LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Phone House slechte garantie afhandeling

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
john33
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jan 2010 20:32

Phone House slechte garantie afhandeling

Ongelezen bericht door john33 »

Ik heb16 november 2012 een nieuwe, simlockvrije smartphone gekocht bij de Phone House.
Helaas, na 6 weken een defect in het toestel, kon het toestel nog wel gebruiken maar bellen was een probleem qua geluid.
Dus 1ste week 2013 ingeleverd met klacht bij de Phone House.
Daar werd gezegd dat een dergelijke reparatie 21 werkdagen zou duren.

Na 5 weken maar eens contact opgenomen met de Phone House.... want nog geen reactie vanuit hun over mijn telefoon.
Men vond ook dat het lang duurde, er zou contact met de repair service worden opgenomen en een terug bel afspraak zou worden genoteerd.
De volgende dag.... geen bericht, dus einde vd dag weer zelf gebeld, nee nog geen antwoord, hij zou de volgende dag meteen bellen en iets laten weten.
Inderdaad, de volgende dag terug gebeld, midden op de dag, maar ik was aan het werk, kan gebeuren.
Ik heb tussen 14:00 en 18:00 8x gebeld naar de Phone house !!!! pas de laatste keer werd er opgenomen !!! met een excuus dat het druk was........

Het antwoord was dat het nog 1 week zou duren voordat mij Smartphone terug was.
Maar, wat hij ook kon doen was mij een waardebon geven welke een 23% lagere waarde had dan de aanschafprijs van het toestel !!!!! in mijn ogen belachelijk...
Ik hoefde maar een klein bedrag bij te leggen en dat had ik diezelfde week weer een nieuwe smartphone.

Dat is toch niet meer normaal lijkt me ?
Je koopt een nieuw toestel, dat heeft een defect buiten mijn schuld, en na 6 weken moet ik geld bijleggen om een ander toestel te kopen ?
Waar blijft de garantie dan ?
Ik geef ze nog de kans om het toestel deze week retour te laten krijgen, gerepareerd en wel, anders ga ik me verdiepen in het consumentenrecht.
Het is toch niet normaal dat een klant zo wordt behandeld met een product dat na 6 weken al defect raakt en daarna moet de klant nog bijbetalen ook ????
"de hartelijke service van de Phone House" , ammehoela....
Op emails reageren ze ook niet tot nu toe....

belkostenwijzer
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jul 2012 15:27
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Phone House slechte garantie afhandeling

Ongelezen bericht door belkostenwijzer »

Beste,

Wat naar om te horen dat je toestel al 6 weken weg is. Hebben ze ook wat meer informatie gegeven waarom het toestel zolang weg is? 21 dagen is vaak een indicatie die ze geven. Maar wanneer er onderdelen besteld moeten worden die niet op voorraad zijn kan het langer duren.

Het is inderdaad niet netjes dat er 23% afwaardering word gedaan wanneer je binnen die week een toestel wilt. Dit is waarschijnlijk een actie die vanuit the phone house zelf word uitgevoerd.

Wat voor een toestel is het trouwens? Per toestel zit namelijk een uiteindelijke reparatie duur aan vast. Wellicht dat het wel binnen 21 dagen gerepareerd moet worden. Dan kan je bij het reparatie centrum aangeven dat het te lang is. Dan mag je op dat moment eisen gaan stellen.

Groet, Belkostenwijzer

john33
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 jan 2010 20:32

Re: Phone House slechte garantie afhandeling

Ongelezen bericht door john33 »

Het betreft een Sony Xperia Tipo.

Vandaag is de status veranderd op de repair pagina vd Phone House.
Zeer waarschijnlijk heb ik het toestel volgende week weer terug.

Blijft het feit dat de klantenservice vd Phone House zeeeeeeer slecht bereikbaar is.
Ik heb 3x gemaild, 2x een automatische reactie terug gehad dat de mail is doorgestuurd naar de juiste afdeling.
Nadat ik de laatste keer replyde op dat antwoord komt er 2 dagen later een reactie dat de klacht in behandeling is en ze er zsm op terug komen.

Ik had de brief ter ontbinding van het koopcontract vandaag al in de tas zitten.
Maar goed, eens kijken hoe dit afloopt volgende week.

timo716
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jan 2014 21:15

Re: Phone House slechte garantie afhandeling

Ongelezen bericht door timo716 »

Wow best lullig,

Heb nu ook problemen met phonehouse.
ben al 5 keer geweest met klachten en maar 1 klacht is verholpen.

nu beweren hun steeds dat ik geen verzekering heb op de gsm dus dat alle schade en problemen ook aan het toestel zelf zeg maar.
niet door een val oid. buiten de garantie valt het is echt irriterend.

succes en sterkte ;)

Gesloten