LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] YES YES YES weg bij VGZ

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
rosa1977
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 nov 2009 11:15

YES YES YES weg bij VGZ

Ongelezen bericht door rosa1977 »

Eindelijk is het jaar voorbij en kan ik gaan overstappen!
Het Trias was een geweldige verzekering, maar VGZ is echt waardeloos dus ik ga overstappen!!!!!
Heerlijk, betere tandartsvergoeding, want 100% vergoedingen worden bij andere verzekeraars wel gegeven
Dit jaar veel zelf bijbetaald door bij de verkeerde te zitten, dus nog even en dan begint de besparing!

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: YES YES YES weg bij VGZ

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ok, fijn dat je ons inlicht. Wat ging er precies fout bij VGZ? Of ging eigenlijk alles fout?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: YES YES YES weg bij VGZ

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou gebak nu?? Er zijn zoveel mensen die overstappen,maar dat ze geen 100% vergoeden,wist je toch 1 jan al? Of sliep je toen?

rosa1977
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 nov 2009 11:15

Re: YES YES YES weg bij VGZ

Ongelezen bericht door rosa1977 »

Trias had altijd een 100% vergoeding, maar vanaf 2012 verviel de eerdere trias optie bij VGZ
Ik had voor het einde van het jaar geinformeerd of ze ook een luiervergoeding gaven voor mijn gehandicapte dochter dat bevestigde ze toen
Toen ik de machtiging van de huisarts in 2012 indiende, wezen ze hem keer op keer af
Het is een recht vanuit de basisverzekering, maar als consument sta je niet sterk tegenover een zorgverzekering
Er is zelfs een jurist mee bezig geweest

Ik stap nu over naar een verzekeraar waarvan ik zeker weet dat ik niet dat gedoe krijg over de vergoeding! Na zeker 18 jaar dezelfde vertrouwde verzekering stap ik over!

En inderdaad de taart staat in de oven!~!!!
Gezien de besparingen die dit gaat opleveren!

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: YES YES YES weg bij VGZ

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

rozemarijntje schreef:Nou gebak nu?? Er zijn zoveel mensen die overstappen,maar dat ze geen 100% vergoeden,wist je toch 1 jan al? Of sliep je toen?
Het is best mogelijk dat er veel verschil is tussen zorgverzekeraars. VGZ is bovendien een , weliswaar goedwillende, maar wanordelijke organisatie. Hierdoor is het moeilijk om als klant contact te hebben met deze maatschappij.

Rosa, Bedankt voor je uitleg. Het ging dus helemaal niet om tandartsvergoedingen. Ben je ook naar de SKGZ gestapt? Wist de jurist voldoende van zorgverzekeringen af? Ook al vertrek je nu bij VGZ, je behoudt het klachtrecht. Dus je kan alsnog proberen je gelijk te halen.Ging het om de discussie gecontracteerd/niet gecontracteerd ? Of zei VGZ dat er onvoldoende indicatie was? In 2012 is er een rel geweest over Achmea, die probeerde de luiervergoedingen terug te schroeven door middel van telefonische vragenlijstn. Ik begreep toen dat 2012 een overgangsjaar was.
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 17 nov 2012 17:19, 3 keer totaal gewijzigd.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: YES YES YES weg bij VGZ

Ongelezen bericht door manondoris »

ik hoop het voor je ! maar juich niet te vroeg :?

rosa1977
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 nov 2009 11:15

Re: YES YES YES weg bij VGZ

Ongelezen bericht door rosa1977 »

Ik had al een reactie gegeven maar die is niet geplaatst zag ik

Vanuit de basisverzekering krijg je een luiervergoeding bij kinderen met een handicap
VGZ weigerde deze en kwam aan met een rechtelijke uitspraak van een gelijk geval er naar te kijken
Diverse collega moeders kregen in die periode wel een vergoeding oa bij zilveren kruis

Ik ga zeker niet te vroeg juichen, maar als ik niet overstap dan weet ik zeker dat ik die vergoeding niet ga krijgen

Ook had ik voorheen een zo goed als 100% dekking tot een maximaal bedrag voor de tandarts, maar bij de vgz moet je altijd 20% zelf betalen. Als ik die verzekering niet had afgesloten dit jaar, was dat een besparing geweest van zeker 400 euro

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: YES YES YES weg bij VGZ

Ongelezen bericht door ciske »

Ook had ik voorheen een zo goed als 100% dekking tot een maximaal bedrag voor de tandarts, maar bij de vgz moet je altijd 20% zelf betalen
Dan moet je sowieso goed opletten, bij Univé betaal je ook 20% en vergeet niet dat de tandartsen zelf ook dingen declareren , die niet gedaan zijn.

Maar goed , volgens mij valt univé al onder VGZ.

succes met je zoektocht.

rosa1977
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 nov 2009 11:15

Re: YES YES YES weg bij VGZ

Ongelezen bericht door rosa1977 »

Ik denk aan zilveren kruis, unive is geen optie ik wil geen verzekeraar van de UVIT groep!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: YES YES YES weg bij VGZ

Ongelezen bericht door ciske »

Kijk goed naar wat je kiest, en of het er ook in zit wat jij wilt hebben.

rosa1977
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 nov 2009 11:15

Re: YES YES YES weg bij VGZ

Ongelezen bericht door rosa1977 »

Nou spijt heb ik niet van de overstap!
Als ik hier op het forum de problemen bij het VGZ lees en ook hoor van de artsen uit het ziekenhuis

Ik ben uiteindelijk overgestapt naar het Zilveren Kruis, tandheelkundige normale ingrepen worden weer gewoon 100% vergoed een deel moet ik bijbetalen, maar dat vind ik niet zo'n probleem

Vorige week de machtigingsaanvraag ingediend van de kinderarts voor de luiers van mijn dochter en totaal geen probleem en binnen 1 week de machtiging voor wel 2 jaar binnen gekregen!

Dus ja hier een tevreden klant van de zilveren kruis!
En ik betaal 25 euro minder per maand dit eerste jaar, dit zet ik apart voor noodgevallen

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: YES YES YES weg bij VGZ

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Je bent nu bij Zilveren Kruis. Je hebt waarschijnlijk de Beter Af polis. Volgend jaar kun je beter voor de restitutiepolis van de Beter Af kiezen. Want kijk maar eens wat er gebeurt in A'dam! Geen contract meer met het Slotervaart ziekenhuis. Ook zijn er apotheken die geen contract meer hebben gesloten. Dus pas op met Zilveren Kruis!
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 01 feb 2013 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten