LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kpn Oplichters??
Kpn Oplichters??
In 2012 krijg ik een telefoontje van een incasso bureau.
Die vertelt mij dat ik nog een bedrag open heb staan van iets meer dan 100 euro.
Ik ben verbaast en zeg tegen die mevrouw waar is dat dan van?
Zij zegt: Het gaat om een internet abonnement bij KPN.
Ik zei: Maar mevrouw ik zit de laatste paar jaren bij UPC hoe kan dat nou?
Ja zegt ze: Dit stamt nog uit 2008/2009.
Ik: Nou daar zijn jullie mooi op tijd mee dan. En verder betaal ik al mijn rekeningen op tijd.
Zei: Nou meneer hij staat toch echt op uw naam en als u niet betaald komen er andere maatregelen etc. etc.
Ik: Mevrouw ik zal met KPN contact opnemen, want hier klopt helemaal niets van.
Datum 2012 KPN medewerkster.
Hele verhaal uitgelegd aan et meisje, maar die moest even met haar manager overleggen.
Zegt ze: Nou meneer het klopt dat u toen der tijd een abonnement had, maar er is iets mis gegaan met het verzenden van de rekening dus als u nu de incasso betaald dan krijgen wij daar binnen 2 weken een bericht van en gaan we overleggen of we u alles terug betalen of alleen het incasso gedeelte.
Zo gezegd zo gedaan: Betaald en na een maand maar is bellen met KPN, omdat je geen bericht krijgt natuurlijk. Na verscheidene telefoontjes komen ze met de verklaring dat de computers zijn opgeschoond en dat ze niet meer kunnen kijken hoe het nou precies zat. Verder komt er bij dat het gesprek met dat meisje helemaal niet is genoteerd in de computer en ze van de regeling dus niks kunnen vinden. Nu vraag ik mij af aangezien ik een telefoonrekening heb met daarbij de datum van het gesprek en hoe lang dat heeft plaats gevonden of ik ook iets van ze kan eisen??
Mvg
Sander
Die vertelt mij dat ik nog een bedrag open heb staan van iets meer dan 100 euro.
Ik ben verbaast en zeg tegen die mevrouw waar is dat dan van?
Zij zegt: Het gaat om een internet abonnement bij KPN.
Ik zei: Maar mevrouw ik zit de laatste paar jaren bij UPC hoe kan dat nou?
Ja zegt ze: Dit stamt nog uit 2008/2009.
Ik: Nou daar zijn jullie mooi op tijd mee dan. En verder betaal ik al mijn rekeningen op tijd.
Zei: Nou meneer hij staat toch echt op uw naam en als u niet betaald komen er andere maatregelen etc. etc.
Ik: Mevrouw ik zal met KPN contact opnemen, want hier klopt helemaal niets van.
Datum 2012 KPN medewerkster.
Hele verhaal uitgelegd aan et meisje, maar die moest even met haar manager overleggen.
Zegt ze: Nou meneer het klopt dat u toen der tijd een abonnement had, maar er is iets mis gegaan met het verzenden van de rekening dus als u nu de incasso betaald dan krijgen wij daar binnen 2 weken een bericht van en gaan we overleggen of we u alles terug betalen of alleen het incasso gedeelte.
Zo gezegd zo gedaan: Betaald en na een maand maar is bellen met KPN, omdat je geen bericht krijgt natuurlijk. Na verscheidene telefoontjes komen ze met de verklaring dat de computers zijn opgeschoond en dat ze niet meer kunnen kijken hoe het nou precies zat. Verder komt er bij dat het gesprek met dat meisje helemaal niet is genoteerd in de computer en ze van de regeling dus niks kunnen vinden. Nu vraag ik mij af aangezien ik een telefoonrekening heb met daarbij de datum van het gesprek en hoe lang dat heeft plaats gevonden of ik ook iets van ze kan eisen??
Mvg
Sander
Laatst gewijzigd door regula187 op 02 feb 2013 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kpn Oplichters??
Helaas toont dat alleen maar aan dat u gebeld heeft, en niet wat er in dat gesprek afgesproken is. Misschien voor nu mosterd na de maaltijd, maar een goede tip voor de toekomst, als u een rekening betwist van een incassobureau, niet betalen, laat hen eerst bewijs voeren dat de rekening klopt, pas daarna betaald u. De verhogingen die een incassobureau mag rekenen zijn sinds juli 2012 aan banden gelegd, en een incassobureau mag nooit zonder tussenkomst van een rechter overgaan tot beslaglegging.regula187 schreef:Nu vraag ik mij af aangezien ik een telefoonrekening heb met daarbij de datum van het gesprek en hoe lang dat heeft plaats gevonden of ik ook iets van ze kan eisen??
Laatst gewijzigd door berndv op 02 feb 2013 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kpn Oplichters??
Ok bedankt voor u snelle reactie. Ik had al zoiets vermoed toen ze me niet meer wouden terug betalen.
Heb het onderwerp wat aangepast
Iig jammer dat ik verder niks kan doen, maar een goed advies idd over het incasso gebeuren dat zal ik onthouden. En nu maar zorgen dat me ouders snel bij kpn weg gaan.
Heb het onderwerp wat aangepast
Iig jammer dat ik verder niks kan doen, maar een goed advies idd over het incasso gebeuren dat zal ik onthouden. En nu maar zorgen dat me ouders snel bij kpn weg gaan.
Re: Kpn Oplichters??
En nu ik het nog is lees. Heeft Kpn me er gewoon ingeluisd de rekening te betalen!!
Re: Kpn Oplichters??
Dat is wat in meeste incassoprocedures gedaan wordt, veel dreigen, grote taal en later zoeken we het wel uit, eerst maar betalen. En vervolgens mag u achter uw geld aan gaan vangen om het eventueel weer terug te krijgen.regula187 schreef:En nu ik het nog is lees. Heeft Kpn me er gewoon ingeluisd de rekening te betalen!!
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 02 okt 2010 13:59
Re: Kpn Oplichters??
KPN doet het erom.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 07 feb 2013 13:56
Re: Kpn Oplichters??
Ik heb een slechte ervaring met KPN, ik ben overgestapt op UPC voor de televisie en internet en dit bevalt mij prima. Heb vrijwel nooit last van storingen integendeel tot kpn en de klantenservice bij UPC is ook een stuk beter.
Je zou zeggen KPN is een degelijk bedrijf maar blijkbaar te groot om hun klanten goed te kunnen behandelen, werd vaak van het kastje naar de muur gestuurd en nooit naar de juiste afdeling toegestuurd.
Aan te raden is dus om over te stappen op UPC!
Je zou zeggen KPN is een degelijk bedrijf maar blijkbaar te groot om hun klanten goed te kunnen behandelen, werd vaak van het kastje naar de muur gestuurd en nooit naar de juiste afdeling toegestuurd.
Aan te raden is dus om over te stappen op UPC!
Re: Kpn Oplichters??
Wat een onzin, ook bij UPC zijn er veel problemen bij de klantenservice. Net als bij KPN.Aan te raden is dus om over te stappen op UPC
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 02 okt 2010 13:59
Re: Kpn Oplichters??
Ook bij ons heeft de UPC klantenservice naar volle tevredenheid gewerkt.
Een keer telefonisch toen een nieuw modem problemen gaf (zeer korte wachttijd) Monteur is volgens afspraak en kosteloos geweest. En 2xper mail contact opgenomen. Ook daar keurig en persoonlijk antwoord gehad en werkende oplossingen ontvangen.
Een probleem met een kapot modem (op het werk) van de KPN leidde tot meer getelefoneer en discussie voor het geregeld werd. Per mail is een inlogprobleem bij KPN nooit opgelost. Dan krijg je een standaard mail met iets waar je niet op zit te wachten.
Een keer telefonisch toen een nieuw modem problemen gaf (zeer korte wachttijd) Monteur is volgens afspraak en kosteloos geweest. En 2xper mail contact opgenomen. Ook daar keurig en persoonlijk antwoord gehad en werkende oplossingen ontvangen.
Een probleem met een kapot modem (op het werk) van de KPN leidde tot meer getelefoneer en discussie voor het geregeld werd. Per mail is een inlogprobleem bij KPN nooit opgelost. Dan krijg je een standaard mail met iets waar je niet op zit te wachten.
Re: Kpn Oplichters??
Upc is veel sneller als Kpn met internet. En veel aanbieder zoals Tele2 bvb of kpn bieden TOT 20mb aan, maar ze kijken niet van te voren hoeveel je kan halen. Dus als je net boven 5mb zit is dat pech voor je, want als je daaronder zit mag je het contract opzeggen.
Ik had ooit Tele2... Haalde nog geen 5mb en daar kwam ook nog bij dat de tv 2 mb aan internet verbruikte. Dramatisch was dat dus.... Na 2 brieven en paar telefoontjes kon ik onder het contract uitkomen.
Helaas hebben we hier nog geen glasvezel dus zijn we aangewezen op UPC, maar uiteraard UPC heeft ook ze mankementen, maar ze hebben me nog nooit proberen op te lichten.
Ik had ooit Tele2... Haalde nog geen 5mb en daar kwam ook nog bij dat de tv 2 mb aan internet verbruikte. Dramatisch was dat dus.... Na 2 brieven en paar telefoontjes kon ik onder het contract uitkomen.
Helaas hebben we hier nog geen glasvezel dus zijn we aangewezen op UPC, maar uiteraard UPC heeft ook ze mankementen, maar ze hebben me nog nooit proberen op te lichten.
Re: Kpn Oplichters??
Ach, als je op berichten van fora als deze moet afgaan kan je maar het beste helemaal geen internet, telefoon of televisie nemen. Ongelofelijk dat we met z'n alle hele avonden tv kunnen kijken, 24 uur per dag online zijn terwijl als je de verhalen moet geloven er alleen maar sukkels die de boel verprutsen werken bij de providers.....ciske schreef:Wat een onzin, ook bij UPC zijn er veel problemen bij de klantenservice. Net als bij KPN.Aan te raden is dus om over te stappen op UPC