LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff, T-Mobile

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Donny23
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:39

Lindorff, T-Mobile

Ongelezen bericht door Donny23 »

Kreeg vandaag een brief in de bus van Lindorff

Kennisgeving van Saldo overdracht

Geachte heer, mevrouw

Hierbij berichten wij u dat T-Mobile Netherlands B.V. te S'- Gravenhage, de vordering betreffende de overeenkomst die u met haar bent aangegaan heeft verkocht en overgedragen aan Lindorff Purchase B.V te Zwolle

Door deze overdracht heeft Lindorff BV vanaf heden het recht om u aan te schrijven voor betaling van het openstaande bedrag van (wegens privicy zet ik hier niet het exacte bedrag neer maar is tussen de 1500 en 1800 euro) maandelijks verhoogd met opeisbare rente

Voor de rest krijg ik van ze de tijd om tot 5 feb2013 te betalen en als ik vragen hebt kan ik bellen met ze


Na heel lang nadenken heb ik in het verleden wel eens een akkefietje met Tmobile gehad en is mijn contract toen beindigt, dat is zeker 7, 8 jaar of langer geleden geweest, deze zaak is bij mijn weten nooit voor een rechtbank geweest, anders had ik wel een brief van een deurwaarder gehad en geen brief van Lindorff dat ze vordering hebben overgekocht.

Weet zeker dat er hier sprake is van verjaring, maar wanneer kan je eigenlijk verjaring spreken? heb al zeker jaren geen brief ofzo gehad erover

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Lindorff, T-Mobile

Ongelezen bericht door ArneLH »

Bij consumentenkoop is er een verjaringstermijn van 2 jaar (art. 7:23 BW), bij andere contractuele verbintenissen 5 jaar (art. 3:307 BW).

Donny23
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:39

Re: Lindorff, T-Mobile

Ongelezen bericht door Donny23 »

ArneLH schreef:Bij consumentenkoop is er een verjaringstermijn van 2 jaar (art. 7:23 BW), bij andere contractuele verbintenissen 5 jaar (art. 3:307 BW).
Oke dank je wel, aangezien het om een telefoon abbo gaat, denk ik dat we hier spreken over 5 jaar
maar wanneer gaan die 5 jaar in dan? op het moment van stopzetting abbo? of anders heb er geen benul van

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Lindorff, T-Mobile

Ongelezen bericht door ArneLH »

Donny23 schreef:
ArneLH schreef:Bij consumentenkoop is er een verjaringstermijn van 2 jaar (art. 7:23 BW), bij andere contractuele verbintenissen 5 jaar (art. 3:307 BW).
Oke dank je wel, aangezien het om een telefoon abbo gaat, denk ik dat we hier spreken over 5 jaar
maar wanneer gaan die 5 jaar in dan? op het moment van stopzetting abbo? of anders heb er geen benul van
Jep, zeker aangezien de 2 jaar geldt voor vorderingen van de koper, niet die van de verkoper. De verjaringstermijn vangt aan op het moment dat de vordering opeisbaar is geworden. Wanneer dat is hangt uiteraard helemaal van de overeenkomst af.

kimmie ten voorde
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jun 2012 20:17

Re: Lindorff, T-Mobile

Ongelezen bericht door kimmie ten voorde »

Ik heb ook zo'n brief gehad van Lindorff. Ging niet over telefoon, maar was wel onterecht. Bleek een oude huurovereenkomst te zijn waarvan nog de laatste drie termijnen openstonden. Maar ik had destijds om een betalingsregeling gevraagd en die is me niet verleend. Tja, dan hebben ze pech gehad hoor. Daaaag Lindorff

Donny23
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:39

Re: Lindorff, T-Mobile

Ongelezen bericht door Donny23 »

Vanmiddag even met de klantenservice van T-Mobile gebeld en kreeg netjes alle informatie waar ik om vroeg (klantnummer en telefoonnummer, die wist ik namelijk niet meer), dat had ik niet verwacht, dus complimenten voor ze, en mijn contract is eind 2003 beindigt

Net dus ook even Lindorff een email gestuurd met de mededeling dat de zaak verjaard is

Eens kijken of ze door gaan met stalken :mrgreen:

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Lindorff, T-Mobile

Ongelezen bericht door alfatrion »

ArneLH schreef:Bij consumentenkoop is er een verjaringstermijn van 2 jaar (art. 7:23 BW), bij andere contractuele verbintenissen 5 jaar (art. 3:307 BW).
ArneLH schreef:Jep, zeker aangezien de 2 jaar geldt voor vorderingen van de koper, niet die van de verkoper.
De andere kant op is er ook een verjaringstermijn van twee jaar, zie art. 7:28 BW.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Lindorff, T-Mobile

Ongelezen bericht door alfatrion »

Donny23 schreef:Oke dank je wel, aangezien het om een telefoon abbo gaat, denk ik dat we hier spreken over 5 jaar maar wanneer gaan die 5 jaar in dan?
Als er bij het abonnement een telefoon zat kunnen we hier een leuke discussie over voeren. Als niet vast gesteld wordt wat de telefoon zou kosten dan moet dit geschat worden. Op dat deel is dan de verjaringstermijn van twee jaar van toepassing. De verjaringstermijn begint overigs bij iedere aanmaning weer opnieuw te lopen.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Lindorff, T-Mobile

Ongelezen bericht door ArneLH »

@alfatrion: slordigheidje, ty.

Gesloten