LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitbetalen polis delta loyd

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Karwat
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2013 20:43

Uitbetalen polis delta loyd

Ongelezen bericht door Karwat »

We gaat verhuizen en beëindigen ook meteen onze hypotheek met woekerpolis van delta loyd, het zgn. Financiële vrijheidsplan. notaris regelt beëindiging hypotheek maar we moeten zelf vragen om einde en uitbetalen woekerpolis. 6weken geleden brief met verzoek daarom gestuurd aan delta loyd, met verzoek om ontv.bev en reactie, vervolgens helemaal niets gehoord, ook geen ontvangstbevestiging, daarna gemaild met verzoek om reactie, weer niets gehoord. Wie heeft dit ook en hoe kun je tot ze doordringen?

Iseut
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2012 06:35

Re: Uitbetalen polis delta loyd

Ongelezen bericht door Iseut »

Beste Karwat,
Ik heb het ontlangs precies hetzelfde aan de hand gehad, ook met het Financieel Vrijheidsplan. DL heeft op de site staan wat de behandeltermijnen zijn. Ik heb iedere keer dat ik niet op tijd antwoord kreeg een klacht ingediend. Hoe dat moet, staat ook op de site.

Het is heel vervelend dat het zo moet, maar het werkt wel.

Succes!

Iseut

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Uitbetalen polis delta loyd

Ongelezen bericht door juwita »

Men kan ook een klacht over de trage handelswijze van Delta Lloyd indienen bij de overheidstoezichthouders op de financiele sector, de Autoriteit Financiele Markten (AFM) zie www.afm.nl
Op zich is de AFM geen geschillenbeslechter, maar klagen kan helpen de druk te vergroten zodat verzekeraars hun handelwijze verbeteren.

deltalloydNL
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 dec 2011 14:49

Re: Uitbetalen polis delta loyd

Ongelezen bericht door deltalloydNL »

Beste Karwat,

Wij willen u graag verder helpen.
Wilt u via [email protected] uw NAW gegevens doorgeven en de mail het onderwerp "Tros Radar Uitbetalen Polis Delta Lloyd" geven?
Wij nemen vervolgens contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Webcare Delta Lloyd

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Uitbetalen polis delta loyd

Ongelezen bericht door juwita »

@Karwat,
Zo zie je maar een beetje de druk verhogen en Delta Lloyd doet je in ieder geval de toezegging ''dat ze contact met je opnemen''. Of je daar blij van wordt weet ik niet, maar het is iets. Kennelijk is men wat angstig voor de AFM.

Nu die andere tienduizende wachtende..... en wachtende...... en wachtende Delta Lloyd (en Ohra en Nationaal Spaarfonds) klanten nog.

Karwat
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2013 20:43

Re: Uitbetalen polis delta loyd

Ongelezen bericht door Karwat »

dank voor alle reacties, ik ga met goede moed en nieuwe hoop contact opnemen met Delta Loyd!

Karwat
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2013 20:43

Re: Uitbetalen polis delta loyd

Ongelezen bericht door Karwat »

Even een update over de webcare van delta Lloyd. Per omgaande heb ik mijn brief naar het webcare adres gemaild, met de gevraagde omschrijving. Blijkbaar was ik niet de enige want vervolgens heb ik alleen maar 2x bericht gekregen dat het bericht niet bezorgd kan worden. Ik begin zelfs te twijfelen of dit wel echt een adres van delta Lloyd is en of ik niet ergens ben ingetrapt, maar de site van DL noemt wel dit adres.....wordt vervolgd.

deltalloydNL
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 dec 2011 14:49

Re: Uitbetalen polis delta loyd

Ongelezen bericht door deltalloydNL »

Karwat schreef:Even een update over de webcare van delta Lloyd. Per omgaande heb ik mijn brief naar het webcare adres gemaild, met de gevraagde omschrijving. Blijkbaar was ik niet de enige want vervolgens heb ik alleen maar 2x bericht gekregen dat het bericht niet bezorgd kan worden. Ik begin zelfs te twijfelen of dit wel echt een adres van delta Lloyd is en of ik niet ergens ben ingetrapt, maar de site van DL noemt wel dit adres.....wordt vervolgd.
Beste Karwat,

Wat vervelend dat het tot op heden niet gelukt is. Wilt u het e-mailadres nogmaals controleren, want waarschijnlijk ligt het daaraan. Het e-mailadres is: [email protected]. U kunt deze het beste kopieren vanuit dit forum en dan in de mail plakken, zodat u zeker weet dat het juist is geschreven.
Tot op heden hebben wij inderdaad nog niets ontvangen. Wij houden het goed in de gaten en zodra wij uw e-mail hebben ontvangen zullen wij dit direct bevestigen!

Mocht het wederom niet lukken, dan horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,

Webcare Delta Lloyd

Karwat
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2013 20:43

Re: Uitbetalen polis delta loyd

Ongelezen bericht door Karwat »

intussen is er contact geweest met webcare. wat blijkt? mijn is nooit aangekomen volgens delta loyd.

Karwat
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2013 20:43

Re: Uitbetalen polis delta loyd

Ongelezen bericht door Karwat »

De berekening gaan we ontvangen in de aanloop naar de overdracht, is mij verzekerd door Delta Lloyd. De overdracht is over een maand dus binnenkort kan ik hier melden hoe dat is gegaan......

ClaimConcept
Berichten: 1988
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Uitbetalen polis delta loyd

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Waar is ons bericht van gisteren over OHRA-woeker van Delta Lloyd gebleven? Reikt de macht van financiële grootmachten zo ver?

Karwat
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2013 20:43

Re: Uitbetalen polis delta loyd

Ongelezen bericht door Karwat »

We hebben de brief met de afkoopwaarde van de polis nu ontvangen. Er staat geen berekening in van de tegemoetkoming. Er staat dat we die tegemoetkoming in het overzicht van voorjaar 2013 zien, maar daar is hij ook niet opgenomen. Volgens de stukken van de stichting verliespolis gaat dit om een product 'het financieel vrijheidsplan' waarvoor een speciale regeling is vanwege het 'hefboomeffect'. Ik heb geen enkele informatie om na te gaan wat hoe is berekend. Het bedrag van de tegemoetkoming moet ik blijkbaar afleiden uit het verschil tussen het bedrag in het overzicht en de voorgestelde afkoopsom. Bovenop alles wat er al is gebeurd....ik weet echt niet meer met wat voor woorden ik dit zou kunnen omschrijven. We hebben het over een akkoord uit 2008, ik begrijp uit de site dat ik tot de volgens Delta Lloyd heel kleine groep behoor die nog geen berekening heeft ontvangen en nu dus nog steeds niet terwijl de hypotheek binnenkort wordt beeeindigd. Wat raadtu mij aan? Mijn verlies nemen en opnieuw beginnen?

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Uitbetalen polis delta loyd

Ongelezen bericht door arvandongen »

Wat raadt u mij aan? Mijn verlies nemen en opnieuw beginnen?
ik zou u aanraden geen tijd te steken in het uitpluizen van de compensatie of de berekening ervan. Deze is namelijk een fractie van de werkelijke schade.

Advies: Probeer je polis te begrijpen (eventueel met professionele hulp), en dien een klacht in voor de werkelijke schade. Deze kan wel 10x tot 100x de compensatie zijn.

Als dat allemaal te moeilijk of te emotioneel is.....laat dan de zaak rusten en neem je verlies.

Karwat
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2013 20:43

Re: Uitbetalen polis delta loyd

Ongelezen bericht door Karwat »

dag allen, nu begrijp ik ongeveer de redenering die in het compensatievoorstel vervat is. Er is een schadebedrag berekend dat ze aan het einde van de looptijd helemaal terugbetaald moeten hebben. Dit gebeurt gespreid over alle jaren looptijd die er nog zijn en bij de vaststelling van die bedragen wordt ook nog eens rekening gehouden met een toekomstig rendement dat je op de uitgekeerde schadevergoeding krijgt.
(In mijn geval werd er jaarlijks zo'n 500 euro ingehouden aan 'kosten', en na bijna 10 jaar maar liefst 266 euro compensatie, nog los van een verkeerd voorgesteld toekomstig rendement).

Maar goed, als je dus op het eigenaardige idee komt om de hypotheekbank die je jarenlang belazerd heeft voortijdig te verlaten, dan krijg je die toekomstige compensatiebetalingen dus niet (want dat gaat in jaarlijkse termijnen). Met andere woorden, de compensatieregeling zit zo in elkaar dat je bij de bank die je bestolen heeft trouw de hele looptijd van 30 jaar moet uitzitten om je gehele compensatie te krijgen. Dat is ongeveer wat ik ervan begrijp. Ik neig nu naar dit voorstel accepteren en gelijktijdig een klacht in te dienen.

Gesloten