LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
@Muddy, nergens zeg ik dat je dom bent, maar als je hier al intrapt , dan vraag ik mij af of je wel achter een pc of telefoon thuis hoort.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Ach, ik ben ooit ook wel eens ergens ingetrapt dat ik achteraf dacht ?????? hoe is het mogelijk.
Dan kan je nog zo slim zijn, zo goed opletten etc etc etc soms zijn er zaken welke geheel logisch lijken en je toch beduvelt wordt.
Dit is niet het enige forum waar het bol staat van dit soort zaken en als nu enige mensen hierdoor zijn gewaarschuwd dan is dat tenminste voorkomen voor hen.
Ik heb ondertussen diverse mensen geholpen met het verwijderen van het ukash virus en enkele waren ook gebeld.
Je zou je moeten afvragen hoe deze aan het telefoonnummer zijn gekomen want sommige hadden een geheim nummer.
Maar dat maakt deze mensen niet meteen ongeschikt om achter een pc of telefoon te zitten.
Dan kan je nog zo slim zijn, zo goed opletten etc etc etc soms zijn er zaken welke geheel logisch lijken en je toch beduvelt wordt.
Dit is niet het enige forum waar het bol staat van dit soort zaken en als nu enige mensen hierdoor zijn gewaarschuwd dan is dat tenminste voorkomen voor hen.
Ik heb ondertussen diverse mensen geholpen met het verwijderen van het ukash virus en enkele waren ook gebeld.
Je zou je moeten afvragen hoe deze aan het telefoonnummer zijn gekomen want sommige hadden een geheim nummer.
Maar dat maakt deze mensen niet meteen ongeschikt om achter een pc of telefoon te zitten.
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
hoe komen ze aan mijn nummer?
Volgens mij worden de meeste adressen en telefoonnummers niet via de koninklijke weg (zelf aanmelden of uit openbare telefoonboeken) verspreid. Deze adreslijsten worden door commerciële internetboeven samengesteld via digitale contactpersonenboeken van individuele gebruikers, die bijvoorbeeld toestemming geven aan Facebook, Linkedin, of andere social media en "gratis apps" om in hun contactpersonen te zoeken naar bekenden. Zodra je gebruikersvoorwaarden hebt goedgekeurd (waar dit ergens tussen de regels is vermeld) zijn deze adresvissers niet meer aan te pakken. Dan kan je een geheim nummer hebben, een bel-me-niet register hebben ingevuld en je nummer altijd hebben afgeschermd, tegen dit soort lekken is geen kruid opgewassen.
Het zou goed zijn als het raadplegen van contactpersonenlijsten vanuit apps of social media verboden werd. Alleen kan je je afvragen wie het dan vervolgens gaat handhaven.
Volgens mij worden de meeste adressen en telefoonnummers niet via de koninklijke weg (zelf aanmelden of uit openbare telefoonboeken) verspreid. Deze adreslijsten worden door commerciële internetboeven samengesteld via digitale contactpersonenboeken van individuele gebruikers, die bijvoorbeeld toestemming geven aan Facebook, Linkedin, of andere social media en "gratis apps" om in hun contactpersonen te zoeken naar bekenden. Zodra je gebruikersvoorwaarden hebt goedgekeurd (waar dit ergens tussen de regels is vermeld) zijn deze adresvissers niet meer aan te pakken. Dan kan je een geheim nummer hebben, een bel-me-niet register hebben ingevuld en je nummer altijd hebben afgeschermd, tegen dit soort lekken is geen kruid opgewassen.
Het zou goed zijn als het raadplegen van contactpersonenlijsten vanuit apps of social media verboden werd. Alleen kan je je afvragen wie het dan vervolgens gaat handhaven.
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Zojuist ook een Indiër aan de lijn gehad welke zich uitgaf voor de "Windows helpdesk". Natuurlijk zal MS zelf nooit bellen, maar ok, netjes deze meneer te woord staan. Ik begin dus in het Nederlands, maar mag gelijk over op Engels, want mijn Nederlands wordt niet bepaald begrepen. Gelukkig werk ik zelf ook bij een groot internationaal bedrijf en gaat het Engels mij daardoor prima af. Ik ben trouwens gebeld door dit nummer: 008000229239.
Het gesprek begon met een hele reeks aan zinnen waarin ik zo bang mogelijk werd gemaakt met virussen, trojanen en al het enge wat het internet te bieden heeft. Dit zou op mijn microsoft systeem staan en moest hoe dan ook snel opgelost worden. Ik heb meneer even 2 minuten laten praten, toen gevraagd naar zijn Manager. Of ik daadwerkelijk zijn manager aan de lijn kreeg is een tweede, ik hoorde hem op de achtergrond wel zeggen (In het gebrekkige Engels natuurlijk) "Deze meneer wil de manager spreken". Waarna ik iemand aan de telefoon kreeg die zich weer voorstelde (vreemd genoeg weer een volwaardige Engelse naam, in dit geval was het Mike). Ook deze meneer kwam met het zelfde verhaal, waarop in meneer even duidelijk heb gemaakt dat er zich geen probleem op mijn computer bevind. Ik heb hem vermeld zelf in de IT te werken en zei dat ik prima weet wat er op mijn computer gebeurd. "Nee meneer, het zit heel diep in de computer, de computer geeft ons uw telefoon nummer en dat zorgt er voor dat wij melding krijgen om u te bellen". Mijn antwoord was natuurlijk dat mijn computer geen telefoon nummer heeft, noch dat deze is opgeslagen in mijn computer. "Nee dat komt vast wel door een sociaal netwerk." Mijn reactie was dat, dat zeer onwaarschijnlijk is, maar laten we het probleem maar oplossen (ik was het op dat moment ook een beetje zat om met steeds de zelfde gebroken Engelse reacties te krijgen). "Prima, we gaan het oplossen, heeft u uw Microsoft computer voor u?". Mijn reactie was, nee meneer ik heb geen Microsoft computer, ik werk met Linux systemen in huis, Ubuntu Linux. "U heeft geen Microsoft computer?". Nee. Waarop het verhaal ineens heel gek werd. "Wat is het probleem dan?". Ik heb geen flauw idee wat het probleem is, u belt mij omtrent een probleem met mijn computer. "...". Maar ik weet het goed gemaakt, u belt mij gewoon nooit meer met deze onzinnige dingen, vanuit het verre India, waarbij u probeert geld te vangen van onschuldige burgers. En heeft u het lef om nogmaals te bellen, Waarop ik midden in min zin werd afgebroken met een "Then I will talk to your mother, you motherf*cker". En de vriendelijke Indiër hing op.
Misschien is het maar het beste deze mensen alleen in het Nederlands te woord te staan, en te zeggen dat je ze niet hoeft, dan hangen ze sneller op.
Het gesprek begon met een hele reeks aan zinnen waarin ik zo bang mogelijk werd gemaakt met virussen, trojanen en al het enge wat het internet te bieden heeft. Dit zou op mijn microsoft systeem staan en moest hoe dan ook snel opgelost worden. Ik heb meneer even 2 minuten laten praten, toen gevraagd naar zijn Manager. Of ik daadwerkelijk zijn manager aan de lijn kreeg is een tweede, ik hoorde hem op de achtergrond wel zeggen (In het gebrekkige Engels natuurlijk) "Deze meneer wil de manager spreken". Waarna ik iemand aan de telefoon kreeg die zich weer voorstelde (vreemd genoeg weer een volwaardige Engelse naam, in dit geval was het Mike). Ook deze meneer kwam met het zelfde verhaal, waarop in meneer even duidelijk heb gemaakt dat er zich geen probleem op mijn computer bevind. Ik heb hem vermeld zelf in de IT te werken en zei dat ik prima weet wat er op mijn computer gebeurd. "Nee meneer, het zit heel diep in de computer, de computer geeft ons uw telefoon nummer en dat zorgt er voor dat wij melding krijgen om u te bellen". Mijn antwoord was natuurlijk dat mijn computer geen telefoon nummer heeft, noch dat deze is opgeslagen in mijn computer. "Nee dat komt vast wel door een sociaal netwerk." Mijn reactie was dat, dat zeer onwaarschijnlijk is, maar laten we het probleem maar oplossen (ik was het op dat moment ook een beetje zat om met steeds de zelfde gebroken Engelse reacties te krijgen). "Prima, we gaan het oplossen, heeft u uw Microsoft computer voor u?". Mijn reactie was, nee meneer ik heb geen Microsoft computer, ik werk met Linux systemen in huis, Ubuntu Linux. "U heeft geen Microsoft computer?". Nee. Waarop het verhaal ineens heel gek werd. "Wat is het probleem dan?". Ik heb geen flauw idee wat het probleem is, u belt mij omtrent een probleem met mijn computer. "...". Maar ik weet het goed gemaakt, u belt mij gewoon nooit meer met deze onzinnige dingen, vanuit het verre India, waarbij u probeert geld te vangen van onschuldige burgers. En heeft u het lef om nogmaals te bellen, Waarop ik midden in min zin werd afgebroken met een "Then I will talk to your mother, you motherf*cker". En de vriendelijke Indiër hing op.
Misschien is het maar het beste deze mensen alleen in het Nederlands te woord te staan, en te zeggen dat je ze niet hoeft, dan hangen ze sneller op.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 22 jan 2013 12:13
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Vorige week Woensdag gebeld door een Engelstalige man met indisch accent met telefoon nr. 0014259053074
Dat ik een virus in mijn computer had.
Ik zei dat mijn computer stuk was en zei hij of ik een laptop tot beschikking had want het kon ook met die geregeld worden.
Toen dacht ik gek dat hij weet dat er iets met mijn laptop heb die ik eigenlijk nooit gebruik dus speelde het spelletje mee en hij vroeg wat voor knop naast de Ctrl zat. Ik zei de windows toets en moest die beide tegelijk indrukken en zei toen dat ik het niet vertrouwde en vroeg waar hij vandaan belde en hij zei UK terwijl als je het nummer in google tikt helemaal niet van de UK vandaan komt en dat hij al 2 jaar met dit gebeuren bezig is om geld te ontfutselen.
Ik zei dat ik niet verder wilde en hij zei dat blijft u maar met deze problemen zitten.
Nu word ik vandaag 22-01-2013 weer gebeld door een geblokt nummer maar dan een engels sprekende vrouw met accent ook van microsoft en heb nu alleen in Nederlands terug gesproken en ging wil iets verder maar op een gegeven moment zei ze dat ze geen Nederlands kon en hing op. Dus ze blijven proberen.
Dat ik een virus in mijn computer had.
Ik zei dat mijn computer stuk was en zei hij of ik een laptop tot beschikking had want het kon ook met die geregeld worden.
Toen dacht ik gek dat hij weet dat er iets met mijn laptop heb die ik eigenlijk nooit gebruik dus speelde het spelletje mee en hij vroeg wat voor knop naast de Ctrl zat. Ik zei de windows toets en moest die beide tegelijk indrukken en zei toen dat ik het niet vertrouwde en vroeg waar hij vandaan belde en hij zei UK terwijl als je het nummer in google tikt helemaal niet van de UK vandaan komt en dat hij al 2 jaar met dit gebeuren bezig is om geld te ontfutselen.
Ik zei dat ik niet verder wilde en hij zei dat blijft u maar met deze problemen zitten.
Nu word ik vandaag 22-01-2013 weer gebeld door een geblokt nummer maar dan een engels sprekende vrouw met accent ook van microsoft en heb nu alleen in Nederlands terug gesproken en ging wil iets verder maar op een gegeven moment zei ze dat ze geen Nederlands kon en hing op. Dus ze blijven proberen.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 22 jan 2013 16:44
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Op 14 januari j.l. werden we gebeld door een engels sprekende man namens microsoft. Heb meteen gezegd Not Interested! en opgehangen. Sindsdien worden we met grote regelmaat gebeld, soms 2x of 3x per dag. Als we opnemen horen we een vreemd gebrabbel of niks. Het zijn ook telkens andere telefoonnummers: 006314011062-0016265749231-0016075628715-0016306689832-0016077239891-0016077399798-0016077350870. Heb contact gehad met Tele2 en die kunnen het niet blokkeren. Moeten we hier mee leren leven? In ieder geval niet meer opnemen. Ik noem het telefoonterreur!
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Wij zijn denk ik al 10 keer gebeld door deze 'organisatie'. Met een accent sprekende engelstalige medewerkers van 'zgn' microsoft willen je iets vragen over je computer. Ik heb het gesprek direct afgekapt omdat ik wist dat dit niet in orde was. Vandaag zelfs 3x gebeld. Ben toen heel boos geworden. Medewerker 'schrok' en zei dat hij er niets aan kon doen, dat zij de telefoonnummers random door kregen. Heb gevraagd mijn telefoonnummer uit de database te verwijderen, zal waarschijnlijk niets uithalen. De vraag is wat dan wel. Wie heeft hier een oplossing voor. Of waar kan deze actie worden gemeld.
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Ze zijn nog steeds actief ben net gebeld via nr 00142590530
pas op!!!!!!!!!
pas op!!!!!!!!!
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Of ze laten gewoon een computer een willekeurig nummer draaien.Muddy schreef:hoe komen ze aan mijn nummer?
Volgens mij worden de meeste adressen en telefoonnummers niet via de koninklijke weg (zelf aanmelden of uit openbare telefoonboeken) verspreid. Deze adreslijsten worden door commerciële internetboeven samengesteld via digitale contactpersonenboeken van individuele gebruikers, die bijvoorbeeld toestemming geven aan Facebook, Linkedin, of andere social media en "gratis apps" om in hun contactpersonen te zoeken naar bekenden. Zodra je gebruikersvoorwaarden hebt goedgekeurd (waar dit ergens tussen de regels is vermeld) zijn deze adresvissers niet meer aan te pakken. Dan kan je een geheim nummer hebben, een bel-me-niet register hebben ingevuld en je nummer altijd hebben afgeschermd, tegen dit soort lekken is geen kruid opgewassen.
Het zou goed zijn als het raadplegen van contactpersonenlijsten vanuit apps of social media verboden werd. Alleen kan je je afvragen wie het dan vervolgens gaat handhaven.
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
ik ben op 2 februari gebeld door dit nummer er werd mij vertelt dat ik moet betalen voor dingen die ik gedownload zou hebben. ook vertelde zij mij dat uit de UK kwam terwijl ze heel slecht Engels spreekt.
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Ja...en toen?
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 07 okt 2008 21:07
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
2 keer gebeld en hoorn ernaast gelegd toen ik weer het bekende verhaal hoorde....
Zei momentje... ik loop naar computer....... en na een uur bleek dat er al opgehangen was..
Heb nu nergens problemen meer mee. Huistelefoon zet ik aan als ik zelf moet bellen en de rest belt mij op mobieltje... daar heb ik de vriendelijke helpdesk nog nooit op gekregen...
Zei momentje... ik loop naar computer....... en na een uur bleek dat er al opgehangen was..
Heb nu nergens problemen meer mee. Huistelefoon zet ik aan als ik zelf moet bellen en de rest belt mij op mobieltje... daar heb ik de vriendelijke helpdesk nog nooit op gekregen...
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Goedenmorgen samen
Ook wij zijn vanmorgen gebeld ik heb mijn voornaam gegeven en er werd in het Engels Goodbye gezegd.
Het Nr is 001425905307.
Is daar nu werkelijk niks aan te doen ???
Ook wij zijn vanmorgen gebeld ik heb mijn voornaam gegeven en er werd in het Engels Goodbye gezegd.
Het Nr is 001425905307.
Is daar nu werkelijk niks aan te doen ???
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Niet opnemen werkt prima.abraxus schreef:Goedenmorgen samen
Ook wij zijn vanmorgen gebeld ik heb mijn voornaam gegeven en er werd in het Engels Goodbye gezegd.
Het Nr is 001425905307.
Is daar nu werkelijk niks aan te doen ???
Of leg een fluitje naast je telefoon en blaas even hard. Nergens last meer van.
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Telefoonlijn doorknippen! Zonder gekheid. Dat wordt natuurlijk bijzonder moeilijk. Wie zou er wat tegen moeten doen?abraxus schreef:Goedenmorgen samen
Ook wij zijn vanmorgen gebeld ik heb mijn voornaam gegeven en er werd in het Engels Goodbye gezegd.
Het Nr is 001425905307.
Is daar nu werkelijk niks aan te doen ???
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Bijna compleet off-topic, maar neem geen vast telefoontoestel wat in het telefoonboek staat. Een vast toestel is al bijna van de vorige eeuw, maar als je toch een vast nummer hebt, schrijf je uit van het telefoonboek. Dat is gewoon vragen om telemarketers en oplichters.
Als ik vrij ben dan doe ik niet open als er 1 keer gebeld wordt. Mijn goede buren en vrienden weten ervan (of horen dit als ze bellen waarom ik niet open doe).
Als je in een telefoonboek staat dan is jouw nummer waarschijnlijk al gedigitaliseerd en doorverkocht.
Doelwitten van dit soort oplichters zitten waarschijnlijk in de meest benaderbare doelgroepen: personen die nog steeds de standaard van jaren geleden gebruiken en dus een grotere kans hebben om weinig ervaring en kennis te hebben op ict gebied.
Sorry dat ik het hier zeg, maar als je in het telefoonboek bent terug te vinden dan ben je ouderwets, voorbereid of een bedrijf. Ouderwets bedoel ik niet nadelig, maar wel als gevaarlijk. Dit is namelijk de doelgroep van dit soort oplichters.
In een telefoonboek staan is tegenwoordig hetzelfde als je telefoonnummer op het internet plaatsen. Het belandt overal.
Mijn advies aan gedupeerden uit dit draadje (dus uit deze topic) is uitschrijven bij telefoonboek, overstappen naar opties zoals skype (gratis) bij personen die je veel spreekt.
Maar serieus, essentie van deze post is simpel...in een telefoonboek staan is vragen om af en toe lastig gevallen te worden door energie aanbieders, kranten en oplichters. Dat is nergens voor nodig.
Als ik vrij ben dan doe ik niet open als er 1 keer gebeld wordt. Mijn goede buren en vrienden weten ervan (of horen dit als ze bellen waarom ik niet open doe).
Als je in een telefoonboek staat dan is jouw nummer waarschijnlijk al gedigitaliseerd en doorverkocht.
Doelwitten van dit soort oplichters zitten waarschijnlijk in de meest benaderbare doelgroepen: personen die nog steeds de standaard van jaren geleden gebruiken en dus een grotere kans hebben om weinig ervaring en kennis te hebben op ict gebied.
Sorry dat ik het hier zeg, maar als je in het telefoonboek bent terug te vinden dan ben je ouderwets, voorbereid of een bedrijf. Ouderwets bedoel ik niet nadelig, maar wel als gevaarlijk. Dit is namelijk de doelgroep van dit soort oplichters.
In een telefoonboek staan is tegenwoordig hetzelfde als je telefoonnummer op het internet plaatsen. Het belandt overal.
Mijn advies aan gedupeerden uit dit draadje (dus uit deze topic) is uitschrijven bij telefoonboek, overstappen naar opties zoals skype (gratis) bij personen die je veel spreekt.
Maar serieus, essentie van deze post is simpel...in een telefoonboek staan is vragen om af en toe lastig gevallen te worden door energie aanbieders, kranten en oplichters. Dat is nergens voor nodig.
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Ook hier ben ik meer een voorstander van : "maak de klanten bewust en weerbaar" in plaats van je te verstoppen.Maar serieus, essentie van deze post is simpel...in een telefoonboek staan is vragen om af en toe lastig gevallen te worden door energie aanbieders, kranten en oplichters. Dat is nergens voor nodig.
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Je hebt wel gelijk bprosman. Mijn oplossing is inderdaad voor personen die zich niet bewust zijn. Mijn post is deels uit frustratie gepost omdat ik in mijn kennis en familie kring personen heb zitten die digibeet zijn (dat bedoel ik niet detrimenteel, maar gewoon personen die weinig verstand hebben van pc's, software), rustig een antivirus laten verlopen voor een lange tijd en mij laten langskomen om het op te lossen).
Maar een betere oplossing is idd dat personen zich gewoon beter bewust worden.
Maar een betere oplossing is idd dat personen zich gewoon beter bewust worden.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 13 feb 2013 15:05
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
Hallo
Ik heb dit nu al 3x gehad ,de eerste keer heb ik er lang mee aan de telefoon gezeten omdat diegene heel erg slecht engels sprak,en ik er geen snars van snapte
Vorige week zei ik al meteen dat de pc naar de maker was.... hij hing gelijk op haha
Ik heb dit nu al 3x gehad ,de eerste keer heb ik er lang mee aan de telefoon gezeten omdat diegene heel erg slecht engels sprak,en ik er geen snars van snapte
Vorige week zei ik al meteen dat de pc naar de maker was.... hij hing gelijk op haha
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 19 feb 2013 09:03
Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus
!!!! PAS OP !!!!
Vandaag 19 feb 2013 werd ik om 08.45 uur gebeld door het nummer 0014259053074.
Ik werd in slecht Engels en met een India's accent toegesproken door een vrouw, ze gaf de indruk werkzaam te zijn voor Microsoft en dat zij ernstige problemen op mijn computer hebben ontdekt. Zij zou mij wel even helpen deze te doen oplossen, echter moest ik haar dan wel even wat informatie geven. Yah right, I'm not cooperating, do not call me again, I have your number and I'm going to inform the Dutch police.
Exact twee uur later werd ik weer door hetzelfde nummer gebeld, ditmaal door een manspersoon en weer een uur later nog eens.
Toen ik het nummer 0014259053074 googelde werd bevestigt wat ik al dacht OPLICHTERS, hierop heb ik de politie gebeld (09008844), deze meldde mij dat ik niet de enige in deze regio was die benaderd is via dat nummer, maar kennelijk kunnen (of willen) ze op juridische gebied niets tegen deze fraudeurs/oplichters/criminelen doen. Wel werd ik netjes bedankt voor de melding, maar kreeg niet het gevoel dat er iets mee gedaan zou worden, vandaar dat ik dit nu middels de multimedia bekend maak. Ik hoop dat er mede door dit soort reacties geen internet/telefoon slachtoffers zullen vallen.
Wellicht is de hierna volgende informatie wel geheel overbodig, maar banken, internetaanbieders en dus ook Microsoft, etc zullen nooit bellen of mailen met het verzoek om bank, inlog of andere persoonlijke gegeven bekend te doen maken.
Vandaag 19 feb 2013 werd ik om 08.45 uur gebeld door het nummer 0014259053074.
Ik werd in slecht Engels en met een India's accent toegesproken door een vrouw, ze gaf de indruk werkzaam te zijn voor Microsoft en dat zij ernstige problemen op mijn computer hebben ontdekt. Zij zou mij wel even helpen deze te doen oplossen, echter moest ik haar dan wel even wat informatie geven. Yah right, I'm not cooperating, do not call me again, I have your number and I'm going to inform the Dutch police.
Exact twee uur later werd ik weer door hetzelfde nummer gebeld, ditmaal door een manspersoon en weer een uur later nog eens.
Toen ik het nummer 0014259053074 googelde werd bevestigt wat ik al dacht OPLICHTERS, hierop heb ik de politie gebeld (09008844), deze meldde mij dat ik niet de enige in deze regio was die benaderd is via dat nummer, maar kennelijk kunnen (of willen) ze op juridische gebied niets tegen deze fraudeurs/oplichters/criminelen doen. Wel werd ik netjes bedankt voor de melding, maar kreeg niet het gevoel dat er iets mee gedaan zou worden, vandaar dat ik dit nu middels de multimedia bekend maak. Ik hoop dat er mede door dit soort reacties geen internet/telefoon slachtoffers zullen vallen.
Wellicht is de hierna volgende informatie wel geheel overbodig, maar banken, internetaanbieders en dus ook Microsoft, etc zullen nooit bellen of mailen met het verzoek om bank, inlog of andere persoonlijke gegeven bekend te doen maken.
Laatst gewijzigd door Fam uit Apeldoorn op 19 feb 2013 14:19, 3 keer totaal gewijzigd.