LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Calex lamp ontploft

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
LeeGer

Calex lamp ontploft

Ongelezen bericht door LeeGer »

Hebben meer mensen al eens problemen gehad met dit merk lampen?
Vanmiddag moest ik een lamp vervangen en ik deed er een Calex 40 watt kaarslamp in. Een paar uur later hoor ik een knal en al het licht ging uit. De stop was doorgeslagen en nu ik net de lamp uit de fitting haal zit er een gat in de fitting van de lamp en is de lamp zwartgeblakerd, het ziet eruit als een kleine ontploffing hoewel het glas overigens wel heel gebleven is. Het lijkt me dat dit door de Calex lamp komt aangezien ik al jaren zonder problemen Philips kaarslampen 40 watt gebruikt heb. Ik had deze lampen gekocht bij Action.

Captain Pervert

Re: Calex lamp ontploft

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Gewone peertjes daar kan je nog wel eens een C-merk lamp voor gebruiken, maar de wat specifiekere modellen is rotzooi bij die noname zooi.

Ga er maar mee terug, maar veel zal de Action niet voor je kunnen doen. Hoguit een nieuwe lamp ter waarde van 3 cent meegeven.

LeeGer

Gaat mij niet om 't geld terug, het lijkt me gewoon levensgevaarlijk als dit vaker zo gebeurt. Het ding is zowat ontploft, er zit notabene een gat in de metalen schroefdraadfitting.

leetah

Ongelezen bericht door leetah »

Beste "klanten",

Middels dit schrijven wil ik reageren op onderstaande berichten, zelf gebruik ik al jeren de producten van CALEX zonder enig probleem.

Van een collega begreep ik dat zij ook is problemen heeft gehad met een CALEX product, nadat zij zelf contact heeft opgenomen met de firma die deze produkten leveren(Electro Cirkel B. V. te Rotterdam) is er onderzoek gedaan naar de klacht en alles is naar ieders tevredenheid opgelost.

De service van Electro Cirkel betreffende eventuele klachten is echt correct! Eigenlijk vindt ik het heel ongepast als er een klacht bestaat dat er niet eerst de moeite wordt genomen om contact om te nemen met de leverancier van dit product.

Ik werk zelf in een winkel, en wij zeggen alltijd een goede klant is een klant die zijn of haar klachten op tafel legt, niet een klant die na 1
negatieve ervaring wegblijft!

Met vriendelijke groet,

Mevr. P. de Bruin

Janneke52

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Nou mevr. De Bruin dit is wel heel erg kort door de bocht.
Hij vraagt alleen of er meer mensen problemen mee hebben.
En een levensgevaarlijke situatie is en blijft het.

Op de lamp staat niet waar je contact mee kan opnemen i.v.m. klachten!!

LeeGer

Beste leetah A.K.A. Mevrouw de Bruin, zoals Janneke52 al zegt is dit niet om het merk Calex af te kraken maar gewoon een simpele vraag of dit meer mensen is overkomen, mocht dat zo zijn dan heb ik zeker reden om contact op te nemen met de producent. Maar als ik de pech heb de enige te zijn dan zie ik geen reden daarvoor. Bij mij is alleen de lamp zelf "ontploft" en verdere schade is er niet dus ga ik voor een lampje van een paar cent geen hele hoop heisa op mijn nek halen. Maar u bevestigt dus wel dat het bij Calex vaker voorkomt?

lampje

Ongelezen bericht door lampje »

Hallo, onlangs is een halogeenspot bij mij thuis ontploft. Het gloeiend hete glas lag verspreid in een cirkel van enkele meters op de grond en had derhalve de houten vloer en een jas op de aan de muur hangende kapstok geraakt. Het gloeiende glas had zich een weg gebrand in de jas en in de gelakte bamboehouten vloer. Na directe verwijdering van het glas door ons bleken er twee brandgaten in de vloer en een in de jas te zitten.

Het was een geluk bij een ongeluk dat wij thuis waren, want anders zouden de gevolgen veel ernstiger geweest kunnen zijn, gelet op de schroeiplekken die nu bijtijds gedoofd konden worden. We hadden wel glas in ons oog kunnen krijgen als we net onder de lamp doorgelopen waren.

Direct hebben wij een brief geschreven naar LEEN BAKKER waar wij deze lamp gekocht hadden, om de schade te verhalen. Zij aanvaarden echter geen enkele aansprakelijkheid!!!!!
Alle geleden schade is dus voor eigen rekering. Wij vinden het heel vreemd dat als een winkel geen aansprakelijkheid aanvaard, je daar helemaal niets kunt doen. Lekker makkelijk LEEN BAKKER.

Iemand soortgelijke ervaringen?

LeeGer

Dat was ook een lamp van Calex?

tonscamping

Ongelezen bericht door tonscamping »

ik heb op 30 jan 2013 een Calex lamp gekocht bij Action. het betrof een 15W (60W) spiraal, grote fitting. dze ontplofte bij het indraaien. de hle kamer lag bezaaid met stukjes glas.
voor mijn geen Calex meer, met name omdat er meer klachten blijken te zijn.
ik ga het maar eens bij de Hema proberen.

Gesloten