LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tablet
Tablet
wij willen binnenkort een tablet kopen heb wel rond gekeken op het forum maar die reacties zijn vaak al wat ouder vandaar mijn vraag
wij willen er graag een voor krant te lezen ,twitter te bekijken buien rader enz,
nu kijken we veel rond en vragen ons af wat is GPS op een tablet en heb je dat nodig?
wat zijn Aps en kun je die op ieder tablet zetten
hoop dat wij wat advies kunnen krijgen over wat voor ons een goede keus is ,zijn een hoop mooie maar erg duur
gr Bianca
wij willen er graag een voor krant te lezen ,twitter te bekijken buien rader enz,
nu kijken we veel rond en vragen ons af wat is GPS op een tablet en heb je dat nodig?
hoop dat wij wat advies kunnen krijgen over wat voor ons een goede keus is ,zijn een hoop mooie maar erg duur
gr Bianca
Re: Tablet
Als je hebt rondgekeken dan vind ik het wel erg vreemd dat je dit soort vragen stelt want je kan dit gewoon opzoeken.bianca37 schreef: nu kijken we veel rond en vragen ons af wat is GPS op een tablet en heb je dat nodig?
GPS is GPS, waar je het ook op zet en of je het nodig hebt ligt aan jou.
Aps moeten geschikt zijn voor het besturingssysteem dat op je tablet zit.
Met GPS kan je tablet "zien" waar jij bent. Heel handig voor routeplanning/navigatie bijvoorbeeld. Ik vind het geen noodzaak op mijn tablet. Apps is een apart verhaal.... Apps zijn (kleine) programmaatjes. Daarmee start je snel en makkelijk bv facebook op. Maar ook internetbankieren is er mee mogelijk of een app van Telegraaf waarmee je het laatste nieuws snel kan lezen. Ik heb zelf een Ipad (1). Apps downloaden gaat supermakkelijk, snel en werkt altijd. Mijn kinderen hebben een Yarvik. Die draait op Android 4.0 (zo even uit mijn hoofd) Daar werken weinig apps op, downloaden is al een stuk ingewikkelder. Maar nou heb ik er ook niet veel verstand van, dus misschien doe ik iets fout?? Maar goed, regelmatig werken apps niet, starten niet op of willen zelfs niet installeren.
-
Je hebt verschillende
Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen,zou het niet makkelijk zijn als je zelf gewoon eens een avondjr samen neemt en gaat googlen...
Wat de een fijn vind,mijn man moet geen ipad maar Galaxy omdat dat op android draaid,andere aps.
En ik heb een ipad,ook weer andere apps voor te krijgen..
Ligt aan je persoonlijke voorkeur...
Mijn man wilde samsung om alles op elkaar af te stemmen tv enz...
Ik heb ipad,lees er boeken op,internetten,agenda,idd google maps,gps,nou google ff wat het ....globel position system,oftwel men kan zien waar je zit...bv google maps die kan je de rout geven naar waar je heen moet( weet ook niet hoe ik het anders uit moet leggen)
App zijn programmatje.s bv spelletjes,of de krant,telegraaf,ad,nu,buienradar,etc...
Telebankieren....
Als jij je tablet niet als routeplaner wilt gebruiken,dat kan zijn,mensen die zetten de ipad of? Inde auto,en ipv tom tom,he je geen gps nodig...maar volgens mij zitndat bijna op elke goede kwaliteids,tablet....
Google eens wat een app is en op de digen die je wilt weten...
Kom je vast een hoop te weten,ik wil mijn ipad niet meer kwijt
Het si zoveel..kan dat niet 123 uitleggen...
Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen,zou het niet makkelijk zijn als je zelf gewoon eens een avondjr samen neemt en gaat googlen...
Wat de een fijn vind,mijn man moet geen ipad maar Galaxy omdat dat op android draaid,andere aps.
Ik heb ipad,lees er boeken op,internetten,agenda,idd google maps,gps,nou google ff wat het ....globel position system,oftwel men kan zien waar je zit...bv google maps die kan je de rout geven naar waar je heen moet( weet ook niet hoe ik het anders uit moet leggen)
App zijn programmatje.s bv spelletjes,of de krant,telegraaf,ad,nu,buienradar,etc...
Telebankieren....
Als jij je tablet niet als routeplaner wilt gebruiken,dat kan zijn,mensen die zetten de ipad of? Inde auto,en ipv tom tom,he je geen gps nodig...maar volgens mij zitndat bijna op elke goede kwaliteids,tablet....
-
Auti-Mama schreef:Met GPS kan je tablet "zien" waar jij bent. Heel handig voor routeplanning/navigatie bijvoorbeeld. Ik vind het geen noodzaak op mijn tablet. Apps is een apart verhaal.... Apps zijn (kleine) programmaatjes. Daarmee start je snel en makkelijk bv facebook op. Maar ook internetbankieren is er mee mogelijk of een app van Telegraaf waarmee je het laatste nieuws snel kan lezen. Ik heb zelf een Ipad (1). Apps downloaden gaat supermakkelijk, snel en werkt altijd. Mijn kinderen hebben een Yarvik. Die draait op Android 4.0 (zo even uit mijn hoofd) Daar werken weinig apps op, downloaden is al een stuk ingewikkelder. Maar nou heb ik er ook niet veel verstand van, dus misschien doe ik iets fout?? Maar goed, regelmatig werken apps niet, starten niet op of willen zelfs niet installeren.
Denk dat het idd of iets fout gaat of tablet ligt,
Man heeft galaxy wat ik zei,alle aps werken super....soms alleen net wat anders als de ipad
De yarvik ondersteunt geen google play store en dus ben je inderdaad beperkt kwa apps.
Een tablet die me voor ts wel geschikt lijkt is de samsung tab 2. Deze zijn er in 2 formaten 7.0 en 10.0. 7 inch zou mijn voorkeur hebben omdat die veel lichter is. Je kunt dan kiezen voor een 3g (mobiel) internet of wifi systeem.
Een tablet die me voor ts wel geschikt lijkt is de samsung tab 2. Deze zijn er in 2 formaten 7.0 en 10.0. 7 inch zou mijn voorkeur hebben omdat die veel lichter is. Je kunt dan kiezen voor een 3g (mobiel) internet of wifi systeem.
Rim69 schreef:Als je hebt rondgekeken dan vind ik het wel erg vreemd dat je dit soort vragen stelt want je kan dit gewoon opzoeken.bianca37 schreef: nu kijken we veel rond en vragen ons af wat is GPS op een tablet en heb je dat nodig?
GPS is GPS, waar je het ook op zet en of je het nodig hebt ligt aan jou.
Aps moeten geschikt zijn voor het besturingssysteem dat op je tablet zit.
We komen niet helemaal van mars en weten van GPS in de tomtom maar wisten niet wat dat met een tablet te maken heeft dus vraag ik dit op het forum
Dank je wel voor je antwoord weet nu tenminste iets meer en kunnen we gericht gaan zoekenAuti-Mama schreef:Met GPS kan je tablet "zien" waar jij bent. Heel handig voor routeplanning/navigatie bijvoorbeeld. Ik vind het geen noodzaak op mijn tablet. Apps is een apart verhaal.... Apps zijn (kleine) programmaatjes. Daarmee start je snel en makkelijk bv facebook op. Maar ook internetbankieren is er mee mogelijk of een app van Telegraaf waarmee je het laatste nieuws snel kan lezen. Ik heb zelf een Ipad (1). Apps downloaden gaat supermakkelijk, snel en werkt altijd. Mijn kinderen hebben een Yarvik. Die draait op Android 4.0 (zo even uit mijn hoofd) Daar werken weinig apps op, downloaden is al een stuk ingewikkelder. Maar nou heb ik er ook niet veel verstand van, dus misschien doe ik iets fout?? Maar goed, regelmatig werken apps niet, starten niet op of willen zelfs niet installeren.
gr Bianca
heel erg bedankt aan jou antwoord heb ik een hoop ga straks eens op google rond kijken mijn man is ruim 70 en wil gewoon de krant lessen en naar twitter toe meer wil en kan hij nietrozemarijntje schreef:Je hebt verschillende
Telebankieren....
groetjes Bianca
GPS kan je gebruiken voor navigatie mbv je tablet, dan wordt het zeg een TomTom met een wat groter scherm. Maar dat is niet echt handig, aangezien tablets normaliter geen kaartmateriaal in het geheugen hebben, maar dit onderweg tijdens het navigeren ophalen bij google. Dat werkt dus onderweg alleen op een (kostbare) 3G verbinding, wat sowieso de meeste instap en middenmoot tablets niet hebben.bianca37 schreef:wij willen binnenkort een tablet kopen heb wel rond gekeken op het forum maar die reacties zijn vaak al wat ouder vandaar mijn vraag
gr Bianca
Maar een ander voordeel van een gps ontvanger in de tablet, is het zgn "geotagging" wat zoveel betekend dat als je een foto maakt met de tablet, en de gps-ontvanger staat aan, dat je de locatie informatie op kan slaan in de foto, oftewel in de jpeg die uit de camera komt. Leuke daarvan is, dat als je die foto in google earth laadt, dat je dus meteen kan zien wáár die foto gemaakt is.
Apps haal je uit een zgn app-store, welke bij google tegenwoordig play-store heet. De budgetmodellen zijn niet altijd officieel android gecertificeerd door google, en kunnen daarom geen gebruik maken van de play-store, en dan ben je aangewezen op wat de fabrikant zelf biedt in een eigen alternatieve app-store. Archos had daar in het verleden een handje van, en ook zo goed als alle low budget Chinese tablets van de Bart Smit. Blokker en zo verder.
Die zou ik links laten liggen, het forum hier staat vol van de slechte ervaringen met die goedkope meuk. Een leuke instapper is de Galaxy Tab 10.1 2 (let op die extra 2), of eentje van Archos, dan zit je met wat slim shoppen op een 200 à 300 euro, en kan je er even mee vooruit.
Persoonlijk zou ik, door het beoogde gebruik eerder de 7 inch versie aanbevelen. Die is lichter en dus makkelijker vast te houden (in een hand) wel zo makkelijk bij het lezen van online tijdschriften en ebooks.sjohie schreef:Die zou ik links laten liggen, het forum hier staat vol van de slechte ervaringen met die goedkope meuk. Een leuke instapper is de Galaxy Tab 10.1 2 (let op die extra 2), of eentje van Archos, dan zit je met wat slim shoppen op een 200 à 300 euro, en kan je er even mee vooruit.
Als je toch voor de 10 inch versie gaat, misschien leuk te weten dat je 50 euro cashback krijgt van samsung evenals 3 maanden abbo op de digitale telegraaf.
Weet je dat wel zeker zo zonder GPS?bianca37 schreef:
We komen niet helemaal van mars
Hey, dat is een handige om te weten. Is er ook een app store die wel goed werkt voor Yarvik??olaf79 schreef:De yarvik ondersteunt geen google play store en dus ben je inderdaad beperkt kwa apps.
-
bianca37 schreef:heel erg bedankt aan jou antwoord heb ik een hoop ga straks eens op google rond kijken mijn man is ruim 70 en wil gewoon de krant lessen en naar twitter toe meer wil en kan hij nietrozemarijntje schreef:Je hebt verschillende
Telebankieren....
groetjes Bianca
Snap heel goed dat je dan vol met vragen zit...
Idd maar voor iemand die al wat ouder is de 10 inch iets beter,letters wat groter en je kan heel mooie hoesje kopen dan blijft hij zo staan ,heeft mijn man ook,leest geen boeken op dat ding maar...andere dingen...
Heerlijk lezen!!
Eerst rondkijken op internet voor een goede mobiele aanbieder is ook erg handig, dan weet je ongeveer wat alles gaat kosten en wat je daar dan voor terugkrijgt. verder zijn op wikipedia en google altijd wel artikelen te vinden over alle technische zaken van een tablet
Mobiel internet vergelijken
Mobiel internet vergelijken
Als je al Mobuel Internet op je tablet wil, misschien is alleen Wifi (voor thuisgebruik) ook wel genoeg.Eerst rondkijken op internet voor een goede mobiele aanbieder is ook erg handig,
het is inderdaad de bedoeling dat ik hem thuis gbruik met Wifibprosman schreef:Als je al Mobuel Internet op je tablet wil, misschien is alleen Wifi (voor thuisgebruik) ook wel genoeg.Eerst rondkijken op internet voor een goede mobiele aanbieder is ook erg handig,
dank je wel ayla
-
Weet je ,ik ie me nog niet bellen met mij ipad,hij is wel geschikt...maar...zie me nog niet met dat ding aan me oor zitten....
Nou ja ,je kan ook op luisspreaker zetten.
Maar liep laast op schiphol ,liepen paar echt te bellen aan de oor dat ding...
Nou....lees wel mails
Nou ja ,je kan ook op luisspreaker zetten.
Maar liep laast op schiphol ,liepen paar echt te bellen aan de oor dat ding...
Nou....lees wel mails
Of een (Bluetooth) headsetje.
Moet je wel een tablet met simkaart hebben, anders blijft het bij wat skypen via WiFi..bprosman schreef:Of een (Bluetooth) headsetje.