LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VGZ vergoed geen plastische chirurgie BELACHELIJK!!!

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
visje-36

VGZ vergoed geen plastische chirurgie BELACHELIJK!!!

Ongelezen bericht door visje-36 »

Mijn dochter van 15 jaar moet geopereerd worden op medische indicatie door de plastisch chirurg.
Ik laat me verder niet teveel uit over details, maar de dames onder ons zouden hier niet graag aan geopereerd willen worden.Zij heeft er dermate hinder van dat het haar dagelijks functioneren beïnvloed.

Na eerst een afwijzing te hebben gekregen en na een telefoontje, kwam men erachter dat de aanvraag van de chirurg kwijt was.Men had het dus als cosmetisch in de computer gezet.
Alles opnieuw opgestuurd met een aanvraag tot heroverweging met de papieren van de chirurg er opnieuw bij.

Nu net een telefoontje gehad met een hele uitleg over hoe en waarom, en krijg het dus niet vergoed.
Alleen als het uiterlijk is (dus in mijn ogen wel cosmetisch) of als ze het na een bevalling er aan over heeft gehouden.Nou belachelijk!!

Ik moet het dus zelf betalen, wat ik niet kan, omdat ik alleen ben met 2 kinderen.

Waar betaal ik nog premie voor eigenlijk???

Hoera voor VGZ, je betaald hartstikke veel aan premie en nog wordt er niks vergoed. :twisted:

Nou plastische chirurgie bij een kind van 15 is niet cosmetisch hoor!!!
Volgend jaar gauw overstappen naar een ander en ik ga meer mensen dit advies geven.

Dit is niet klantvriendelijk van VGZ!!!

Heeft iemand een idee of er nog een andere weg is die ik kan bewandelen om dit wel vergoed te krijgen??? :?: :?: :?: :?:

nevermind

Re: VGZ vergoed geen plastische chirurgie BELACHELIJK!!!

Ongelezen bericht door nevermind »

Volgend jaar gauw overstappen naar een ander en ik ga meer mensen dit advies geven.
Dat je boos bent, kan ik begrijpen, maar vergoeden andere verzekeraars dit wel?
Heb je nog eens met de chirurg gesproken over de afwijzing, hij/zij misschien nog een idee, om er iets van anders te maken, wat wel vergoed wordt. :wink:
Ja, ik weet het is een niet zo legaal voorstel.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik denk dat ik wel weet waar het over gaat,maar geen ene verzekering vergoed het nog.
Ook al kan je er dagelijks last van hebben....fietsen enz??
Je zou kunnen informeren bij verschillende verzekeraars,als het echt heel erg medisch is of zei het dan vergoeden...

Succes

visje-36

Geen ene zorgverzekeraar vergoed het schijnbaar.

Ik ga iig contact opnemen met de plastisch chirurg volgende week (werkt morgen niet anders deed ik het wel), om te kijken wat hij er verder nog mee kan.

De aangevoerde redenen zijn gewoon belachelijk.
Ze snappen het helemaal,maar ze moet er maar mee leren leven, ook al heeft dit gevolgen voor later(vriendjes en kinderen enzo).

Nu het haar zelf nog gaan vertellen, terwijl ze er al zo ongelukkig mee is......

Ik ga iig nog eens ff googelen om te kijken of ik nog andere wegen kan bewandelen om dit alsnog voor elkaar te krijgen.

Mss het als onderwerp aansnijden bij een nieuwszender op TV?
Weet het ook niet, wil heel ver gaan om mijn meisje te helpen.
Het geld heb ik er niet voor, anders deed ik het met liefde en plezier, al moest ik zelf bijna geen brood op de plank hebben......

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

visje-36 schreef:De aangevoerde redenen zijn gewoon belachelijk.
Ze snappen het helemaal,maar ze moet er maar mee leren leven, ook al heeft dit gevolgen voor later(vriendjes en kinderen enzo).
Als het haar vermogen om kinderen te krijgen aantast, vind ik dat de operatie moet plaatsvinden.
Echter, als ze nog gewoon kinderen kan krijgen via een keizersnee, zie ik er geen reden voor.
En als een van haar vriendjes zich er zo aan stoort, mag hij de ingreep betalen....
Ik vind 'vriendjes' geen reden om een dure ingreep te gaan vergoeden....
Ik vind dit een soort rage.
Jaren geleden had praktisch geen enkel meisje problemen met hoe haar ****** eruit zag.
Dit is in opmars gekomen nadat enkele blootbladen hun foto's digitaal symetrisch begonnen te maken.
Toen maakte opeens heel veel (jonge) meiden zich druk om hoe het er daar beneden uitzag.
Heb hier ooit een stukje over in een documentaire over plastische chirurgie gezien (Beperkt Houdbaar van Sunny Bergman, aanrader voor u èn uw dochter).
visje-36 schreef:Mss het als onderwerp aansnijden bij een nieuwszender op TV?
Weet het ook niet, wil heel ver gaan om mijn meisje te helpen.
Zou ik niet doen, ze zou zich doodschamen als ze haar moeder op tv over haar 'damesprobleem' hoort praten.
Leuk ook, de volgende dag op school....
Ik weet dat dit volgende heel hard kan klinken en mocht ik op uw tenen trappen, dan alvast mijn excuses.
Maar als het uw dochters functioneren niet beïnvloed, is het dan niet nuttiger om uw energie te steken in het haar leren dat niemand een perfect symetrisch lichaam heeft, in plaats van te proberen hemel en aarde te bewegen om haar perfect symetrisch te laten worden?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het zou zo maar kunnen dat door de hype de vergoedingen op de schop zijn gegaan. En daardoor dus een 'nee' voor degenen voor wie een operatie nodig is.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ben het met violet eens....
Denk niet dat u dochter dit fijn zou vinden als het op tv kwam.

Ivm kinderen krijgen als het is ,is wat ik denk wat het is,staat een bevalling toch niet in de weg?
Alleen ze schaamt zich?
Maar heeft ze er ook lichamelijk last van,spijkerbroek,fietsen enz....

En idd het is misschien makkelijk gezegd vriendje moet haar maar nemen zoals ze is .
Is ook zo,en heel wat jongens zullen er niet eens naar kijken,zo wel,is hij haar niet waard!

Makkelijk gezegd tegen een purerende meid,weet ik ook wel....maar ze zal wat zelf verzekerder moeten worden .

Alleen wat ik zeg als ze echt last heeft,want heb ook wel eens op tv gezien,die vrouw verging vd pijn..
Dor de kleding,zitten enz...

Maar mail eens verschillende verzekeraars,je verliest er niks mee...
Als er eentje zegt als de chirurg kan aantonen dat het ,het dagelijkse leven beïnvloed,als je niet normaal een broek aan kan,dan doet het dat...dan vergoeden we het misschien??

Niet geschoten altijd mis

Idd violet vroeger waren we daar niet zo mee bezig,tegenwoordig ,meiden op hun 9 de geloof ik al...tutten met van alles,zijn geen kids meer...snel meiden! En alles moet perfect zijn,

Zeg maar tegen je dochter dat niemand een perfect lichaam heeft...bij modellen wordt gesmokkelt.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Er wordt een beetje omheen gepraat maar gaat het om te grote schaamlippen ? Daar zijn in het buitenland betaalbare operaties voor.

nevermind

sjoegel schreef:Er wordt een beetje omheen gepraat maar gaat het om te grote schaamlippen ? Daar zijn in het buitenland betaalbare operaties voor.

Over welk buitenland hebben wij het hier?

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

nevermind schreef:
sjoegel schreef:Er wordt een beetje omheen gepraat maar gaat het om te grote schaamlippen ? Daar zijn in het buitenland betaalbare operaties voor.

In ieder geval Afrika, maar of dat nu zo verstandig is?...

nevermind

riddert schreef:
nevermind schreef:

In ieder geval Afrika, maar of dat nu zo verstandig is?...
Kotsmisselijke opmerking van jou! :evil:

D. Hanekamp

Ongelezen bericht door D. Hanekamp »

Dat is geen rare opmerking van riddert maar wel de realiteit en die operaties worden helaas ook clandestien uitgevoerd wereldwijd door die cultuur.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

D. Hanekamp schreef:Dat is geen rare opmerking van riddert maar wel de realiteit en die operaties worden helaas ook clandestien uitgevoerd wereldwijd door die cultuur.
Dat is een zeer walgelijke en stennismakende opmerking in een serieus topic, en mag wat mij betreft met een ban beloond worden. Geen land op het Afrikaanse continent staat bekend om zijn hoogstaande (intieme) plastische chirurgie, de enige referentie hieraan is die van zgn. vrouwenbesnijdenissen door stamoudsten, tantes en nog wat van die idioten, een mis- en misselijkmakend gebruik wat in zo goed als alle landen ter wereld als verminking betitelt wordt, en bij wet vaak ook verboden is.

Die "operaties" bestaan meestal uit (als ze geluk hebben) een scheermes gedoopt in alcohol, waarmee alle uitwendige vrouwelijke schaamdelen worden verwijderd, een schril contrast met waar de dochter van TS op hoopt.

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Maar even terug naar TS ,

( hoewel ik het ook eenVRESELIJKE opmerking vind, lees het boek van Warris Diri maar eens, hoe ze dit doen bij 7 jarige meisjes ZONDER verdoving, kan je voorstellen hoe het voelt als je moet plassen daarna , of sex hebben of nog erger bevallen!!)

TS, schrijft dat haar dochter er dagelijks heel veel hinder bij heeft, ik vind het dan geen cosmetische operatie meer, als je zo'n last heb dat je niet kan fietsen enz enz. Het is net zo iets als veel te zware borsten waardoor je klachten hebt, of je oogleden die echt voor je ogen hangen waardoor je niet normaal kan kijken....Tja ik vind als het echt belemmerd dan zou het vergoed moeten worden.

nevermind

Zoals Violet al heeft geschreven, was het een rage onder de jongeren.
Vele wilden een mooier ****** hebben, en nu is het uit de vergoedingen genomen.
TS (dochter) is nu de pineut, waar het blijkbaar nodig is.

Wat klachten betreft, heb ik dit gevonden, dus daar is ook geen knoop aan vast te binden.
Wat het zijn "mechanische" klachten, Buh. :shock:
Labiareductie (schaamlipcorrectie) wordt uitsluitend vergoed indien er sprake is van ernstige misvorming door verminking, ziekte, ongeval of medische verrichting. Correctie van de labia komt doorgaans dus niet in aanmerking voor vergoeding. Mechanische klachten met bijvoorbeeld fietsen en vrijen zijn geen redenen tot vergoeding.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

nevermind schreef:Zoals Violet al heeft geschreven, was het een rage onder de jongeren.
Vele wilden een mooier ****** hebben, en nu is het uit de vergoedingen genomen.
TS (dochter) is nu de pineut, waar het blijkbaar nodig is.

Wat klachten betreft, heb ik dit gevonden, dus daar is ook geen knoop aan vast te binden.
Wat het zijn "mechanische" klachten, Buh. :shock:
Labiareductie (schaamlipcorrectie) wordt uitsluitend vergoed indien er sprake is van ernstige misvorming door verminking, ziekte, ongeval of medische verrichting. Correctie van de labia komt doorgaans dus niet in aanmerking voor vergoeding. Mechanische klachten met bijvoorbeeld fietsen en vrijen zijn geen redenen tot vergoeding.
Mechanisch zal doelen op beweging? Maar misschien is er iets mogelijk via de psychische route? Ik bedoel, als dit echt zo ingrijpt in het dagelijkse leven, zal het ook zijn weerslag hebben op de nog kwetsbare (puber)psyche?

visje-36

Vind dat sommige mensen hier wel ff off-topic zijn gegaan,maar goed.
Ze heeft een vriendje en die heeft er geen problemen mee(gelukkig).Maar ze heeft er zelf problemen mee,en dan niet zo zeer qua hoe het er uit ziet,maar echt lichamelijke problemen.Het doet pijn,raakt steeds ontstoken en ze wordt gewoon belemmerd in haar dagelijks functioneren.Dat van een tv nieuwszender was in een boze opwelling gezegd en dit zou ik nooit zomaar doen.Ze moet al vaak genoeg "met de billen bloot" bij een dokter wat het al vervelend genoeg maakt.
Ik ga iig contact opnemen met de plastisch chirurg en eens contact opnemen met verschillende verzekeraars.Mss is er iemand die het om die reden wel vergoed en loont het de moeite om volgend jaar dan over te stappen.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Denk niet dat het zinvol is om nu al contakt te zoeken met verschillende
verzekeraars ook die weten nog niet wat er volgend jaar wel of niet vergoed
gaat worden.

zusjej21

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Wellicht ben ik ouderwets of zo: maar meisje 15 en haar vriendje heeft er geen problemen mee?
Dan is ze er snel bij :roll:

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Allereerst:

TS: ik weet niet welke weg je bewandeld hebt, maar als je via de huisarts bij de plastisch chirurg terecht bent gekomen is er nog goede hoop. je schrijft dat er vaak door de afwijking ontstekingen zijn, nu kan dat natuurlijk urologisch of vaginaal zijn (maar dat hoef je niet op een forum te plaatsen). Wat je kunt doen is naar de gyneacoloog of naar de uroloog gaan en daar het zo ver krijgen, dan moet je het op die ontstekingen gooiden en dus niet op beperkingen in het dagelijksleven. Voor wie de operatie uitvoert maakt dat niet uit maar de code is anders, dan is het namelijk een medische ingreep ter preventie van ontstekingen en de daaruit voorvloeiende potentiele lange termijn consequenties. Ik kan niet garanderen dat dat werkt natuurlijk, maar soms lukt het om het dan anders aangevraagd te krijgen.

Verder: mensen het gaat niet alleen om vervelend vinden of schaamte, het gaat niet eens alleen over moeite met fietsen, broeken dragen, of sporten, maar vaak kunnen dit soort dingen ontstekingen veroorzaken die na verloop van tijd chronisch worden en voor flink wat schade kunnen zorgen.

Wat betreft de verminking van vrouwen in andere landen: ik kan hier toch zo wit heet van woede over worden. het zou toch eens mooi zijn dat mensen zich zouden realiseren dat:
1) er kinderen overlijden bij een dergelijke ingreep ter plaatse
2) die vrouwen nooit normale seksuele relaties zullen hebben zonder pijn
3) een bevalling in een dergelijk land al een risico is, maar dat dat risico enorm vergroot wordt doordat ze besneden zijn
4) dat op lange termijn er enorme consequenties zijn in het functioneren van blaas en nieren. Zelf tot aan overlijden toe. Ook zijn er in sommige gevallen niertransplantaties nodig of een blaas stoma.
5) deze ingrepen vaak leiden tot enorme infecties aan baarmoeder en eierstokken, ook jaren na de ingreep.

(en dat hebben we het nog niet eens over het enorme emotionele trauma van de ingreep of het trauma van meiden als ze intiem zijn met hun partner)
Het is niet grappig en heel erg dat kinderen op jonge leeftijd al aan zo'n gevaar blootgesteld worden.

isabel

Gesloten