LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kees van dijk rijwiel

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
bartsscooterservice

Re: Kees van dijk rijwiel

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

1JanV schreef:
oo4load schreef:
Zechikny schreef:De klacht van mijnheur Breure lijkt een beetje op die van mij. Mijn scooter kreeg pech in de 3 maanden BOVAG garantie die er op zit. Bij deze garantie ben ik wel het bedrag verschuldigd van het materiaal maar geen arbeidskosten.

Onzin, BOVAG garantie is zowel materiaal als arbeid en is 6 maandan na aankoop van een scooter die minimaal de helft heeft gekost van een nieuwe. Lees de BOVAG website maar na voor de voorwaarden:

http://www.bovag.nl/data/sitemanagement ... ielers.pdf
klopt maar is het onder die norm is het aan de dealer welke garantie hij/zij geeft met een verplichte minimaal 1 maand, dit is welk veel niet weten ookal koop je een scooter/brommer voor 50 euro. de rechter heeft eens bepaald dat hoe dan ook het een rijdenend voertuig is, deze minimaal een maand moet kunnen rijden vandaar. :P
..en in de praktijk stelt die garantie dan meestal niet zoveel voor, men probeert er altijd onderuit te komen.

1JanV

Ongelezen bericht door 1JanV »

bartsscooterservice@
er is altijd wel een rede om te weren, maar als je eerlijk bent verkoop je goed spul waarvan je weet dat die het even langer doet. Op dit moment is iedereen zijn zakken aan het vullen om te overleven. de zwakken zullen vallen dan is het maar eens doordenken voor de conument "de dealer of het mannetje op de hoek"..

bartsscooterservice

1JanV schreef:bartsscooterservice@
er is altijd wel een rede om te weren, maar als je eerlijk bent verkoop je goed spul waarvan je weet dat die het even langer doet. Op dit moment is iedereen zijn zakken aan het vullen om te overleven. de zwakken zullen vallen dan is het maar eens doordenken voor de conument "de dealer of het mannetje op de hoek"..
Is zo.. maar men voelt zich beter als ze een glimmende showroom zien gevuld met scooters ipv het mannetje op de hoek ( locale garage ), niet lettende op de kwaliteit van de werkzaamheden, want wat moet je als leek? Ik heb laatst een oldtimer gekocht bij een adres in het westen, beste man had een geweldige verzameling wel onder het stof, maar de garantie dat het goed was en dat was ook zo bleek later. Hij vertelde dat hij vaak mensen over de vloer had die het niet vertrouwden omdat het vies was, ze kochten dan een zelfde auto ( soms zelfs slechter ) bij een andere oldtimer dealer met glimmende showroom voor het dubbele bedrag...

bartsscooterservice

1JanV schreef:bartsscooterservice@
Krijg ook vaak scooters binnen die dan door een andere dealer " gemaakt " of " onderhouden " zijn, waar mensen al honderden euro's aan uitgegeven hebben, het dan nog niet goed is, en je het alsnog goed kan maken, maar dan zitten ze vaak al moeilijk met de centen, omdat ze alles al bij die andere uitgegeven hebben, betalen gaat dan nog wel, maar je snapt wat ik bedoel...

Kreeg eens paar maanden terug een Yamaha Aerox binnen, die de beste mensen voor 750 aangeschaft hadden, en al voor bijna 800 euro aan versleuteld was en nog niet goed ! Echt gebeurd. Na controle bleek een complete motorblokrevisie nodig te zijn ! :| Het is toch ongeloofelijk..?

Zie hier hun reactie van Marktplaats:

Topservice! Vanaf maart tot november alleen maar ellende gehad met Aerox. Bart gebeld en hij heeft 'm helemaal uit elkaar gehaald en eigenlijk het geklungel van de vorige "reparateurs" opgelost. Echt een vakman met liefde voor z'n vak! Eindelijk een monteur gevonden die waarmaakt wat hij beloofd, en voor de prijs hoef je het niet te laten.

1JanV

Het gaat op dit moment alleen om snel zakken te vullen om eigenschulden af te lossen en hoe de consument straks er voor staat of voor die deur staat zien hun dan wel weer. Jammer genoeg worden ook de goede dealers afgebrand door het niet begrijpen of goed luisteren welk de dealer de conusment mededeelde.
Ik heb een gladde band meneer, een paar dagen geleden heb ik veel geld moeten betalen voor die band bij u, maar moet hem nu steeds oppompen wat een kl.. zaak zeg . conclusie? maar liefst twee spijkertjes in de band. De mensen begrijpen die logica niet dat je eerder een lekkenband kunt hebben dan een prijs in de loterij. Net als het niet meer willen starten er zijn wel 10 tallen redens van het niet meer willen starten maar de klant gaat er van uit dat het een en de zelfde probleem is dus als nel hang je als goed willende aan die schandpaal.

bartsscooterservice

1JanV schreef:Het gaat op dit moment alleen om snel zakken te vullen om eigenschulden af te lossen en hoe de consument straks er voor staat of voor die deur staat zien hun dan wel weer. Jammer genoeg worden ook de goede dealers afgebrand door het niet begrijpen of goed luisteren welk de dealer de conusment mededeelde.
Ik heb een gladde band meneer, een paar dagen geleden heb ik veel geld moeten betalen voor die band bij u, maar moet hem nu steeds oppompen wat een kl.. zaak zeg . conclusie? maar liefst twee spijkertjes in de band. De mensen begrijpen die logica niet dat je eerder een lekkenband kunt hebben dan een prijs in de loterij. Net als het niet meer willen starten er zijn wel 10 tallen redens van het niet meer willen starten maar de klant gaat er van uit dat het een en de zelfde probleem is dus als nel hang je als goed willende aan die schandpaal.
goede communicatie vooraf en achteraf is heel belangrijk. Als iemand bijv binnenkomt voor een beurt, maar je constateert dat de krukaslagers eigenlijk op zijn, beter van te voren laten weten, heb je het in ieder geval gezegd. Want stel hij loopt 2 weken na de beurt vast, krijg jij de schuld." ja, maar hij heeft net een beurt gehad bij u 2 weken terug "

1JanV

hahah kun je beter altijd van te voren zeggen zullen nu andere vertellen.kom je altijd onder de garantie uit. bij mijn jongen laten hun de klant het probleem voelen en zien, kost wel wat meer tijd maar je ramen blijven dan heel :P

bartsscooterservice

1JanV schreef:hahah kun je beter altijd van te voren zeggen zullen nu andere vertellen.kom je altijd onder de garantie uit. bij mijn jongen laten hun de klant het probleem voelen en zien, kost wel wat meer tijd maar je ramen blijven dan heel :P
haha, ja in het westen schijnen ze wel wat gevoeliger te zijn :lol:

Breure

Ongelezen bericht door Breure »

Vandaag mijn fiets mogen ophalen. Van Dijk is met een compromis gekomen. De kosten van de beurt (50,-) zijn in mindering gebracht. Tip: mocht je een conflict hebben met deze rijwielhandelaar vraag naar mevrouw.

De Redder

Ongelezen bericht door De Redder »

Ik hoor ook mensen klagen, echter ik heb nog nooit iets te klagen gehad over kees van dijk.

Maak duidelijke afspraken en zet ze op papier.

Gesloten