LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hondenbelasting nog betalen?
Re: Hondenbelasting nog betalen?
Mijn hond is zwart. De gemeente heb ik dat laten weten. Ik betaal geen hondenbelasting. Ze kunnen later dus niet zeggen dat ze het niet wisten. Ik heb het ze eerlijk verteld.
Goh de mijne is ook zwart, zou het helpen?
Betaal jij dan ook geen belasting ? Iemand die zwart geld heeft betaald namelijk ook geen belasting.
Ik betaal en belasting en ik heb geen zwart geld.
Ik betaal wel belasting maar niet voor de hond want die is zwart. Mijn huis is wit. Daar betaal je dan WOZ voor.
Hier betaal ik OZB voor niet eigen huis. Gaat ook niet zwart, maar die zwarte hond is toch een grapje? De mijne was wit en kleiner dan een kat, toch belastingaanslag voor dat kleintje, oneerlijk hoor.sjoegel schreef:Ik betaal wel belasting maar niet voor de hond want die is zwart. Mijn huis is wit. Daar betaal je dan WOZ voor.
WOZ betaal je niet....sjoegel schreef:Ik betaal wel belasting maar niet voor de hond want die is zwart. Mijn huis is wit. Daar betaal je dan WOZ voor.
-
- Contacteer:
In elk geval is de hondenbelasting gewoon "geldklopperij" door de gemeentelijke overheid. In mijn woonplaats is de gemeente dermate gefixeerd op de hondenbezitters, dat men huis aan huiscontroles uitvoert op de aanwezigheid van honden. Bang dat ze een eurocent mis lopen.
Ik bezit 3 honden (Jack Russells) en betaal voor de eerste hond € 85,- per jaar en voor de resterende twee elk € 125,- per jaar. In totaal dus € 335,- per jaar. Daarnaast voert de gemeente per 1 maart weer de hondenpenning in, zodat ze nog beter kunnen "jagen" op eventuele wanbetalers.
Conform de APV dien je de poep van de honden op te ruimen en in de daarvoor bestemde bakken te deponeren. Echter, er zijn straten waar helemaal géén bak staat. Tot tweemaal toe heb ik een verzoek ingediend bij de gemeente om op een specifieke plek in een straat een bak te plaatsen, omdat er gewoonweg geen bak staat. De hondenbezitters is dus verplicht om een paar honderd meter met een gevuld poepzakje te lopen om het in en daarvoor bestemde bak te deponeren of.....men dumpt de handel in een rioleringsput, hetgeen op den duur verstoppingen teweeg zal brengen. Een laatste optie is om de poep dan maar gewoonweg te laten liggen................
Kortom, de gemeente wil wel de lusten, maar niet de lasten.
Ik bezit 3 honden (Jack Russells) en betaal voor de eerste hond € 85,- per jaar en voor de resterende twee elk € 125,- per jaar. In totaal dus € 335,- per jaar. Daarnaast voert de gemeente per 1 maart weer de hondenpenning in, zodat ze nog beter kunnen "jagen" op eventuele wanbetalers.
Conform de APV dien je de poep van de honden op te ruimen en in de daarvoor bestemde bakken te deponeren. Echter, er zijn straten waar helemaal géén bak staat. Tot tweemaal toe heb ik een verzoek ingediend bij de gemeente om op een specifieke plek in een straat een bak te plaatsen, omdat er gewoonweg geen bak staat. De hondenbezitters is dus verplicht om een paar honderd meter met een gevuld poepzakje te lopen om het in en daarvoor bestemde bak te deponeren of.....men dumpt de handel in een rioleringsput, hetgeen op den duur verstoppingen teweeg zal brengen. Een laatste optie is om de poep dan maar gewoonweg te laten liggen................
Hier in de gemeente hebben de ze "poep zuiger" wegbezuinigd. Hondenbezitters zijn verplicht zelf de zooi op te ruimen. Iets wat ik trouwens al altijd normaal vond, maar goed.... Gevolg is nu dat het hele dorp vol hondenstront ligt en wij braaf tussen de drollen door de zooi van onze hond opruimen. Ik zit er wel sterk aan te denken om de gemeente een brief te schrijven en te vragen waar "mijn" hondenbelasting dan blijft.
Als je dat te veel vindt, vraag ik mij altijd af waarom mensen dan meer dan 1 hond nemen.Ik bezit 3 honden (Jack Russells) en betaal voor de eerste hond € 85,- per jaar en voor de resterende twee elk € 125,- per jaar. In totaal dus € 335,- per jaar
-
- Contacteer:
Sorry, maar je begrijpt de kern van dit topic blijkbaar niet.Het gaat mij niet om hoeveel ik aan belasting moet betalen, maar wat de gemeente ermee doet. Ze gebruikt het in elk geval niet voor voorzieningen voor de hondenbezitters. Het is gewoonweg een melkkoe en dat stoort mij (en waarschijnlijk ook andere hondenbezitters).
shamrock56 schreef:. Het is gewoonweg een melkkoe en dat stoort mij (en waarschijnlijk ook andere hondenbezitters).
Ik begrijp het prima, heb namelijk zelf ook een hond. Oud nieuws dat het niet voor de honden gebruikt wordt. Dat is al jaren zo , en zal altijd zo blijven.
-
Mijn god zeg, wel een paar honderd meter met een goed dichtgeknoopt zakje met poep moeten lopen?shamrock56 schreef:Conform de APV dien je de poep van de honden op te ruimen en in de daarvoor bestemde bakken te deponeren. Echter, er zijn straten waar helemaal géén bak staat. Tot tweemaal toe heb ik een verzoek ingediend bij de gemeente om op een specifieke plek in een straat een bak te plaatsen, omdat er gewoonweg geen bak staat. De hondenbezitters is dus verplicht om een paar honderd meter met een gevuld poepzakje te lopen om het in en daarvoor bestemde bak te deponeren of.....men dumpt de handel in een rioleringsput, hetgeen op den duur verstoppingen teweeg zal brengen. Een laatste optie is om de poep dan maar gewoonweg te laten liggen................
Het is toch schandalig!
Er is overigens nog een optie naast de bak van de gemeente, de put (wie doet dat, dat is aso!) of het laten liggen, namelijk het gewoon in je eigen kliko gooien.
Hou je geen ziekte aan over, is geen ramp en net zo'n goede oplossing.
VP, verplicht opruimen houdt ook in verplicht bakken neerzetten. Dit is een punt wat je heel veel hoort.Mijn god zeg, wel een paar honderd meter met een goed dichtgeknoopt zakje met poep moeten lopen?
...
Laatst gewijzigd door tenormin op 18 feb 2013 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Maar er staan bakken, alleen niet om de 100 meter.ciske schreef:VP, verplicht opruimen houdt ook in verplicht bakken neerzetten. Dit is een punt wat je heel veel hoort.Mijn god zeg, wel een paar honderd meter met een goed dichtgeknoopt zakje met poep moeten lopen?
Dus moet je een stukje lopen.
Lijkt mij het hele punt van je hond uitlaten.
...
Laatst gewijzigd door tenormin op 18 feb 2013 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik loop meer dan 100 meter ja, maar alsnog hangen er te weinig bakken.maar men loopt toch (hoop ik) wel iets verder dan 100 meter met je huisdier?
-
Maar ik heb het nu even over de situatie van shamrock56.ciske schreef:Ik loop meer dan 100 meter ja, maar alsnog hangen er te weinig bakken.maar men loopt toch (hoop ik) wel iets verder dan 100 meter met je huisdier?
Sterker nog, je bent verplicht een zakje bij je te hebben om de poep op te ruimen. Heb je dat net gedaan en daardoor geen zakje meer op zak dan heb je ook daarvoor een bekeuring te pakken.shamrock56 schreef: Conform de APV dien je de poep van de honden op te ruimen en in de daarvoor bestemde bakken te deponeren.
En het zijn alleen hondeneigenaren die op meerdere manieren de dupe zijn. Eigenaren van katten blijven buiten schot, maar die niet alleen. Tijdje terug reed er een politieman op een paard door de straat en dat paard gooide eventjes iets neer. Meer dan mijn hond in een maand kan produceren, maar denk je dat die politieman moet opruimen, of überhaupt een zakje bij zich heeft? Ben je gek joh, gewoon laten liggen. Wordt wel opgeruimd door auto's die het al rijdend verspreiden. Hoeft de gemeente ook helemaal niets aan te doen.