LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN contract
Re: KPN contract
2 weken???? opzeggen die hap.
tja dat kan niet zonder afkoopsom.
heb nog niet eens werkende zooi van hun, moet niet gekker worden.
heb nog niet eens werkende zooi van hun, moet niet gekker worden.
-
Al vele malen heb ik onderstaande uitleg op dit forum gepost. Hoop dat jij er ook wat aan hebt:
http://www.consuwijzer.nl/nieuws/lezers ... etprovider
KPN heeft 30 dagen de tijd om een werkende verbinding op te leveren. Daarna kun je opzeggen.
Je kan een geschil openen tegen KPN bij www.sgc.nl
Vergeet niet om 100 euro schadevergoeding te vragen.
KPN heeft 30 dagen de tijd om een werkende verbinding op te leveren. Daarna kun je opzeggen.
Je kan een geschil openen tegen KPN bij www.sgc.nl
Eerste dag aanmelding voor de dienstenBob Schurkjens schreef:Al vele malen heb ik onderstaande uitleg op dit forum gepost. Hoop dat jij er ook wat aan hebt:
Je kan een geschil openen tegen KPN bij http://www.sgc.nl
Vanaf de dag van aanmelding heb je 7 dagen bedenk tijd.
In die 7 dagen heb je het recht om die aanmelding ongedaan te maken, ondanks dat er nog niets geleverd is. Dan vraag je af, hoe je dan in die 7 dagen een beslissing kunt maken als het goed of slecht werkt. dit dat volgens KPN.
De trucjes zitten hierin.
Nadat de 7 dagen om zijn, gaat ook het contract in.
In die periode gaat er van alles mis bij KPN, zogenaamd
Het leveren van de apparatuur komt in de meeste gevallen op de laatste dag van die vermeende 30 dagen periode.
Opleveren van de verbinding, in de meeste gevallen na de levering van de apparatuur.
Goed hoe kan een klant voor die periode beoordelen dat de verbinding goed verloopt.
De service weten we al hoe die is verlopen, eigenlijk zeer slecht dus omdat alles aan het einde van die 30 dagen wordt verzonden en opgeleverd, zeer on eerlijk lijkt mij.
De verbinding
KPN werkt met een systeem dat wat iedere maand een reset krijgt, en in de meeste gevallen wordt een hogere snelheid verbinding van internet terug gezet naar basis pakket.
Iedere maand wordt er ook een pakketje verzonden, om de snelheid van het internet te stabiliseren naar de juist internet snelheid verbinding.
Echter zoals ik al aangaf, door de reset vervalt keer op keer de controle op de snelheid.
Klanten worden kwaad omdat hun snelheid niet blijkt te zijn dat wat er wordt aangeboden.
Nog meer ellende, iedereen gaat bellen en blijft bellen en antwoorden blijven veelal uit.
Als de reset wel goed verloopt, kan het probleem ook ergens anders liggen, zoals de verbinding vanaf het modem en de computer.
Opzeggen wordt steeds moeilijker gemaakt, omdat er teveel wordt gerommeld bij KPN om die 30 dagen vol te krijgen en dat de klant daarvan afgeleid is zoals gefrustreerd raakt door het geklooi van KPN.
-
hove60 schreef:Op 14 juni 2012 heb ik een schriftelijk contract gesloten voor glasvezel van KPN, nadat ik het officiële contract binnen kreeg zag ik dat ze de toevoeging -1 van mijn huisnr vergeten waren.
Ik heb erover opgebeld en ik zou een nieuw contract toegestuurd krijgen met het juiste huisnummer en gelijk een afspraak voor de monteur. Nu blijkt het dat ze niet alleen het huisnummer hebben veranderd maar ook de datum van het contract ingaande op 1 oktober 2012, daar kwam ik vandaag pas achter nadat ik gebeld werd door een medewerker van KPN na aanleiding van het schriftelijk opzeggen van mijn contract, na veel toestanden en het niet nakomen van afspraken van KPN o.a. van monteurafspraken. Hierbij heb ik ook art 4.1. van de alg voorwaarden van KPN.( die waarschijnlijk niet gelden voor KPN zelf) genoemd.
Mijn vraag is welk contract is nu daadwerkelijk geldig de 1ste die ik persoonlijk heb ondertekend en een kopie in bezit heb, of degene waar ze buiten het huisnr ook de datum hebben veranderd, deze was bevestigd aan de zoveelste afspraakbrief voor een monteur.
Wie kan mij hier een antwoord op geven. Zij beroepen zich op de 1 oktober.
P.s. ik heb mijn opzeggingsbrief met alle kopieen van KPN( en dat waren er heel veel) aangetekend naar hun opgestuurd.
Beste Hove60,
Om te beoordelen hoe de situatie bij jou in elkaar steekt, heb ik jouw persoonlijke gegevens nodig. Na het ontvangen van de bevestigingsbrief heb je een wettelijke termijn van zeven werkdagen om van het contract af te zien. Op het moment dat je niet afziet van het contract, beginnen wij met de werkzaamheden om datgene wat is aangevraagd in werking te zetten. Het kan zijn dat er zaken in de bevestigingsbrief niet kloppen. Op dat moment moeten we dit aanpassen en opnieuw op papier zetten. Het kan niet zo zijn dat wij jouw bestelling op een ander adres leveren. Het kan zijn dat hierdoor een nieuw contract is opgesteld.
Graag ontvang ik jouw postcode/huisnummer, naam van contractant en mobiel telefoonnummer in een privébericht zodat ik het voor je uit kan zoeken.
Ik hoop snel van je te horen!
Met vriendelijke groet,
Burhan