LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ING BANK Buitenlandse afschrijvingen
ING BANK Buitenlandse afschrijvingen
Ruim 2 jaar geleden was in Buenos Aires, Argentinie op vakantie met een aantal vrienden.
Ik had zelf al wat geld bij dat gewoon kon wisselen bij de bank. Uiteindelijk had ik natuurlij extra geld nodig om de rest van de vakantie te kunnen overleven.
Bij de CitiBank heb ik geprobeerd 500 euro te pinnen met mij Creditcard. Opname werd geannuleerd en ik kreeg een melding dat het geld niet opgenomen was. Maar was 100% zeker dat ik nog geld op mijn rekening had. Even dacht ik dat het geld niet opgenomen kon worden omdat het misschien een te hoog bedrag was. Meeste banken geven je de mogelijkheid om maximaal 250/300 te binnen in het buitenland was mij nog bijgebeleven.
Dus vervolgens weer geprobeerd, dit keer met 300 euro. Weer het zelfde probleem. Ik had niet de mogelikheid om een bonnetje uit te printen van de "trasnactie".
Eenmaal terug in Nederland: 800 euro afgeschreven van mijn rekening!
Heen en weer gebeld, brieven verstuurd etc. De 800 euro zou ondervoorbehoud terug worden gestort. De ING zou een onderzoek doen naar de "transactie".
Ruim 2 maanden later kreeg ik een brief met verschillende bijlagen waaruit bleek dat ik toch deze 800 euro had gepint en had gekregen. Het geld werd weerd terug geboekt van mijn rekening.
WOEDEND was ik. Nu ik het schrijf, ben ik nog steeds woedend. Het geld heb ik nooit gekregen, zelfs nog gewacht bij de automaat en er kwam niks uit.
Bellen en schrijven had geen zin meer, ze houden nou eenmaals "bewijs" dat het geld daadwerkelijk uitgekeerd was.
Nu ben ik bij de Rabobank. Ik wil niet zeggen dat het een beter bedrijf is, maar na zo iets vertrouw ik de ING niet meer. Bastaards.
Ik had zelf al wat geld bij dat gewoon kon wisselen bij de bank. Uiteindelijk had ik natuurlij extra geld nodig om de rest van de vakantie te kunnen overleven.
Bij de CitiBank heb ik geprobeerd 500 euro te pinnen met mij Creditcard. Opname werd geannuleerd en ik kreeg een melding dat het geld niet opgenomen was. Maar was 100% zeker dat ik nog geld op mijn rekening had. Even dacht ik dat het geld niet opgenomen kon worden omdat het misschien een te hoog bedrag was. Meeste banken geven je de mogelijkheid om maximaal 250/300 te binnen in het buitenland was mij nog bijgebeleven.
Dus vervolgens weer geprobeerd, dit keer met 300 euro. Weer het zelfde probleem. Ik had niet de mogelikheid om een bonnetje uit te printen van de "trasnactie".
Eenmaal terug in Nederland: 800 euro afgeschreven van mijn rekening!
Heen en weer gebeld, brieven verstuurd etc. De 800 euro zou ondervoorbehoud terug worden gestort. De ING zou een onderzoek doen naar de "transactie".
Ruim 2 maanden later kreeg ik een brief met verschillende bijlagen waaruit bleek dat ik toch deze 800 euro had gepint en had gekregen. Het geld werd weerd terug geboekt van mijn rekening.
WOEDEND was ik. Nu ik het schrijf, ben ik nog steeds woedend. Het geld heb ik nooit gekregen, zelfs nog gewacht bij de automaat en er kwam niks uit.
Bellen en schrijven had geen zin meer, ze houden nou eenmaals "bewijs" dat het geld daadwerkelijk uitgekeerd was.
Nu ben ik bij de Rabobank. Ik wil niet zeggen dat het een beter bedrijf is, maar na zo iets vertrouw ik de ING niet meer. Bastaards.
Re: ING BANK Buitenlandse afschrijvingen
En lucht het op? En "bastaards"? Ben je wel goed?
Re: ING BANK Buitenlandse afschrijvingen
Ruim 2 jaar geleden?
Diegene die na jou kwam zal best wel blij zijn geweest met dat geld.
Diegene die na jou kwam zal best wel blij zijn geweest met dat geld.
Re: ING BANK Buitenlandse afschrijvingen
En dit schrijf je nu 2 jaar later hier op dit forum?
Wat heeft ING Bank trouwens verkeerd gedaan? Je geeft aan bij CITIBANK te hebben getracht te pinnen. ING vraagt gegevens op bij CITIBANK en CITIBANK heeft blijkbaar aangegeven dat er wel degelijk geld uit de automaat is gekomen. Wat kan de ING dan nog verder doen?
Ik heb overigens ooit eens iets soortgelijks gehad in Oostenrijk. Terwijl ik aan het pinnen was gaf het pinapparaat opeens een storing en werd de transactie afgebroken. Het apparaat was vervolgens buiten bedrijf. Teruggekomen in NL bleek het bedrag toch afgeschreven te zijn. Onderzoek gedaan door ABN AMRO. Daaruit bleek ook dat volgens hun het bedrag gewoon was opgenomen. Destijds hebben ze gezien het bedrag (iets van € 100) coulance toegepast.
Wat heeft ING Bank trouwens verkeerd gedaan? Je geeft aan bij CITIBANK te hebben getracht te pinnen. ING vraagt gegevens op bij CITIBANK en CITIBANK heeft blijkbaar aangegeven dat er wel degelijk geld uit de automaat is gekomen. Wat kan de ING dan nog verder doen?
Ik heb overigens ooit eens iets soortgelijks gehad in Oostenrijk. Terwijl ik aan het pinnen was gaf het pinapparaat opeens een storing en werd de transactie afgebroken. Het apparaat was vervolgens buiten bedrijf. Teruggekomen in NL bleek het bedrag toch afgeschreven te zijn. Onderzoek gedaan door ABN AMRO. Daaruit bleek ook dat volgens hun het bedrag gewoon was opgenomen. Destijds hebben ze gezien het bedrag (iets van € 100) coulance toegepast.
Re: ING BANK Buitenlandse afschrijvingen
2 jaar gelden was ik niet actief op het forum. Ik zag het kopje "banken" staan en moest er aan denken.Rim69 schreef:Ruim 2 jaar geleden?
Diegene die na jou kwam zal best wel blij zijn geweest met dat geld.
Het ding is, dat niemand na mijn het geld heeft kunnen krijgen, want na mij heeft een vriend van mij geld gepint, zonder problemen.
ING had ook coulanter kunnen zijn gezien het bedrag:)tufima schreef:En dit schrijf je nu 2 jaar later hier op dit forum?
Wat heeft ING Bank trouwens verkeerd gedaan? Je geeft aan bij CITIBANK te hebben getracht te pinnen. ING vraagt gegevens op bij CITIBANK en CITIBANK heeft blijkbaar aangegeven dat er wel degelijk geld uit de automaat is gekomen. Wat kan de ING dan nog verder doen?
Ik heb overigens ooit eens iets soortgelijks gehad in Oostenrijk. Terwijl ik aan het pinnen was gaf het pinapparaat opeens een storing en werd de transactie afgebroken. Het apparaat was vervolgens buiten bedrijf. Teruggekomen in NL bleek het bedrag toch afgeschreven te zijn. Onderzoek gedaan door ABN AMRO. Daaruit bleek ook dat volgens hun het bedrag gewoon was opgenomen. Destijds hebben ze gezien het bedrag (iets van € 100) coulance toegepast.
Re: ING BANK Buitenlandse afschrijvingen
Waarom? Je probleem is ontstaan bij een geldautomaat van de Citybank en moet de ING daarvoor opdraaien? Ik vind je wel erg naief.Sabje_a schreef: ING had ook coulanter kunnen zijn gezien het bedrag:)
Re: ING BANK Buitenlandse afschrijvingen
Voor 800 euro zullen ze coulance niet toepassen denk ik nee!Sabje_a schreef: ING had ook coulanter kunnen zijn gezien het bedrag:)
Re: ING BANK Buitenlandse afschrijvingen
Het is een samenwerking tussen twee banken. Of het gaat om CityBank of de ING Bank, doet er voor mij niet toe. Mij gaat het er om hoe ik ben behandeld en dat ik maar genoegen moest nemen met een aantal bijlagen in het Spaans.
En daarnaast, ik deel hier mijn ervaring. Als het jou niet aanstaat, dan vermeld je dat en hoef je er ook niet verder op in. Ik ben niet hier om mensen weg te jagen bij de ING.
En daarnaast, ik deel hier mijn ervaring. Als het jou niet aanstaat, dan vermeld je dat en hoef je er ook niet verder op in. Ik ben niet hier om mensen weg te jagen bij de ING.
Re: ING BANK Buitenlandse afschrijvingen
Nee natuurlijk niet. Daarom deel je die ervaring pas 2 jaar later, vermeld je dat je er zelf weg bent en noem je ze bastaards.Sabje_a schreef: En daarnaast, ik deel hier mijn ervaring. Als het jou niet aanstaat, dan vermeld je dat en hoef je er ook niet verder op in. Ik ben niet hier om mensen weg te jagen bij de ING.
Re: ING BANK Buitenlandse afschrijvingen
Inderdaad, met hetgeen je hier neergekalkt hebt jaag niemand weg bij de ING. Nee hoor, je bent niet naief. Je bent heel erg naief.Sabje_a schreef:Het is een samenwerking tussen twee banken. Of het gaat om CityBank of de ING Bank, doet er voor mij niet toe. Mij gaat het er om hoe ik ben behandeld en dat ik maar genoegen moest nemen met een aantal bijlagen in het Spaans.
En daarnaast, ik deel hier mijn ervaring. Als het jou niet aanstaat, dan vermeld je dat en hoef je er ook niet verder op in. Ik ben niet hier om mensen weg te jagen bij de ING.
Re: ING BANK Buitenlandse afschrijvingen
Beetje vreemd jouw verhaal. Je kunt slechts 400 euro per dag pinnen met je creditcard.
Dus onmogelijk dat dit geld wel is afgeboekt. Als je een te hoog bedrag wil pinnen wordt
het bedrag niet afgeboekt. Wel geweigerd bij de automaat.
Dus onmogelijk dat dit geld wel is afgeboekt. Als je een te hoog bedrag wil pinnen wordt
het bedrag niet afgeboekt. Wel geweigerd bij de automaat.
Re: ING BANK Buitenlandse afschrijvingen
dhc schreef:En lucht het op? En "bastaards"? Ben je wel goed?
Re: ING BANK Buitenlandse afschrijvingen
Ben jij wel goed?
Re: ING BANK Buitenlandse afschrijvingen
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt een paar maanden geleden. Ik was in april op reis in Bolivia en heb op 3 april in La Paz bij veel verschillende automaten 150 euro proberen te pinnen. Elke keer zei de automaat echter dat er niet genoeg saldo op mijn rekening stond, wat nooit waar kon zijn, want ik had nog ruim 1000 euro. Het lukte mij dus bij geen enkele bank om te pinnen. De volgende dag probeerde ik het weer bij een van de banken en toen lukte het opeens wel in één keer.
Een week later controleerde ik mijn afschriften en toen zag ik dat er dus 3 april 3 maal 150 euro van mijn rekening was afgeschreven, 3 keer binnen een uur. Ik was natuurlijk erg geschrokken, vooral omdat ik dat geld dringend nodig had omdat ik nog een maand aan het reizen was.
Ik heb heel veel telefoontjes moeten plegen om mijn geld, pas na 2 maanden, voorwaardelijk terug te krijgen op mijn rekening. Ik had maar het geluk dat ik wat geld kon lenen van mijn moeder, anders had ik gewoon zonder geld gezeten in het buitenland. Elke keer dat ik de klantenservice sprak werd mij wat anders verteld, de ene keer vertelden ze me dat er een onderzoek onmiddelijk werd gestart, een paar dagen later toen ik terug belde werd mij gezegd dat ik eerst een kopie van mijn afschriften door mijn moeder naar de ING moest laten sturen en toen ik eenmaal thuis was en nog niks had gehoord werd mij verteld dat de afschriften alleen geldig waren met mijn handtekening er onder. Ja, zeg dat dan meteen!
Dus na twee maanden kreeg ik het geld eindelijk terug, dacht ik. Totdat ik afgelopen vrijdag een brief kreeg waarin stond dat het resultaat van het onderzoek negatief is (het geld is volgens ING toch wel uit de automaat gekomen) en dat het totale bedrag van 453,36 euro gewoon weer van mijn rekening wordt gehaald. Het enige wat ik nog kan doen is contact opnemen met de directie, wat ik zeker ga doen.
Dus even voor de duidelijkheid, de plaatser van het eerste bericht is niet gek, het ligt hier degelijk ook aan de ING en niet alleen aan de buitenlandse bank. Het is wel heel vreemd dat alle banken precies op 3 april mijn transacties niet wilden voldoen terwijl mijn engelse vrienden wel gewoon die dag geld uit de muur konden halen. 3 april was toevallig ook de dag dat er een grote storing was bij ING, ik dacht dat het misschien daar ook nog aan zou kunnen liggen.
Sabje, ik sta achter je!
Een week later controleerde ik mijn afschriften en toen zag ik dat er dus 3 april 3 maal 150 euro van mijn rekening was afgeschreven, 3 keer binnen een uur. Ik was natuurlijk erg geschrokken, vooral omdat ik dat geld dringend nodig had omdat ik nog een maand aan het reizen was.
Ik heb heel veel telefoontjes moeten plegen om mijn geld, pas na 2 maanden, voorwaardelijk terug te krijgen op mijn rekening. Ik had maar het geluk dat ik wat geld kon lenen van mijn moeder, anders had ik gewoon zonder geld gezeten in het buitenland. Elke keer dat ik de klantenservice sprak werd mij wat anders verteld, de ene keer vertelden ze me dat er een onderzoek onmiddelijk werd gestart, een paar dagen later toen ik terug belde werd mij gezegd dat ik eerst een kopie van mijn afschriften door mijn moeder naar de ING moest laten sturen en toen ik eenmaal thuis was en nog niks had gehoord werd mij verteld dat de afschriften alleen geldig waren met mijn handtekening er onder. Ja, zeg dat dan meteen!
Dus na twee maanden kreeg ik het geld eindelijk terug, dacht ik. Totdat ik afgelopen vrijdag een brief kreeg waarin stond dat het resultaat van het onderzoek negatief is (het geld is volgens ING toch wel uit de automaat gekomen) en dat het totale bedrag van 453,36 euro gewoon weer van mijn rekening wordt gehaald. Het enige wat ik nog kan doen is contact opnemen met de directie, wat ik zeker ga doen.
Dus even voor de duidelijkheid, de plaatser van het eerste bericht is niet gek, het ligt hier degelijk ook aan de ING en niet alleen aan de buitenlandse bank. Het is wel heel vreemd dat alle banken precies op 3 april mijn transacties niet wilden voldoen terwijl mijn engelse vrienden wel gewoon die dag geld uit de muur konden halen. 3 april was toevallig ook de dag dat er een grote storing was bij ING, ik dacht dat het misschien daar ook nog aan zou kunnen liggen.
Sabje, ik sta achter je!
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 14 nov 2006 06:42
Re: ING BANK Buitenlandse afschrijvingen
Wat vreselijk om hierover al drie meldingen te hebben gelezen. Ik dacht dat ik een van de weinigen was die dit is overkomen en het kon dus kennelijk nog slechter aflopen.
Ik heb in 3 van de 4 gevallen mijn geld teruggekregen, maar bij die drie keren ging het om een flink bedrag. Nadat ik dit bedrag "kwijt" was, moest ik geld lenen en dan pas leer je je echte vrienden kennen. Zou jij je vrienden zomaar even 500 euro lenen? Ik had dit geld direct nodig, maar volgens de noodlijn was alles mijn eigen schuld en probleem.
In een ander geval werd een geldopname geweigerd. Ik dacht, dan ga ik wel naar die andere die er naast staat. Bij bekijken van mijn actuele saldo was ik het bedrag twee keer kwijt. Ik wacht ALTIJD netjes totdat alle mechanische delen van het ATM uitgerold en weer gereset is voordat ik wegloop, ook bij weigeringen en ook al voor 20E, het lijkt me stug dat als je niks hoort "rollen" dat er schijnbaar ineens geld in de gesloten lade zit.
Ik vermoed dan ook een soort van..eh..complot.
Het is erg zuur dat jullie je geld zijn kwijtgeraakt. Als dan gewoon iedereen de schuld wordt gegeven, is dat naast stelen ook nog liegen.
Wat voor mogelijkheden heb je dan om nog veilig geld op te nemen in het buitenland? Zie je jezelf al met 1000 euro op zak door de immigratie gaan, krijg je ook nog wat aan de stok als je dat niet inklaart. Moet er niet aan denken.
overigens was de vierde keer een dubieus geval waarin ik het vermoeden heb dat een dubbel afgeschreven bedrag uit mijn overzicht verdween, maar dat mijn saldo niet werd hersteld. Ik heb daarna nog geprobeerd te bellen, maar werd voor gek verklaart. Als het er niet staat heb je geen bewijs, in zo'n geval kun je niet anders dan het maar op te geven.. ging heel gelukkig niet om een enorm bedrag.
Ik heb in 3 van de 4 gevallen mijn geld teruggekregen, maar bij die drie keren ging het om een flink bedrag. Nadat ik dit bedrag "kwijt" was, moest ik geld lenen en dan pas leer je je echte vrienden kennen. Zou jij je vrienden zomaar even 500 euro lenen? Ik had dit geld direct nodig, maar volgens de noodlijn was alles mijn eigen schuld en probleem.
In een ander geval werd een geldopname geweigerd. Ik dacht, dan ga ik wel naar die andere die er naast staat. Bij bekijken van mijn actuele saldo was ik het bedrag twee keer kwijt. Ik wacht ALTIJD netjes totdat alle mechanische delen van het ATM uitgerold en weer gereset is voordat ik wegloop, ook bij weigeringen en ook al voor 20E, het lijkt me stug dat als je niks hoort "rollen" dat er schijnbaar ineens geld in de gesloten lade zit.
Ik vermoed dan ook een soort van..eh..complot.
Het is erg zuur dat jullie je geld zijn kwijtgeraakt. Als dan gewoon iedereen de schuld wordt gegeven, is dat naast stelen ook nog liegen.
Wat voor mogelijkheden heb je dan om nog veilig geld op te nemen in het buitenland? Zie je jezelf al met 1000 euro op zak door de immigratie gaan, krijg je ook nog wat aan de stok als je dat niet inklaart. Moet er niet aan denken.
overigens was de vierde keer een dubieus geval waarin ik het vermoeden heb dat een dubbel afgeschreven bedrag uit mijn overzicht verdween, maar dat mijn saldo niet werd hersteld. Ik heb daarna nog geprobeerd te bellen, maar werd voor gek verklaart. Als het er niet staat heb je geen bewijs, in zo'n geval kun je niet anders dan het maar op te geven.. ging heel gelukkig niet om een enorm bedrag.
Re: ING BANK Buitenlandse afschrijvingen
Mijn schoonouders hebben hetzelfde meegemaakt in het buitenland: transactie werd geweigerd terwijl ik daarvoor wel kon pinnen uit dezelfde automaat (beiden met ING pas). Bleek dat er een storing was bij de bank in het buitenland.
Ook zij hebben even moeten wachten op de ING om het uit te zoeken, maar kregen uiteindelijk bericht dat het een storing was bij de buitenlandse bank en dat de automaat inderdaad geen geld had uitgekeerd, dus kregen ze dit teruggestort.
Ik denk dat het dan ook afhangt van wat de buitenlandse banken aan ING melden, en niet zo zeer ligt aan de ING zelf.
Ook zij hebben even moeten wachten op de ING om het uit te zoeken, maar kregen uiteindelijk bericht dat het een storing was bij de buitenlandse bank en dat de automaat inderdaad geen geld had uitgekeerd, dus kregen ze dit teruggestort.
Ik denk dat het dan ook afhangt van wat de buitenlandse banken aan ING melden, en niet zo zeer ligt aan de ING zelf.
Re: ING BANK Buitenlandse afschrijvingen
de ING doet niet veel meer dan de boodschap van de citybank doorsturen.Sabje_a schreef:Het is een samenwerking tussen twee banken. Of het gaat om CityBank of de ING Bank, doet er voor mij niet toe. Mij gaat het er om hoe ik ben behandeld en dat ik maar genoegen moest nemen met een aantal bijlagen in het Spaans.
En daarnaast, ik deel hier mijn ervaring. Als het jou niet aanstaat, dan vermeld je dat en hoef je er ook niet verder op in. Ik ben niet hier om mensen weg te jagen bij de ING.
met uw klacht moet u dus bij de citybank zijn.
de ING is ook geen vertaalbureau.
als u die bijlagen wilt lezen, zult u ze zelf moeten vertalen.
Re: ING BANK Buitenlandse afschrijvingen
Pinnen in het buitenland klinkt allemaal simpel. Technisch en administratief een complex verhaal.
Het lijkt dat er een rechtstreekse verbinding is met uw bank. Dit is niet altijd zo. Het kan dus gebeuren dat je geen geld op je rekening hebt en toch geld krijgt uit de buitenlandse betaalautomaat of andersom. De banken maken gebruik van controle lijsten waarop dagelijks de saldo's worden doorgegeven. Wanneer deze niet actueel is.. bijv door een storing.. kan het gebeuren dat je geen geld krijgt. of wel.
Gelukkig is er een eindcontrole.. zoals hoeveel geld is opgevraagd en hoeveel geld is contant uitbetaald bij de ATM Dus als een transactie is afgebroken tijdens het pinnen. is wel de opdracht verstuurd schrijf geld van MIJN rekening maar door de storing geen bevestiging -definitief contant uitbetaald. Hierdoor onstaat een cash verschil in de automaat.
Vaak wordt dit automatisch opgelost en zie je dit direct terug op je bankafschrift.. En met name bij 'tropische landen' werkt het via het Piep systeem -- Klant klaagt dan reageert de buitenlandse bank. Dit gebeurd via jouw bank. die start een onderzoek en vraagt de transactiegegevens op -copie van de bonnen- . De machine bevast zowel een digitaal log en een papieren log. soort kassa bon maar dan valle transacties.
Met als resultaat terugboeking./ correctie.. kan soms lang duren.
In Nederland kan je de transactie controle uitproberen bij de NS betaalautomaat.
bijv opladen ovchip met pin .. je onderbreekt de transactie door na het pinnen je ovchip niet voor de scanner te houden.. met als resultaat 2 transacties op je bankafschrift..
Beste advies .. bij thuiskomst altijd je bankafschriften controleren en je bestedingen onderweg goed bijhouden.. (zeker met
Het lijkt dat er een rechtstreekse verbinding is met uw bank. Dit is niet altijd zo. Het kan dus gebeuren dat je geen geld op je rekening hebt en toch geld krijgt uit de buitenlandse betaalautomaat of andersom. De banken maken gebruik van controle lijsten waarop dagelijks de saldo's worden doorgegeven. Wanneer deze niet actueel is.. bijv door een storing.. kan het gebeuren dat je geen geld krijgt. of wel.
Gelukkig is er een eindcontrole.. zoals hoeveel geld is opgevraagd en hoeveel geld is contant uitbetaald bij de ATM Dus als een transactie is afgebroken tijdens het pinnen. is wel de opdracht verstuurd schrijf geld van MIJN rekening maar door de storing geen bevestiging -definitief contant uitbetaald. Hierdoor onstaat een cash verschil in de automaat.
Vaak wordt dit automatisch opgelost en zie je dit direct terug op je bankafschrift.. En met name bij 'tropische landen' werkt het via het Piep systeem -- Klant klaagt dan reageert de buitenlandse bank. Dit gebeurd via jouw bank. die start een onderzoek en vraagt de transactiegegevens op -copie van de bonnen- . De machine bevast zowel een digitaal log en een papieren log. soort kassa bon maar dan valle transacties.
Met als resultaat terugboeking./ correctie.. kan soms lang duren.
In Nederland kan je de transactie controle uitproberen bij de NS betaalautomaat.
bijv opladen ovchip met pin .. je onderbreekt de transactie door na het pinnen je ovchip niet voor de scanner te houden.. met als resultaat 2 transacties op je bankafschrift..
Beste advies .. bij thuiskomst altijd je bankafschriften controleren en je bestedingen onderweg goed bijhouden.. (zeker met