LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort en Teleplan nemen klacht niet serieus

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
JopB
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 nov 2007 09:36

Telfort en Teleplan nemen klacht niet serieus

Ongelezen bericht door JopB »

Dag allemaal,

Ik heb begin november 2012 een Sony Xperia U aangeschaft voor mijn vriendin. Half december bleek er een update te zijn en die heb ik vervolgens uitgevoerd. Probleem was dat deze update stoort met wifi. Zodra ik wifi aan zet werkt het maximaal ongeveer 2 minuten waarna het volledig blokkeerd. Mijn gehele netwerk blokkeerd dan dus er geen geen enkele internet/netwerkverbinding mogelijk, ook andere netwerken waarop ik het heb getest blokkeren in geheel. Niet iedereen van het werk kon dit waarderen ;)

Enfin. Dus telefoon teruggestuurd. Er bleek een driver verkeerd en het toestel "is geüpdatet"
op papier alles inorde!

NIET DUS: wel gedowngrade!

Telefoon terug en aangesloten op de PC was de update er weer dus hoopvol nogmaals uitgevoerd. Zelfde probleem. Weer opgestuurd en ze zeggen dat er niks aan de hand is en dat er niets gedaan word. Toch gedowngrade: Kosten 39 euro!!

Dus klachten nogmaals omschreven met mijn beklag dat er niet eens naar gekeken is en wederom klacht niet gegrond. Meer nee hoor weer geen serieuze aanpak. Oftewel kosten van 39 euro. GEEN GARANTIE.

Conclusie: Sony, Telfort en Teleplan communiceren niet intern en of nemen klachten niet serieus.


Hoe kan dit?
Het probleem wordt dus niet erkent en de kosten zijn inmiddels al 2x 39 euro!!
En nu heb ik dus na 3 keer te vergeefs mijn probleem melden nu een telefoon die niet aan de beschrijving voldoet. Een smartphone heb je tegenwoordig naast het bellen voor de apps en games. via umts/3G downloaden kost gewoon te veel maar Wifi kan ik dus blijkbaar nooit gebruiken.

Meer mensen met klachten over Telfort i.c.m. Teleplan te Zoetermeer?

Het is dat ik onafhankelijk van deze telefoon nog 9 maanden een abonnement heb maar dat wordt dus na 9 maanden absoluut niet verlengt!!!

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort en Teleplan nemen klacht niet serieus

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@JopB,

Erg vervelend dat de WiFi verbinding na 2 minuten vastloopt. Graag zoek ik voor jou uit wat de mogelijkheden zijn. Hiervoor heb ik de betreffende naw-gegevens, het e-mailadres en het 06-nummer van Telfort nodig. In een privébericht kun je deze gegevens aan mij kenbaar maken.

Daphne

JopB
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 nov 2007 09:36

Re: Telfort en Teleplan nemen klacht niet serieus

Ongelezen bericht door JopB »

Gemaild!
Ben benieuwd of en zo ja hoe dit wordt opgelost.

JopB
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 nov 2007 09:36

Re: Telfort en Teleplan nemen klacht niet serieus

Ongelezen bericht door JopB »

Zojuist bericht ontvangen van Telfort.
Geachte heer xxxx,

Wij hebben net contact opgenomen met Teleplan en zij gaan het toestel voor u vervangen (dit kunt u ook zien via e-repair.nl met bonnummer: xxxxxx).
Het nieuwe imeinummer ziet u reeds staan.

Dit houdt in dat Teleplan de 2 x € 39,00 die zij voor de eerste 2 reparaties hebben berekend aan u terug zullen betalen (als dit reeds door u is betaald) of zullen kwijtschelden.

Telfort zal uit coulance ook 2 maanden abonnementskosten voor u crediteren op uw volgende factuur.

Onze excuses voor het ontstane ongemak.


Met vriendelijke groet,
xxxxxx


Klachtencommissie Mobiel
Hopelijk is hiermee het probleem opgelost.
Tevens ben ik blij dat Telfort uit coulance mij twee maanden tegemoet komt i.v.m. de ergernissen.

JopB
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 nov 2007 09:36

Re: Telfort en Teleplan nemen klacht niet serieus

Ongelezen bericht door JopB »

Helaas bleek het probleem niet opgelost te zijn met vervanging van mijn toestel.
Ik heb direct Telfort op de hoogte gebracht en ben benaderd.
Telfort neemt het toestel terug en ik krijg mijn aankoopbedrag terug.

Ik ben benieuwd naar hoe dit loopt. En ik ben benieuwd of ik uit coulance alsnog twee maanden abo cadeau krijg.

Volgende week het resultaat.
Ik heb er nu wel weer wat vertrouwen in.

Elif1987
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2013 17:15

Re: Telfort en Teleplan nemen klacht niet serieus

Ongelezen bericht door Elif1987 »

Ook ik heb een probleem met Teleplan en Telfort en mijn Iphone blijft net zolang bij Teleplan totdat ik de onderzoekskosten betaald heb!?

28 januari jl. heb ik mijn witte Iphone 4S naar Teleplan in Zoetermeer verzonden.
Dit, omdat ik klachten heb over deze telefoon.
De klachtomschrijving luidde; defect oplaadstuk, internet valt weg en telefoon zet zich dan naar beginscherm tijdens internetten zo nu en dan en telefoon valt soms uit bij 36% accu.

Vanaf het moment dat mijn telefoon bij Teleplan ontvangen was en nog niet nagekeken was, stond er al dat mijn telefoon géén garantie meer had. Dit, terwijl ik het contract 7 februari 2012 ben aangegaan met Telfort.
Ook stond er dat de klacht omschrijving '' kosten klant internet' was. Dit heb ik echter nooit aangegeven.

Nu ik vandaag via de post een formulier ontving van Teleplan, schetste mijn verbazing dat de omschrijving van de klacht wéér anders was.
Nl; ''Display defect''. Dit is ook niet wat mijn klacht was.

Teleplan zegt nu dat mijn telefoon waterschade heeft waardoor ik geen recht op reparatie heb.
Ik ben niet van plan het hier bij te laten, daar ik altijd zuinig ben geweest op mijn telefoon en dit ook wel zeker te zien is.
Teleplan zegt dat deze schade makkelijk onbewust kan zijn ontstaan, doordat er regen kan druppen in het ''oordoppen gaatje'' links bovenin de telefoon.

Als ik eerder had geweten dat dit waterschade en zo een defecte telefoon kan veroorzaken, had ik nooit een Iphone aangeschaft.

Ik verzoek Telfort alsmede Teleplan mijn telefoon kosteloos te repareren.
Mocht er niet aan dit verzoek willen worden voldaan, wil ik mijn telefoon per direct kosteloos retour ontvangen en zal ik juridische stappen ondernemen.

Het is erg makkelijk voor Telfort en Teleplan om met de vinger naar de klant te wijzen en te beweren dat er vochtschade is. Hoe kan een klant het tegendeel bewijzen?
Daarnaast, weet een klant het niet altijd als er waterschade is ontstaan doordat Apple de Iphone 4s met de hand op de knip ontwikkelt heeft. Zo mag de klant van Telfort dus wel even €39,65 aan onderzoekskosten neertellen, terwijl de telefoon onder de garantie valt.

Ik heb mijn klacht telefonisch kenbaar gemaakt bij Telfort, maar hier konden zij niets mee. ik moest een klacht via de website indienen. Nou, ik ben er 2 dagen mee bezig geweest maar werkelijk op elke formulier staat dat er storing is en ik het later nog eens moest proberen.

Gesloten