LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Info over Organo Gold

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Doorzetter010
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 dec 2012 22:39

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Doorzetter010 »

BEste Kuklos en Trail 46,

Ik vraag mij echt af of jullie vriendinnen zijn van elkaar ?

Wat een dwaze en onzinnige vergelijkingen weer zeg Kuklos om een rechter voor een moordzaak
te vergelijken met iemand die nooit voor organogold heeft ingestaan en daar wel over te oordelen,
BELACHELIJK ben je :)

Weet je meiden ik ga hier niet meer op reageren aangezien mijn tijd nu geld waard is,
veel succes met het vervuilen van forums met klinkklare onzin.

Beste Kuklos je heb me op het idee gebracht voor een nieuw woordje van 2013

Je bent Kukloze onzin :lol:

ajuu

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door newmikey »

Doorzetter010 schreef:...aangezien mijn tijd nu geld waard is,
Iets zegt mij dat het uitverkoop is, je klinkt nogal wanhopig.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door trail46 »

Doorzetter010 schreef:
Weet je meiden ik ga hier niet meer op reageren aangezien mijn tijd nu geld waard is,
veel succes met het vervuilen van forums met klinkklare onzin.

Beste Kuklos je heb me op het idee gebracht voor een nieuw woordje van 2013

Je bent Kukloze onzin :lol:

ajuu
Geweldig ben je hè, echt het taalgebruik van een groot zakenman die kennelijk toch een forum als dit nodig heeft om te babbelen over zijn koffie.IK hoop dat je nu jou tijd zoveel geld waard is hier ons met rust laat, want de enige die dit forum tot nu bevuild ben jij met je triest koffiegedoe.
Ik ben nu bijna een maand bezig en ben zoveel positiever naar het leven gaan kijken en heb mijn saaie kantoorbaan vaarwel gezegd, Ik bepaal nu zelf met wie ik werk, hoe ik werk en hoeveel uur ik werk :D.

Ik ben eigenlijk nooit een koffiedrinker geweest maar ik vond dat ik wel in mijn eigen product moest gaan geloven voordat ik het aan mijn vrienden en familie kan aanbieden.
Daarom ben ik het gaan drinken en moet zeggen dat ik mijn nog nooit zo goed en sterk heb gevoeld, ook krijg ik zoveel positieve reacties terug aan de mensen waaraan ik het heb gegeven om uit te proberen.

ik heb na een maand al een super team uitgebouwd met echte doorzetters zoals mijzelf.
2013 word godzijdank een heel ander jaar voor mij,

kuklos
Berichten: 10146
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door kuklos »

Doorzetter010 schreef:BEste Kuklos en Trail 46,

Ik vraag mij echt af of jullie vriendinnen zijn van elkaar ?
Ik ben een man.
Doorzetter010 schreef:Wat een dwaze en onzinnige vergelijkingen weer zeg Kuklos om een rechter voor een moordzaak
te vergelijken met iemand die nooit voor organogold heeft ingestaan en daar wel over te oordelen,
BELACHELIJK ben je :)
Hoezo? Waarom mag je pas iets over Organo Gold zeggen als je zelf distributeur bent geweest, maar voor andere dingen (in het leven) persoonlijke ervaring geen eis is? Wat maakt OG zo bijzonder dat dit een uitzondering is?
Doorzetter010 schreef:Beste Kuklos je heb me op het idee gebracht voor een nieuw woordje van 2013

Je bent Kukloze onzin :lol:
Gelukkig maar dat jij er nog lol van hebt. Die domheid die je daarmee tentoonspreidt zou mij doen schamen. Kuklos is Grieks en betekent cirkel. Jouw woordje voor 2013 wordt dus: Jij bent cirkelige onzin. Wat trouwens een zinnetje is, maar ook dat was je blijkbaar ontschoten.

Stof0123
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2013 20:03

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Stof0123 »

Ik ben pas ook aangesproken door een distributeur van OG, en ben ook aan het overwegen of ik ermee ga beginnen.

Allereerst wil ik duidelijk maken dat ik geen expert ben op dit gebied, persoonlijk ben ik wat kritisch maar sta ik altijd open voor nieuwe manieren van werken.

Enige punten waar ik mee zit en wat positieve dingen:

- In het compensatieplan verdien je geld door alleen al iemand in te schrijven (hoogte van het bedrag is afhankelijk van welk niveau er wordt ingekocht: brons, zilver of goud).
Dit vind ik bijzonder omdat er geen enkel product is verkocht, dus een deel van jouw inschrijfgeld gaat direct naar je upline.

- Het product zelf heb ik nog niet getest dus kan er geen goed oordeel over geven. Naast het lezen van onderzoeken, met een simpel product als dit is het beste methode door het te testen.

- Je product wordt verkocht met minimaal 50% marge, een vraag die ik hier nog moet beantwoorden is hoeveel de prijs is van vergelijkbare producten (dus ook 'gezondheid' koffie). Hierbij krijg jij dus van 10%-20% van de omzet (of winst dit weet ik ook niet zeker) afhankelijk van jouw inkoopniveau (brons - zilver - goud)

- Ze werken met een binair systeem, dit betekent dat je maximaal twee lijnen/benen mag hebben. Dit is in mijn ogen positief, dit dwing jouw directe en indirecte upline om zijn of haar downline te helpen bij het vinden van nieuwe distributors. Dus zal jouw team, als jouw directe upline iig gemotiveerd is, passief groeien.

- Wat ik wel een beetje vreemd vond klinken is dat als je een klant wilt aanmelden, dit 49 euro kost. Of dit mij goed is uitgelegd weet ik niet. Stel het is waar, betaal jij of je klant geld om koffie te MOGEN bestellen.

- Het laatste is dat ik aantal x een presentatie heb bekeken op youtube over de compensatie plan, er wordt op korte termijn veel geld verdiend met alleen inschrijvingen van mensen. Als iemand bij je team wilt zitten en hij of zij koopt een zilver pakket in is dat dacht ik 1200 punten, elke punt staat voor 1 dollar. Over je zwakste been krijg je commissie (ik ga niet het hele verhaal hier uitleggen, kan je op youtube dus vinden). Wat mij hier weer opvalt is dat er nog geen enkele pak koffie is verkocht door jouw downline, dus de bonussen worden dan uitgekeerd zonder koffieomzet. Dit zou dus upliners meer motiveren om veel mensen in hun team te krijgen op korte termijn. Dit kan positief en negatief uitpakken, afhankelijk van wat voor upline je hebt (of die je dus ook goed traint om jouw doelen te bereiken).

Ik wil graag afsluiten met wat opmerkingen over MLM. Zelf heb ik al wat ervaringen met een mlm bedrijf, heb er tot nu toe meer geld meer verloren dan verdiend. Wat ik hierbij wel moet zeggen is dat ik mijzelf niet 100% heb ingezet, dus mijn input was niet genoeg om er een onderbouwde mening over te geven.

Wat ik DENK is het volgende: Als het bedrijf al een aantal jaar bestaat en succesvol is in enkele landen is het vaak al een legale en betrouwbare zaak. Of je nou eens bent met het manier van werken of niet denk ik dat je MLM kansen moet zien als een optie. Als je een bepaalde target behaalt krijg je zoveel uitbetaald, thats it (zo zie ik het). Vind je het product niks: niet doen, denk je dat het je veel tijd en geld gaat kosten met niet genoeg output: niet doen, denk je dat je de targets kan halen: go for it.

Zoals ik al heb aangegeven heb ik met mijn mlm ervaring meer geld verloren dan verdiend, maar los van geld heb ik veel ervaring opgedaan op het gebied van sales, presentaties geven en een manier van positief leven. Ik lees ook vaak dat je omgeving afstand van je gaat nemen als je ze inschrijft en ze behalen niet hun doelen, mijn tip is als je geen ondernemende mensen om je heen hebt hou het bij koude relaties. Is stukken moeilijker maar niet onmogelijk.

Uiteindelijk gaat het erom dat je jouw doelen behaalt en er genoeg geld mee verdient, als je upline er ook mee rijker word, so be it.

Nogmaals ik ben geen expert, ik deel mijn gedachten graag met jullie zodat ik wat feedback kan ontvangen!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Jolijn »

Zoals ik al heb aangegeven heb ik met mijn mlm ervaring meer geld verloren dan verdiend, maar los van geld heb ik veel ervaring opgedaan op het gebied van sales

Dan weet je hoe de sales-methode MLM in elkaar steekt.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door newmikey »

Stof0123 schreef: Dit vind ik bijzonder omdat er geen enkel product is verkocht, dus een deel van jouw inschrijfgeld gaat direct naar je upline.
Dus eerder een pyramidespel dan een MLM, tel uit je winst!

Speedy1969
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2013 21:48

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Speedy1969 »

Hallo mensen,

Ook ik ben benaderd door Oregano Gold.
Omdat ik momenteel zonder werk zit, ben ik op zoek gegaan naar mijn mogelijkheden.
Het werd mij al snel duidelijk dat Oregano Gold wel heel veel trekjes heeft van een piramidespel.
Per nieuwe deelnemer ontvang je € 150,00
Dat kan dus geen winst zijn die uit het welkomstpakketje koffie komt.
Er zijn in totaal 9 verdienmodellen werd mij verteld.
Je zult dus wat winst krijgen per order die je aanbrengt en ook over de orders die de mensen onder jouw in de lijn aanbrengen, maar het moge duidelijk zijn dat dat slechts peanuts zijn.
OK, als je na verloop van tijd een paar honderd mensen onder je hebt staan die allemaal zaken kunnen doen dan loopt het aardig op.
Maar de hoofdverdiensten bestaan duidelijk uit de inleg van de nieuwe deelnemer.
Hiervan wordt de aanbrenger beloond met € 150 en de mensen die hoger in de lijn staan natuurlijk ook, al is mij niet verteld om welke bedragen het gaat.
Je investering wordt ook niet verteld, daarvoor dien je naar een bijeenkomst te komen waar allemaal positivo's je meenemen in de positieve flow.
Op hun site zag ik wel dat er gigantische bonussen worden uitgekeerd aan de toppers (een nieuwe Mercedes enz.). Beste mensen dat krijgen ze niet voor elkaar met alleen de winst uit de koffie!

Er zijn binnen dit soort systemen altijd wel een paar mensen die er goed van kunnen boeren maar het gros van de deelnemers komt bedrogen uit.
Uit schaamte durven ze zich niet te melden omdat ze zo dom zijn geweest er in te trappen en van de mensen hoger in de lijn te horen hebben gekregen dat ze niet goed hun best gedaan hebben.
In de jaren 90 is het Belgisch-Duitse Topstair piramidespel verboden en hebben zich slechts 113 deelnemers gemeld op een omzet van vele tientalen miljoenen.

Het wordt tijd dat deze club en haar verdienmodel eens grondig onder de loep genomen wordt.
(inmiddels heb ik het verdienmodel op youtube gevonden, ff googlen dus)

In mijn ogen bestaat dit namelijk voor 90% uit een piramidespel en slechts voor een klein gedeelte uit MLM.

Waar en hoe kan men hiertegen iets ondernemen?

Speedy1969
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2013 21:48

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Speedy1969 »

De bonussen worden dus door het bedrijf uitbetaald?
En hoe krijgt het bedrijf het geld daarvoor bij elkaar?
Juist... door de inleg van de nieuwe deelnemers.
Zo'n tussenstapje inbouwen neemt niet weg dat het gros van de verdiensten afkomstig is van de nieuwe deelnemers die meer dan € 1000 moeten investeren wil het lucratief worden.
Dat geld gaat naar de organisatie , die op haar beurt de upline ervan betaald.
Doordat elke deelnemer verplicht koffie MOET afnemen wordt er ook wel wat op de koffie omzet verdiend.
Je zult het met me eens zijn dat er weinig mensen zoveel koffie drinken dat je er € 10.000 per maand aan over houdt.
Zoals hierboven al vaker verteld... elke constructie die een dergelijk verndienmodel heeft stort na verloop van tijd in.
Om een leuk inkomen te heben moet iedereen 10 mensen in de downline hebben.
Ook die 10 mensen hebben er dus 10 nodig. 10x10 = 100
En ja.. als je zo doorrekend met een factor 10 ben je zo klaar.
De verdiensten van het bedrijf zijn dat elke deelnemer of hij nou iets verkoopt of niet wel koffie moet afnemen.
Alle overige verdiensten komen van nieuwe deelnemers.
Ik heb een paar nieuwsbrieven ongevraagd ontvangen, en deze meneer neemt niet eens de moeite om naar het Nederlands te vertalen.
Dat geeft het gemiddelde IQ aan van deze mensen.
Kun je op een normale manier niet genoeg verdienen, laat je dan hersenspoelen door deze club.
Investeer (waarschijnlijk moet je er zelfs voor gaan lenen) en probeer het uit.
Mensen die niet kunnen verkopen hebben geen succes maar worden wel meegezogen.
Zij vallen allemaal bij bosjes om, maar moeten wel koffie af blijven nemen.
Het is bijna georganisserde misdaad.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door newmikey »

Standaard pyramide-scam reactie.

Speedy1969
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2013 21:48

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Speedy1969 »

Toch grappig om te zien dat de plaatsers van een positief bericht al snel hun bericht weg halen zodra ze tegengas krijgen
Geeft naar mijn mening voldoende aan dat ze weten dat ze bezig zijn met oplichting.
Vanuit hogerhand zullen ze wel opgedragen krijgen om hun reacties weg te halen zodat ze niet te traceren zijn. :mrgreen: :mrgreen:

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door trail46 »

Speedy1969 schreef:Toch grappig om te zien dat de plaatsers van een positief bericht al snel hun bericht weg halen zodra ze tegengas krijgen
Geeft naar mijn mening voldoende aan dat ze weten dat ze bezig zijn met oplichting.
Vanuit hogerhand zullen ze wel opgedragen krijgen om hun reacties weg te halen zodat ze niet te traceren zijn. :mrgreen: :mrgreen:
Je kunt een bericht waar al op gereageerd is zelf niet meer totaal verwijderen, wel aanpassen. Er stond echter een telefoonnummer in en dat maakt het spam, is gemeld en toen door de moderator (terecht) verwijderd. :wink:

robert jansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2013 15:36

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door robert jansen »

Ik denk dat het is zoals bij elke bedrijf..je zal er hard voor moeten werken! Maar ik geloof wel in de MLM structuur. Als je je goed voelt in die structuur kan je op termijn echt een leuk salaris verdienen.
Ik vond een aantal leuke tips die ik met je wilde delen. [commerciële link verwijderd door de Moderator]

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door newmikey »

robert jansen schreef: Ik vond een aantal leuke tips die ik met je wilde delen.
De moderator zal ze met interesse lezen! Gemeld wegens spam.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Jolijn »

[quote="robert jansen"]Ik denk dat het is zoals bij elke bedrijf..je zal er hard voor moeten werken! Maar ik geloof wel in de MLM structuur. Als je je goed voelt in die structuur kan je op termijn echt een leuk salaris verdienen.
Ik vond een aantal leuke tips die ik met je wilde delen. [commerciële links verwijderd door de moderator]

Heb me rot gezocht, maar geen leuke tips gevonden, wel spelfouten.
'k Vind het raar dat ze als nadeel schrijft dat het product uit Nederland komt (verzendkosten).

Flitsvos
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jun 2009 12:04

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Flitsvos »

Laat ik eerst zeggen dat ik die koffie en alle andere producten van OG absoluut niet te drinken vind. Ik heb een kennis die heel erg enthousiast is van dit product en al, minstens een jaar, iedereen in haar FB kring ervan probeert te overtuigen dat deze manier van 'geld verdienen' fantastisch, super, geweldig enz. is.
Zelf zit ik ook in de MLM business en ken een aantal van de verschillende verdien modellen die binnen MLM gebruikt worden.
Bij OG zet ik zo mijn vraagtekens. Het lijkt erop dat het bij hen niet gaat om de verkoop van het product (want dat is gewoon onverkoopbaar, te duur en niet lekker, hoewel dat laatste mijn persoonlijke mening is), maar om het ronselen van zoveel mogelijk distributeurs. In mijn ogen heeft dit niet of in elk geval niet veel met MLM te maken.

Madeleine1955
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 aug 2013 07:40

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Madeleine1955 »

Oh ja, weer zo'n superverhaal. Maar wat bij mij is blijven hangen: de sachets zijn niet voor doorverkoop, staat op de producten. ???? Maar als verkoper wil je toch koffie verkopen tegen een waanzinnig hoge prijs, daar gaat het toch om?? Nee hoor lieve mensen, je koopt een pakket voor veel te veel geld, je weet al dat het onverkoopbaar is (waarde waarschijnlijk 6€ en wellicht te hoog geschat) maar de enige manier om je geld terug te krijgen is om anderen aan te melden voor veel geld en daar hoop je je geld mee terug te krijgen. En dan maar hopen dat zij ook nog veel mensen omgeluld krijgen dan heb je uiteindelijk je poen terug. Fijn voor je familie en vrienden. Maar heb je dan je geld terug?? Vaak houden deze firma's jullie tegoeden in zogenaamde spaarpotten en je moet steeds meer in de potten hebben totdat je uiteindelijk een fractie van je inleg terug hebt. En het geld wat je zogenaamd verdiend hebt? Tja, dat zit in de zakken van die geweldige mensen die jullie erin geluld hebben.

Regering, doe nu eens iets aan deze oplichterij en zeker voor Tros Radar: besteedt hier eens een item aan, dat MLM zeker geen goudpot is.

Flitsvos
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jun 2009 12:04

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Flitsvos »

[quote="Madeleine1955"
Regering, doe nu eens iets aan deze oplichterij en zeker voor Tros Radar: besteedt hier eens een item aan, dat MLM zeker geen goudpot is.[/quote]

Niets is een goudpot, maar met MLM valt zeker goed geld te verdienen. Het is alleen niet zo dat je er niets voor hoeft te doen, het is gewoon hard werken. Het probleem is, dat er vaak wordt gezegd dat MLM een makkelijke manier is om een passief inkomen te creëren en dat is een utopie. Ja, er komt een moment dat je een passief inkomen binnenkrijgt, maar alleen dan als je zelf in beweging blijft. Ook het verhaal dat men aan 'De Top' zoveel meer verdient dan ergens onderaan, is niet helemaal waar. Ik ben al verder dan de persoon via wie ik ben binnengekomen (nee niet bij OG). Hoeveel je wilt gaan verdienen ligt puur aan jezelf, maar nogmaals, je moet er wel voor werken.
Daarbij begrijp ik helemaal niet dat men het steeds over pyramidespel heeft. Niets is minder waar...! Zij die gewoon in dienstverband zitten, hebben ook een chef die meer krijgt per maand en hij/zij ook enz. enz. Het 'voetvolk' werkt zich suf, maar zal per maand nooit meer gaan verdienen dan zijn/haar chef. En dat is wat bij MLM, tenminste bij het bedrijf waar ik partner van ben, wel mogelijk. :)

kuklos
Berichten: 10146
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door kuklos »

Flitsvos schreef:Zij die gewoon in dienstverband zitten, hebben ook een chef die meer krijgt per maand en hij/zij ook enz. enz. Het 'voetvolk' werkt zich suf, maar zal per maand nooit meer gaan verdienen dan zijn/haar chef.
Gaat deze leugen nou nooit dood?

Flitsvos schreef:Hoeveel je wilt gaan verdienen ligt puur aan jezelf, maar nogmaals, je moet er wel voor werken.
Want het ligt natuurlijk niet aan het product of de dienst. En ook nooit aan andere omstandigheden.

Flitsvos
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jun 2009 12:04

Re: Info over Organo Gold

Ongelezen bericht door Flitsvos »

Kuklos, ik heb geen idee wat je bedoelt. Je haalt een quote uit mijn reactie en reageert daarop met een totaal onzinnig iets, waar kop noch staart aan zit.

En ja, natuurlijk hangt het ook af van het product en/of de diensten af wat je gaat of kunt verdienen. Als je in de markt van MLM stapt, kies je voor een product/dienst waar je achter kunt staan. Vervolgens stel je jezelf een doel en probeert daar naar toe te werken.

Voor ik ging werken met het bedrijf waar ik nu mee in zee ben gegaan, heb ik een aantal andere verdien modellen binnen het MLM gebeuren uitgeprobeerd. Andere producten en andere zienswijzen, ik heb nu iets gevonden wat me voor honderd procent bevalt. Overigens ben ik al sinds 1992 met MLM bezig, het heette toen nog netwerkmarketing. Denk bijvoorbeeld aan Tupperware, ja ook dat is of was gebaseerd op wat nu MLM heet.

Ik heb geen idee wat jij tegen MLM hebt en ik ga je hier ook de voordelen niet uitleggen, want dat is zonde van mijn energie. Alles wat jij hebt gevonden of weet over MLM is wat jij hebt opgezocht. Zoek je naar negatieve zaken of punten zal je die ook altijd vinden. Vice versa geldt hetzelfde, zoek je positieve punten dan zal je die altijd vinden. Probeer eens objectief te zoeken, hoe moeilijk dat ook lijkt te zijn. Dan zal je zien dat het allemaal wel meevalt met alle negativiteit rondom MLM.

Jammer genoeg is de negatieve waas, die rondom MLM hangt, ontstaan door een aantal organisaties die zich voordeden of -doen als zijnde multi level marketing. Nog erger is het dat er daardoor een groep mensen is die worden aangetrokken door het negatieve en dat gaan verspreiden als zijnde de waarheid. De waarheid is, dat je pas daadwerkelijk mee kunt spreken, als je ervaring hebt en geloof mij....die heb ik!

Gesloten