LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio colportage oplichting

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
bacardicoconut

Oxxio colportage oplichting

Ongelezen bericht door bacardicoconut »

Ook hier helaas een tijdelijke "klant" door valse voorlichting van een Oxxio medewerker.

Gisterenavond is mijn vriendin tijdens mijn afwezigheid toegesproken door een medewerker van Oxxio.
Zelfde verhaal als zovelen te lezen is op diverse sites, het betreft een informatie pakket, u zit nergens aan vast en pas als u overlegd heb met uw vriend en het informatiepakket hebt ontvangen kunt u een keuze maken.

Het argument dat je weet wat je ondertekend is niet valide, het gebeurd allemaal digitaal en mijn vriendin moest even snel een krabbel zetten op een ipad. Heel dom natuurlijk om dit te doen, en neem van mij aan dat gebeurd haar nooit meer. Maar de manier van handelen is gewoonweg misdadig te noemen. Als je "dom" wacht op het informatiepakket dan ben je dus meer dan 8 dagen verder en dan kun je niet zo makkelijk meer onder het contract uit.

Vanmorgen direct telefonisch contact gezocht, daar werd ik ontzettend onbeschoft te woord gestaan en de heer aan de telefoon weigerde ze volledige naam te geven.
Ik kreeg alleen een achternaam waarvan ik mijn twijfels heb of dit überhaupt klopt.
Tevens vroeg ik hem hetgeen wij waren overeengekomen, namelijk het ontbinden van het contract per email te bevestigen, ook dit weigerde hij te doen en ik moest maar wachten op de schriftelijke versie.
Dit duurt wederom 10 dagen? Toevallig dat dit natuurlijk ook buiten de 8 dagen bedenktijd valt.

Contact gezocht via het mailadres [email protected], ook hier nog geen reactie van mogen ontvangen.

Gelukkig zijn wij uiterst goed verzekerd en heb ik direct mijn rechstbijstandverzekering ingeschakeld.
Deze hebben mij geadviseerd om een aangetekende brief te versturen, dit advies hebben wij dus ook maar direct opgevolgd.

Zo makkelijk dat je aan het contract vast zit zo moeilijk is het vervolgens om dit ongedaan te krijgen.

Mensen let op, Oxxio medewerkers denken alleen aan hun salescijfers en doen er blijkbaar alles voor om dit te behalen.

Ik overweeg om juridische stappen te ondernemen en aangifte van poging tot oplichting te doen t.a.v de betreffende medewerker en Oxxio Nederland B.V.

bacardicoconut

Re: Oxxio colportage oplichting

Ongelezen bericht door bacardicoconut »

*** Update ***

Zojuist gebeld door Oxxio op het nummer van mijn vriendin.
Een "kwaliteitsonderzoek" naar aanleiding van het "verkoopgesprek" afgelopen maandag.

Ik heb direct maar gemeld dat wij gisteren al een aangetekende brief hebben verzonden met ontbinding van de "overeenkomst". Mevrouw in kwestie vertelde mij dat ik na het ontvangen van het welkomstpakket nog 8 dagen de tijd had om te reageren.

Wederom wordt ik verkeerd voorgelicht door een medewerker van Oxxio?!?!
In het zogenaamde contract staat het volgende :

Op grond van artikel 25 lid 1 en lid 2 van deze wet ( colportagewet ) bent u gerechtigd om de overeenkomst uiterlijk op de achtste dag na die waarop u de door u getekende overeenkomst hebt ontvangen te ontbinden.

Hierin staat dus duidelijk dat het geldt vanaf het moment dat je het document ontvangt, ik word steeds bozer op deze firma. Het begint er sterk op te lijken dat men haar medewerkers express verkeerd voorlicht.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 51&t=82744

Hier staat precies hoe ze te werk gaan

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er is niet eens een overeenkomst tot stand gekomen met Oxxio. Die 7 werkdagen bedenktermijn gelden daardoor niet: er is gewoon geen overeenkomst ook al is er een handtekening gezet. De overeenkomst is wettelijk ongeldig omdat misleiding is gebruikt om die handtekening te krijgen. Dit is allemaal vastgelegd in de Wet op de Colportage en de Wet Oneerlijke Handelspraktijken.

Uiteraard is Oxxio het met bovenstaande uitleg niet eens: het is immers hun core business om met list en bedrog nieuwe klanten te werven.

Je kan het beste op de site http://www.preferenso.nl je verhaal kopiëren en plakken (1 minuutje werk).

Een jaar geleden stond dit forum namelijk bovenaan in Google wanneer je zocht op Oxxio. Maar Oxxio heeft er kennelijk heel hard aan gewerkt om dit forum uit Google weg te krijgen (staat nu ergen op blz 5).

Maar de site Preferenso staat goed bovenaan.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

bacardicoconut schreef:Mevrouw in kwestie vertelde mij dat ik na het ontvangen van het welkomstpakket nog 8 dagen de tijd had om te reageren.

Wederom wordt ik verkeerd voorgelicht door een medewerker van Oxxio?!?!
In het zogenaamde contract staat het volgende :

Op grond van artikel 25 lid 1 en lid 2 van deze wet ( colportagewet ) bent u gerechtigd om de overeenkomst uiterlijk op de achtste dag na die waarop u de door u getekende overeenkomst hebt ontvangen te ontbinden.

Hierin staat dus duidelijk dat het geldt vanaf het moment dat je het document ontvangt, ik word steeds bozer op deze firma. Het begint er sterk op te lijken dat men haar medewerkers express verkeerd voorlicht.
In dat pakket zit het document.
Mevrouw liegt dus niet, niet te hard overal oplichting in zien hoor!
Haal even diep adem!

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Zoals hiervoor al opgemerkt zit in het pakket van Oxxio pas de akte in de zin van art. 24 lid 1 Colpw. Het is m.i. nog maar de vraag of een onderhandse akte op die manier al mogelijk is en ik ga er niet vanuit dat je een afschrift hebt gekregen zoals vereist. Dus pas na ondertekening van die papieren overeenkomst in het pakket begint de termijn van 8 dagen te lopen.
Bob Schurkjens schreef:De overeenkomst is wettelijk ongeldig omdat misleiding is gebruikt om die handtekening te krijgen. Dit is allemaal vastgelegd in de Wet op de Colportage en de Wet Oneerlijke Handelspraktijken.
Misleiding in de zin van art. 6:193a e.v. BW (de 'wet oneerlijke handelspraktijken') leidt niet tot nietigheid (ongeldigheid) van een overeenkomst, maar hooguit tot schadevergoedingsplicht ex art. 6:193b lid 1 BW.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Oxxio heeft ook nog eens de Gedragscode Energieleveranciers ondertekend. Die Gedragscode wordt door de SGC bindend geacht. Omdat Oxxio deze Gedragscode chronisch aan de laars lapt bij de klantenwerving maak je een zeer goede kans om daar in een geschil het contract ontbonden te krijgen.

https://www.oxxio.nl/oxxio-thuis/over-o ... edragscode

hawkwind

Ongelezen bericht door hawkwind »

Dat mensen überhaupt nog met Oxxio in zee gaan is mij een raadsel :lol:
<5 minuten googelen , en je komt tot de conclusie dat ze tot de duurste van NL behoren.

BARTV70

Ongelezen bericht door BARTV70 »

Hallo,

Gisteren 10-1-2013 een "verkoper/oplichter" (Handofsky) aan de deur gehad met de vraag of mijn vrouw interesse had in een vrijblijvende offerte.
Dat had ze dus even in de deuropening op de Ipad wat gegevens genoteerd, krabbeltje en klaar.
Tot onze stomme verbazing een uur later een contract van OXXIO!!!!
Wel gvd wat zijn dit voor praktijken, tot 3x toe wordt gezegd dat het een vrijblijvende offerte is (u kunt nog overleggen met uw man, ik dus) en je wordt gewoon genaaid waar je bij staat.
Inmiddels telefonisch het contract weer beëindigd, maar die bevestiging duurt 7 werkdagen, de zelfde tijd die ik krijg om op te zeggen!!! Ik moet dus maar afwachten of die bevestiging er daad werkelijk binnen 7 dagen is.
Schandalige manier van werken en heb er inmiddels melding van gemaakt bij TROS Radar en div. sites, want zo laat ik niet me omgaan.
Dus niet alleen telefonisch maar ook via dit klachten/opzegformulier ontbind ik per direct het contract.

maw...LET OP

Spriety
Contacteer:

Ongelezen bericht door Spriety »

Vanmiddag Oxxio aan de deur.
Ondanks anti-colportage-sticker van TROS Radar toch lastiggevallen.
Gelukkig was ikzelf, naast mijn echtgenote, ook thuis.
Toevallig eigenlijk...

Oxxio probeert mensen te overrompelen met een iPad òf korting, terwijl het zelfs lijkt op iPad èn korting tijdens hun verhaal.
Trap er niet in.
Blijf bij je leverancier die je hebt.

Of hij even in de meterkast mocht kijken. NEE.
Of hij mijn contractsituatie mocht weten. NEE.
Hoe wist hij trouwens dat wij bij Essent zijn?!?

Gesloten