LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ongelezen bericht door tenormin »

leuk advies, jan hagel, om minder te gaan slikken, ja, als het om paracetamol gaat misschien, maar kan niet minder in gaan nemen, zou het resultaat al snel zijn dat Dela gebeld moet worden; heb ik nog even geen zin in. 't Is kiezen tussen 2 kwaden: ik kies dan die met bijwerking hebbende medicijnen wel.

jan hagel
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jan 2013 21:55

Re: Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ongelezen bericht door jan hagel »

ik kreeg DIAZEPAM van een ander merk wat helemaal niks deed en waarvan ik dus een verschrikkelijke afkick van kreeg,ik dacht nu ga ik dus dood.totdat ik op t idee kwam een oude te nemen die ik nog had liggen, en toen voelde ik me goed,begrijp je deze uitleg? dat heb ik nog eens herhaald met hetzelfde resultaat de afkick van diazepines kan jaren duren.ditzelfde kan ook gebeuren met andere medicijnen en kan dus dodelijk zijn. denk aan de pacemakers (17% defect) kunstheupen, borstimplantaten. wanneer je meerdere medicijnen neemt hoe zoek je dan welke pil er niet werkt, als dat al 't geval is? ik ken de afkickverschijnselen van DIAZEPAM al doordat ik al meerdere pogingen gewaagd heb te stoppen en kon me niet voorstellen dat het aan deze gerenommeerde fabriek zou liggen.ik heb er dus genoeg van om zoals ik las "generieke roulette" te spelen,weet je nog van de gerookte zalm? dat moet je kunnen vertrouwen.de tandpasta en hoestdrank waar veel mensen aan gestorven zijn? zie de ernst ervan in.de dokter doet dat niet.en de apotheker en fabrikant (ik heb ze allemaal gesproken) al helemaal niet.vandaar dat ik dit schrijf.zodat anderen wat aan onze ervaringen hebben.en misschien een arts of andere belanghebbende het leest.groeten van jan hagel...kijk eens hier; http://seroxatsecrets.wordpress.com/

MariekeBloem
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2012 10:32

Re: Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ongelezen bericht door MariekeBloem »

Ik slik 's avonds OxyContin 5 mg omdat ik zware klachten heb van restless legs (RLS) en dan in heel mijn lichaam, opdat ik normaal ongestoord kan slapen.
Van de Apotheker kreeg ik een preferent/generiek medicijn: Oxycodon (Lannacher) 5mg. Na 10 dagen schokken/stuipen 's nachts, dus vreselijk beroerd slapen, realiseerde ik mij dat ik een ander medicijn had gekregen. Dit gebeurde mij al vaker.
Voor mij zijn de generieke/preferente medicijnen niet gelijk, en zij verstoren mijn medisch welbevinden, ik krijg door dit beleid geen stabiele situatie, waardoor de arts niet het probleem kan isoleren/oplossen.
Vreemd dat een farmaceut/apotheker bepaald wat ik slik, en dat ik als het al mogelijk is de originele medicijnen te kopen met enorm veel extra kosten opgezadeld wordt, terwijl ik wel recht heb op medische hulp.
Wat/Waar kan ik klachten indienen?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

MariekeBloem schreef:Ik slik 's avonds OxyContin 5 mg omdat ik zware klachten heb van restless legs (RLS) en dan in heel mijn lichaam, opdat ik normaal ongestoord kan slapen.
Van de Apotheker kreeg ik een preferent/generiek medicijn: Oxycodon (Lannacher) 5mg. Na 10 dagen schokken/stuipen 's nachts, dus vreselijk beroerd slapen, realiseerde ik mij dat ik een ander medicijn had gekregen. Dit gebeurde mij al vaker.
Voor mij zijn de generieke/preferente medicijnen niet gelijk, en zij verstoren mijn medisch welbevinden, ik krijg door dit beleid geen stabiele situatie, waardoor de arts niet het probleem kan isoleren/oplossen.
Vreemd dat een farmaceut/apotheker bepaald wat ik slik, en dat ik als het al mogelijk is de originele medicijnen te kopen met enorm veel extra kosten opgezadeld wordt, terwijl ik wel recht heb op medische hulp.
Wat/Waar kan ik klachten indienen?
Ik heb ook klachten gekregen door een vervangende medicijn van een goedkoper merk afgelopen maand.
Je kan naar huisarts gaan die moet een a4tje invullen met zijn/haar handtekening, jij zelf moet 2 vragen daarop invullen en dan moet de apotheek het formulier nog tekeken.
De apotheek stuurt dit naar de zorgverzekering maar je krijgt meteen je oude medicijn weer terug.
Dus ga niet langer lopen aanmodderen maar terug naar huisarts !
Je krijgt je oude medicijn weer terug op medische noodzaak.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Oxycodon is de stofnaam ,van oxycontin.

Ik heb het jaren geleden in hoge dosis gebruikt,en die dingen die jij opnoemt had ik niet dus bijwerkingen.waarschijnlijk reageer je dus niet goed op dit merk

Enigste wat ik je kan adviseren is ga naar huisarts en vraag oude merk wat je had ,dan krijg je dat op medische indicatie voortaan..


Hoop geloven het niet dat er verschil zit tussen merken,maar is wel degelijk waar,heb het zelf ook helaas bij paar middelen...

Dus ga aub naar huisarts

Nig even apotheker bepaald het niet helemaal ,maar je zorgverzekeraar die zegt welk merk jij mag hebben!!!! Is wettelijk allemaal toegestaan ,kader van bezuinigen

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

De apotheker dacht me nog wijs te kunnen maken dat er niets anders in
zit dan in het 'oude' medicijn, ik zeg dan heb je het toch mis want bij deze
heb ik ontzettend last van bijwerkingen + het medicijn helpt niet.
Ze bleef volhouden en hield de apotheker er zelf bij en apotheker gaf toe dat
dit heel vaak gebeurd dat mensen er niet tegen kunnen of het niet helpt of wat dan ook en
dat er wel degelijk andere hulpstoffen inzitten.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Meld hier je problemen met generieke medicijnen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja ze blijven volhouden,kan niet..is heel item op tv geweest...

Er zijn zat mensen die niet geloven dat er verschil in zit,tot ze het zelf overkomt dan piepen ze anders

Gesloten