LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OXXIO SLIMME METERS OVERGENOMEN DOOR STEDIN

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Olaf78

OXXIO SLIMME METERS OVERGENOMEN DOOR STEDIN

Ongelezen bericht door Olaf78 »

Vandaag kreeg ik te horen dat de OXXIO slimme meters op 1-1-2012 zijn overgenomen door Stedin en dat vanaf die datum deze oxxio slimme meters ineens geen slimme meters meer zijn, maar gewone normale meters! Stedin heeft alle meters overgekocht, maar niet de oxxio software om ze uit te kunnen lezen, waardoor ze nu gewone meters zijn geworden.

Stedin heeft hiervoor een oplossing bedacht. Ze gaan hun pas aangekochte (en vaak ook vrij recent bij de klant geplaatste) oxxio meters allemaal vervangen! En wel voor... de STEDIN SLIMME METER!

Hierdoor heb ik dus in 5 jaar tijd, 3 nieuwe energiemeters!

Ik kwam hier achter, doordat ik afgelopen november overgestapt ben naar de NUON en er ineens maffe dingen gebeurde met m'n rekening en meterstanden. Mijn meters leven nu in een periode die volgens de eindafrekening van m'n vorige provider al lang zijn overschreden en dus al betaald :p Kortom, aan het eind van dit jaar krijg ik veel geld terug. Heel fijn, maar...

Waarom zou ik me hier zo nu zo druk om maken. Nou, omdat stedin een landelijke operatie gaat uitvoeren waarbij duizenden (pas) geinstalleerde oxxio meters gewoon weer vervangen gaan worden. En die kosten (meter, vrije ochtend opnemen, monteur) betalen wij indirect weer! Ik heb liever dat Stedin de software overkoopt van oxxio! Het heeft namelijk prima gewerkt! If it ain't broke, don't fix it!

Wie heeft er ook deze ervaringen met stedin / oxxio meters?

stofzuigertje

Re: OXXIO SLIMME METERS OVERGENOMEN DOOR STEDIN

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De Oxxio meters zijn alleen door hun uit te lezen.

De huidige generatie digitale worden door Uw netbeheerder geplaatst en zijn door hun uit te lezen.
Elke aanbieder, maakt niet uit wie kan dan alles zien en langzaam zal geheel Nederland ze krijgen.

De Oxxio meters voldoen niet en moeten dus weg.
Ook oude en/of matig werkende worden eerder vervangen.

Maar ook bezitters van zonnepanelen zullen deze eerder krijgen wegens Salderen en de info, en de geleverde stroom kan als je een grijs contract hebt doorverkocht worden als groen.
Hoewel groene stroom nu goedkoop is leverde dit wel geld op.
Ook kunnen ze dan zien of er geleverd word en hoeveel.

Daarom krijgen bepaalde groepen zoals ook Uw Oxxio meter voorrang bij vervangen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan de slimme meter gewoon weigeren: http://www.consuwijzer.nl/energie/energ ... r-weigeren

Wel zo slim!

Olaf78

Ongelezen bericht door Olaf78 »

stofzuigertje schreef:De Oxxio meters zijn alleen door hun uit te lezen.

De huidige generatie digitale worden door Uw netbeheerder geplaatst en zijn door hun uit te lezen.
Elke aanbieder, maakt niet uit wie kan dan alles zien en langzaam zal geheel Nederland ze krijgen.

De Oxxio meters voldoen niet en moeten dus weg.
Ook oude en/of matig werkende worden eerder vervangen.

Maar ook bezitters van zonnepanelen zullen deze eerder krijgen wegens Salderen en de info, en de geleverde stroom kan als je een grijs contract hebt doorverkocht worden als groen.
Hoewel groene stroom nu goedkoop is leverde dit wel geld op.
Ook kunnen ze dan zien of er geleverd word en hoeveel.

Daarom krijgen bepaalde groepen zoals ook Uw Oxxio meter voorrang bij vervangen.
Het is toch kolder! Ik had een prima functionerende oxxio slimme meter. Precies wat ik wilde. Leg mij maar uit, waarom ze nu ineens niet meer voldoen! Ze tellen, ze zijn slim... alleen heeft Oxxio hun hele klantenbestand moeten verkopen aan de netbeheerders! En DIE wilde de bijbehorende oxxio software niet meekopen, waardoor ze de netbeheerders ze niet kunnen uitlezen! Blijft kolder dat een goed werkend systeem, nu weer vervangen moet worden! Zonde van het publiek geld dat hierin weer verdwijnt!

Gesloten