LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rekening van 3000 euro van eneco voor verbruik

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Kammit
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2012 17:06

Rekening van 3000 euro van eneco voor verbruik

Ongelezen bericht door Kammit »

Hallo iedereen

Ik heb een rekening van Eneco gekregen van 3000 euro dat wij met zijn tweeen teveel gas en electriciteit hebben verbruikt. Is dat mogelijk? Voor zover ik geinformeerd heb kan het gewoon echt niet. Eneco geeft aan dat ze een monteur kunnen sturen om de meterstanden na te kijken of ze niet defect zijn of waren maar als dat niet zo is dan krijg ik een rekening van 1000 euro erbij.

Hebben jullie enige idee hoe het kan dat twee mensen zoveel kunnen verbruiken. We hebben ook geen wiet plantage in huis of zo. Het is normaal verbruik van 2 mensen. Met Eneco kom ik er niet uit. Dus wil het graag via deze weg proberen. Kan iemand mij hierin helpen en informeren

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Rekening van 3000 euro van eneco voor verbruik

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb je je meterstanden goed gecontroleerd en vergeleken met de meterstanden op je Eneco-rekening? Er zijn nogal wat mensen met "meterstand-angst" die op dit forum soortgelijke vragen stellen, maar niet in de cijfertjes willen duiken.

Kammit
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2012 17:06

Re: Rekening van 3000 euro van eneco voor verbruik

Ongelezen bericht door Kammit »

Ja ik heb alles gecheckt ze komen overeen, maar het kan toch niet zo zijn dat wij zoveel met zijn tweeen hebben verbruikt dat bedrag is gewoon te hoog. dan moet ik dag en nacht gas hebben aanstaan en elektriciteit ook.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Rekening van 3000 euro van eneco voor verbruik

Ongelezen bericht door crazyme »

Of er is jarenlang geschat. En dan te laag uiteraard.

Wanneer er dan daadwerkelijk iemand komt meten krijg je de verrekening.

Kammit
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2012 17:06

Re: Rekening van 3000 euro van eneco voor verbruik

Ongelezen bericht door Kammit »

stel je voor dat je gelijk hebt en er is inderdaad te laag geschat, is dat dan mijn probleem of die van hun? Ik bedoel zij doen hun werk niet goed en ik krijg de rekening gepresenteerd in een keer.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Rekening van 3000 euro van eneco voor verbruik

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik heb een rekening van Eneco gekregen van 3000 euro dat wij met zijn tweeen teveel gas en electriciteit hebben verbruikt.
Voor welke periode?
Kammit schreef:stel je voor dat je gelijk hebt en er is inderdaad te laag geschat, is dat dan mijn probleem of die van hun? Ik bedoel zij doen hun werk niet goed en ik krijg de rekening gepresenteerd in een keer.
Je bent voor de meterstanden verantwoordelijk.
Via internet of op de aangeboden kaart noteren en insturen.
Als dit niet geschied, wordt het inderdaad geschat!

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Rekening van 3000 euro van eneco voor verbruik

Ongelezen bericht door Frantic2 »

En in wat voor een huis woon je en welk voorschot heb je Betaald? En Hoelang?

Eneco mdw
Berichten: 183
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:43

Re: Rekening van 3000 euro van eneco voor verbruik

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste Kammit,

Ik lees dat u van ons een jaarnota heeft ontvangen met een behoorlijke naheffing. Ik kan me goed voorstellen dat de naheffing vragen oproept. Vooral gezien de gezinssamenstelling die u toelicht. Graag kijk ik samen met u naar de totstandkoming van de naheffing. Daarom vraag ik u uw klantnummer en contactgegevens te mailen via [email protected].

Ik zie uw reactie graag tegemoet!

Met vriendelijke groet,

Mike, medewerker Eneco

Anja00001
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 aug 2012 13:51

Re: Rekening van 3000 euro van eneco voor verbruik

Ongelezen bericht door Anja00001 »

- Moest je dus 3000 bijbetalen naast de reeds gedane maandelijkse voorschotten?
- Heb je de maandelijkse voorschotten (als die er al waren, want ik ken verhalen waar mensen een heel jaar geen voorschot doorberekend hebben gekregen) wel betaald, zo ja hoe hoog?
- Overigens, wat je verbruikt heb, heb je verbruikt. Of er nu geschat is of niet, doet er in feite niet toe.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Rekening van 3000 euro van eneco voor verbruik

Ongelezen bericht door nevermind »

Eneco mdw schreef:Beste Kammit,

Ik lees dat u van ons een jaarnota heeft ontvangen met een behoorlijke naheffing. Ik kan me goed voorstellen dat de naheffing vragen oproept. Vooral gezien de gezinssamenstelling die u toelicht. Graag kijk ik samen met u naar de totstandkoming van de naheffing. Daarom vraag ik u uw klantnummer en contactgegevens te mailen via [email protected].

Ik zie uw reactie graag tegemoet!

Met vriendelijke groet,

Mike, medewerker Eneco
Misschien wordt het door deze dan opgelost, wat er verkeerd is gegaan! :lol:

carla 5
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:54

Re: Rekening van 3000 euro van eneco voor verbruik

Ongelezen bericht door carla 5 »

xxx
Laatst gewijzigd door carla 5 op 03 feb 2013 22:06, 2 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Rekening van 3000 euro van eneco voor verbruik

Ongelezen bericht door sjohie »

carla 5 schreef:zie mijn verhaal!
eindelijk na jaren ben ik er achter waar het lek zit! in 2008 betaalde wij voor transportkosten aan Stedin 307,60 en vanaf 2009 ging er ergens iets fout, toen betaalde wij opeens 1416,48!!(nee er zijn geen aanpassingen gedaan in ons huis) in 2010 1516,51 in 2011 1614,39 in 2012 1856,97,

er is door iemand opeens zomaar bepaald dat wij 3 x 63 amp hebben in plaats van 3 x 25 amp.

als ik nou eens gemakshalve uitga van een bedrag van 500 euro per jaar te betalen aan Stedin dan wordt het door ons teveel betaalde het leuke sommetje van 4404,35!! en misschien nog wel meer! jammer dat geen van de medewerkers van Eneco eens even verder keek naar de facturen, ik heb namelijk vorig jaar ook al een keer gebeld. ook toen was er niemand die mij wees op het feit dat ik een variabel contract had in plaats van een vast en niemand mij wees op het feit dat er 3 x 63 amp op de factuur wordt berekend, anders zou er bij mij al veel eerder een lampje gaan branden, want ik roep al een aantal jaar dat ik teveel betaal!!



tevens wil ik u erop wijzen dat ik verkeerd voorgelicht ben toen ik mijn contract wilde omzetten van variabel naar vast. ik heb toen duidelijk gevraagd of dit inclusief de transportkosten van Stedin en de btw was en hij zei dat dit zo was! uit boven/ en onderstaande blijkt dat er bij Eneco maar weinig mensen werken die er verstand van hebben! investeer eens in een goede training want ik kan mij voorstellen dat ik niet de enige ben met zo´n verhaal.



afgelopen keer heb ik eindelijk iemand aan de lijn gehad die erover begon dat ik wel erg veel per maand betaalde en zei begon toen ook over de krachtstroom!!! (tussenwoning met 2 personen!!)

ik denk dat ik dus helemaal geen krachtstroom heb maar er de afgelopen 4 jaar wel voor heb moeten betalen.

aangezien de transportkosten op de factuur van Eneco staan wil ik jullie vriendelijk doch zeer dringend vragen om dit zo spoedig mogelijk uit te zoeken, zodat ik geen kosten hoef te maken voor aanpassing van de amp. (welke zoals ik al eerder vermeld heb volgens ons 3 x 25 amp is) wij zijn inmiddels al meer dan genoeg benadeeld door Stedin.



nogmaals ik verwacht zeer spoedig antwoord van u te ontvangen
En daar kom je na een kleine 4 jaar nog eens achter, terwijl je schrijft dat het op de factuur van Eneco staat? :shock: Overigens, aan wie richt je dit bericht precies? De meeste leden van dit forum, ikzelf incluis, kunnen namelijk geen klap voor je betekenen. Of hoop je dat een lid van het webcare team van Eneco dit leest?

carla 5
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:54

Re: Rekening van 3000 euro van eneco voor verbruik

Ongelezen bericht door carla 5 »

ik heb dit geplaatst om te voorkomen dat andere mensen dit ook overkomt. ik ben namelijk niet de enige die zijn energierekening niet goed heeft gelezen. maar dat is nu veranderd.
vindt trouwens de manier waarop je reageer op mijn bericht niet al te vriendelijk!

dirkib
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 sep 2010 18:51

Re: Rekening van 3000 euro van eneco voor verbruik

Ongelezen bericht door dirkib »

Tja, weer een slachtoffer van het capaciteitstarief. Dat is geruisloos per 1 januari 2009 ingevoerd, en dat maakt het verschil. Ik had ook een zwaardere aansluiting dan 3x25A, en kwam er achter doordat mijn voorschotsbedrag fors verhoogd werd. Dus heb ik mijn aansluiting terug laten brengen. Als je zo'n zware aansluiting zou hebben, dan moet dat ook zichtbaar zijn geweest op de rekeningen t/m 2008, want ook toen betaalde je extra voor een zwaardere aansluiting. Niet zoveel als met het capaciteitstarief, maar toch. Zo'n zware aansluiting is voor een tussenwoning niet gebruikelijk, maar als je ergens een tweede groepenkast hebt (in een schuur, werkplaats o.i.d.) dan kan dat eigenlijk alleen met een zwaardere aansluiting.

Eneco is niets anders dan een doorgeefluik, die krijgen door van Stedin wat ze in rekening moeten brengen, en zij incasseren dat voor Stedin. Je zult je toch echt tot Stedin moeten wenden, als het een administratieve fout is dan moet je het teveel betaalde van Stedin terugkrijgen.

En wat voor aansluiting je hebt, dat kan je i.h.a. niet zien, dat zijn namelijk de hoofdzekeringen in een verzegeld kastje onder je meter. Daar zal dus iemand van Stedin voor langs moeten komen om dat te beoordelen. Wel kan je elektricteitsmeter een indicatie geven: die moet ook geschikt zijn voor 3x63A. Dat is ergens op te meter af te lezen, wat het meetbereik is. Als er iets staat van "10-30A" (is gebruikelijk), dan is het niet waarschijnlijk dat je van die zware hoofdzekeringen hebt.

carla 5
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2013 14:54

Re: Rekening van 3000 euro van eneco voor verbruik

Ongelezen bericht door carla 5 »

dankjewel voor je reactie. ik zal zo eens even kijken of ik iets kan vinden op het kastje

Gesloten