen nog niets gehoord te hebben, ben ik er vanuit gegaan dat er iets fout gegaan was

Klaas01

Ik ga het nog sterker beschrijven, kijk dat het hosting bedrijf schrijft
Nu pas nadat hij de factuur krijgt, neemt TS met ons contact
Dus er klopt even iets hier niet, dat wat beschreven staat in de eerste topic van TS. Na 6 dagen ga dan maar eens actie ondernemen, ja strak plan en ervan uit gaan.
Hij heeft in de tussentijd ook geheel geen actie ondernomen om ons te bereiken om te vragen waar zijn login gegevens bleven, want dan hadden wij die zonder problemen opnieuw toe kunnen sturen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Lees zelf anders op hun website, zoals ik dit eerder heb aangegeven, welke wetten jij recht op hebt.
Daar staat alleen hoe tegenpartij over invulling van die wet denkt. In mijn eerdere link staat toch ander verhaal, dan op webstie webhoster...

Klaas01

16again schreef:
Daar staat alleen hoe tegenpartij over invulling van die wet denkt. In mijn eerdere link staat toch ander verhaal, dan op webstie webhoster...
Geen idee wat zij daar beschrijven en ik had geen behoefde eraan omdat te lezen. Dat wat namelijk naar aanleiding hoe de topic beschreven was en die daarop volgde.

Kijk dat wanneer mensen en fout maken, kan ons allemaal overkomen. Maar na wat meer topic vond ik het verhaal steeds meer een wending krijgen zoals afwijkende antwoorden zoals ook geen antwoord terug geven op vragen van members hier. En wat ik beschreven heb, is absoluut niet om in het ongelijk te zetten. Het is wel zo als er fouten zijn gemaakt door eens na 6 dagen te reageren en niet eerder, is vragen om problemen. Zeker dat wanneer je ergens vanuit gaat dat het wel goed komt.

oneindig discussie

Harypjotr

Op het moment dat ik de rekening van Sity kreeg, nam ik contact met Sity op.
Als je bijna een week nadat iets afgesloten is niets te horen hebt gekregen, kun je een paar opties doen:

* Opnieuw afsluiten
* Naar een ander gaan
* Contact opnemen

Omdat Sity een hosting bedrijf is, en de registratie gaat al niet goed, is mijn vertrouwen in een hosting bedrijf gelijk weg. Als je beroep websites onderhouden is, en je eigen website werkt al niet... Hoe zal de rest dan zijn.

Doordat ik antwoorde op de rekening ben ik verder gaan mailen.
In die mails heb ik diverse keren aangegeven om naar een oplossing (middenweg) te zoeken, maar Sity staat hier niet voor open. Helaas.... Misschien dat Sity tot nader inzien wil komen en toch rechtstreeks contact op wil nemen.

Voor de andere mede fora gebruikers, ik ben niet degene die contact met Sity opnam, zei stuurde mij de rekening.

Met vriendelijke groet,

Gesloten