Goedemiddag,
Onlangs heb ik een laptop bij HP gekocht, met daarop een extra garantie en haal en breng service. 2 maanden nadat ik deze heb aangeschaft, is er per ongeluk drinken overheen gevallen. Niet slim uiteraard, maar toch. Hierdoor doet het toetsenbord het niet goed meer.
Vervolgens bel ik met HP servicedesk omdat de laptop gemaakt moet worden. Helaas werd mij medegedeeld dat dit niet mogelijk is en dat ik zelf maar een bedrijf moet vinden die dit het moet maken. Dit omdat het voorval niet onder de garantie valt. Uiteraard begrijp ik dit en ben daarom bereid om voor de reparatie te betalen. Helaas bleek dit niet mogelijk en ik mocht het zelf uitzoeken. Heel apart aangezien ik via haar een laptop heb aangeschaft.
Toen ik dit aan mijn zwager doorgaf, adviseerde hij mij nogmaals te bellen. Hier heb ik gehoor aan gegeven en tot mijn verbazing was deze medewerker wel bereid om de computer in te nemen en te herstellen. Geen enkel probleem. Ik attendeerde hem erop dat zijn collega dit niet wilde toen en toen kon het na 2 minuten wachten ineens niet meer.
Uiteraard een klacht ingediend bij HP over het feit dat je maar beter twee keer kan bellen, omdat de service kennelijk afhankelijk is van de medewerker die je spreekt en niet van het euvel. Helaas bleef hierop een antwoord uit en heb ik al drie keer gebeld om een antwoord.
Is het normaal dat je bij HP met dezelfde klacht vaker moet bellen om hulp te krijgen? Proberen ze altijd mensen zo af te schepen? Iemand een idee wat ik hiertegen kan doen?
Ik wil weer een nieuwe laptop aanschaffen, maar gezien slechte behandeling van medewerkers daar betwijfel ik of het HP word.
Groet
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HP Servicedesk/ zelfde melding verschillende antwoorden
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 17 feb 2013 17:24
Re: HP Servicedesk/ zelfde melding verschillende antwoorden
Lijkt mij dat je slecht advies hebt gekregen van de 2e persoon (een van de 1e geen advies).
Bij een klant die in de winkel waar ik voor werk een verzekering heeft afgesloten ligt de prijsopgave van reparatie bij serieuze vochtschade vaak hoger dan de aanschafsprijs van de notebook. Bij een glas drinken eroverheen moeten meerdere onderdelen vervangen worden (tenzij deze direct van stroom is afgehaald en accu is verwijderd, dan valt de schade nog wel mee) en het totale kostenplaatje zorgt ervoor dat bij een verzekerde laptop de klant een nieuwe laptop krijgt aangeboden omdat dit goedkoper is dan reparatie.
Bij een klant die in de winkel waar ik voor werk een verzekering heeft afgesloten ligt de prijsopgave van reparatie bij serieuze vochtschade vaak hoger dan de aanschafsprijs van de notebook. Bij een glas drinken eroverheen moeten meerdere onderdelen vervangen worden (tenzij deze direct van stroom is afgehaald en accu is verwijderd, dan valt de schade nog wel mee) en het totale kostenplaatje zorgt ervoor dat bij een verzekerde laptop de klant een nieuwe laptop krijgt aangeboden omdat dit goedkoper is dan reparatie.
Dit geldt helaas overal. De service en informatie die je krijgt is afhankelijk van de medewerker die je spreekt. Dit geldt op de winkelvloer bij aankoop bij een verkoper, bij service afhandeling in de winkel, voor verkopers die de helldesken zelf benaderen en voor de medewerker van de helldesk als je deze zelf benadert.Uiteraard een klacht ingediend bij HP over het feit dat je maar beter twee keer kan bellen, omdat de service kennelijk afhankelijk is van de medewerker die je spreekt en niet van het euvel.