LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met "scene" in Den Bosch

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Angelique2013

Ervaring met "scene" in Den Bosch

Ongelezen bericht door Angelique2013 »

Hallo,

Ik heb afgelopen zomer eens een bezoek gebracht aan Den Bosch; leuke stad om gezellig te shoppen en bij kledingwinkel "scene" kocht ik o.a. een jeans van het merk Guess (21 juli 2012). Helaas bleek de jeans in de eerste week van januari niet bepaald van de kwaliteit die ik redelijkerwijs van een jeans van ongeveer 100 euro mag verwachten: een soort scheur was zichtbaar naast de achterzak van de jeans, het was duidelijk zichtbaar dat deze scheur niet was ontstaan door bijvoorbeeld een scherp voorwerp maar door een slechte kwaliteit van het weefsel. Het resultaat was een keurige streep waar het weefsel als het ware had losgelaten. Ik vind het moeilijk om het precies te beschrijven, maar als gediplomeerd mode-adviseur weet ik waar ik over praat.

Afijn, we wonen niet bepaald in de buurt van Den Bosch en dus besloten we afgelopen zondag een bezoek aan "scene" te brengen; de verkoopster kon ons niet helpen, we konden de broek wel achterlaten en dan zou haar baas daar wel even naar kijken. We konden dinsdag (vandaag) wel even (opnieuw) langskomen, dan zou de manager ook aanwezig zijn voor commentaar. Vandaag is mijn vriend dus opnieuw naar Den Bosch gereden, waar de manager overigens niet aanwezig noch op andere wijze bereikbaar wenste te zijn. Het lijkt erop dat we in ieder geval niet op enige garantie hoeven te rekenen.

Wat kan ik hieraan doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 09 dec 2013 17:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraken

dhc

Re: Ervaring met "scene" in Den Bosch

Ongelezen bericht door dhc »

wat kan ik hieraan doen
Niets, de bewijslast van een slecht product ligt bij u. Aankoop is langer dan een half jaar geleden en u dient aan te tonen dat de schuld niet bij u ligt.

U kunt natuurlijk wel de zwarte Piet bij de winkelier neerleggen maar dat had u maar meteem in januari moeten doen, nu is het te laat.

Angelique2013

Bedankt voor de reactie.

Winkelier wenst hoe dan ook geen blik op de betreffende jeans te werpen, ik vraag me af hoe ik dan kan aantonen dat het om een slecht product gaat?

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

dhc schreef:
wat kan ik hieraan doen
Niets, de bewijslast van een slecht product ligt bij u. Aankoop is langer dan een half jaar geleden en u dient aan te tonen dat de schuld niet bij u ligt.

U kunt natuurlijk wel de zwarte Piet bij de winkelier neerleggen maar dat had u maar meteem in januari moeten doen, nu is het te laat.
Waarom meteen in Januari? De broek is in Juli 2012 gekocht, jeans van die prijs kunnen zelfs jaren mee.

@Angelique2013, hebben jullie de jeans daar achtergelaten of weer mee teruggenomen? Leg anders je probleem eens bij Guess voor; iedereen die jeans draagt weet dat ze wel jaren mee kunnen gaan, als je dat zou willen.

Angelique2013

@tenormin

Ik heb mijn vriend gevraagd de jeans weer mee te nemen, dan kan ik het eventueel voorleggen bij Guess. Zoals ik het met mijn kennis kan beoordelen gaat het om een fout bij de productie, kan natuurlijk gebeuren maar zo'n slechte service ontvangen van een winkelier.... Ach, de mooie jeans en bijpassende blouse die we afgelopen zondag in de winkel zagen hangen kunnen we in ieder geval online bestellen.

tenormin

Wel, zoals je het probleem omschrijft is het volgens mijn mening "gewoon" een weeffout, vooral omdat het kaarsrecht loopt, of, zoals je zelf omschrijft een "keurige streep". Komt nog bij dat je mode-adviseur bent, dus voor mij is 1 + 1.2
Gewoon contact opnemen met Guess, vergeet vooral niet ook niet de houding van een zaak die Guess mode verkoopt te melden. Is geen pré voor zo'n zaak. Succes.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 dec 2013 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Ongefundeerde uitspraak

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Heb vorige week een dekbed hoes van het merk van deyk terug gebracht 1 ps 119'euro!!
26 mei gekocht en scheurtje boven in! Kan niet zomaar komem
Terug textiel winkel! En krijg nieuwe! Hoef de bon niet eens te laten zien...

Hij is besteld,wachten tot hij binnen is,zei zeiden gelijk,kwalitid dit mag niet,ik zeg geen kids,was het binnenste buiten enz...
Niet in,de droger ,zijn best dure en zuinig op...robijntje...

Nou zegt ze ,mag in de droger enz...dit is gewoon niet goed,ze zag ook dat stukje stof dunner was op die plek dus....
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 05 feb 2013 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Angelique2013

@rozemarijntje

Gelukkig ontvang je wel een goede service!
Zoals gezegd, fouten kunnen voorkomen maar moeten wel worden opgelost.

Angelique2013

Heel even een kleine update:

We hebben het e-mailadres van de eigenaar van "scene" gekregen van de verkoopster, hoewel ik persoonlijk weinig vertrouwen in een correcte afhandeling heb, maken we de klacht nogmaals kenbaar per mail.

dhc

tenormin schreef:
dhc schreef:
wat kan ik hieraan doen

Waarom meteen in Januari? De broek is in Juli 2012 gekocht, jeans van die prijs kunnen zelfs jaren mee.

@Angelique2013, hebben jullie de jeans daar achtergelaten of weer mee teruggenomen? Leg anders je probleem eens bij Guess voor; iedereen die jeans draagt weet dat ze wel jaren mee kunnen gaan, als je dat zou willen.

Dan zit je nog binnen de 6 maanden.....pfff

tenormin

Dan zit je nog binnen de 6 maanden.....pfff
Was niet op de hoogte dat kleding, in dit geval jeans, een garantie van 6 maanden had. Althans, dat is uw commentaar. Heb ik nog nooit van gehoord met kleding, maar dat zegt natuurlijk niets. Als blijkt dat een kledingstuk achteraf een weeffout heeft, zou winkelier/leverancier een voorstel tot..kunnen doen.

dhc

Iemand als jij die hier vaste klant is hoef ik de 6 maanden termijn na aanschaf van een product niet uit te leggen.

rozemarijntje

Ik wist ook niet of ik garantie had?? Ja had wel zoiets :twisted: 119 voor dekbed 1 persoons! Mag je toch kwaliteit verwachten,dus ik eerst naar van deyk gemaild,of ?? Ik uberhaupt er wat mee kon...en die zeiden gelijk,terug naar winkel waar u heeft gekocht,zei wel type het was,en als ze moeilijk doen,laat u deze mail zien.
U kunt ook het dekbed naar ons toe sturen en dan regelen wij het....nou dacht ga eerst netjes naar de winkel,en gelijk..oh dat is niet goed,

Ik stond er wel van te kijken,eerlijk is eerlijk..huh zo makkelijk...maar goed ,je ziet het..kan denken nou ja maak het wel,nou ja laat mij het niet doen...dan uh komt het helemaal niet goed :lol:

Of proberen en probeer het en je ziet het...

Ben er blij mee....
Dan ben ik we gelijk zo iemand,oke merk is dus oke trouwe klant....
Was ik al maar nu helemaal,tik misschien,maar? Je weet nu dat als er wat is je geholpen wordt
Laatst gewijzigd door Radar op 09 dec 2013 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Verwijzen naar verwijderde quote

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Kan me wel een beetje voorstellen dat ze moeilijk doen over een jeans van bijna 7 maanden oud. En net wat hier ook al is gezegd, de bewijslast ligt na de 6 maanden bij de klant. Zal lastig worden, voor hetzelfde geld is de broek eigelijk een beetje te strak.

100 euro voor een jeans is ook niet echt een schokking bedrag (vriend van mij heeft er vorige week 1 gekocht, 230 euro).

Ik hoop voor je dat Guess je gaat helpen, zij hebben ten slotte een naam hoog te houden, maar betwijfel het.

rozemarijntje

Als er aangetoond kan worden dat de naad of er een weef fout zit..
Heb ook altijd broeken van rond die prijs...kwaliteit....230 euro nooit niet :D ja afgeprijst..ihihi

Idd kan te strak zitten enz,maar dat zie je zo...

aerox

Ongelezen bericht door aerox »

Een spijkerbroek vertoond niet pas na 6 maanden de gevolgen van een weeffout. Eerst 6 maanden gebruiken en dan opeens beweren dat de broek niet goed is. Zo kan ik ook ieder seizoen een nieuwe broek scoren. Ik draag jeans van nudi die 140 euro kosten en na 6 maanden gebruik zijn die ook gewoon op. Guess is ook gewoon het merk waar je voor betaald niet de kwaliteit. Als je sommige users hier op het forum moet geloven kan je na 5 maanden een gat in je jas/broek/shirt trekken en dan tegen de winkelier zeggen bewijs maar dat het geen fout is..maar zo werkt dat in de realiteit niet.

Angelique2013

@sephora30

Je schrijft dat de bewijslast na een periode van 6 maanden aan mijn kant zou liggen;

1. de klacht is binnen de periode van 6 maanden ontstaan
2. de persoon die hierover moet beslissen weigert naar de jeans/klacht te kijken

Vandaar dat ik hier voor meer informatie een topic heb geopend, ik heb dus ook geen idee hoe ik aan die bewijslast zou moeten voldoen in dezevsituatie

aerox

Ongelezen bericht door aerox »

U had binnen 6 maanden moeten reageren. Anders kan men na 2 jaar nog terugkomen en beweren dat de klacht eigenlijk in de eerste maand ontstond.. Hoe u moet bewijzen dat de fout niet bij u ligt is heel lastig en haast niet te doen dat geldt ook voor de winkelier als u na 4 maanden was teruggekomen.

Angelique2013

@aerox

Helaas is de winkel voor ons wat verder weg, vandaar dat we de klacht (ongeveer een week) na de termijn van 6 maanden aan de medewerkster konden tonen. Ze kon hier echter niets over zeggen, haar baas zou (aldus deze medewerkster) de broek inspecteren. Helaas is dat nooit gebeurd, aan de jeans is duidelijk te zien dat de schade niet door bijvoorbeeld een scherp voorwerp is ontstaan en dat de jeans verder geen enkele vorm van normale slijtage (verkleuringen e.d.) vertoont.

Ik heb (met succes) een opleiding op het gebied van mode gevolgd en weet dus dat ook dat het verschil tussen bijv. productiefouten en beschadigingen voor verkeerd gebruik etc. duidelijk te zien is, de frustratie over de onwil om op een correcte manier met een klacht van een klant om te gaan is er daardoor alleen maar groter op.

rozemarijntje

Maar idd ben benieuwd of ts nog wat bereikt!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 09 dec 2013 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Off-topic

Gesloten