LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aanhoudende storingen bij Leaseketel energiewacht
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 04 feb 2013 13:16
Aanhoudende storingen bij Leaseketel energiewacht
Goedemiddag,
In 2009 hebben wij een huis gekocht, en bij deze woning hoorde een leaseketel van de Energiewacht. In overleg met de vorige bewoners hebben wij afgesproken dat wij het leasecontract overnemen.
Echter nu komt het probleem, namelijk dat de ketel (Agpo econpact) enorm vaak storingen geeft. In het begin hebben wij diverse malen de Energiewacht gebeld en hebben ze de storing verholpen. In de meeste gevallen had ik het idee dat de monteur ook niet goed wist wat er aan de hand is met de ketel en werd er maar weer 'iets' vervangen. Nu komt het nog regelmatig voor dat de ketel in storing valt, maar gelukkig kan ik dat zelf nog verhelpen door de ketel te resetten. Enkel wanneer dat niet helpt bel ik de Energiewacht. Zo zijn ze er afgelopen half jaar ca. 5 maal geweest om oa. een vertopping te verhelpen (terwijl hij net schoon was gemaakt), de complete warmtewisselaar vervangen (deze stond gewoon in de brand!) en vervolgens weer een pakking. Op dit moment lekt er weer iets in de ketel waardoor mijn laminaat ook naar z'n grootje is....
Nu is er op zich niets mis met de service, ze komen namelijk wel. Maar ik ben eigenlijk klaar met alle storingen, zeker nadat de wisselaar kapot was en de zolder bij thuiskomst half vol rook stond.
Ik heb de klantenservice van de Energiewacht twee maal gevraagd of ze de gehele ketel niet kunnen vervangen. Ik vertrouw namelijk die gehele ketel niet en baal van de storingen die steeds optreden. De enige oplossingen die zij bieden is reparaties blijven uitvoeren of het leasecontract afkopen en vervolgens een nieuwe ketel aanschaffen. Dat gaat me dus enorm veel geld kosten (afkopen + nieuwe ketel installeren). Naast het feit dat het vervelend is telkens in de kou te zitten, raken mijn verlofdagen ook langzamerhand op, want de monteur komt uiteraard altijd 'na de middag'.
Ik heb zelf al voorgesteld om de ketel te vervangen voor een nieuw (a-merk) exemplaar en daarbij het leasecontract te verlengen. Helaas willen ze hier niet aan meewerken en zal ik dan alsnog het huidige contract moeten afkopen. Is er misschien iemand op het die weet hoe ik tot een oplossing kan komen? Ik kan me namelijk voorstellen dat de Energiewacht voor een bedrag van €35 euro p.maand (12,5 jaar langs) een goed product moet leveren dat aan de verwachtingen moet voldoen?
In 2009 hebben wij een huis gekocht, en bij deze woning hoorde een leaseketel van de Energiewacht. In overleg met de vorige bewoners hebben wij afgesproken dat wij het leasecontract overnemen.
Echter nu komt het probleem, namelijk dat de ketel (Agpo econpact) enorm vaak storingen geeft. In het begin hebben wij diverse malen de Energiewacht gebeld en hebben ze de storing verholpen. In de meeste gevallen had ik het idee dat de monteur ook niet goed wist wat er aan de hand is met de ketel en werd er maar weer 'iets' vervangen. Nu komt het nog regelmatig voor dat de ketel in storing valt, maar gelukkig kan ik dat zelf nog verhelpen door de ketel te resetten. Enkel wanneer dat niet helpt bel ik de Energiewacht. Zo zijn ze er afgelopen half jaar ca. 5 maal geweest om oa. een vertopping te verhelpen (terwijl hij net schoon was gemaakt), de complete warmtewisselaar vervangen (deze stond gewoon in de brand!) en vervolgens weer een pakking. Op dit moment lekt er weer iets in de ketel waardoor mijn laminaat ook naar z'n grootje is....
Nu is er op zich niets mis met de service, ze komen namelijk wel. Maar ik ben eigenlijk klaar met alle storingen, zeker nadat de wisselaar kapot was en de zolder bij thuiskomst half vol rook stond.
Ik heb de klantenservice van de Energiewacht twee maal gevraagd of ze de gehele ketel niet kunnen vervangen. Ik vertrouw namelijk die gehele ketel niet en baal van de storingen die steeds optreden. De enige oplossingen die zij bieden is reparaties blijven uitvoeren of het leasecontract afkopen en vervolgens een nieuwe ketel aanschaffen. Dat gaat me dus enorm veel geld kosten (afkopen + nieuwe ketel installeren). Naast het feit dat het vervelend is telkens in de kou te zitten, raken mijn verlofdagen ook langzamerhand op, want de monteur komt uiteraard altijd 'na de middag'.
Ik heb zelf al voorgesteld om de ketel te vervangen voor een nieuw (a-merk) exemplaar en daarbij het leasecontract te verlengen. Helaas willen ze hier niet aan meewerken en zal ik dan alsnog het huidige contract moeten afkopen. Is er misschien iemand op het die weet hoe ik tot een oplossing kan komen? Ik kan me namelijk voorstellen dat de Energiewacht voor een bedrag van €35 euro p.maand (12,5 jaar langs) een goed product moet leveren dat aan de verwachtingen moet voldoen?
Re: Aanhoudende storingen bij Leaseketel energiewacht
35 euro per maand en dat voor 12,5 jaar !bert_rianne schreef:Ik kan me namelijk voorstellen dat de Energiewacht voor een bedrag van €35 euro p.maand (12,5 jaar langs) een goed product moet leveren dat aan de verwachtingen moet voldoen?
Pfff
Dan betaal je wel heel veel uiteindelijk voor die cv ketel.
420 euro per jaar x 12,5 = 5250 euro !
Er zijn tegenwoordig genoeg aanbieding en heb je voor 1500 euro
een a merk ketel incl. montage.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 04 feb 2013 13:16
Re: Aanhoudende storingen bij Leaseketel energiewacht
Van die 35 euro is 16 euro voor de aflossing van de ketel, de rest zijn oa. service- en rentekosten.35 euro per maand en dat voor 12,5 jaar !
Pfff
Dan betaal je wel heel veel uiteindelijk voor die cv ketel.
420 euro per jaar x 12,5 = 5250 euro !
Er zijn tegenwoordig genoeg aanbieding en heb je voor 1500 euro
een a merk ketel incl. montage.
Maar ik ben het geheel met je eens, maar helaas dachten de vorige bewoners er anders over. Kon ik hem maar vervangen...
Re: Aanhoudende storingen bij Leaseketel energiewacht
Er is een Geschillencommissie voor installerende bedrijven http://oud.uneto-vni.nl/index.asp?direc ... ncommissie.
Voordat u deze commissie met uw probleem benadert is het raadzaam om Energiewacht te informeren over de plaatsing van uw probleem op dit forum en deze verwijzing naar de Geschillencommissie.
Voordat u deze commissie met uw probleem benadert is het raadzaam om Energiewacht te informeren over de plaatsing van uw probleem op dit forum en deze verwijzing naar de Geschillencommissie.
Re: Aanhoudende storingen bij Leaseketel energiewacht
Ik repareer veel Agpo ketels via de woningbouwvereniging, helaas is het zo dat je er vanuit kan gaan dat ze minstens 1 keer per jaar een defect hebben. Je bent gebonden aan de onderdelen van de fabrikant het wordt dus ook niet beter. Het is een slechte ketel gebleken.
-
- Berichten: 743
- Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02
Re: Aanhoudende storingen bij Leaseketel energiewacht
Hoelang geld die leaseperiode ? Is echt een sloot geld, beste is een eigen ketel die draaien eerste jaren gewoon goed zonder onderhoud.bert_rianne schreef:Van die 35 euro is 16 euro voor de aflossing van de ketel, de rest zijn oa. service- en rentekosten.35 euro per maand en dat voor 12,5 jaar !
Pfff
Dan betaal je wel heel veel uiteindelijk voor die cv ketel.
420 euro per jaar x 12,5 = 5250 euro !
Er zijn tegenwoordig genoeg aanbieding en heb je voor 1500 euro
een a merk ketel incl. montage.
Maar ik ben het geheel met je eens, maar helaas dachten de vorige bewoners er anders over. Kon ik hem maar vervangen...
Re: Aanhoudende storingen bij Leaseketel energiewacht
Leasen is idd een hele dure oplossing van een acuut probleem en alleen voor mensen die echt een nieuwe ketel nodig hebben en geen geld kunnen vrijmaken.
Ik kan alleen anderen waarschuwen dat als je een huis koopt je erop moet staan dat het leasecontract door de verkopers moet worden afgekocht.
Gewoon blijven bellen en laten komen, dat is natuurlijk een voordeel, al die kosten zijn voor Hun!
Ik kan alleen anderen waarschuwen dat als je een huis koopt je erop moet staan dat het leasecontract door de verkopers moet worden afgekocht.
Gewoon blijven bellen en laten komen, dat is natuurlijk een voordeel, al die kosten zijn voor Hun!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16 aug 2013 13:33
Re: Aanhoudende storingen bij Leaseketel energiewacht
We willen je attent maken op onze consumentenwijzer en klantenformulier. Wellicht kan je hier wat mee? www.bit.ly/Ferroli
Met vriendelijke groet, Webcare team Ferroli Nederland
Met vriendelijke groet, Webcare team Ferroli Nederland