LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte machtiging door World Wide Administrator

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Fritz1

Re: Onterechte machtiging door World Wide Administrator

Ongelezen bericht door Fritz1 »

Ook ik, woonachtig in Leiderdorp, ben slachtoffer van deze incasso.
Bedrag reeds gestorneerd,maar vind het een slechte zaak van het ING.

cisca 42

Ongelezen bericht door cisca 42 »

hallo b. buiten
ik heb de politie hierover gebeld, die vertelde mijn als je het geld terug krijg dat je dan geen aangifte hoeft te doen, ik had het geld al weer de volgende dag op mijn rekening staan!

groetjes cisca

Rianne66

Ongelezen bericht door Rianne66 »

Op 16 januari is er € 49,95 afgeschreven van mijn bankrekeningnummer door World Wide Administrator met de omschrijving: Gemeentelijke heffing 2013. De gemeentelijke heffingen wordt altijd per brief aangekondigd en ik heb nog nog geen brief ontvangen van de gemeente, dus vertrouwde ik het niet. Ik heb een melding gedaan bij de Rabobank. Zij hebben het geld teruggestort. Meer konden ze ook niet doen. Dus goed je bankafschriften controleren!!!

p.krijnen

Ongelezen bericht door p.krijnen »

Ik zag net dat ik ook slachtoffer ben geworden van deze mensen. Ze zijn me totaal onbekend en heb dus nooit een machtiging afgegeven.
Inmiddels heb ik via de banksite opdracht gegeven het bedrag te laten terugstorten.
Het is me een raadsel hoe deze mensen aan mijn gegevens zijn gekomen.
Als ik mijn betalingen doe is het meestal via bedrijven die ik vertrouw.
Vreemd.

cisca 42

Ongelezen bericht door cisca 42 »

zwartepieten over valse incasso's

UGCHELEN - Hopmans Holding in Ugchelen en incassobureau Wold Wilde Administrators in Tilburg wijzen elkaar aan als verantwoordelijke voor het ten onrechte innen van automatische incasso's, zogenaamd voor de 'gemeentelijke heffing 2013'.
Diverse gemeenten sloegen vorige week alarm nadat ze waren gebeld door inwoners bij wie 49.95 euro was afgeschreven.
[Naam verwijderd door de Moderator] de man achter Hopmans Holding zegt te zijn misbruikt door World Wide Administrators. Dat bedrijf zegt op haar beurt er door Hopmans te zijn ingeluisd.
Op de site van World Wide Administrators staat dat het incassobureau adviseert aangifte te doen bij de politie. 'Wij hebben inmiddels ook aangifte gedaan bij de politie in Tilburg.'

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... P11ZB32WvM

maandag 21 januari 2013 | 17:47 | Laatst bijgewerkt op: maandag 21 januari 2013 | 17:48
Laatst gewijzigd door Radar op 26 mar 2014 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

joos mom

Ongelezen bericht door joos mom »

Ik denk dat ik na mijn laatste vondst op internet veel kan verhelderen.
In het verleden is [Naam verwijderd door de Moderator] (eigenaresse World Wide Administrators) getrouwd geweest mat [Naam verwijderd door de Moderator]. Zij had toen het bedrijf Delta Adviezen (statutair gevestigd op de Dr. Deelenlaan in Tilburg.). Het telefoonnummer wat zij gebruikte was een algemeen telefoonnummer van een centrale die dhr. [Naam verwijderd door de Moderator] gebruikte voor al zijn b.v.'s. Delta Adviezen stond op naam van mevr. [Naam verwijderd door de Moderator]. Deze mevr. had een AAW uitkering als arbeidsongeschikte en gaf haar verdienste van Delta Adviezen niet op aan de belastingen. Voor deze fraude is zij veroordeeld waardoor zij haar beroep gedurende 8 jaar in de financiele sector niet mocht uitoefenen.
Dit besluit is in hoger beroep bevestigd in 2007. Ik bezit een kopie van dit besluit en heb Tros-Radar er ook een toegestuurd. Daardoor is Delta Aviezen failliet gegaan. Alle klagers uit 2008 hebben dus zaken gedaan met iemand die geen zaken mocht doen. Het adres [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] waar nooit een zaak gezeten heeft aldus de KvK en toch dit adres teruggevonden hebbend als zijnde het adres van Delta Adviezen met het telefoonnummer van [Naam verwijderd door de Moderator] op Internet getuigt van deze gang van zaken. Het adres van World Wide Administrators Bredaseweg 207 is het adres waar de Tilburgsche Waterleiding Maatschappij zich bevind. Welliswaar wordt een gedeelte van dit complex verhuurd, maar beiden schijnen dus op een en hetzelfde adres te zitten. Ook volgens het telefoonboek uit 2012. Een rare zaak dus. De perosnen bij wie door deze onterechte incasso 49.95 afgeschreven is hebben waarschijnlijk contact gehad met [Naam verwijderd door de Moderator] van Hopmans Holding bv. uit Ugchelen. Ook daar is het nodige mee aan de hand. Het bedrijf statutair gevestigd op Hoenderloseweg 108 komt uit bij Het Leger des Heils. Op Internet geeft men aan Hoog Buurloseweg 145 te Ugchelen, doch op dat nummer komt men ook bij Het Leger des Heils uit. In de brief geeft men aan [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] en daar wordt niet opgenomen. Op Internet komt men bij [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] uit en dat leidt naar een bedrijf uit een heel andere plaats (Mural uit Nijkerk).
Verder laat men weten dat het gaat om bezwaar tegen de gemeenteheffingen en uit de brief blijkt dat het gaat om een brief die men voor 49.95 euro krijt toegestuurd waarmee je zelf je bezwaar kunt indienen tegen de gemeentelijke heffingen. Deze brieven zijn nog niet verstuurd. Waarschijnlijk een voorbeeldbrief dus.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 mar 2014 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.

svdberg

Ongelezen bericht door svdberg »

World Wide Administrators incasseert onrechtmatig 'Gemeentelijke heffingen'

Het bedrijf World Wide Administrators heeft bij duizenden consumenten onrechtmatig €49,95 geïncasseerd onder vermelding van 'gemeentelijke heffingen 2013'. De Consumentenbond heeft ING, die de incasso's uitvoerde, hierop aangesproken en die heeft het contract met World Wide Administrators inmiddels beëindigd. Consumenten doen er goed aan hun rekening te controleren en een eventuele onrechtmatige afschrijving te storneren.

Het onrechtmatig afschrijven vond de afgelopen twee weken plaats. Consumenten bij wie het bedrag ten onrechte is geïncasseerd krijgen hierover geen bericht van hun bank, maar moeten zelf actie ondernemen om het geld terug te krijgen. Tot 56 dagen na afboeking kunnen gedupeerden zelf storneren via internetbankieren, daarna is er tot 13 maanden na afschrijving nog de mogelijkheid om het bedrag met behulp van de bank te laten terugboeken.
Eerdere actie

De Consumentenbond ondernam al eerder actie tegen onrechtmatige incasso's en heeft toen aan Currence, de eigenaar van het product Incasso, gevraagd hier tegen op te treden. ING liet weten naar aanleiding van de kwestie de richtlijnen met betrekking tot incassocontracten aan te scherpen.

http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... istrators/

http://wwadmin.eu - World Wide Administrators is dus door ING ook aangepakt. Ik ben benieuwd of we hier nog wat van horen in de media of van de politie.

WWA BV

Ongelezen bericht door WWA BV »

Geachte Heer / Mevrouw

Naar aanleiding van de reacties en confrontaties die wij als bedrijf hebben ontvangen willen wij middels deze weg kenbaar maken, dat wij enkele de opdrachtuitvoerders zijn geweest van deze onterechte incasso’s, die een paar maanden terug hebben plaatsgevonden. Dankzij degenen, die heel vroeg de onterechte afschrijving hebben geconstateerd en deze bij ons gemeld hebben, zijn uiteindelijk de gelden niet overgemaakt naar deze opdrachtgever en is hun poging tot diefstal niet geslaagd.
Helaas konden wij in verband met de hectiek niet iedereen tot woord staan zoals wij dat het liefst hadden willen doen. Ook wij moesten direct stappen ondernemen naar deze opdrachtgever toe.
Op onze site hebben wij direct de melding gemaakt van deze gebeurtenis en mensen verzocht hun gelden te storneren.
Voor degenen die dat nog niet gedaan hebben en/of niet meer kunnen verzoeken wij u vriendelijk ons een e-mail te sturen en uw bank in te lichten zodat u uw geld alsnog terug kunt verwachten op uw bankrekeningnummer.
De schade, die Worldwide Administrators is opgelopen door deze “cyber - criminelen “ is ongekend en zeer triest. Ondanks dit, proberen wij in ieder geval de schade van de gedupeerden op nihil te stellen.
Met vriendelijke groet,

Worldwide Administrators B.V.
Bredaseweg 207, 5038 NE Tilburg
T: 013 – 544 88 00
E: [email protected]

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Rijkelijk laat - en nog steeds onwaarschijnlijk.

Nogmaals - als een rekeninghouder een machtiging aan bedrijf X geeft, betekent dit niet dat bedrijven A t/m W en Y en Z ook op deze machtiging mogen incasseren.

Een aantal vragen blijft open:
1) Wie zitten er achter deze "holding" en achter "WWA"?
2) Hoe komt deze "holding" aan de gegevens van de gedupeerden?
3) Zijn er onderliggende bewijsstukken dat de "holding" opdracht heeft gegeven aan "WWA" met overdracht van machtigingen?
4) Heeft "WWA" (kopieen van) deze stukken bij de politie afgegeven zodat zij herkomst kunnen traceren?

De conclusie is (misschien te) simpel - het hele verhaal rammelt aan alle kanten - en de autoriteiten en Currence zouden dit tot op de bodem moeten uitzoeken.
Door dergelijke constructies blijkt het gehele incassosysteem (alweer) totaal onbetrouwbaar en onveilig.

sjenkie2

Ongelezen bericht door sjenkie2 »

[Ongefundeerde uitspraak verwijderd door de Moderator]
hier KvK

Online inzage uittreksel

KvK-nummer 17233472

Rechtspersoon

RSIN

819924015

Rechtsvorm

Stichting

Statutaire naam

Stichting Multiple Charity Foundation

Statutaire zetel

Tilburg

[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

Internetadres

http://www.stobp.nl

Eerste inschrijving handelsregister

25-09-2008

Datum akte van oprichting

15-09-2008

Datum akte laatste statutenwijziging

28-01-2011

Activiteiten

SBI-code: 94993 - Steunfondsen (niet op het gebied van welzijnszorg)

De liefdadige financiële en/of projectmatige ondersteuning van behoeftige personen en of instellingen in of buiten Nederland.

Bestuurders

[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

Gegevens zijn vervaardigd op 08-01-2014 om 17.39 uur.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 mar 2014 17:01, 2 keer totaal gewijzigd.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dit soort lui blijft doorgaan totdat we in Nederland eindelijk eens straffen gaan uitdelen.

Ik vraag me af hoe het kan dat een bank geld afschrijft zonder dat de rekeninghouder daarvoor digitaal of op papier een handtekening heeft gezet. En waarom worden rekeningen van dit soort oplichters niet gewoon geblokkeerd voor automatische incasso's

sjenkie2

Ongelezen bericht door sjenkie2 »

Laten we dankbaar zijn voor de onthulling van de kvk

Gesloten