LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schandalige communicatie Rabobank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Scho

Schandalige communicatie Rabobank

Ongelezen bericht door Scho »

We zijn nu al 2,5 maanden bezig om een berekening van onze hypotheek officieel te maken.
Op 5dec gingen wij voor een adviesgesprek naar de Rabobank. We hebben al een gedeelte van de hypotheek lopen bij de Rabo en wilde het gedeelte dat mijn vriend bij z'n ouders heeft staan overzetten naar de Rabobank.
Tijdens het eerste gesprek 2 uur gezeten, het leek wel een kruisverhoor! We hadden alle stukken een week van tevoren aangeleverd, maar hij had niet alles en legde de schuld bij ons neer! Later kwam hij daar op terug. Zn secretaresse was wat vergeten uit te printen. Wijhebben uitgelegd en dat wij voor 1 april een spaarhypotheek willen (door nieuwe regels kan dat maar tot 1 april). Uiteindelijk een berekening gekregen met 4.9% rente. We zouden op 10 januari een tweede gesprek hebben. Vervolgens op 10 januari bleek de adviseur ziek en kregen wij een andere man, prima. Echter bleek de rente verkeerd berekend en zou het 5,45% worden..zucht...
Maargoed, spaarhypotheek, dus niet zo erg. De tweede adviseur zou wel de advieskosten terugbrengen van 1450 naar 600 euro als compensatie.

Echter moest hij nog wel overleggen met de zieke 1e adviseur en dan alles aan ons mailen, 1,5 week later zelf maar gemaild met ons verzoek. We kregen een berekening van de 1e adviseur die weer beter was, maar de advieskosten bleven hoog en er zou nog een 3e (!!!!) gesprek moeten komen, pas daarna kregen we een offerte.
Onze vraag waarom de offerte (en de rente) niet nu al vastgelegd kon worden en waarom de advieskosten zo hoog waren, werd niet beantwoord.

Op 6 feb hadden we het gesprek met de 1e adviseur, we kwamen binnen en je raadt het; ziek!
Er stond weer een andere adviseur voor ons, had niks voorbereid, we waren niet afgebeld en hij had geen berekening gezien!
Hij vond het ook schandalig en na overleg met zn manager besloten dat we zouden worden gebeld door de 2e adviseur aangezien de 1e adviseur nog wel lang ziek zou kunnen zijn. Hij zou dat telefonisch alles definitief maken.

Wij teleurgesteld dat het zo moet lopen, 3 halve vrije dagen opgenomen voor de gesprekken en nu weer niks. Maar we zouden worden gebeld en dan zou alles opgelost zijn...
Was het maar waar. Nu een week later werden we vandaag gebeld; de tweede adviseur wil onze aanvraag niet in behandeling nemen omdat de eerste adviseur er verantwoordelijk voor is en hij geen tijd heeft. Hij 'hoopt' deze week op zijn terugkomst en kan niks voor ons doen. Hij durft ook niet toe te zeggen of het voor 1 april geregeld is!!! Ze boren ons gewoon bijna de spaarhypotheek door onze neus. Hij vertelde ook even snel dat we beter konden wachten tot de markt aantrok en we de hypotheek bij m'n schoonouders moeten houden, na 3 gesprekken en berekeningen willen ze eigenlijk van ons af!
We konden onze oren niet geloven! We zijn twee hardwerkende, gestudeerde, jonge mensen met vaste contracten, geen schulden, geen bkr, geen leningen en een mooi huis waar we nog jaren in willen wo en willen ons gewoon geen hypotheek geven!
Maar we vechten door! We willen deze week een afspraak voor de offerte en ze zorgen maar dat echt voor 1 april geregeld is, dan is het 5 maanden geleden sinds ons eerste gesprek! En als ze ons geen hypotheek WILLEN verstrekken, mogen ze eerst met legitieme redenen komen waarom ze dat vinden, dan kan ik tenminste alles weerleggen!

Scho

Re: Schandalige communicatie Rabobank

Na een slapeloze nacht, wil ik de volgende vraag stellen.
Kan de Rabobank ons gewoon een hypotheek weigeren terwijl we liquide zijn?
En mag ik eisen dat we voor 1 april alles geregeld krijgen?
Hoor het graag.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ja hoor dat kan, ze zijn niet verplicht je een hypotheek te verstrekken of je als klant aan te nemen. Rabobanken zijn vrij autonoom, je kunt het eens op een ander kantoor proberen of mik het op Facebook bij het webcareteam. Daar zijn bedrijven vrij gevoelig voor.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Bij alle hypotheekverstrekkers gaat het op het ogenblik langzaam.
Zij hebben veel werk, om de bestaande aflossingsvrije hypotheken om te zetten.

Dus iedereen,die nu iets moet veranderd krijgen, heeft een lange wachttijd.

Scho

Bedankt voor jullie reacties. Moeten ze een reden geven om een hypotheek te weigeren?
En dat het lang duurt om alles geregeld te hebben, snap ik, maar ze hebben 4 maanden de tijd en we zijn al vanaf 5 dec bezig. Zit er geen limiet op? Goed idee om het op facebook te zetten, misschien doe ik dat wel als we deze week nog geen offerte hebben.

nevermind

Scho schreef:Bedankt voor jullie reacties. Moeten ze een reden geven om een hypotheek te weigeren?
En dat het lang duurt om alles geregeld te hebben, snap ik, maar ze hebben 4 maanden de tijd en we zijn al vanaf 5 dec bezig. Zit er geen limiet op? Goed idee om het op facebook te zetten, misschien doe ik dat wel als we deze week nog geen offerte hebben.
Alle bescheiden goedgekeurd?
Misschien zitten zij zelf nog te wachten op een of ander bescheid.
Als voorbeeld BKR toets!

Scho

Ja alle bescheiden goedgekeurd en vooraf ingestuurd.
Tevens geen bkr, geen schulden, geen verdere leningen, wel vast contracten, werkgeversverklaring, pensioenoverzicht, alles ingeleverd We hebben ook gevraagd of ze op iets zaten te wachten wat voor oponthoud zorgde, maar we kregen daar geen antwoord op. Ik vind het apart.

nevermind

Scho schreef:Ja alle bescheiden goedgekeurd en vooraf ingestuurd.
Tevens geen bkr, geen schulden, geen verdere leningen, wel vast contracten, werkgeversverklaring, pensioenoverzicht, alles ingeleverd We hebben ook gevraagd of ze op iets zaten te wachten wat voor oponthoud zorgde, maar we kregen daar geen antwoord op. Ik vind het apart.
Jullie hebben geen bkr, maar toch wordt het opgevraagd.
Wij, bij een andere bank, hebben om precies te zijn, vanaf 6 oktober tot 21 januari over gedaan.
Dus ik denk wel, dat het goed komt.
Als jullie niets horen, is de correspondentie niet zoals het hoort.

Scho

Jemig dat is inderdaad lang.
We zouden vandaag worden teruggebeld, maar niks gehoord.
Ik ga eind deze week wel even navragen of het daaraan ligt.

nevermind

Scho schreef:Jemig dat is inderdaad lang.
We zouden vandaag worden teruggebeld, maar niks gehoord.
Ik ga eind deze week wel even navragen of het daaraan ligt.
Ik heb met de adviseur van de bank, waarmee het openingsgesprek plaatsvond, alleen in e-mail contact gestaan, en daar ook alles mee geklaard.
Waarom, omdat ik de mails bewaar, en ik iets schriftelijk heb, dat er geen misverstanden zijn.
Heeft prima gewerkt.
Telefonisch zijn er nog vaak misverstanden.
succes

Scho

Ja ik bevestig alles na telefonische gesprekken per mail.
Echter krijg ik bijna nooit reactie per mail terug :-(

Gesloten