Na lang uitstellen is mijn rechtszaak gediend bij de rechter.
In de uitspraak stelden ze dat:
"...naar het voorlopig oordeel van de rechtbank - betrekking hebben op een overeenkomst van huurkoop, zal de zaak ambsthalve worden verwezen naar de sector kanton van deze rechtbank..."
etc. etc. De rechtszaak wordt dus nu naar de kantonrechter verwezen. Is dit positief voor mij, negatief, of maakt het helemaal niks uit?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Uitspraak rechtbank
-
justice man 007
Re: Uitspraak rechtbank
Het geeft in ieder geval aan dat de rechtbank zich niet bevoegd acht daar effectenlease overeenkomsten worden gezien als huurkoop overeenkomsten.
Wanneer u destijds getrouwd was of een samenlevingsovereenkomst had en u partner niet had mee getekend dat is het wel goed ja. Anders maakt het voor u persoonlijk niet zoveel uit.
Echter gaat het door deze verwijzing wel allemaal weer langer duren.
Ik neem aan dat Dexia u gedagvaard heeft voor de civiele rechtbank??
m.v.g. justice man
Wanneer u destijds getrouwd was of een samenlevingsovereenkomst had en u partner niet had mee getekend dat is het wel goed ja. Anders maakt het voor u persoonlijk niet zoveel uit.
Echter gaat het door deze verwijzing wel allemaal weer langer duren.
Ik neem aan dat Dexia u gedagvaard heeft voor de civiele rechtbank??
m.v.g. justice man
uitspraak Rechtbank Den Haag 2/7
Veroordeling tot betaling max. 25 procent van restschuld bij einde contract?
Veroordeling tot betaling max. 25 procent van restschuld bij einde contract?
Justice Man,
Bij huurkoop is toch alleen van toepassing gehuwden en/of geregistreerd partnerschap om de overeenkomst te ontbinden als de partner niet heeft meegetekend.
En bij een samenlevingscontract geldt dat toch niet?
Bij huurkoop is toch alleen van toepassing gehuwden en/of geregistreerd partnerschap om de overeenkomst te ontbinden als de partner niet heeft meegetekend.
En bij een samenlevingscontract geldt dat toch niet?
Nee, ik hoef nog niks te betalen. Helaas ook geen samenlevingsverband of partner, dus dan denk ik dat het niks uitmaakt.
Ik ben erg benieuwd wat de uitspraak wordt.
Ik ben erg benieuwd wat de uitspraak wordt.