LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schadevergoeding bij storing?
Schadevergoeding bij storing?
Hallo,
Als KPN er een hele dag uit ligt is het dan mogelijk om een schadevergoeding te claimen? Hebben jullie hier ervaringen mee?
Als KPN er een hele dag uit ligt is het dan mogelijk om een schadevergoeding te claimen? Hebben jullie hier ervaringen mee?
Re: Schadevergoeding bij storing?
Mogelijk wel, maar je zal er niets mee opschieten.
Lees de voorwaarden er maar even op na. Ze zullen er meer dan een dag uit moeten liggen wil je voor een vergoeding in aanmerking komen.
Je hebt trouwens een dag niet kunnen bellen. Wat voor verschrikkelijke schade meen je dan geleden te hebben?
Lees de voorwaarden er maar even op na. Ze zullen er meer dan een dag uit moeten liggen wil je voor een vergoeding in aanmerking komen.
Je hebt trouwens een dag niet kunnen bellen. Wat voor verschrikkelijke schade meen je dan geleden te hebben?
Re: Schadevergoeding bij storing?
1 dag en dan wil je een schadevergoeding
Heb je een bedrijf ofzo??
Heb je een bedrijf ofzo??
Re: Schadevergoeding bij storing?
Als bedrijf kan dat mogelijk, maar die 99,9 procent uptime die ze normaliter garanderen binnen zulke bepalingen, wordt berekend over een heel jaar, niet over de werkuren binnen een werkweek die natuurlijk voor een bedrijf veel belangrijker zijn. Dus zelfs als zakelijke klant krijg je bij een dag niet automatisch een vergoeding.Frnca schreef:Hallo,
Als KPN er een hele dag uit ligt is het dan mogelijk om een schadevergoeding te claimen? Hebben jullie hier ervaringen mee?
Er was een wetsvoorstel/aanpassing van de telecomwet in de maak, waarin een compensatie bij storing genoemd werd, maar ik weet niet of dat al omgezet is in werkelijk wetgeving.
Re: Schadevergoeding bij storing?
En als bedrijf kan het natuurlijk ook alleen als je een (duurder) zakelijk abonnement hebt.
Re: Schadevergoeding bij storing?
Dat hangt ervan af wat voor contract je hebt. De meesten hebben een consumentencontract voor een consumentenprijs. Dan heb je denk ik geen recht op schadevergoeding.Frnca schreef:Als KPN er een hele dag uit ligt is het dan mogelijk om een schadevergoeding te claimen? Hebben jullie hier ervaringen mee?
Wil je dat wel, dan had je een zakelijk abonnement moeten nemen. Dat is veel duurder, maar dan heb je ook meer rechten. Als KPN bijvoorbeeld een uptime garandeert van 99,9% (ik noem maar wat) dan kun je ze ook bellen om drie uur 's nachts op zondagmorgen.
Er zijn echter hele volksstammen die een consumentenprijs betalen, maar een service verwachten die hoort bij een zakelijk abonnement. Dat gaat niet, je krijgt waarvoor je betaalt.
Re: Schadevergoeding bij storing?
Dan krijg je hoogstens nog alleen dat deel terug van je abonnement wat je niet hebt kunnen gebruiken, dus ~1/30e van je maandbedrag.Ze zullen er meer dan een dag uit moeten liggen wil je voor een vergoeding in aanmerking komen.
Re: Schadevergoeding bij storing?
bprosman schreef:Dan krijg je hoogstens nog alleen dat deel terug van je abonnement wat je niet hebt kunnen gebruiken, dus ~1/30e van je maandbedrag.Ze zullen er meer dan een dag uit moeten liggen wil je voor een vergoeding in aanmerking komen.
Beter iets dan niets
Bij kpn kan je het wel vergeten TS.
Re: Schadevergoeding bij storing?
En als bijvoorbeeld van een 3 in 1 alleen de telefoon niet werkt, moet je je maandprijs ook nog delen door 3, en daar 1/30 van nemen. Tel uit je winstbprosman schreef:Dan krijg je hoogstens nog alleen dat deel terug van je abonnement wat je niet hebt kunnen gebruiken, dus ~1/30e van je maandbedrag.Ze zullen er meer dan een dag uit moeten liggen wil je voor een vergoeding in aanmerking komen.
Re: Schadevergoeding bij storing?
Wat voor schade heb je dan precies opgelopen als ik vragen mag?
Je kunt het sowieso vergeten hoor. Lees de voorwaarden maar na; KPN heeft 5 dagen de tijd om een storing op te lossen. Bovendien hebben veel mensen een consumenten product afnemen en deze dan als zakelijk gebruiken voor hun huis-tuin en keuken webshopje. Tjah dan heb je dus gewoon pech want je kunt niet verwachten dat je minder betaalt maar wel van de zakelijke voordelen kunt profiteren.
Je kunt het sowieso vergeten hoor. Lees de voorwaarden maar na; KPN heeft 5 dagen de tijd om een storing op te lossen. Bovendien hebben veel mensen een consumenten product afnemen en deze dan als zakelijk gebruiken voor hun huis-tuin en keuken webshopje. Tjah dan heb je dus gewoon pech want je kunt niet verwachten dat je minder betaalt maar wel van de zakelijke voordelen kunt profiteren.