LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Creditcardkosten KLM

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
R. Mak

Creditcardkosten KLM

Ongelezen bericht door R. Mak »

Deze week via klm.nl een reisgeboekt. Hierbij in 1 boeking twee tickets aangeschaft, voor mij en mijn zoontje van 5 jaar. De betaling heb ik via mijn creditcard gedaan. Bij controle van de betaling bleek dat KLM een toeslag 2 x € 15,-- (€ 30) in rekening had gebracht wegens betaling met de creditcard.
Is dit normaal? Het betrof immers 1 boeking en 1 betaling (van de totaalsom) aan KLM.
Trek je dit door en boek je voor je hele gezin (2 ouders + 3 kinderen) zou KLM dan 5 x € 15 (€ 75) in rekening brengen voor 1 boeking voor het gezin?

kokka

Re: Creditcardkosten KLM

Ongelezen bericht door kokka »

je had altijd de betaling af kunnen breken als je dit te duur vond.
het is wel raar dat ze voor 1 betaling twee keer kosten rekenen, maar het kan ook gewoon een percentage van de ticketprijs zijn, dan krijg je met twee tickets ook twee keer deze kosten.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

R. Mak schreef:Deze week via klm.nl een reisgeboekt. Hierbij in 1 boeking twee tickets aangeschaft, voor mij en mijn zoontje van 5 jaar. De betaling heb ik via mijn creditcard gedaan. Bij controle van de betaling bleek dat KLM een toeslag 2 x € 15,-- (€ 30) in rekening had gebracht wegens betaling met de creditcard.
Is dit normaal? Het betrof immers 1 boeking en 1 betaling (van de totaalsom) aan KLM.
Trek je dit door en boek je voor je hele gezin (2 ouders + 3 kinderen) zou KLM dan 5 x € 15 (€ 75) in rekening brengen voor 1 boeking voor het gezin?
Ik zou het even checken bij de KLM, het is op hun site niet echt te achterhalen, blijkbaar zijn er verschillende fees, oa afhankelijk van het type creditcard.

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

Tja, dit wordt toch altijd duidelijk weergegeven in het overzicht. Extra kosten voor betalingen met creditcard zijn eerder de regel dan een uitzondering, maar bij KLM zijn ze inderdaad wel fors. Je kunt echter ook gewoon gratis met iDeal betalen, dus je hebt zelf de keuze.

estherlah

Ongelezen bericht door estherlah »

R. Mak schreef:Deze week via klm.nl een reisgeboekt. Hierbij in 1 boeking twee tickets aangeschaft, voor mij en mijn zoontje van 5 jaar. De betaling heb ik via mijn creditcard gedaan. Bij controle van de betaling bleek dat KLM een toeslag 2 x € 15,-- (€ 30) in rekening had gebracht wegens betaling met de creditcard.
Leer nu eens lezen! Klik even op de volgende link:

http://www.klm.com/travel/nl_nl/plan_an ... /index.htm

Daar staat 15 euro per passagier. Het klopt dus.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Weer een ongefundeerde klacht, bij de voorwaarden van de KLM zijn de kosten zichtbaar, bij het totaal factuur overzicht worden de CC kosten eveneens zichtbaar, de € 15,-- pp zijn een soort administratiekosten, via Ideal worden er geen kosten berekend.:)

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Har06 schreef:Weer een ongefundeerde klacht, bij de voorwaarden van de KLM zijn de kosten zichtbaar, bij het totaal factuur overzicht worden de CC kosten eveneens zichtbaar, de € 15,-- pp zijn een soort administratiekosten, via Ideal worden er geen kosten berekend.:)
Het is geen ongefundeerde klacht, maar een vraag: lees OP van TS.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

zepie en zopie schreef:
Jolijn schreef:
Har06 schreef:Weer een ongefundeerde klacht, bij de voorwaarden van de KLM zijn de kosten zichtbaar, bij het totaal factuur overzicht worden de CC kosten eveneens zichtbaar, de € 15,-- pp zijn een soort administratiekosten, via Ideal worden er geen kosten berekend.:)
Het is geen ongefundeerde klacht, maar een vraag: lees OP van TS.
Sorry, je hebt gelijk.

Qqkoll

Ongelezen bericht door Qqkoll »

Dit klopt het is 7,50 voor een vlucht binnen Europa en 15,00 voor een intercontinentale vlucht per persoon.
De volgende keer kun je 10 euro per persoon vermijden door via klm.be te boeken. (de boekingskosten)

Gesloten