LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht HI?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kersje53
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2012 19:41

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door kersje53 »

Bij het bekijken van mijn telefoon rekening van kpn mobiel van 3,95 per maand nu in eens 91,65euro
Ik heb een andere mobiel gekocht en met deze naar de kpn winkel geweest om te vragen of ik er met wiffi op kon en dat kon het was gratis ze hadden mijn mobiel na gekeken en dat was geen probleem.
Nu zeggen /staat op mijn afschrift dat ik 48,635 mb heb verbruikt en dat tewijl ik alleen thuis wiffi heb

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door Hatertje »

Het houdt ook nooit op met deze klachten.

Als je toestel thuis op WIFI kan, dan schakelt het toestel buiten het bereik van je WiFi over op het netwerk van je provider, en dat brengt kosten met zich mee.

Iedereen wilt altijd het mooiste en het nieuwste mobieltje maar hebben geen flauw idee hoe die dingen eigenlijk werken. Dan zijn ze ook nog zo naief om geen internetbundel af te sluiten omdat ze alleen op WiFi willen.

Zo heb ik onlangs zelf te maken gehad met iemand die bij zijn iPhone expliciet heeft aangegeven dat hij geen databundel wou. Ik heb de persoon gewaarschuwd dat hij er beter wel 1 kan nemen.

Je raad het al, 3 weken later stond ie boos in de winkel omdat hij internetkosten heeft gemaakt. Het wordt hoog tijd dat mensen hun hand in eigen boezem gaan steken en de providers erbuiten laten.

Koop verdomme een Nokia 3310 als je een fking digibeet bent en niet met de tijd mee kan gaan.

Toen ik hier in 2009 mijn account heb aangemaakt was dit gezeik er al. Nu, 3 jaar later, is het gezeik er nog steeds.

spiritmuse
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jan 2012 23:21

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door spiritmuse »

Wat een enorm hardvochtige eigen-schuld-dikke-bult reacties lees ik hier toch, en hoe weinig sympathie.

Beste maanhaas,
Het is helaas een veel voorkomend misverstand dat wanneer je geen internet bundel koopt je dan dus ook niet kunt internetten. Het werkt namelijk precies zo als een bel bundel. Zonder belbundel kun je ook bellen, maar alleen tegen buiten bundel tarief; zonder internetbundel kunt je nog steeds internetten, maar alleen tegen buiten bundel tarief.

Je bent niet de enige die hier het verkeerde beeld van heeft, en het klinkt ook erg logisch: je hebt geen internetbundel gekocht, dus kan je ook geen gebruik maken van internet, het werkt bij een vaste internet verbinding immers precies zo. Maar nogmaals, het werkt dus niet als een vaste internet, maar als een belbundel.

In het kort: Je telefoon bepaalt of je internet kunt gebruiken. Je bundel bepaalt hoeveel dat je kost. Daarom moet je dus als je er geen gebruik van wilt maken het op je telefoon specifiek uitschakelen.

Ik denk dat het inderdaad mis is gegaan toen je telefoon de batterij verloor en je instelling weer op "aan" is gesprongen. Aan de ene kant had je, toen je de tijd en datum opnieuw moest instellen, ook op het idee kunnen komen dat er andere instellingen ook verloren konden zijn gegaan. Aan de andere kant vind ik het raar dat een smartphone, die toch over het algemeen iets meer instellingen hebben dan alleen datum en tijd, zijn instellingen zo snel vergeet.

Wat ook niet iedereen doorheeft is dat veel programma's vaak op de achtergrond ook nog doorgaan met internetcontact zoeken - én (en ik weet niet of het voor alle telefoons geldt - bij mijn iPhone is het in ieder geval wel zo) dat er zelfs wanneer je op wifi zit er nóg via 3G wat data verloopt. Dit laatste vind ik zelf ook erg vreemd en irritant, nu is het bij mij geen probleem omdat ik toch een internet bundel heb maar ik kan me voorstellen dat dit ook een van de dingen is die stiekem je internetkosten omhoog duwt.

Je bent zeker niet opgelicht door hi, maar ik zou het ook niet alleen jouw eigen schuld noemen. Er bestaat wel wat gebrek aan kennis bij jou op het gebied van mobiel internet, maar aan de andere kant had de verkoper je blijkbaar niet voldoende duidelijk gemaakt dat de telefoon ook gewoon internet kan gebruiken als je er geen bundel voor hebt (net als dat je ook buiten je bundel kunt bellen).

Ik hoop dat je je geld kunt terug krijgen van hi. En in ieder geval ben je nu voor de toekomst gewaarschuwd: zonder internetbundel kan je telefoon nog steeds internet gebruiken, en als je telefoon zijn stroom kwijtraakt en je de datum en tijd opnieuw moet instellen, kan je ook beter de andere instellingen even controleren.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door harley68 »

Ik vind dat TS gelijk heeft in zijn manier van denken. Je neemt een smartfone vanwege het model, mogelijkheden en gebruiksgemak. Naast bellen en smsen kun je dan op bepaalde plaatsen wifi gebruiken. Het moet niet zo zijn dat je telkens maar data verbruikt omdat een app op je toestel zich ververst enz enz. Ik ben ook heel sterk van mening dat als je rekening oploopt en sterk afwijkt van het verleden, ze je behoren te bellen. Het kan niet zo zijn dat je jaren klant bent, nooit meer dan 10 euro verbruikt, het normaal is dat dat 500 euro wordt.

Ik heb hetzelfde gehad met Vodafone, zelfde verhaal, zelfde probleem. Op mijn verzoek is internet uitgeschakeld, kan nu dus alleen middels wifi. En de rekening van 400 euro is verscheurd zonder problemen. Ook omdat Vodafone zelf zag dat het dataverbruik niet van bewust internetten was, maar van apps die dag en nacht herladen.

Dus:
- internet laten blokkeren
- beroep doen op HI om na te gaan wat voor gebruik je had en vragen nota te verscheuren.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door olaf79 »

harley68 schreef:Ik vind dat TS gelijk heeft in zijn manier van denken. Je neemt een smartfone vanwege het model, mogelijkheden en gebruiksgemak. Naast bellen en smsen kun je dan op bepaalde plaatsen wifi gebruiken. Het moet niet zo zijn dat je telkens maar data verbruikt omdat een app op je toestel zich ververst enz enz. Ik ben ook heel sterk van mening dat als je rekening oploopt en sterk afwijkt van het verleden, ze je behoren te bellen. Het kan niet zo zijn dat je jaren klant bent, nooit meer dan 10 euro verbruikt, het normaal is dat dat 500 euro wordt.

Ik heb hetzelfde gehad met Vodafone, zelfde verhaal, zelfde probleem. Op mijn verzoek is internet uitgeschakeld, kan nu dus alleen middels wifi. En de rekening van 400 euro is verscheurd zonder problemen. Ook omdat Vodafone zelf zag dat het dataverbruik niet van bewust internetten was, maar van apps die dag en nacht herladen.

Dus:
- internet laten blokkeren
- beroep doen op HI om na te gaan wat voor gebruik je had en vragen nota te verscheuren.
Ik twijfel of het mogleijk is internet uit te schakelen. Je kunt dit alleen in je toestel instellen. Verder, als je automatisch synchroniseren uitzet gaan apps niet syncen en verbruiken dus ook geen data.

Maanhaas
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2012 10:34

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door Maanhaas »

Ik zal nog even laten weten wat er verder gebeurd is. Na een paar boze brieven en telefoongesprekken heeft HI zich uiteindelijk toch positief opgesteld en mij de rekeningen kwijtgescholden. Ze vonden het heel vervelend dat het zo gegaan was, hebben excuus gemaakt, en hebben mij dus uiteindelijk goed geholpen.

De truc van de jongen in de kpn winkel om een verkeerde code in mijn telefoon te zetten waardoor internet wel, maar wifi niet, 'voorgoed' geblokkeerd werd heeft heel goed gewerkt en ik heb de telefoon ruim een jaar met veel plezier en zonder extra kosten gebruikt. Jammer genoeg heeft hij het gisteren begeven en ik ga dus een nieuwe kopen en erna direct weer richting de kpn winkel om hetzelfde te laten doen. Ik blijf van mening dat het raar is dat je dat niet gewoon zelf kan doen in een of ander menuutje (ik heb t ook nog steeds niet kunnen vinden op internet, wel heel erg veel mensen die dezelfde problemen hebben gekregen als ik, beltegoed wat opgeslorpt wordt etc.) maar mocht iemand dit lezen en niet weten wat te doen, zoek een winkel van je provider op en laat er daar iemand een verkeerde code invoeren, dan ben je er vanaf en kan je via je wifi internetten en heb je verder geen extra kosten.

Voor alle vriendelijke reacties, alsnog bedankt. Mijn probleem is opgelost en ik ben dus bij HI gebleven als klant.

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Maanhaas,

Goed om te lezen dat de problemen inmiddels zijn verholpen. Het is fijn dat je weer tevreden bent. Mocht je in de toekomst vragen hebben kun je deze ook stellen op het Hi Forum. Ik en mijn collega's zullen je hier zo snel mogelijk helpen! Je vindt het Hi Forum via de onderstaande link.

https://forum.www.hi.nl/

Groetjes,

Christy
Hi Webcare

grizzly1972
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 dec 2010 17:38

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door grizzly1972 »

Maanhaas schreef:Ik zal nog even laten weten wat er verder gebeurd is. Na een paar boze brieven en telefoongesprekken heeft HI zich uiteindelijk toch positief opgesteld en mij de rekeningen kwijtgescholden. Ze vonden het heel vervelend dat het zo gegaan was, hebben excuus gemaakt, en hebben mij dus uiteindelijk goed geholpen.

De truc van de jongen in de kpn winkel om een verkeerde code in mijn telefoon te zetten waardoor internet wel, maar wifi niet, 'voorgoed' geblokkeerd werd heeft heel goed gewerkt en ik heb de telefoon ruim een jaar met veel plezier en zonder extra kosten gebruikt. Jammer genoeg heeft hij het gisteren begeven en ik ga dus een nieuwe kopen en erna direct weer richting de kpn winkel om hetzelfde te laten doen. Ik blijf van mening dat het raar is dat je dat niet gewoon zelf kan doen in een of ander menuutje (ik heb t ook nog steeds niet kunnen vinden op internet, wel heel erg veel mensen die dezelfde problemen hebben gekregen als ik, beltegoed wat opgeslorpt wordt etc.) maar mocht iemand dit lezen en niet weten wat te doen, zoek een winkel van je provider op en laat er daar iemand een verkeerde code invoeren, dan ben je er vanaf en kan je via je wifi internetten en heb je verder geen extra kosten.

Voor alle vriendelijke reacties, alsnog bedankt. Mijn probleem is opgelost en ik ben dus bij HI gebleven als klant.
Hoi Maanhaas,

Fijn om te lezen dat men toch tot inzicht heeft mogen komen. Instelling staan dus standaard op aan...ja ja dat hebben ze weer slim bedacht. Het is net zo als met die sites waarbij er onopvallend er een extra vinkje staat en als je effe niet goed oplet heb je er een ongewild extra produkt bij.
Terwijl het eigenlijk zo SIMPEL kan zijn.. dat internet gebeuren standaard op OFF zetten. Wil je internetten dan mag je dit zelf aangeven ipv dat je ongewild op kosten gejaagd wordt.

Laaremr
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2012 14:02

Re: Opgelicht HI?

Ongelezen bericht door Laaremr »

Ik heb als eigenaar van een bij de KvK ingeschreven éénmanszaak een mobiel data abonnement afgesloten bij KPN. Kreeg een gratis dongel die ik in mijn laptop kon stoppen. Zou de eerste 6 maanden 10 euro per maand betalen en daarna 18 x 50 euro per maand voor een bundel met 8GB data limiet.
Voorafgaand was ik een jaar lang klant van Vodafone waar ik 50 euro per maand betaalde voor ongelimiteerd data verbruik. Gedurende dat jaar was mijn verbruik gemiddeld 3GB per maand met als hoogste verbruik 5GB in 1 maand.
Reeds na enkele dagen schoot mijn verbruik in één keer omhoog van 40MB (na drie uur internetten) naar precies 4,5GB zowel upload als download! Ik ging er van uit dat er een storing had plaatsgevonden en heb toen mijn verbruiksmeter gereset. Ruim twee weken ging het goed (gemiddeld verbruik zo'n 100MB per dag en dat terwijl ik 10-16 uur per dag internet aan had staan). Toen wederom in één keer naar 4,5GB upload en download. Weer gereset en geen problemen meer. Tot ik de rekening kreeg over de eerste maand: 12GB werd me in rekening gebracht! Een overschrijding van de limiet dus met ruim 4GB en een rekening van zo'n 200 euro. Het eerste tientje was reeds afgeschreven van mijn rekening (alleen was het geen 10 euro zoals afgesproken maar 86 euro!). Ik besloot het nog één maand te proberen waarbij ik zelfs een film downloadde, zo'n 800MB. Verder normaal gebruik van zo'n 100MB per dag. Gedurende die maand vonden er weer een aantal "hickups" plaats waardoor ik een rekening kreeg van meer dan 400 euro! Ik heb toen besloten mijn abonnement op te zeggen en aangeboden de dongel terug te sturen en de reeds afgeschreven bedragen van 86 en 12,40 euro (KPN had voor het gemak de prijs maar even met 2,4% verhoogd) maar te laten zitten. KPN wilde het abonnement echter niet beëindigen.
Ik heb de dongel niet meer gebruikt. Na zes maanden kreeg ik een brief waarin me werd meegedeeld dat het abonnement was beëindigd door middel van afkoop voor maar liefst 840 euro! (Alle 24 termijnen -/- de reeds afgeschreven bedragen. In totaal ligt er nu een claim van meer dan 2.000 euro!
Ik heb geen idee waar ik terecht kan met mijn klacht maar heb geen zin de deurwaarder af te wachten.

Gesloten