| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] petitie artikel 185 wegenverkeerswet
petitie artikel 185 wegenverkeerswet
Ik heb voor mijn petitie 40.000 handtekeningen nodig. Dan wil het nog niet zeggen dat ze er iets aan gaan veranderen. Maar deze wet klopt gewoon niet.
Als je als motorvoertuig bestuurder een aanrijding krijg met zwak verkeer ben je fout. Ook al is het jou fout niet. Aantonen dat de tegenpartij roekeloos was of het met opzet deed is lastig. Je bent gewoon de pineut. Kinderen tot 14 jaar worden schadeloos gesteld. Stel je zit in je auto je staat stil fietsers let niet op rijd tegen jou auto aan ben jij fout. Te gek voor woorden toch? Teken deze petitie misschien kunnen we hem veranderen. http://www.activism.com/nl_NL/petitie/a ... swet/42352
Als je als motorvoertuig bestuurder een aanrijding krijg met zwak verkeer ben je fout. Ook al is het jou fout niet. Aantonen dat de tegenpartij roekeloos was of het met opzet deed is lastig. Je bent gewoon de pineut. Kinderen tot 14 jaar worden schadeloos gesteld. Stel je zit in je auto je staat stil fietsers let niet op rijd tegen jou auto aan ben jij fout. Te gek voor woorden toch? Teken deze petitie misschien kunnen we hem veranderen. http://www.activism.com/nl_NL/petitie/a ... swet/42352
Re: petitie artikel 185 wegenverkeerswet
absoluut kansloos, zal geen enkele politieke partij zich aan branden.
Als jij op het fietspad 3 naast elkaar rijdende fietsers inhaalt, dan ben jij diegene die op de verkeerde "weghelft" zit, tenzij jij uitgaat van een achtbaans fietspad.Voorbeeld u rijd met uw snorscooter op het fietspad. U ziet 3 scholieren naast elkaar fietsen, mindert vaart en rijd zachtjes door. U rijd ter hoogte van het voorwiel van de fietser en er komt een 13 jarige fietser ineens op uw weghelft en knalt boven op u. Gevolg scooter kapot en u pijn. Fiets kapot en fietser hersenschudding.
Complete onzin. Iedereen is in principe onschuldig na een aanrijding. De schuld moet nog bepaald worden. Bovendien is het generaliserend, want je maakt geen onderscheid en hebt het nu over iedere aanrijding.Onschuldig is onschuldig en op deze manier zorgt het kabinet dat mensen na aanrijdingen door rijden of vluchten.
Een petitie dat je vind dat de wet veranderd moet worden is bovendien nietszeggend. Genoeg mensen tekenen de petitie, de petitie wordt ingediend en de wet wordt veranderd. In de nieuwe wet wordt de leeftijd van 14 jaar verhoogd naar 16 jaar. Aan jouw petitie is gehoor gegeven.
Ik bedoelde dat je hun tegemoet rijdt. De fietser komt op jou baan.
Het is geen verplichting on te tekenen. Als je het kansloos vind teken je niet.
Dat is vaak het probleem in Nederland ze zeuren veel maar zetten geen stappen om het te veranderen.
Ik wil hier wel een poging voor wagen. Lees de laatste tijd dat veel automobilisten doorrijden na een ongeval met fietser of voetganger. Ik denk dat dat mede door deze wet is. Ieder zijn mening. Ben je het er niet mee eens teken je niet.
Dat is vaak het probleem in Nederland ze zeuren veel maar zetten geen stappen om het te veranderen.
Ik wil hier wel een poging voor wagen. Lees de laatste tijd dat veel automobilisten doorrijden na een ongeval met fietser of voetganger. Ik denk dat dat mede door deze wet is. Ieder zijn mening. Ben je het er niet mee eens teken je niet.
Het gaat er niet om dat het kansloos is. Is het wel, maar bovendien teken je ook nog eens voor iets wat nietszeggend is en zelfs wel eens nadelig uit kan pakken, omdat het als petitie geen duidelijk idee heeft.isbo schreef:Ik bedoelde dat je hun tegemoet rijdt. De fietser komt op jou baan.
Ik ben tegen is leuk, maar geeft niet aan wat je wel zou willen, dus wat voor petitie is het dan?
Kijk daar heb ik wat aan. Dit is voor het eerst dat ik zoiets doe. Hoe zou je het dan aan moeten pakken? Deze wet zegt dat kinderen tot 14 jaar niet weten wat ze doen en daarom helemaal beschermd worden. Zwak verkeer word beschermd kan ik best begrijpen maar als je als een kip zonder kop oversteekt weet je dat je een aanrijding kan krijgen. Om dan meteen de motorrijtuig bestuurder als schuldige aan te wijzen kan ik met me hoofd niet bij.
Ideeën over hoe ik die petitie moet aanpassen zijn van harte welkom. Leer ik ook wat van.
Ideeën over hoe ik die petitie moet aanpassen zijn van harte welkom. Leer ik ook wat van.
Laatst gewijzigd door isbo op 19 feb 2013 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
weetnietveel
Isbo als je op deze site op forumoverzicht klikt en vervolgens helemaal naar beneden scrollt vind je de rubriek "petities en goede doelen". Je kunt je bericht daar zonder probleem plaatsen.
weetnietveel schreef:Wat ben je streng ArneLH.
Isbo als je op deze site op forumoverzicht klikt en vervolgens helemaal naar beneden scrollt vind je de rubriek "petities en goede doelen". Je kunt je bericht daar zonder probleem plaatsen.
Dank je wel. Kan ik meteen vragen hoe ik een goede petitie kan maken.
-
weetnietveel
Helemaal goed. Veel succes!
isbo komt met een goed bedoeld topic. Als dat hier dan al niet thuis hoort, dan kunnen de mods dat zelf wel bepalen. Hoef je ze nog niet eens extra op te wijzen.
isbo, je bent er al met een petitie om het wetsartikel te schrappen en alle verkeersdeelnemers weer gelijk te stellen. Vind je dat niets dan kan je ook andere aanpassingen bedenken. Bijvoorbeeld door slechts voetgangers nog als "zwakke verkeersdeelnemers" te zien.
isbo, je bent er al met een petitie om het wetsartikel te schrappen en alle verkeersdeelnemers weer gelijk te stellen. Vind je dat niets dan kan je ook andere aanpassingen bedenken. Bijvoorbeeld door slechts voetgangers nog als "zwakke verkeersdeelnemers" te zien.
isbo schreef:Ik bedoelde dat je hun tegemoet rijdt. De fietser komt op jou baan.
ik teken niet, omdat ik het een goede zaak vind dat in geval van twijfel de zwakste partij het voordeel van de twijfel krijgt
ik vind niet dat bijvoorbeeld een voetganger een schoenverzekering moet hebben als hij de straat oversteekt, omdat hij misschien een deuk in een auto maakt als die hem omver rijdt
en dan in zijn ziekenhuisbed naar de rechtzaal moet om zich daar te verdedigen tegen de aanklacht van onvoorzichtig oversteken
als er duidelijk sprake is van schuld bij de voetganger gaat de automobilist de moeite maar doen om dit aan te tonen
dit is altijd mogelijk, ook onder het huidige systeem
ik vraag mij trouwens af wie die mensen zijn die hier over zeuren
maar als het er erg veel zijn, hoeft u hier niet op het forum te leuren voor handtekeningen
RIM69 ik wilde het veranderen in deze wet afschaffen maar omdat er al getekend was kon dat niet meer. Heb nu gevraagd hoe ik deze petitie kan weghalen zodat ik het er goed kan neerzetten.
Ruud het is niet bij twijfel als motorvoertuig zelfs elektrische fiets ben je gewoon altijd fout.
En een schoenverzekering wat belachelijk. Maar de meerderheid heeft een aansprakelijkheidsverzekering en die hoort dit soort dingen te betalen. Mensen die als motorvoertuigbestuurder een aanrijding hebben gehad terwijl ze er niets aan konden doen, en wel meer premie moeten betalen lopen hier over te zeuren.
Dat ik het hier neerzet is geen leuren maar onder de aandacht brengen. En nogmaals niemand is verplicht te tekenen. Niet geschoten altijd mis toch?
Ruud het is niet bij twijfel als motorvoertuig zelfs elektrische fiets ben je gewoon altijd fout.
En een schoenverzekering wat belachelijk. Maar de meerderheid heeft een aansprakelijkheidsverzekering en die hoort dit soort dingen te betalen. Mensen die als motorvoertuigbestuurder een aanrijding hebben gehad terwijl ze er niets aan konden doen, en wel meer premie moeten betalen lopen hier over te zeuren.
Dat ik het hier neerzet is geen leuren maar onder de aandacht brengen. En nogmaals niemand is verplicht te tekenen. Niet geschoten altijd mis toch?
zegt u uw autoverzekering dan ook maar op, want als u een ongeluk met uw auto maakt zal het ook wel onder de wa verzekering vallen?isbo schreef:RIM69 ik wilde het veranderen in deze wet afschaffen maar omdat er al getekend was kon dat niet meer. Heb nu gevraagd hoe ik deze petitie kan weghalen zodat ik het er goed kan neerzetten.
Ik heb voor mijn petitie 40.000 handtekeningen nodig.
noemt u dit leuren of onder de aandacht brengen?
Aantonen dat de tegenpartij roekeloos was of het met opzet deed is lastig.
volgens mij staat hier niet twee maal hetzelfde
Zelfs als de tegenpartij zegt dat hij fout zat is de bestuurder van het motorvoertuig fout.
Dat heb ik dus gehad. Verzekering zegt dat is de wet. En verzekering opzeggen kan niet.
Kan wel je motorvoertuigen weg doen en de fiets of openbaar vervoer nemen.
Maar nogmaals het is een "vrij" land teken je niet ook prima.
Niet iedereen heeft dezelfde ideeën. Gelukkig maar.
Dat heb ik dus gehad. Verzekering zegt dat is de wet. En verzekering opzeggen kan niet.
Kan wel je motorvoertuigen weg doen en de fiets of openbaar vervoer nemen.
Maar nogmaals het is een "vrij" land teken je niet ook prima.
Niet iedereen heeft dezelfde ideeën. Gelukkig maar.