LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lindorff, T Mobile deel 2
Lindorff, T Mobile deel 2
Eind november 2012 werden wij onaangenaam verrast door een mail van Lindorff. Of wij maar even snel bijna 700 euro wilden betalen. Zonder enige toelichting. We besloten te bellen. Het betrof een openstaande factuur van T-mobile.
Twee jaar daarvoor zijn wij geëmigreerd. Ook T-Mobile was hiervan op de hoogte. Deze beweert echter dat zij slechts 1 van de twee formulieren hebben ontvangen. Wonderlijk aangezien ze beiden in 1 envelop zaten!
Na overleg met een medewerkster van Lindorff spraken wij een betaling af en dienden een bezwaarschrift voorzien van bijlages in:
Ik ben zeker bereid de kosten te betalen die ik T-Mobile schuldig ben voor de correcte afronding van onze zakelijke overeenkomst. Ik ben echter niet bereid om bijkomende kosten als rente, vorderingskosten etc. te betalen. Om de volgende redenen:
1. Reeds 2 jaar geleden ben ik geëmigreerd. Dit was ook de reden van het opzeggen van mijn abonnement. Deze opzegging is schriftelijk en tijdig voor ons vertrek geschied (zie bijlage bevestiging beëindiging met afkoopsom), samen met het abonnement van mijn vrouw.
Haar abonnement is correct beeindigd, het mijne helaas niet. Naar zeggen van één van de service-medewerksters was het niet mogelijk twee formulieren in 1 envelop te verwerken.
In januari heb ik schriftelijk aangegeven (zie bijlage) dat een rekening mijns inziens onjuist was, aangezien de telefoon afgesloten zou worden. Onderaan deze brief staat luid en duidelijk mijn adres in het buitenland.
2. Sindsdien heb ik meerdere pogingen gedaan om T-Mobile erop te attenderen dat mijn abonnement niet afgesloten was. Meerdere malen is mij toegezegd dat dit alsnog zou geschieden. (zie bijlage T-Mobile mail)
Op mijn vraag of dit schriftelijk bevestigd kon worden, antwoordde men dat er geen post naar het buitenland verzonden kon worden. Vreemd: aangezien wij bijna dagelijks post uit Nederland ontvangen.
3. Omdat ik niet tevreden was over de afhandeling (de simkaart bleef aktief) heb ik besloten de betalingen te storneren.
Ik ben dus altijd en ook al vroegtijdig bereid geweest om dit naar behoren af te afhandelen en ben dus van mening dat de gemaakte extra kosten niet voor mijn rekening zouden moeten komen. Bovendien heb ik niet eerder berichten hierover ontvangen. Deze zijn blijkbaar naar het adres in Nederland gestuurd waar wij al 2 jaar niet meer wonen.
Vandaag ontvingen wij het besluit van Lindorff naar aanleiding van dit bezwaarschrift: afgewezen. T-Mobile heeft geen melding van uw emigratie ontvangen en daardoor bent u gehouden aan de betaling van de openstaande facturen.
Geen woord over de tekortkomingen van T-Mobile.
Eerlijk gezegd worden wij hier wanhopig van! Het lijkt alsof je tegen een betonnen muur aan het praten bent! Wie heeft er goede raad/advies?
Twee jaar daarvoor zijn wij geëmigreerd. Ook T-Mobile was hiervan op de hoogte. Deze beweert echter dat zij slechts 1 van de twee formulieren hebben ontvangen. Wonderlijk aangezien ze beiden in 1 envelop zaten!
Na overleg met een medewerkster van Lindorff spraken wij een betaling af en dienden een bezwaarschrift voorzien van bijlages in:
Ik ben zeker bereid de kosten te betalen die ik T-Mobile schuldig ben voor de correcte afronding van onze zakelijke overeenkomst. Ik ben echter niet bereid om bijkomende kosten als rente, vorderingskosten etc. te betalen. Om de volgende redenen:
1. Reeds 2 jaar geleden ben ik geëmigreerd. Dit was ook de reden van het opzeggen van mijn abonnement. Deze opzegging is schriftelijk en tijdig voor ons vertrek geschied (zie bijlage bevestiging beëindiging met afkoopsom), samen met het abonnement van mijn vrouw.
Haar abonnement is correct beeindigd, het mijne helaas niet. Naar zeggen van één van de service-medewerksters was het niet mogelijk twee formulieren in 1 envelop te verwerken.
In januari heb ik schriftelijk aangegeven (zie bijlage) dat een rekening mijns inziens onjuist was, aangezien de telefoon afgesloten zou worden. Onderaan deze brief staat luid en duidelijk mijn adres in het buitenland.
2. Sindsdien heb ik meerdere pogingen gedaan om T-Mobile erop te attenderen dat mijn abonnement niet afgesloten was. Meerdere malen is mij toegezegd dat dit alsnog zou geschieden. (zie bijlage T-Mobile mail)
Op mijn vraag of dit schriftelijk bevestigd kon worden, antwoordde men dat er geen post naar het buitenland verzonden kon worden. Vreemd: aangezien wij bijna dagelijks post uit Nederland ontvangen.
3. Omdat ik niet tevreden was over de afhandeling (de simkaart bleef aktief) heb ik besloten de betalingen te storneren.
Ik ben dus altijd en ook al vroegtijdig bereid geweest om dit naar behoren af te afhandelen en ben dus van mening dat de gemaakte extra kosten niet voor mijn rekening zouden moeten komen. Bovendien heb ik niet eerder berichten hierover ontvangen. Deze zijn blijkbaar naar het adres in Nederland gestuurd waar wij al 2 jaar niet meer wonen.
Vandaag ontvingen wij het besluit van Lindorff naar aanleiding van dit bezwaarschrift: afgewezen. T-Mobile heeft geen melding van uw emigratie ontvangen en daardoor bent u gehouden aan de betaling van de openstaande facturen.
Geen woord over de tekortkomingen van T-Mobile.
Eerlijk gezegd worden wij hier wanhopig van! Het lijkt alsof je tegen een betonnen muur aan het praten bent! Wie heeft er goede raad/advies?
Re: Lindorff, T Mobile deel 2
Wat voor betaling heb je met Lindorrf afgesproken?
1. Reeds 2 jaar geleden ben ik geëmigreerd. Dit was ook de reden van het opzeggen van mijn abonnement. Deze opzegging is schriftelijk en tijdig voor ons vertrek geschied (zie bijlage bevestiging beëindiging met afkoopsom), samen met het abonnement van mijn vrouw.
Deze afkoopsom is voor 1 abbonnement? Deze afkoopsom is betaald?
Niet bellen, maar mailen, maar voorlopig heb je Lindorff genoeg laten weten, je bent duidelijk genoeg geweest.
Blijf bij je standpunt, behalve als die afgesproken betaling niet redelijk is, dan kom je daar maar op terug.
Als je het gevoel hebt tegen een betonnen muur te praten, moet je daar mee ophouden. Laat Lindorff aan zet en mail gewoon telkens 1 en dezelfde mail door. Niet tot in den treure, op een gegeven moment houdt het op, dan heb jij je best gedaan en mag Lindorff je dagvaarden en zul jij je in rechte verweren.
1. Reeds 2 jaar geleden ben ik geëmigreerd. Dit was ook de reden van het opzeggen van mijn abonnement. Deze opzegging is schriftelijk en tijdig voor ons vertrek geschied (zie bijlage bevestiging beëindiging met afkoopsom), samen met het abonnement van mijn vrouw.
Deze afkoopsom is voor 1 abbonnement? Deze afkoopsom is betaald?
Niet bellen, maar mailen, maar voorlopig heb je Lindorff genoeg laten weten, je bent duidelijk genoeg geweest.
Blijf bij je standpunt, behalve als die afgesproken betaling niet redelijk is, dan kom je daar maar op terug.
Als je het gevoel hebt tegen een betonnen muur te praten, moet je daar mee ophouden. Laat Lindorff aan zet en mail gewoon telkens 1 en dezelfde mail door. Niet tot in den treure, op een gegeven moment houdt het op, dan heb jij je best gedaan en mag Lindorff je dagvaarden en zul jij je in rechte verweren.
Re: Lindorff, T Mobile deel 2
We hebben inmiddels het openstaande bedrag van T-Mobile voldaan. Maar weigeren dus de bijkomende kosten voor rente etc te voldoen, omdat ze ons wisten te vinden.
Lindorff belt nu maandelijks om die laatste betaling (van de incasso-kosten)
Op mails of berichten/vragen via hun website reageren ze nooit. Bovendien vraag ik me af of ik in beroep kan gaan tegen dit oordeel.
Lindorff belt nu maandelijks om die laatste betaling (van de incasso-kosten)
Op mails of berichten/vragen via hun website reageren ze nooit. Bovendien vraag ik me af of ik in beroep kan gaan tegen dit oordeel.
Re: Lindorff, T Mobile deel 2
Waarom heb je je dat niet afgevraagd voor je hebt betaald?
Het oordeel is toch geen vonnis van een rechter?
Als je van mening bent dat die kosten niet terecht zijn ( heb je daar wel een fatsoenlijke factuur/overzicht van?) dan betaal je toch niet klakkeloos?
Dat Lindorff niet (inhoudelijk) reageert is niet jouw probleem, maar hun verantwoordelijkheid.
Het oordeel is toch geen vonnis van een rechter?
Als je van mening bent dat die kosten niet terecht zijn ( heb je daar wel een fatsoenlijke factuur/overzicht van?) dan betaal je toch niet klakkeloos?
Dat Lindorff niet (inhoudelijk) reageert is niet jouw probleem, maar hun verantwoordelijkheid.
Re: Lindorff, T Mobile deel 2
Na de reactie van Lindorff nog eens goed bestudeerd te hebben bleek de opdrachtgever niet T-Mobile te zijn, maar Lindorff Purchase BV. De tak die vorderingen opkoopt!
Zij worden nu de gelukkige ontvanger van een brief waarin wij aangeven dat zij geen partij zijn in een overeenkomst die wij met T-Mobile hadden gesloten. Na betaling van de openstaande (terechte) factuur aan T-Mobile, beschouwen wij de zaak als afgesloten.
BOEVEN!!!
Zij worden nu de gelukkige ontvanger van een brief waarin wij aangeven dat zij geen partij zijn in een overeenkomst die wij met T-Mobile hadden gesloten. Na betaling van de openstaande (terechte) factuur aan T-Mobile, beschouwen wij de zaak als afgesloten.
BOEVEN!!!
Re: Lindorff, T Mobile deel 2
Je bent bekend met het fenomeen 'cessie'? Tenzij de wet anders bepaalt, zijn vrijwel alle rechten overdraagbaar, dus ook geldvorderingen. Als er cessie heeft plaatsgevonden kun je niet langer bevrijdend betalen (dwz. jouw schuld aflossen) aan T-Mobile.KarindZ schreef:Na de reactie van Lindorff nog eens goed bestudeerd te hebben bleek de opdrachtgever niet T-Mobile te zijn, maar Lindorff Purchase BV. De tak die vorderingen opkoopt!
Zij worden nu de gelukkige ontvanger van een brief waarin wij aangeven dat zij geen partij zijn in een overeenkomst die wij met T-Mobile hadden gesloten. Na betaling van de openstaande (terechte) factuur aan T-Mobile, beschouwen wij de zaak als afgesloten.
BOEVEN!!!
Re: Lindorff, T Mobile deel 2
Misschien moet ik het duidelijker stellen. De openstaande factuur van T-Mobile is voldaan aan Lindorff. Maar zoals je in mijn eerste stuk kunt lezen is het niet ons te verwijten dat deze factuur zolang heeft opengestaan. Bijkomende kosten als rente en vorderingskosten zijn o.i. niet terecht.
Re: Lindorff, T Mobile deel 2
T-Mobile heeft er zelf geen heil in gezien (en terecht, zie de goede wil van TS en de fouten van T-Mobile) om zelf (dmv incasso en evt. deurwaarder) de vordering de incasseren.
Met het betalen van de oorspronkelijk vordering door TS aan Lindorff, heeft Lindorff het aankoopbedrag van de cessie er al lang uit.
Met het betalen van de oorspronkelijk vordering door TS aan Lindorff, heeft Lindorff het aankoopbedrag van de cessie er al lang uit.
Re: Lindorff, T Mobile deel 2
wist U dat Lindorff nu overgaat met incasso met de naam EDR incasso
nieuwe truc
nieuwe truc