LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Precies. Racisme werkt alle kanten op.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Idd..

Matthijsm94
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2013 09:52

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Matthijsm94 »

Hallo iedereen, hier zelfde probleem. (Alweer)



Heb nu 3 dagen geleden een reactie op mijn camera gehad van abdullah yusuf, na even gegoogle kwam ik er achter dat dit de oud president van Somalië was.... Wat zou die man nu met mijn camera moeten :)

Ik heb deze mailtjes nu al voor de zoveelste keer gekregen dus wou hier niet op ingaan.

Maar omdat dit al de zoveelste keer is dacht ik eens kijken wat er gebeurd.

Ik heb een paypal account aan gemaakt en laat hem daar het geld maar eens op storten.

Heb gelezen dat je bij paypal nog niet met je eigen gegevens er bij bent, en heb ook nog niet mijn rekening gekoppeld.

Het enige wat ze hebben is één voorletter en één achternaam letter.

Dus heb volgensmij nog niet echt een risico.

Mocht het zover komen dat er werkelijk geld op staat, stuur ik ze wel een baksteen op.

Wil hun gezicht wel zien als ze de doos losmaken en er geen dure camera in zit maar een simpele baksteen.

En als het geld dan terug gaat ben ik alleen mijn 19 euro kwijt voor verzenden.

Dat is nog niet zo erg voor de lol die je er mee hebt.

Weet iemand toevallig als het ook onder rembours verzonden kan worden? Denk het niet maarja


Groeten Matthijs

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door bprosman »

sommige nigirianen...vertrouw er geen eentje via mp
Ben er voor mn werk wel eens geweest en ik kan je vertellen, ik heb mijn mening bij moeten stellen. Tegenwoordig zijn het niet "sommige Nigerianen" die ik niet vertrouw maar alle Nigerianen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door nevermind »

Dat is nog niet zo erg voor de lol die je er mee hebt.
Dan veel succes, wij horen wel, of de baksteen is aangekomen. :lol:

Radar
Site Admin
Berichten: 5518
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Radar »

Meerdere berichten verwijderd door de moderator: Graag on-topic blijven

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Guardian72 »

bprosman schreef:
sommige nigirianen...vertrouw er geen eentje via mp
Ben er voor mn werk wel eens geweest en ik kan je vertellen, ik heb mijn mening bij moeten stellen. Tegenwoordig zijn het niet "sommige Nigerianen" die ik niet vertrouw maar alle Nigerianen.
Hoe jammer ook, maar ook voor mij geld - een Nigeriaan dient aan mij te bewijzen dat hij/zij betrouwbaar is. Er is teveel gedoe met/in/vanwege Nigeria (zeker in dit internet tijdperk, maar voor die tijd ook al met post, fax etc.) om nog gewoon te stellen dat 'ze' betrouwbaar zijn tot het tegendeel bewezen is.

In zaken zoals verkopen naar Nigeria geldt maar een regel: doe dit niet.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door tenormin »

[quote Mocht het zover komen dat er werkelijk geld op staat, stuur ik ze wel een baksteen op.

Wil hun gezicht wel zien als ze de doos losmaken en er geen dure camera in zit maar een simpele baksteen.]

Je mag van alles invoeren, zie alleen geen vraag naar bakstenen :lol:
http://www.export.nl/landen/nigeria_3731.html (kijk onder west afrika) :mrgreen:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door tenormin »

vogels schreef:
TROS Radar schreef:Meerdere berichten verwijderd door de moderator: Graag on-topic blijven
Speciaal voor tenormin even in de herhaling.
Snap best dat jij geen PB hebt, die zou overstromen. Ik heb alleen iemand gequoted.

howdi
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 okt 2012 22:49

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door howdi »

rozemarijntje schreef:Idd..
Waar is de post over negerianen gebleven ?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door tenormin »

howdi schreef:
rozemarijntje schreef:Idd..
Waar is de post over negerianen gebleven ?
Vreemde vraag: je zit toch op deze post? Alleen heet het Nigerianen. Her andere woord zou als discriminatie kunnen worden gelezen.

kimberley1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2013 11:39

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door kimberley1987 »

Ik kreeg vandaan een emailtje met een bod op mijn mini laptop.

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik kom uit België, ik 40 jaar oud,
Ik wil weten of de huidige toestand van het object zoals beschreven zoals ben te kopen als een geschenk voor mijn zoon.Ik zal u betalen door middel van Bank tot Bank overdracht. Ik wil u direct betalen voor het item vandaag zodat het pakket zo snel mogelijk kan worden verzonden.
Ik wil dat je om te helpen me dit object via Post.nl verzenden, wil ik u te halen weerom voor mij met de totale kosten met inbegrip van de scheepvaart en de details van uw bankrekening.
Ik kan te kunnen verwerken met de betaling als ik moeten u van mijn International Bank account Citi Bank betalen zal, hopen van u te horen binnenkort.


hier is mijn Zoon zending adres

Name: Mr. Abdullahi Yusuf
Adress: No.45 Sabo Road
City ; Ile-Ife
State :osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria

[naam verwijderd door Moderator]


P.S:voor een snelle reactie kunt u contact met mij op mijn persoonlijke e-mailadres ([email protected])




deze "mevrouw" bleef aandringen dat ik hem moest versturen naar NIGERIA..maar ik doe geen pakketjes opsturen maar laat het altijd ophalen.
maar ik ging toch kijken,hoe ik het kon versturen.
tot ik de berichten op deze site zag staan met het zelfde adress,andere naam.
Ik vind het schandalig dat ze dit kunnen doen,Als ook IK erin was getrapt was ik mijn laptop en mijn geld kwijt..KAN HIER NIKS AAN GEDAAN WORDEN..Mensen zijn naief,en als mensen al 50 euro extra willen betalen voor de moeite dan trappen ze er al gauw in,in deze tijd.ik hoop dat hier wat aan gedaan kan worden.en mensen anders geld op laten sturen heb ik ook vaak laten doen.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Rim69 »

Wat dacht je hier dan aan te doen? Geld op laten sturen is ook geen oplossing tenzij het om contant geld gaat en op die manier ben jij weer in staat om de boel op te lichten.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik vind het schandalig dat ze dit kunnen doen,Als ook IK erin was getrapt was ik mijn laptop en mijn geld kwijt..KAN HIER NIKS AAN GEDAAN WORDEN..Mensen zijn naief

JA DAT KAN WORDT AL GEDAAN, ER WORDT OP MP ZELF, EN ONDERAAN MAILS GEWAARSCHUWD VOOR DIT SOORT PRAKTIJKEN.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door berndv »

Ze geven ook niet voor niets direct een eigen mailadres, omdat anders de mails via marktplaats verlopen, en in geval van strafbare feiten er teveel info kan worden vrijgegeven over de oplichters.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Rim69 »

berndv schreef:Ze geven ook niet voor niets direct een eigen mailadres, omdat anders de mails via marktplaats verlopen, en in geval van strafbare feiten er teveel info kan worden vrijgegeven over de oplichters.
Wat voor info dan? Denk jij nu werkelijk dat ze met hun eigen NAW op Marktplaats staan? Zelfs aan het IP adres heb je helemaal niets.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Rim69 schreef:
berndv schreef:Ze geven ook niet voor niets direct een eigen mailadres, omdat anders de mails via marktplaats verlopen, en in geval van strafbare feiten er teveel info kan worden vrijgegeven over de oplichters.
Wat voor info dan? Denk jij nu werkelijk dat ze met hun eigen NAW op Marktplaats staan? Zelfs aan het IP adres heb je helemaal niets.

Aan een IP adres KUN je heeeeeel veel hebben. Als via marktplaats loopt is marktplaats er behoorlijk rap achter dat een en ander uit het buitenland komt en krijg je als verkoper een waarschuwingsbericht.
Volgens mij kun je tegenwoordig niet meer een verkoper direct benaderen maar gaat het alleen nog via marktplaats sinds de laatste aanpassing.

Kan me hierin vergissen maar ik ben de laatste tijd niet meer direct beanderd voor advertenties.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Rim69 »

Teunbosseman schreef: Volgens mij kun je tegenwoordig niet meer een verkoper direct benaderen maar gaat het alleen nog via marktplaats sinds de laatste aanpassing.
Klopt, maar zoals je kan zien is kimberley vandaag gewoon op Marktplaats benaderd, zonder dat er een waarschuwing aan vast zit, dus is of het gebruikte IP adres niet verdacht, of controleren ze niet zoals jij verwacht. Opsporen met dat IP adres kan je ze in ieder geval niet.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Jolijn »

Onder aan een reactiemail op een advertentie staat dit :

Voor uw bescherming verloopt deze conversatie via onze server en worden e-mailadressen afgeschermd. Om bijvoorbeeld spam te voorkomen en de veiligheid van handelen te vergroten, behoudt Marktplaats zich het recht voor om verdachte conversaties te filteren en te staken. Lees meer: http://www.marktplaats.nl/i/help/faq.do ... =000005289
>
> TIPS VAN MARKTPLAATS
> * Gebruik uw gezonde verstand: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo
> * Wees alert bij (ver)kopers uit het buitenland
> * Lees hier alle veilig handelen tips (http://www.marktplaats.nl/i/help/veilig ... /kopen.dot)


Als je de laatste link aanklikt zie je :

Veilig en Succesvol

Algemeen
Kopen
Verkopen
Marktplaats draagt bij


Dan hoef je toch waarachtig niet links en rechts te googelen als je het op betr. site zelf al kunt lezen?

Goh, mods. dienst begint zondagavond rond een uur of elf?
>

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door tenormin »

Goh, mods. dienst begint zondagavond rond een uur of elf?
>
Beter laat dan nooit.

Gesloten