LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Basisch water, aanschaf waterionisator
Basisch water, aanschaf waterionisator
Goedenavond,
Wij overwegen een dure waterionisator aan te schaffen, om hiermee thuis basisch water te verkrijgen. Het zou de gezondheid ondersteunen en verzuring van je lichaam tegengaan, zodat allerlei lichamelijke kwalen kunnen worden opgelost. De Vereniging tegen Kwakzalverij gelooft hier niet in en waarschuwt ervoor. Er zijn echter veel websites te vinden die wel een duidelijk overtuigend verhaal hebben.
Mijn vraag is:
Weet iemand of een goede waterionisator nadelige gevolgen kan hebben voor je gezondheid als je hier water uit drinkt of gaat de stelling op: baat het niet dan schaadt het niet?
MvG, P.
Wij overwegen een dure waterionisator aan te schaffen, om hiermee thuis basisch water te verkrijgen. Het zou de gezondheid ondersteunen en verzuring van je lichaam tegengaan, zodat allerlei lichamelijke kwalen kunnen worden opgelost. De Vereniging tegen Kwakzalverij gelooft hier niet in en waarschuwt ervoor. Er zijn echter veel websites te vinden die wel een duidelijk overtuigend verhaal hebben.
Mijn vraag is:
Weet iemand of een goede waterionisator nadelige gevolgen kan hebben voor je gezondheid als je hier water uit drinkt of gaat de stelling op: baat het niet dan schaadt het niet?
MvG, P.
Re: Basisch water, aanschaf waterionisator
Het gaat je niet schaden het is niet erg om basisch water te drinken maar ik snap echt niet waarom je dat zou willen. (vergelijk: spa blauw heeft een ph van 6 en is dus zuur)
Ik vraag me overigens ook af of zo'n apparaat je water ook feitelijk basisch maakt.
In elk geval, ik geloof er niet in, maar ziek wordt je er niet van.
isabel
Ik vraag me overigens ook af of zo'n apparaat je water ook feitelijk basisch maakt.
isabel
Als het een apparaat is dat stroom door je water laat gaan, is het wel degelijk ongezond. Bij dat proces komt namelijk ozon vrij, wat giftig is..Isabel1 schreef:Het gaat je niet schaden het is niet erg om basisch water te drinken maar ik snap echt niet waarom je dat zou willen. (vergelijk: spa blauw heeft een ph van 6 en is dus zuur)
isabel
Daarbij dood het bacterien, maar vernietigd het niet de vele medicijnresten die in het kraanwater zitten.
Ik zou zeggen, begin eerst eens met uitleggen hoe het ioniseren van water het basisch zou maken.
@nicky, de meeste water ionisatoren doen dat niet (vandaar dat ik dus ook echt betwijfel of ze het water basisch maken) De ionisatoren die het wel doen (maar dat zijn meestal lucht ionisatoren) produceren een dusdanige lage hoeveelheid ozon dat het niet schadelijk bevonden is.
maar nogmaals, ik geloof er helemaal niets van (dat het goed voor je zou zijn)
Isabel
Isabel
Nou er zit ook een ozon ding op onze nieuwe badkuip. De verkoper zei al dat je het kon ruiken. Nou, het eerste wat ik dus doe als hij hier is, is het stekkertje eruit trekken zodat het niet meer werktIsabel1 schreef:@nicky, de meeste water ionisatoren doen dat niet (vandaar dat ik dus ook echt betwijfel of ze het water basisch maken) De ionisatoren die het wel doen (maar dat zijn meestal lucht ionisatoren) produceren een dusdanige lage hoeveelheid ozon dat het niet schadelijk bevonden is.
Isabel
Ik ken mensen die een ozon generator in hun schuur hebben hangen en de fietsbanden lossen gewoon op in die lucht..
als je het kunt ruiken is het al te veel. In principe zouden je de ozon in de lucht ionisatoren niet moeten kunnen ruiken want dat concentratie is te klein. En bij zo'n concentratie is er niets aan de hand.
Als je het kunt ruiken (en zeker als dingen op beginnen te lossen) dan is er dus een te hoge concentratie en dat moet je dus echt laten!
Isabel
Als je het kunt ruiken (en zeker als dingen op beginnen te lossen) dan is er dus een te hoge concentratie en dat moet je dus echt laten!
Isabel
ik sta te popelen om ze te lezen. Kunt u er links van geven? En dan als het kan links met een wetenschappelijke onderbouwing, en niet ook via dezelfde website een dergelijk product zelf verkopen?Kortl schreef:Er zijn echter veel websites te vinden die wel een duidelijk overtuigend verhaal hebben.
Tja, maar meerdere malen per dag een kleinere concentratie met je drinkwater (!) zou ik dus ook niet veilig vinden..Isabel1 schreef:als je het kunt ruiken is het al te veel. In principe zouden je de ozon in de lucht ionisatoren niet moeten kunnen ruiken want dat concentratie is te klein. En bij zo'n concentratie is er niets aan de hand.
Isabel
de reden dat ik dit wist: na alle aandacht een paar jaar geleden (toen was er echt een hype) hebben we gekeken of wij op mijn werk (ziekenhuis) zo'n ding wilden. Het bleek toen uit het onderzoek (maar dat zou natuurlijk inmiddels verouderd kunnen zijn) dat de meeste waterionisatoren helemaal niet voor ozon zorgen (en het zaakje op zitten de lichten) en degenen die het doen bleken een lage concentratie te hebben.
Echter, het zou dus eigenlijk helemaal nergens tegen helpen dus dat ding is er nooit gekomen.
vandaar dus dat ik zei dat ofwel er uberhaupt geen ozon was en als het er was dan is het in een lage concentratie die ongevaarlijk was.
Opzich hebben de meeste zwembaden het ook overigens.
Isabel
Echter, het zou dus eigenlijk helemaal nergens tegen helpen dus dat ding is er nooit gekomen.
vandaar dus dat ik zei dat ofwel er uberhaupt geen ozon was en als het er was dan is het in een lage concentratie die ongevaarlijk was.
Opzich hebben de meeste zwembaden het ook overigens.
Isabel
Met de badkamer producten zijn ze er juist van terug aan het komen.. Er komen steeds minder baden en stoomcabines met Ozon.
-
@Kortl
Ik zou dat apparaat meteen bestellen: De informatie op http://www.kwakzalverij.nl overtuigt u niet. En u heeft overtuigende verhalen over dit wonderapparaat gelezen. Wij leven in een vrij land: wat let u?
http://www.kwakzalverij.nl/1474/Basisch ... _verzuring_
http://en.wikipedia.org/wiki/Water_ioni ... te-Lower-1
Ik zou dat apparaat meteen bestellen: De informatie op http://www.kwakzalverij.nl overtuigt u niet. En u heeft overtuigende verhalen over dit wonderapparaat gelezen. Wij leven in een vrij land: wat let u?
als ik mij niet vergis wordt ozon beschouwd als luchtverontreiniging
het wordt onder andere geproduceerd bij apparaten die een hoge spanning hebben, bijvoorbeeld de beeldbuizen uit de goede oude tijd
ik begrijp niet goed waarom iemand dit in zijn huis zou willen produceren
het basisch zijn van het water wordt veroorzaakt door kalk in het water
daar is waarschijnlijk niets mis mee, want dat geeft stevige botten volgens de melkreclames
het is wel lastig voor je wasgoed en je wasmachine
als er heel erg veel kalk in je water zit moet je misschien zelfs wel investeren in een ontkalkingsmiddel, van een fabrikant die er nu ook al stofresten in je wasmachine bijhaalt om het product te verkopen
dit waarschijnlijk omdat het ontkalken de consument niet meer overtuigt na de programma's dat je het in het grootste gedeelte van nederland niet hoeft te gebruiken
ik zie alleen niet hoe een apparaatje al die kalk gaat produceren, behalve als het chemicalien aan het water toevoegt
maar als u graag ionen aan het water toe wilt voegen stel ik een schepje keukenzout voor
maar ik betwijfel of de thee dan nog erg lekker is
kortom, laat u niet oplichten
het water met ozon is gewoon de opvolger van het gemagnetiseerde water
het wordt onder andere geproduceerd bij apparaten die een hoge spanning hebben, bijvoorbeeld de beeldbuizen uit de goede oude tijd
ik begrijp niet goed waarom iemand dit in zijn huis zou willen produceren
het basisch zijn van het water wordt veroorzaakt door kalk in het water
daar is waarschijnlijk niets mis mee, want dat geeft stevige botten volgens de melkreclames
het is wel lastig voor je wasgoed en je wasmachine
als er heel erg veel kalk in je water zit moet je misschien zelfs wel investeren in een ontkalkingsmiddel, van een fabrikant die er nu ook al stofresten in je wasmachine bijhaalt om het product te verkopen
dit waarschijnlijk omdat het ontkalken de consument niet meer overtuigt na de programma's dat je het in het grootste gedeelte van nederland niet hoeft te gebruiken
ik zie alleen niet hoe een apparaatje al die kalk gaat produceren, behalve als het chemicalien aan het water toevoegt
maar als u graag ionen aan het water toe wilt voegen stel ik een schepje keukenzout voor
maar ik betwijfel of de thee dan nog erg lekker is
kortom, laat u niet oplichten
het water met ozon is gewoon de opvolger van het gemagnetiseerde water
Ozon in de stratosfeer is "goed", dat is de welbekende afkalvende oznonlaag, echter hier op zeeniveau is het schadelijk voor de mens, aangezien het een vrij straffe oxidator is, en je er oa longschade van kan krijgen, ook al bij lage concentraties. Verder wordt het in vloeibare vorm als desinfecterend middel gebruik in de levensmiddelen industrie, zwembaden en bij het produceren van drinkwater.
Dat zijn allemaal zwaar gecontroleerde industriële toepassingen, en niet bedoelt voor gebruik door consumenten. Hier http://www.chem1.com/CQ/ionbunk.html staat een goed (engelstalig) stuk over de vermeende wetenschap achter die apparaten, en over hoe die beweringen haaks op elementaire scheikunde staan.
Dat zijn allemaal zwaar gecontroleerde industriële toepassingen, en niet bedoelt voor gebruik door consumenten. Hier http://www.chem1.com/CQ/ionbunk.html staat een goed (engelstalig) stuk over de vermeende wetenschap achter die apparaten, en over hoe die beweringen haaks op elementaire scheikunde staan.
Ik ben het helemaal met Bob eens, gelijk doen! Nee, koop er twee!Bob Schurkjens schreef:@Kortl
Héél hartelijk dank voor uw reacties en de bijgevoegde links! Hier kan ik wel wat mee. Na het lezen hiervan denk ik dat ik ga proberen om mijn huisgenoten van zo'n apparaat af te houden! Ik stuitte op websites die zo'n apparaat ook zelf verkopen, logisch dat ze dan een mooi verhaal houden....
MvG P.
MvG P.
Ik snap de focus op ozon van een hoop reageerders niet. Basisch water heeft niets met ozon te maken. In water bevinden zich altijd ionen, waaronder H+ en OH-. Als H+ overheerst is het water zuur, als OH- overheerst is het basisch. Dmv elektrolyse (en andere technieken) kan H+ gebonden worden waardoor het water basisch wordt, ozon speelt daar geen merkbare rol in.
Ik maak water basisch door citroensap en natriumbicarbonaat toe te voegen. Niet erg lekker, wel effectief en goedkoop. Het doet zeker wat met me. Na ontgiftigingsverschijnselen in de eerste dagen voel ik me beter en raak ik gemakkelijker van mijn vetvoorraad af. Ik ben al drie jaar streng op mijn dieet aan het letten maar op een gegeven moment bleef ik steken. Dat kan komen doordat je vocht en vet vasthoudt om zuur op te lossen, als een verdedigingsreactie van het lichaam. Dat vet komt dan ook niet beschikbaar, hoe rigoreus je ook op je voedselinname let. Het zit er alleen maar, als ballast, niet eens als reserve.
Door te proberen minder zuur te eten en drinken, en door de inname van basisch water, kun je dit aanpakken. De anti-kwakzalverssite beweert dat je dan de hele dag continu basisch water moet drinken, dat is onzin; water dat een pH van 2 punten hoger heeft, is 100x zo basisch en kan dus de zuurgraad van 50 kilo massa halveren! Natuurlijk is je metabolisme een doorgaand proces, en zijn er vele invloeden, maar 2 liter basisch water per dag heeft zeker merkbare invloed. In ieder geval bij mij.
Apparaten van 3000 Euro zijn niet nodig; je hebt ook Brita-filter-achtige apparaten van €50 (passief) en €250 (aktief) die hetzelfde doen.
Ik maak water basisch door citroensap en natriumbicarbonaat toe te voegen. Niet erg lekker, wel effectief en goedkoop. Het doet zeker wat met me. Na ontgiftigingsverschijnselen in de eerste dagen voel ik me beter en raak ik gemakkelijker van mijn vetvoorraad af. Ik ben al drie jaar streng op mijn dieet aan het letten maar op een gegeven moment bleef ik steken. Dat kan komen doordat je vocht en vet vasthoudt om zuur op te lossen, als een verdedigingsreactie van het lichaam. Dat vet komt dan ook niet beschikbaar, hoe rigoreus je ook op je voedselinname let. Het zit er alleen maar, als ballast, niet eens als reserve.
Door te proberen minder zuur te eten en drinken, en door de inname van basisch water, kun je dit aanpakken. De anti-kwakzalverssite beweert dat je dan de hele dag continu basisch water moet drinken, dat is onzin; water dat een pH van 2 punten hoger heeft, is 100x zo basisch en kan dus de zuurgraad van 50 kilo massa halveren! Natuurlijk is je metabolisme een doorgaand proces, en zijn er vele invloeden, maar 2 liter basisch water per dag heeft zeker merkbare invloed. In ieder geval bij mij.
Apparaten van 3000 Euro zijn niet nodig; je hebt ook Brita-filter-achtige apparaten van €50 (passief) en €250 (aktief) die hetzelfde doen.
@Ruud a: het lijkt mij dat al uw aannames onjuist zijn. De pH van water wordt niet alleen bepaald door kalk;je kunt water ontkalken én tegelijkertijd basisch maken. Je kunt zonder chemicaliën toe te voegen water uitstekend basisch maken, dmv elektrolyse (waterionisator) of mbv katalysatoren die zelf niet in het water worden opgenomen. Overigens is water ook een chemische stof...
Basisch water is niet water met ozon. En grappig genoeg kun je met magneten je water (tijdelijk) zachter maken. Over gemagnetiseerd water weet ik onvoldoende. Maar basisch water is geen onzin, je kunt hooguit vraagtekens zetten bij de mate van effectiviteit.
Basisch water is niet water met ozon. En grappig genoeg kun je met magneten je water (tijdelijk) zachter maken. Over gemagnetiseerd water weet ik onvoldoende. Maar basisch water is geen onzin, je kunt hooguit vraagtekens zetten bij de mate van effectiviteit.
ik geef toe dat mijn scheikundelessen ver in het verleden liggen, maar de zuurgraad van water wordt bepaald door H+ ionenzeuxis schreef:@Ruud a: het lijkt mij dat al uw aannames onjuist zijn. De pH van water wordt niet alleen bepaald door kalk;je kunt water ontkalken én tegelijkertijd basisch maken. Je kunt zonder chemicaliën toe te voegen water uitstekend basisch maken, dmv elektrolyse (waterionisator) of mbv katalysatoren die zelf niet in het water worden opgenomen. Overigens is water ook een chemische stof...
door middel van electrolyse kun je de H+ ionen uit het water halen aan de negatieve pool [waarbij waterstofgas ontwijkt] die worden vervangen door het materiaal van de positieve pool
je kunt door ook door het toevoegen van bijvoorbeeld kalk ook H+ ionen verwijderen, doordat die ook H+ ionen bindt en hiervoor Calcium ionen in het water vrijgeeft
ik heb volgens mij ook nergens gezegd dat water met ozon basisch water zou zijn
misschien krijg je er wel mooie witte goudvissen van
en mooie witte lakens
dat verhaal van water zacht maken met magneten heb ik wel gelezen in reclames, maar voor die stelling zou ik dan graag een wetenschappelijke onderbouwing zien
voorlopig zie ik het als flauwekul
Beetje laat zie ik, de aanschaf van een waterionisator wordt hier vergeleken met van alles en nog wat, de vereniging tegen kwakzalvers stuurt de trollen weer aan om zonder kennis van zaken te gaan ontmoedigen, een ozonuitscheiding vindt in bij bijvoorbeeld Kangenmachines niet plaats, het water wordt door de elektrolyse opgesplitst in twee soorten water, via de cathode ontstaat H+, zuur water dus en via de anode ontstaat OH-, het water dat verbruikt wordt is gewoon kraanwater wat gefilterd zijn weg volgt via de elektrolyse-unit. De filter laat de mineralen door die we nodig hebben maar zorgt ervoor dat dit water verder geen verontreiniging heeft.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn legio websites met adhesiebetuigingen, de heer Rob Woodall, MS, LAT, ATC, CSCS
Director of Sports Medicine, Winston Salem State University. Legt in onderstaand pdf'je uit hoe sceptisch hij was en hoe nu zijn team zweert bij dit water.
http://kangenwell.com/Rob_Woodall_Colle ... rector.pdf
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Katherine Zeratsky, Clinic Nutritionist at the Mayo-Clinic (US) geeft aan daar er vooruitgang geboekt werd met osteoporosepatienten en hun botontkalking dus langzamer werd dat er onderzoek naar verricht zou moeten worden.
Wat zij ook stelt is dat de researchers de positieve statements mbt dit apparaat niet hebben geverfieëerd, en dat is de trieste waarheid, als een medicijn getest moet worden en met 30% effectiviteit in de markt wordt gezet noemen we de farmaceuten nog steeds nette mensen maar als een apparaat getest moet worden en de wetenschap daar geen zin in heeft, de industrie er geen belang bij heeft en het geld van de fabrikant niet toereikend is dan krijgen mensen dus niet de producten die hen kunnen helpen met hun gezondheid maar wordt ze zelfs die gezondheid ontnomen, de zorg wordt er duurder door, wie is hier dus welke belangen aan het vertegenwoordigen.
De electrolyse vindt overigens plaats door middel van titanium platen, gedipt in platina, de reden dat die machines duur zijn ligt grotendeels in de wijze van productie, als je een goede machine neemt, die gewoon met het standaard voltage uit de muur werkt, dat genoeg plaatoppervlakte heeft en je onderhoud een machine zoals het voorgeschreven is dan kan een apparaat zeker 20 jaar mee, dan een REFURBISHMENT krijgt van een paar honderd euro en weer opnieuw 20 jaar levensduur.
Dit gaat in eerste instantie om gezondheid en dat gunnen aan de medemens, er zijn legio adressen waar je dit water kostenloos een maand kan halen, gebruik het ga naar een presentatie, ervaar zelf wat het met je doet en kijk dan wat je doet, koop je een apparaat, koop een goede, mijn emailadres kan verkregen worden, als iemand er om vraagt staat hij hier binnenkort.
Er zijn legio websites met adhesiebetuigingen, de heer Rob Woodall, MS, LAT, ATC, CSCS
Director of Sports Medicine, Winston Salem State University. Legt in onderstaand pdf'je uit hoe sceptisch hij was en hoe nu zijn team zweert bij dit water.
http://kangenwell.com/Rob_Woodall_Colle ... rector.pdf
Katherine Zeratsky, Clinic Nutritionist at the Mayo-Clinic (US) geeft aan daar er vooruitgang geboekt werd met osteoporosepatienten en hun botontkalking dus langzamer werd dat er onderzoek naar verricht zou moeten worden.
Wat zij ook stelt is dat de researchers de positieve statements mbt dit apparaat niet hebben geverfieëerd, en dat is de trieste waarheid, als een medicijn getest moet worden en met 30% effectiviteit in de markt wordt gezet noemen we de farmaceuten nog steeds nette mensen maar als een apparaat getest moet worden en de wetenschap daar geen zin in heeft, de industrie er geen belang bij heeft en het geld van de fabrikant niet toereikend is dan krijgen mensen dus niet de producten die hen kunnen helpen met hun gezondheid maar wordt ze zelfs die gezondheid ontnomen, de zorg wordt er duurder door, wie is hier dus welke belangen aan het vertegenwoordigen.
De electrolyse vindt overigens plaats door middel van titanium platen, gedipt in platina, de reden dat die machines duur zijn ligt grotendeels in de wijze van productie, als je een goede machine neemt, die gewoon met het standaard voltage uit de muur werkt, dat genoeg plaatoppervlakte heeft en je onderhoud een machine zoals het voorgeschreven is dan kan een apparaat zeker 20 jaar mee, dan een REFURBISHMENT krijgt van een paar honderd euro en weer opnieuw 20 jaar levensduur.
Dit gaat in eerste instantie om gezondheid en dat gunnen aan de medemens, er zijn legio adressen waar je dit water kostenloos een maand kan halen, gebruik het ga naar een presentatie, ervaar zelf wat het met je doet en kijk dan wat je doet, koop je een apparaat, koop een goede, mijn emailadres kan verkregen worden, als iemand er om vraagt staat hij hier binnenkort.