LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZEER SLECHTE SERVICE MEDIAMARKT GRONINGEN

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
fredknip

ZEER SLECHTE SERVICE MEDIAMARKT GRONINGEN

Ongelezen bericht door fredknip »

31 dec een 3 maand oude laptop ingeleverd bij Mediamarkt in Groningen met 2 scheuren aan de bovenzijde in de behuizing. 10 Jan even een briefje van de Mediamarkt het is valschade en betaald u maar even 154 euro voor de reparatie. Bij contact met de klantenservice wordt je afgeblaft, niet serieus genomen en zeer bijdehand te woord gestaan.Maar iets oplossen ze zijn toch niet gek bij de mediamarkt in Groningen. Mediamarkt geeft aan door 2 zwart wit fotootjes het bewijs geleverd te hebben dat het om valschade gaat en als u het er niet mee eens bent stuurt u maar een brief. Leuk een dure sony vaio waar de mediamarkt je gewoon mee laat barsten. En de bedrijfsleider het niet de moeite vind om je terug te bellen. Let dus op voordat je iets bij de mediamarkt in Groningen koopt want ze zijn natuurlijk niet gek bij mediamarkt aan garantie doen ze niet

aerox

Re: ZEER SLECHTE SERVICE MEDIAMARKT GRONINGEN

Ongelezen bericht door aerox »

Als ik een deuk in me auto rij kan ik de dealer ook niet aansprakelijk stellen. Als zij stellen bewijs te hebben en u bent het daar niet mee eens bent u nu aan zet om hun bewijs onderuit te halen.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

hoewel ik betwijfel of TS zal reageren, ben ik inderdaad ook wel heel benieuwd hoe TS zelf denkt over hoe die scheuren in zijn laptop zijn gekomen.

berend67

Ongelezen bericht door berend67 »

Ts heeft wel gelijk. MediaMarkt is een waardeloze winkel. Ik kocht een sony tv, waarvan het geluid het niet deed. Zeggen die Pipo's bij de MediaMarkt dat ik zelf even moet bellen met Sony. Ja hallo, wie verkoopt die tv? MediaMarkt toch? Ik kom er ook niet weer.

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

fredknip schreef:31 dec een 3 maand oude laptop ingeleverd bij Mediamarkt in Groningen met 2 scheuren aan de bovenzijde in de behuizing. 10 Jan even een briefje van de Mediamarkt het is valschade en betaald u maar even 154 euro voor de reparatie. Bij contact met de klantenservice wordt je afgeblaft, niet serieus genomen en zeer bijdehand te woord gestaan.Maar iets oplossen ze zijn toch niet gek bij de mediamarkt in Groningen. Mediamarkt geeft aan door 2 zwart wit fotootjes het bewijs geleverd te hebben dat het om valschade gaat en als u het er niet mee eens bent stuurt u maar een brief. Leuk een dure sony vaio waar de mediamarkt je gewoon mee laat barsten. En de bedrijfsleider het niet de moeite vind om je terug te bellen. Let dus op voordat je iets bij de mediamarkt in Groningen koopt want ze zijn natuurlijk niet gek bij mediamarkt aan garantie doen ze niet
Natuurlijk is het val schade, of u heeft hem ergens ingepropt, hoe dan ook eigen schuld is zo wel heel makkelijk aan te tonen en dat heeft niks te maken met de "service"van de mediamarkt.

mbt tot ie TV ben ik benieuwd naar de andere kant van het verhaal, als het een kwestie bleek te zijn van de instellingen goed zetten, ja dan kan Sony klantenservice je beter van dienst zijn da de verkoper.....

berend67

Ongelezen bericht door berend67 »

Nee het geluid doet het nog steeds niet. Voor de duidelijkheid, het betreft een sony met een geluidsbalk, geluid heb ik wel op de interne speakers, maar als je het geluid op de geluidsbalk wilt hebben geeft ie een conflict. TV gaat in de standbymodus of floept terug naar het geluid van de speakers.
(Inmiddels twee keer opgestuurd)
Ik vind het alleen belachelijk dat ik zelf de sony moet bellen en de markt geen verantwoording neemt.

dralion13

Ongelezen bericht door dralion13 »

Lijkt me in beide gevallen volledig terecht van Mediamarkt. Die scheuren komen er niet vanzelf in, dat moet gebeurt zijn doordat hij is gevallen of onder druk heeft gestaan (volle tas, er heeft iets op gelegen enz.)
Wat betreft de TV, ik vind het logisch dat het direct met sony geregeld wordt. Dit lijkt me voor jou en voor sony makkelijker. Anders moet jij het verhaal aan de mediamarkt voorleggen en die verteld het dan weer aan sony. Als je het direct met sony overlegt (uiteindelijk komt het verhaal toch bij sony terecht) kan je makkelijker en sneller geholpen worden.

Ik heb altijd erg goede ervaring met de garantie van de mediamarkt in Groningen. Zelfs zonder bonnetje heb ik nog nieuwe oordopjes mee gekregen vanwege draadbreuk. Die draadbreuk is hoogstwaarschijnlijk ontstaan omdat ik er onvoorzichtig mee was (prop de oordopjes meestal gewoon in mijn broekzak) maar heb nooit problemen gehad met het krijgen van nieuwe oordopjes (heb al iets van 5-6 keer nieuwe oordopjes gekregen door draadbreuk). Soms kreeg ik gewoon een waardebon waarmee ik nieuwe kon uitzoeken, andere keren kreeg ik gewoon een ander exemplaar van dezelfde soort mee. Prima service

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

berend67 schreef:Ts heeft wel gelijk. MediaMarkt is een waardeloze winkel. Ik kocht een sony tv, waarvan het geluid het niet deed. Zeggen die Pipo's bij de MediaMarkt dat ik zelf even moet bellen met Sony. Ja hallo, wie verkoopt die tv? MediaMarkt toch? Ik kom er ook niet weer.
Het kan zijn dat het iets exotisch is, bijvoorbeeld een niet door de tv ondersteunde audio-codec afkomstig van je mediaplayer oid, er zijn vele manieren waardoor "het geluid het niet doet". En dan ben je vermoedelijk meer/sneller geholpen dan door zo'n puisterige "verkoper" bij de mediamarkt die enkel de eerste 5 zinnen uit de productfolder op kan lepelen.

Rogiertjevdw

Ongelezen bericht door Rogiertjevdw »

Ook ik heb zeer slechte ervaring met de Mediamarkt. Alweer ruim een jaar geleden is mijn MacBook Air kapot gegaan (defect harde schijf). Voor een product dat 999 euro kost en volgens technici in prima staat verkeerde toch wel frappant. Helemaal omdat hij toen slechts 27 maanden oud was, en een jaar daarvoor ook al gerepareerd moest worden (bedrading scherm was niet goed).
Gezond verstand en de Nederlandse wet schrijven kosteloze reparatie door de verkopende partij voor. Echter, de Mediamarkt beroept zich op een formule die wordt voorgeschreven door hun eigen (!) branchebelangenbehartiger. Adhv deze magische formule zou ik als gedupeerde klant meer dan 300 euro van de kosten moeten dragen, en de Mediamarkt slechts 29.
Ik heb reeds in verschillend schrijven duidelijk gemaakt dat zij in gebreken zijn en dat het hanteren van hun formule nooit tot gratis reparatie zal leiden - iets wat de wetgever vast niet voor ogen had bij het bedenken van Boek 7 BW... Helaas blijven zij hun onredelijke standpunten herhalen, en gaan totaal niet in op mijn aanmaningen!
Wie kan mij (juridisch) verder helpen?

Gesloten