LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nefkens Eindhoven en Den Bosch

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
plutomille
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:47

Nefkens Eindhoven en Den Bosch

Ongelezen bericht door plutomille »

Op 16 januari 2013 brandt het lampje van het motormanagement van mijn in november 2011 aangeschafte RCZ 200pk. Afpraak gemaakt met NEFKENS Eindhoven waar ik de auto 21 januari 2013 kan brengen. Dat het vermogen erg is teruggevallen komt automatisch door de storingsmelding. Ik kan gerust 5 dagen doorrijden tot de 21e. Donderdag 17 januari valllen alle 200 paarden in Den Bosch dood neer. Opgehaald door Nefkens Den Bosch. Vervangende auto kost € 30 per dag exlc. BTW en benzine. Ik ga dus maar met het openbaar vervoer naar mijn werk.

De eerste twee weken gaan voorbij met allerlei tests die Nefkens van de fabriek moet uitvoeren. Daarna komt de toestemming tot vervanging van het complete motorlok onder garantie. Schade plm. € 10.000.
Net voordat de vijfde week ingaat kan ik de auto op 13 februari ophalen. In de vier weken dat de auto bij Nefkens staat hebben ze welgeteld één keer uit zichzelf naar mij gebeld, nadat ik een pissig mailtje stuurde. Verder heb ik zelf maar om de twee dagen aan de telefoon gehangen.
Na twee weken op 8 februari maar naar de dealer gegaan om iemand eens recht in de ogen te kunnen kjken. Ze hadden gehoopt dat de auto die dag (toevallig?) klaar zou zijn, maar dat ging niet lukken. Maandag gesloten ivm carnaval, maar dinsdag zou de auto 's-middags klaar zijn. Ik werd dinsdag zeker gebeld. Dinsdagmiddag zelf voor alle zekerheid zelf gebeld. Auto zou die dag wel klaar zijn, maar de monteur zou de auto meenemen voor een proefrit. Woensdag werd alles uitgelezen om eventuele storingen op te kunen sporen en verhelpen. Rond 11.00 kon ik dan de auto halen.

Mijn reactie was dat proefrijden akkoord was, mits de proefrit maar bij mij voor de deur eindigde. Mijn SERVICE zou dan zijn dat ik de monteur naar huis of een ander adres naar keuze zou brengen. Hier moest over worden nagedacht. Later een telefoontje dat hierme akkoord werd gegaan. Half uur later weer een telefoonje dat er koelvloeistof lekte en dat men er mee bezig was. Niet zeker of de auto die dag klaar zou zijn. Mijn antwoord was dat ik er het volste vertrouwen (..) in had en in Eindhoven in de trein stapte.
Nou, ik mocht gerust naar de auto komen kijken hoor. Nééééé, ik kom 'm ophalen.

In den Bosch bleek een afdicht-ietsel stuk te zijn en die dag niet meer verkrijgbaar (17.30!). Aangegeven dat ik zonder mijn auto niet wegging. Maakte mij niet uit of ze het onderdeel uit een wrak of een showroommodel trokken. Na enig gehakketak kreeg in bij de gratie Gods een leenauto mee.
Bij reparatie of schade werd nooit een leenauto tegen bezinekosten verstrekt.
De volgende dag bleek bij het ophalen dat de toegezegde notitie in het onderhoudsboekje omtent het nieuwe motorblok te ontbreken. Moest nog even snel worden geregeld.
Verder bleek later dat de tijd en datum niet waren aangepast. Fijne aflevering.

Omdat ik er geen enkel vertrouwen in heb dat dit blok beter is dan het vorige en men mij ook niet kon gerusstellen op dat gebied, heb ik de RCZ gisteren ingeruild op een Ford.

Als iemand nog wil weten wat hij in 12,5 maand afschrijft op een RCZ dan kan hij mij altijd bellen op 0623916585.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Nefkens Eindhoven en Den Bosch

Ongelezen bericht door thecure »


ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Nefkens Eindhoven en Den Bosch

Ongelezen bericht door ruud_a »

plutomille schreef:Op 16 januari 2013 brandt het lampje van het motormanagement van mijn in november 2011 aangeschafte RCZ 200pk. Afpraak gemaakt met NEFKENS Eindhoven waar ik de auto 21 januari 2013 kan brengen. Dat het vermogen erg is teruggevallen komt automatisch door de storingsmelding. Ik kan gerust 5 dagen doorrijden tot de 21e. Donderdag 17 januari valllen alle 200 paarden in Den Bosch dood neer. Opgehaald door Nefkens Den Bosch. Vervangende auto kost € 30 per dag exlc. BTW en benzine. Ik ga dus maar met het openbaar vervoer naar mijn werk.

goed voor het milieu
zou u altijd moeten doen

De eerste twee weken gaan voorbij met allerlei tests die Nefkens van de fabriek moet uitvoeren. Daarna komt de toestemming tot vervanging van het complete motorlok onder garantie. Schade plm. € 10.000.
Net voordat de vijfde week ingaat kan ik de auto op 13 februari ophalen. In de vier weken dat de auto bij Nefkens staat hebben ze welgeteld één keer uit zichzelf naar mij gebeld, nadat ik een pissig mailtje stuurde. Verder heb ik zelf maar om de twee dagen aan de telefoon gehangen.

waarom zouden ze moeten bellen als u ze zelf iedere twee dagen belt?

Na twee weken op 8 februari maar naar de dealer gegaan om iemand eens recht in de ogen te kunnen kjken. Ze hadden gehoopt dat de auto die dag (toevallig?) klaar zou zijn, maar dat ging niet lukken.

wat voor kleur hadden die ogen?

Maandag gesloten ivm carnaval, maar dinsdag zou de auto 's-middags klaar zijn. Ik werd dinsdag zeker gebeld. Dinsdagmiddag zelf voor alle zekerheid zelf gebeld.

ze hadden dus nog tijd om te bellen, maar u was ze voor

Auto zou die dag wel klaar zijn, maar de monteur zou de auto meenemen voor een proefrit. Woensdag werd alles uitgelezen om eventuele storingen op te kunen sporen en verhelpen. Rond 11.00 kon ik dan de auto halen.

Mijn reactie was dat proefrijden akkoord was, mits de proefrit maar bij mij voor de deur eindigde. Mijn SERVICE zou dan zijn dat ik de monteur naar huis of een ander adres naar keuze zou brengen. Hier moest over worden nagedacht. Later een telefoontje dat hierme akkoord werd gegaan. Half uur later weer een telefoonje dat er koelvloeistof lekte en dat men er mee bezig was. Niet zeker of de auto die dag klaar zou zijn. Mijn antwoord was dat ik er het volste vertrouwen (..) in had en in Eindhoven in de trein stapte.
Nou, ik mocht gerust naar de auto komen kijken hoor. Nééééé, ik kom 'm ophalen.

eigenwijs en niet willen luisteren


In den Bosch bleek een afdicht-ietsel stuk te zijn en die dag niet meer verkrijgbaar (17.30!). Aangegeven dat ik zonder mijn auto niet wegging. Maakte mij niet uit of ze het onderdeel uit een wrak of een showroommodel trokken. Na enig gehakketak kreeg in bij de gratie Gods een leenauto mee.
Bij reparatie of schade werd nooit een leenauto tegen bezinekosten verstrekt.

goede service dat u hem desondanks meekreeg

De volgende dag bleek bij het ophalen dat de toegezegde notitie in het onderhoudsboekje omtent het nieuwe motorblok te ontbreken. Moest nog even snel worden geregeld.
Verder bleek later dat de tijd en datum niet waren aangepast. Fijne aflevering.

foutje?


Omdat ik er geen enkel vertrouwen in heb dat dit blok beter is dan het vorige en men mij ook niet kon gerusstellen op dat gebied, heb ik de RCZ gisteren ingeruild op een Ford.

uw gebrek aan vertrouwen wil niet zeggen dat de auto niet in orde was

Als iemand nog wil weten wat hij in 12,5 maand afschrijft op een RCZ dan kan hij mij altijd bellen op 0623916585.
is dat een nummer waar jonge dames van 65+ je zolang mogelijk aan de lijn willen houden?

plutomille
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:47

Re: Nefkens Eindhoven en Den Bosch

Ongelezen bericht door plutomille »

@Ruud_a

zeker tijd over gehad?

Carbonfire
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 feb 2013 10:51

Re: Nefkens Eindhoven en Den Bosch

Ongelezen bericht door Carbonfire »

Niet te geloven ! Soms kan het mee zitten en soms niet. Als er een onderdeel kapot is en vervangen dient te worden, moet dit gebeuren en moet je wachten. Dat dit iets langer duurt dan gemiddeld, kan een dealer toch niets aan doen ? Een monteur verwacht om 17.00 klaar te zijn. Als er op dat moment net 1 flens enof iets dergelijks kapot gaat, kan een monteur hier niets aan doen. Risico van het vak. We blijven allemaal mensen en fouten zit in een kleine hoek. Altijd zeikerds ook. En dan vooral op zo een baliemedewerker te keer gaan, die zal het leuk vinden. Je krijgt een nieuwe motorblok, wat wil je nog meer...

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Nefkens Eindhoven en Den Bosch

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Wat verwijt u Nefkens Den Bosch precies ?

Het enige concrete is dat ze vergeten zijn melding te maken van de nieuwe motor in het onderhoudsboekje, maar dat is alsnog rechtgezet.

Verder heeft u er een handje van om nogal dictatoriaal aan te geven hoe u wilt dat anderen hun zaken moeten regelen, en bent boos als dat niet precies volgens uw eisen gebeurt.

Enfin, Uiteindelijk heeft u een mooie auto met, onder garantie een compleet nieuwe motor. Het was daarom objectief gezien nergens voor nodig om deze auto juist nu weg te doen, en het waardeverlies is veroorzaakt door uw eigen emotionele beslissing.

plutomille
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:47

Re: Nefkens Eindhoven en Den Bosch

Ongelezen bericht door plutomille »

Carbonfire schreef:Niet te geloven ! Soms kan het mee zitten en soms niet. Als er een onderdeel kapot is en vervangen dient te worden, moet dit gebeuren en moet je wachten. Dat dit iets langer duurt dan gemiddeld, kan een dealer toch niets aan doen ? Een monteur verwacht om 17.00 klaar te zijn. Als er op dat moment net 1 flens enof iets dergelijks kapot gaat, kan een monteur hier niets aan doen. Risico van het vak. We blijven allemaal mensen en fouten zit in een kleine hoek. Altijd zeikerds ook. En dan vooral op zo een baliemedewerker te keer gaan, die zal het leuk vinden. Je krijgt een nieuwe motorblok, wat wil je nog meer...
ik begrijp uit jouw reactie dat je er bij was toen ik de auto ophaalde. Voor jouw informatie: er is geen onvertogen woord gevallen, alleen heb ik wel laten merken dat ik het niet eens was met de gang van zaken. Verder moet je mijn post nog maar eens helemaal lezen, en niet al te selectief graag.
Laatst gewijzigd door plutomille op 23 feb 2013 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.

plutomille
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:47

Re: Nefkens Eindhoven en Den Bosch

Ongelezen bericht door plutomille »

Leo The Emperor schreef:Wat verwijt u Nefkens Den Bosch precies ?

Het enige concrete is dat ze vergeten zijn melding te maken van de nieuwe motor in het onderhoudsboekje, maar dat is alsnog rechtgezet.

Verder heeft u er een handje van om nogal dictatoriaal aan te geven hoe u wilt dat anderen hun zaken moeten regelen, en bent boos als dat niet precies volgens uw eisen gebeurt.

Enfin, Uiteindelijk heeft u een mooie auto met, onder garantie een compleet nieuwe motor. Het was daarom objectief gezien nergens voor nodig om deze auto juist nu weg te doen, en het waardeverlies is veroorzaakt door uw eigen emotionele beslissing.
prima, jouw mening is niet de mijne maar dat mag gelukkig in Nererland.
Wat ik de dealer verwijt is het het totaal ontbreken van service.

1. geen leenauto, maar alleen tegen betaling van plm. € 40 per dag; achteraf hoor ik dat er klanten zijn die wel een leenauto tegen benzinekosten krijgen;
2. fijn technisch advies om gewoon door te rijden tot aan de reparatiedag;
3. in de vier weken dat de auto bij de dealer stond is er zegge en schrijven éénmaal met mij contact opgenomen; verder mocht ik zelf om de paar dagn informeren naar de stand van zaken;
4. wel toezeggingen doen maar die vooral niet nakomen.

Ik gun ieereen dat hij probleemloos kan genieten van zijn of haar RCZ. Ik heb alleen een signaal af willen geven dat het niet onverstandig is de zaak in de garantieperiode te laten controleren voordat alle paarden net als bij mij dood op straat neervallen. Het staat iedereen natuurlijk verder vrij om daar al dan niet iets mee te doen.

Gesloten