LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia na 7 jaar??!!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Intrum Justitia na 7 jaar??!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

nevermind schreef:
Ik kreeg deze mail vannacht van intrum justitia:Geachte heer, mevrouw,
Hierbij moeten al de alarmbellen rinkelen.
IJ proberen wel aan het geld van andere te komen, maar nachts werken, dat denk ik van niet.
Kan zijn dat men een batch klaar heeft gezet - met buiten kantooruren verzenden - om intern netwerk verkeer niet te belasten. Voor mails met grote attachments doen wij dat ook.

Maar, omdat er meer van dat soort dingen verspreid worden, en net toevallig bij KPN, lijkt het me inderdaad om phishing/virussen te gaan.. of gewoon een 'gokje' - kijken hoeveel mensen dit betalen uit angst..

Dutchie56
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 feb 2013 10:09

Re: Intrum Justitia na 7 jaar??!!

Ongelezen bericht door Dutchie56 »

Guardian72 schreef:
nevermind schreef:
Ik kreeg deze mail vannacht van intrum justitia:Geachte heer, mevrouw,
Hierbij moeten al de alarmbellen rinkelen.
IJ proberen wel aan het geld van andere te komen, maar nachts werken, dat denk ik van niet.
Kan zijn dat men een batch klaar heeft gezet - met buiten kantooruren verzenden - om intern netwerk verkeer niet te belasten. Voor mails met grote attachments doen wij dat ook.

Maar, omdat er meer van dat soort dingen verspreid worden, en net toevallig bij KPN, lijkt het me inderdaad om phishing/virussen te gaan.. of gewoon een 'gokje' - kijken hoeveel mensen dit betalen uit angst..
het betreft inderdaad oplichting, en daarbij ook een virus proberen op je pc te lanceren,gelukkig had ik de link niet geopend,
ik vond dit bij tros opgelicht,, http://www.opgelicht.nl/nieuws/malware/ ... 5751/3087/

discovery
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 mei 2010 19:19

Re: Intrum Justitia na 7 jaar??!!

Ongelezen bericht door discovery »

Zojuist een email gekregen van de Waarschuwingsdienst, in deze wordt men ook attent gemaakt voor de oplichtingspraktijken.

http://www.waarschuwingsdienst.nl/Risic ... mails.html

JolandaRandy
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 feb 2013 11:10

Re: Intrum Justitia na 7 jaar??!!

Ongelezen bericht door JolandaRandy »

JUridisch advies buro is gratis, ga daarheen!
En Intrum niet vertrouwen en geef vooral je telefoonnummer NOOIT!! ze gaan je stalken!!!

Gesloten