LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Martijn van B
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2012 19:56

online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door Martijn van B »

Beste lezer,
Heeft er iemand ervaring met http://www.phonespot.nl? Mijn zoon heeft daar een telefoon besteld. Een dag later deze bestelling geannuleerd. Ze reageren niet op e-mails; niet op [email protected] en ook niet op [email protected]. Ik hoop dat we ons geld nog terug krijgen, maar ik vrees het ergste. Heeft er misschien iemand een telefoonnummer waar ik naartoe zou kunnen bellen? [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Mocht er iemand iets weten, laat mij het even weten.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 apr 2014 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door berndv »

Officieel moeten ze binnen 30 dagen geld terug storten. Helaas kan ik u niet aan een telefoonnummer helpen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Misschien wordt die telefoon gewoon nog afgeleverd?
En waarom nou niet eerst even met Google gezocht? Ga toch naar een telefoonwinkel.

[Ongefundeerde mening verwijderd door Moderator]

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door sjohie »

Alle logo´s van keurmerken verwijzen naar de standaard pagina van het keurmerk in kwestie, en geen winkel/specifieke pagina.. :shock:

Ze hebben 30 dagen, maar al het bovenstaande doet me ernstig vermoeden dat dit verloren geld is. Ook als je kijkt naar de aangeboden toestellen, sommige ervan zijn 5 jaar gelden al gelanceerd, en dus zwaar verouderde meuk.

Nog een leuke, bij extra info lees ik dat het om refurbished toestellen gaat in sommige gevallen.. :cry:

[Deel bericht verwijderdd. Reden: ongefundeerd]

JanDekker
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2012 13:25

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door JanDekker »

Ik denk dat ik er ook ben ingetrapt.

Trustpilot voorspelt ook niet veel goeds:

http://www.trustpilot.nl/review/www.phonespot.nl

Allemaal beoordelingen van beoordelaars met 1 beoordeling.

[Deel bericht verwijderd. Reden: plaatsen van persoonsgegevens]

Juffrouw Tok
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2013 16:32

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door Juffrouw Tok »

Vorig jaar heb ook ik een telefoon gekocht bij PhoneSpot. Snelle levering, maar helaas bij uitpakken bleek dat het een andere kleur was dan ik had besteld. Tevens was het geen nieuwe telefoon zoals PhoneSpot beweerde op Marktplaats, maar een (duidelijk te zien aan gebruikte knopjes) gereviseerde.

Op de website stond dat er een formulier moest worden ingevuld bij retourzending, anders werden deze niet in behandeling genomen. Dit formulier was op de website niet te vinden, dus ik heb een mail gestuurd dat ik de telefoon retour wilde zenden en het formulier zou willen ontvangen. Na 2 dagen kreeg ik antwoord, geen formulier maar de vraag waarom ik dat wilde. Ik heb direct geantwoord, en weer na 2 dagen kreeg ik een reactie. Ik kreeg geen formulier maar ik kon de telefoon terug sturen en dan zou er gekeken worden naar een oplossing. Zo gezegd, zo gedaan. Na enkele dagen kreeg ik een mail van PhoneSpot dat ik te laat was met retoursturen (dit was echter niet zo) en ik moest nogmaals verzendkosten overmaken en dan zouden hun de telefoon weer aan mij sturen. Na veel heen en weer gemail heb ik geen verzendkosten hoeven betalen (hoe aardig...) en kreeg ik de telefoon weer terug. Wat ik niet wilde, dat heb ik duidelijk gemaild.

Erg veel spijt van mijn aankoop bij dit "bedrijf"......


Edit: Ik ben "geholpen" door [Persoonlijke gegevens verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 10 apr 2014 11:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: aangepast door Moderator. Ongefundeerde tekst verwijderd.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door ArneLH »

Heb je de telefoon besteld via de webwinkel (phonespot.nl)?

Juffrouw Tok
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2013 16:32

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door Juffrouw Tok »

Ja dat klopt.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door ArneLH »

Ik heb je een pm gestuurd, maar dit kunnen nog mogelijkheden zijn:
- Was de aflevering minder dan 3 maanden geleden, dan kun je de koop alsnog ontbinden/herroepen (op grond van art. 7:46d BW), maar mogelijk was jouw eerste bericht zodanig dat je daarmee eigenlijk de koop op afstand al (tijdig) hebt ontbonden.
- Je hebt de telefoon teruggestuurd voor reparatie of vervanging (voor een met de goede kleur) en dat heeft de verkoper niet gedaan. Dan kun je nu de overeenkomst ontbinden op grond van art. 7:22 BW.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door ArneLH »

G-Girl schreef:
ArneLH schreef:Ik heb je een pm gestuurd, maar dit kunnen nog mogelijkheden zijn:
- Was de aflevering minder dan 3 maanden geleden, dan kun je de koop alsnog ontbinden/herroepen (op grond van art. 7:46d BW), maar mogelijk was jouw eerste bericht zodanig dat je daarmee eigenlijk de koop op afstand al (tijdig) hebt ontbonden.
- Je hebt de telefoon teruggestuurd voor reparatie of vervanging (voor een met de goede kleur) en dat heeft de verkoper niet gedaan. Dan kun je nu de overeenkomst ontbinden op grond van art. 7:22 BW.
Heb jij het idee dat de verkoper dit gewoon maar zal accepteren?
Nee, dat niet nee.

Juffrouw Tok
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2013 16:32

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door Juffrouw Tok »

Dat is het euvel dus. Ik heb hem op allerlei rechten gewezen met artikelnr. erbij en bronvermelding, echter verwijst hij naar zijn eigen voorwaarden die hij op de website hanteert.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door berndv »

Juffrouw Tok schreef:Dat is het euvel dus. Ik heb hem op allerlei rechten gewezen met artikelnr. erbij en bronvermelding, echter verwijst hij naar zijn eigen voorwaarden die hij op de website hanteert.
In dat geval zal de winkelier door eenn rechter op de wet gewezen moeten worden. U zou eens kunnen overleggen met uw rechtsbijstandsverzekering, mocht u die hebben, anders kan natuurlijk het juridisch loket hulp bieden, en een eerste consult is gratis.

Martijn van B
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2012 19:56

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door Martijn van B »

Beste allemaal,
Dank voor jullie berichten. Ik heb na heel veel mail (dagelijks naar alle bekende adressen) uiteindelijk mijn geld terug gekregen. Advies aan iedereen:
1. Neem de tijd.
2. Bewaar alle mails.
3. Stuur alles aangetekend naar ze terug.
4. Maak ook printscreens van de track en trace. Phonespot is een zooitje. Ze waren zelfs mijn aangetekende zending kwijt.

Succes ermee.

Martijn

hebikweer2013
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 jan 2013 12:56

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door hebikweer2013 »

Ik heb eind 2012 daar een Blackberry telefoon gekocht.
Hij zou niet van nieuw te onderscheiden zijn (ik wist dus dat hij tweedehands zou zijn, geen probleem) en compleet met alle toebehoren, simlockvrij en origineel.
Ik heb het op rekening gekocht.

De andere dag werd de telefoon bezorgd.
Niet van nieuw te onderscheiden: Grote deuk in het voorfrontje net boven het scherm en krassen op de achterkant.
Compleet: Nee, ik miste het e.e.a aan toebehoren
Simlockvrij: Niet bepaald nee

Afgesproken dat ik het bedrag zou overmaken als ik alsnog de missende toebehoren zou krijgen en ik de kosten voor simlockvrij maken er vanaf zou mogen trekken.

Toebehoren uiteraard nooit gekregen.
Bij het Simlockvrij maken kreeg ik te horen dat het niet ging omdat het geen originele Blackberry is.
Ik probeer dit ding dus retour te sturen en weiger te betalen.

Het enige wat ik krijg zijn mails dat ik nog moet betalen of ze schakelen een incassobureau in.
Maar een beetje fatsoenlijk terug mailen en het probleem met mij oplossen ho maar!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door sjohie »

Dit soort gevallen zijn voor mij de reden om enkel te kopen bij webshops die goed (en regelmatig) gereviewed zijn in de tweakers shopreviews, en bij eerste bestellingen bij een webwinkel, klik ik altijd op álle logo's om te zien of die legitiem zijn.

hebikweer2013
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 jan 2013 12:56

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door hebikweer2013 »

Kreeg vandaag weer een mail met uw orderstatus is gewijzigd...zal wel onbetaald zijn :mrgreen:.
Ik heb hem ongeopend de prullenbak in geklikt.

Ik heb al aangifte gedaan via mijnpolitie.nl. En verder wacht ik af tot het incassobureau mij voor de rechter zet. Ik bewaar namelijk alle mail correspondentie en de telefoon zelf. Inclusief foto's van een wel originele. En de bevestiging van de aangifte.

rene 69
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2013 16:33

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door rene 69 »

retouneer uw bestelling binnen 14 dagen

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door ArneLH »

rene 69 schreef:retouneer uw bestelling binnen 14 dagen
Ik lees in de algemene voorwaarden:
7.3 Indien u een product om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heeft u als particulier het recht het product binnen zeven (7) dagen na aflevering aan Phonespot.nl te retourneren. Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd indien de verpakking van het product geheel onbeschadigd is, waarbij tevens geldt dat de kosten voor retourzendingen voor uw rekening komen.
Een consument heeft het recht om de koop op afstand binnen 7 werkdagen te ontbinden en voor de zoveelste keer ontbinden is niet hetzelfde als terugsturen. De ontbinding ex art. 7:46d BW is vormvrij en kan dus ook mondeling. Daarnaast voldoen de algemene voorwaarden dus niet aan de informatieplicht ex art. 7:46c BW en dus bedraagt de termijn t/m 3 maanden na aflevering ipv. 7 werkdagen.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door Rim69 »

ArneLH schreef: Daarnaast voldoen de algemene voorwaarden dus niet aan de informatieplicht ex art. 7:46c BW en dus bedraagt de termijn t/m 3 maanden na aflevering ipv. 7 werkdagen.
Klopt niet.

Verkoper dient jou schriftelijk op de hoogte te brengen van jouw recht om de koop binnen 7 werkdagen te ontbinden. Niet via de Algemene Voorwaarden!. Brengen ze jou schriftelijk wel correct op de hoogte, dan doet het er helemaal niet toe wat er in die algemene voorwaarden staat m.b.t. jouw recht om de koop binnen 7 werkdagen te ontbinden.

Die informatieplicht loopt niet via de algemene voorwaarden.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: online een telefoon kopen bij phonespot.nl

Ongelezen bericht door ArneLH »

Rim69 schreef:
ArneLH schreef: Daarnaast voldoen de algemene voorwaarden dus niet aan de informatieplicht ex art. 7:46c BW en dus bedraagt de termijn t/m 3 maanden na aflevering ipv. 7 werkdagen.
Klopt niet.

Verkoper dient jou schriftelijk op de hoogte te brengen van jouw recht om de koop binnen 7 werkdagen te ontbinden. Niet via de Algemene Voorwaarden!. Brengen ze jou schriftelijk wel correct op de hoogte, dan doet het er helemaal niet toe wat er in die algemene voorwaarden staat m.b.t. jouw recht om de koop binnen 7 werkdagen te ontbinden.

Die informatieplicht loopt niet via de algemene voorwaarden.
Klopt wel. Ik zeg helemaal niet dat je met algemene voorwaarden kunt voldoen aan de informatieplicht... Daarentegen kun je met algemene voorwaarden wel niet daaraan voldoen.

Gesloten