LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fouten van het CAK

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Ben.R

fouten van het CAK

Ongelezen bericht door Ben.R »

mijn oude moeder zit in een verzorgings thuis.
maar door fouten van het CAK moet ze bijna 8.000 euro betalen maar dat kan ze helemaal niet
ik heb al van alles geprobeerd bij het CAK en uit gelegt van hoe of wat ..
ze geven het toe dat ze een fout hebben gemaakt maar hoe dan ook ze moet het terug betalen ..
maar zo als het nu gaat heeft ze niet lang meer te leven ..
en het probleem is ook nog zo dat ik zins 2011 in de ww zit ..
dus dit gaat helemaal de verkeerde kant op .wat moet ik nu doen???
als ze komt te overlijden, dan zitten wij met haar schuld
alstublieft wie kan mij (ons helpen)...
ik ben nu echt radeloos . :( .gr Ben

Ben.R

Re: fouten van het CAK

Emmy Nevermind schreef:Die 8000 euro zal toch betaald moeten worden. Omdat het CAK een foutje gemaakt heeft wil dat niet zeggen dat uw moeder dit geld mag toe eigenen.

Wanneer later uw moeder overlijdt en blijkt dat de lasten hoger zijn dan de baten kunt U de ergenis verwerpen.
hallo beste Emmy..nee dat is het hem juist ..ze hadden in 2011 (januari) een indicatie gegeven van zorg en verblijf van 38 euro??? ik bellen ze zeiden dan moet ik wel rekening houden dat er een na vordering kan komen ..ik heb gezegd krijgt mijn moeder de centjes van de SVB dan maak ik elke maand gewoon een groot bedrag over ..oke kunt u ook doen werd er gezegd...nu zomaar een voorbeeld..september 2011 was de eigenbijdrage 716 euro cak hielt 31 euro in, svb maakte 900 euro over ..ik boek 1000 euro over op het CAK met het ZMV nummer ///// oktober eigenbijdrage 716 euro cak hielt 31 euro in ik boek 700 euro over met het ZMV nummer ///// ga zo maar door ....december eigenbijdrage 716 euro cak hielt 31 euro in..ik boek 750 over met het zmv nummer ..zo is het gegaan van januari tot december ..ze heeft zelfs veel te veel betaald ..en nu ligt er een rekening van het CAK van......7439 euro van het jaar 2011

en wat ik ook bel ze hebben er helemaal lak/schijt/niets mee te maken aan!!

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Ben,
wat is dan volgens het CAK de reden dat ze over 2011 8000 euro moet (terug) betalen?
wat ik zo lees is het dus in 2012 wel goed gegaan, toch?
hoeveel is er dan betaald in 2011 dan?
je kan eens naar het juridisch loket, als er over 2011 inderdaad te weinig is betaald, ook al was het een foutje van het CAK, dan zal het toch terug betaald moeten worden. Je kan kijken of je een betalingsregeling kan treffen.

Ben.R

kokka schreef:Ben,
wat is dan volgens het CAK de reden dat ze over 2011 8000 euro moet (terug) betalen?
wat ik zo lees is het dus in 2012 wel goed gegaan, toch?
hoeveel is er dan betaald in 2011 dan?
je kan eens naar het juridisch loket, als er over 2011 inderdaad te weinig is betaald, ook al was het een foutje van het CAK, dan zal het toch terug betaald moeten worden. Je kan kijken of je een betalingsregeling kan treffen.
hallo kokka ..volgens het CAK was haar eigen bijdrage 716 euro...maar hebben niet meer dan 31 euro in rekening gebracht ... dus een verschil van 684 ...maar ik heb wel elke keer als haar centjes binnen kwamen minimaal 740 naar het CAK overgemaakt (met haar ZMV nummer) dus wel en zelfs meer betaald..en nu komen ze met die verschillen (de 684 euro) bij elkaar opgeteld op een bedrag van 7439 euro en die mag ze gaan betalen..maar daar klopt helemaal niets van ..ik heb ook afschriften dat ik die bedragen zoals de 1000 euro heb overgemaakt ..als ik alles ga optellen dan krijgt mijn moedertje geld van het CAK!!

nog een voorbeeld...van oktober tot december het verschil van het CAK 3x 684 = 2052 //// ik heb over gemaakt oktober 1000 / november 750 / december 700 = 2450 ...plus dat ze al 3x 31 euro hebben ingehouden die komen er ook nog bij dan word het ...= 2543.... dat mijn moeder heeft betaald

wat een gekloot allemaal zeg ik word hier echt dood en dood ziek van..geen wonder dat ze mensen de wanhoop indrijven ...alles 1000% eerlijk van mijn kant gedaan en nu weer zo iets ..in en in triest en ja 2012 is helemaal oke kreeg ze niet meer dan 270 euro van de SVB de rest ging naar het CAK ..maar van die 270 euro moet ze wel alle verzekeringen en uitvaart plus bijdrage van het thuis betalen dus wat houd ze over NIKS!!! dat leg ik er nu al 2 jaar iedere maand bij ..maar bij het CAK zijn ze doof en steke blind

doradora456

Ongelezen bericht door doradora456 »

maak een overzicht van alle betalingen, met data en ZMV-nummers.
maak dan kopieen van de bankafschriften.
stuur dit naar CAK en vraag het teveel betaalde bedrag terug.

hou zelf een kopie van alle gegevens, voor het geval ze een incassobureau of deurwaarder inschakelen.

Ben.R

doradora456 schreef:maak een overzicht van alle betalingen, met data en ZMV-nummers.
maak dan kopieen van de bankafschriften.
stuur dit naar CAK en vraag het teveel betaalde bedrag terug.

hou zelf een kopie van alle gegevens, voor het geval ze een incassobureau of deurwaarder inschakelen.

ja dat is de ellende in heb maar afschriften vanaf juni 2011 ..maar als ik dat allemaal al uitreken dan moet het CAK als nog het veel te veel terug betalen ,want de 31 euro die ze er al hebben afgetrokken die heb ik ook allemaal dubbel betaald ..maar mensen waar hebben we het over dit is de overheid!!! hebben die stumperds nu echt helemaal niets op orde..je hebt gelijk ..maar ze hebben er gewoon lak aan ...morgen (maandag) ga ik ze nog eens bellen ..en leg dit alles nog eens op tafel ..kijken wat ze zeggen ze kunnen er gewoon niet omheen! en het resultaat zal ik ook weer hier plaatsen ..
pffff mooie zondag allemaal ...ik ga nu weer naar mijn mams.. die is het belangrijkst van allemaal

doradora456

Ongelezen bericht door doradora456 »

je kan de missende bankafschriften bij de bank opvragen.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ja natuurlijk, ga nog 's bellen. :roll: Daarmee kun jij niks zwart op wit laten zien wat nu juist van belang is in deze. Jij moet zorgen dat je (beter dan het CAK) een overzicht hebt van wat er overgemaakt en ingehouden is.
Als je een brief stuurt, stuur dit dan ook per mail/contactformulier, zodat je weet dat 1 en ander aankomt.
Laatst gewijzigd door Jolijn op 20 jan 2013 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

@ ben,
ik zou, zoals Doradora al zegt, alle bankafschriften opvragen en dan de hele boel aangetekend naar het gak sturen. daarbij kan je ze dan ook nog meteen in gebreken stellen en sommeren dat ze het te veel betaalde geld terug storten.
je hebt gelijk, je moeder is nog veel belangrijker als dat geld.

Ben.R

kokka schreef:@ ben,

je hebt gelijk, je moeder is nog veel belangrijker als dat geld.
ik zelf zit niet om dat geld te springen ..maar waar het mij omgaat is ..waarom doen ze er daar niets aan, terwijl ze weten dat ik gelijk heb.en alle betalingen zijn gedaan (zelfs meer betaald)..en toch weer een rekening sturen van bijna 8ooo euro ..daar bij het CAK hebben ze echt de boel niet op orden..of misschien wel ,en toch nog plukken van deze oudere mensen ..te triest voor woorden, in en in triest .

en klopt helemaal mijn moeder gaat voor , echt voor op alles .zij was er ook toen ik ziek werd...en nu ben ik er voor haar ..(ze weet helemaal niets van dit alles en dat wil ik ook zo houden) daar is ze veel te zwak en te ziek voor en geef haar zoveel mogelijk wat ik haar nog kan geven ,maar het CAK.....daar is de hoogste boom nog te laag voor

asterix346

Ongelezen bericht door asterix346 »

[quote="Ben.R]

ik zelf zit niet om dat geld te springen ..maar waar het mij omgaat is ..waarom doen ze er daar niets aan, terwijl ze weten dat ik gelijk heb.en alle betalingen zijn gedaan (zelfs meer betaald)..en toch weer een rekening sturen van bijna 8ooo euro ..daar bij het CAK hebben ze echt de boel niet op orden..of misschien wel ,en toch nog plukken van deze oudere mensen ..te triest voor woorden, in en in triest .

[/quote]

In het algemeen: stort niet maandelijks willekeurige bedragen naar het CAK maar wacht gewoon op rekeningen. Zet het geld opzij op een spaarrekening.

In dit geval: maak een lijstje met bedragen en betaaldata en stuur dat naar het CAK met het verzoek deze bedragen in mindering te brengen op de rekening over 2011. Probeer het niet telefonisch te regelen.

Asterix.

Ben.R

nou daar zijn we weer ..ze zullen alle betalingen van mijn moeder in een overzicht toesturen .maar volgens hun staat dat bedrag wel de 8000 euro .
ze hebben wel betaling binnen gehad maar die waren verrekend met andere openstaande bedragen ..
dus een betalings regeling gaat het worden ..maar waar kan ik terecht voor een erfenis beneficiair aanvaarden of is dat nu nog niet mogelijk ?? nu ze nog leeft ..er is echt niets meer in haar bezit .
dat moest ze allemaal wegdoen toen ze 4 jaar geleden het verzorgings tehuis in ging..

echt ik weet het helemaal niet meer wat ik moet doen :cry:

asterix346

Ongelezen bericht door asterix346 »

Ben.R schreef:
echt ik weet het helemaal niet meer wat ik moet doen :cry:
Eerst zelf eens een overzichtje maken van rekeningen en betalingen. Dat leggen naast het overzicht dat je van het CAK krijgt. Als het CAK gelijk heeft: je afvragen waar die 8000 euro dan wel aan uitgegeven is.

Asterix.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ben.R schreef: echt ik weet het helemaal niet meer wat ik moet doen :cry:
Wat je aangeraden wordt te doen, is toch al een paar keer door verschillende posters gezegd?

Rekkie

Ongelezen bericht door Rekkie »

ze hebben wel betaling binnen gehad maar die waren verrekend met andere openstaande bedragen ..
dus een betalings regeling gaat het worden
Dan hebben we nog niet het hele verhaal gehoord

Gesloten